Tuesday 30 July 2013

SEORANG JURURAWAT DIKATAKAN MENERIMA SURAT TUNJUK SEBAB DARI JABATAN KESIHATAN NEGERI TERENGGANU KERANA MENERIMA KEK DARI ADUN PAS ALUR LIMBAT SEMPENA HARI JURURAWAT!!!!

Begitulah info yang diterima....Rakaman gambar diatas mengundang padah kepada seorang Jururawat yang tidak ada niat langsung mauh dijadikan bahan politik.

Difahamkan seorang jururawat dari sebuah Klinik Kesihatan di Daerah Marang, Kuala Terengganu,  Terengganu telah diberi surat tunjuk sebab dari Jabatan Kesihatan Negeri Terengganu kerana menerima sebuah kek dari ADUN Alor Limbat YB Ariffin Deraman sempena Hari Jururawat baru-baru ini.

Hina sangatkah menerima kek dari seorang ADUN dari Pakatan Rakyat?

Apa punya peraturan yang diguna pakai...Terima sebuah kek dari seorang ADUN yang dipilih rakyat pun menjadi suatu kesalahan??????

Harap pihak berkenaan respon jika apa yang dimaklumkan ini benar lagi sahih!!!!

Tida mau negara kita dijadikan bahan ketawa dunia dengan perkara yang kebudak-budakan ini..Langsung tidak matang politik.

Dimana letaknya asas demokrasi????

9 comments:

  1. pada hari guru tahun 2012,beberapa buah sekolah daerah dungun juga menerima kek hari guru.ada yang terima dengan senyuman.tapi disekolah tempat saya bertugas,YFP PIBG siap mengugut untuk tukarkan pengerusi kelab guru..sedih..sedih..share semua ..

    ReplyDelete
  2. Jkn terengganu ni jumud betoi..profesional la..apa salahnya terima sebagai tanda penghargaan..jururawat menjaga semua pesakit tak mengira bangsa..agama atau parti politik..makin parah malaysia ni..nanti pesakit kena tanya pulak parti politik mana sebelum diberi rawatan...gila....

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. Nak beri pandangan semua orang sudah tahu erti kerajaan UMNOBN hari ini...yang benar adalah apa yang mereka buat sahaja....jika sebaliknya pasti mengundang sesuatu isu yang menyusahkan. memang celaka puak2 ini. Inilah yang sebenarnya atas cerita seperti di atas. Jadi mana2 yang buta tu harap buka mata luas2 dan kopakkan telinga besar2...gunakan akal untuk menilai kenapa terjadi begini dan bertindak mengikut mukjizat sepanjang zaman untuk membolehkan kita bertapak di tapak yang betul dunia akhirat. Jika diteruskan dengan jalan UMNOBN nescaya musnahlah segala amal untuk dipersembahkan kepada yang Maha Pencipta di Akhirat nanti.

    ReplyDelete
  5. Hihihi.......trganu ni kepunyaan bn. Umno memiliki segalanya. Tansh ini tanah milik melayu. Hanya umno berhsk atss segslanys. UMNO TELAH DITAKDIRKAN UNTUK SEMUS WARGA TERENGGANU......PR takleh faham ker

    ReplyDelete
  6. Ya mmg segala2nya bermula di terengganu..siapa yg mengkafir org umno, siapa yg sembahyang dua iman, siapa yg x mkn makanan org umno, siapa yg x mneghalalkan pernikahan org umno dan mcm2 lgi yg merenggangkan silaturahim antara umat..siapsiapsiapa..siapa yg mengundang sesuatu isu yg merosakkan dan mengusahkan..cakap profesional konon pd tanggapan puak macai pr jelah..selama ini siap yg x profesional..

    ReplyDelete
    Replies
    1. mau xmarah....umno buat stadium...jahanam....buat msjd....jahanam....buat bngunan u...retak...puak ko....mmg jahanam.....puak ko gila.... ke???sume projek ada ja yg jahanam....puak ko bwak suwey tau x....sbb korang buat kerja x ikhlas....bodoh..mau duit je....dh la duit rakyat....bodoh la puak ko...ko pun bodoh....puuuiiiii....buta nmpk duit ja....tu sementara la bngang oi......

      Delete
  7. Mentaliti org tganu mmg mcm tu der...toksah nafi ler..mmg cenggitu.tengok mat said ngn deris cukup der..mentaliti dorg mmg materialistik.tiap2 tahun dr lu g bn sogok duit sekoq2..duit sekolah anakla....satgi dpt duit raye lak sekoq2..bodoh sombong..haktuihhhh!!!!

    ReplyDelete
  8. Hina sangatkah menerima kek dari seorang ADUN dari Pakatan Rakyat?

    Bukan hina tapi HARAM, - haram ambil rasuah kalau suapan itu hanya sebesar sebuah kek yang nilainya tak seberapa kerana SUKAR dibahagikan kepada pemimpin OMNU, lekat celah gigi je takdan masok TEMOLOK
    HARAM bagi kakitangan bawahan menerima RASUAH, kerana suapan kepada kakitangan bawahan tak seberapa

    Akan tetapi perlakuan sebegitu HALAL jika penerima itu pemimpin dan sememangnya nilai suapan juga tentulah BESAR.

    Kalau tuan faham situasi ini senanglah urusan

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...