Saturday 20 July 2013

RAKAMAN GAMBAR 4 GADIS ISLAM ANTARA 20 PESERTA YANG TERPILIH SEBAGAI FINALIS PERTANDINGAN MISS MALAYSIA WORLD 2013!!!!

Inilah rakaman gambar yang kecoh gegak gempita sejak semalam apabila diberitakan 4 gadis Melayu adalah antara 20 peserta finalis untuk merebut Miss Malaysia World 2013.

Penganjur dikatakan memberitahu para peserta gadis Melayu tidak berbikini, maka ianya adalah diizinkan sedangkan Mufti Wilayah Persekutuan Datuk Wan Zahidi Wan Teh mengesa agar wanita Islam tidak menyertai pertandingan ratu cantik kerana perbuatan itu adalah haram dan berdosa.
  
Beliau berkata fatwa berhubung perkara itu telah diwartakan pada 8 Februari 1996 di bawah Akta Pentadbiran Undang-Undang Islam Wilayah Persekutuan 1993.
  
"Justeru itu pihak penguatkuasa diminta agar melaksanakan undang-undang sepertimana yang diwartakan itu," katanya dalam satu kenyataan.
  
Beliau sebagai mengulas berhubung laporan akhbar semalam bahawa empat gadis Islam adalah antara 20 peserta yang terpilih sebagai finalis pertandingan Miss Malaysia World 2013 pada 2 Ogos depan.
  
Pemilihan finalis dibuat dalam satu sesi temuduga tertutup pada 12 Julai lepas dan majlis memperkenalkan mereka diadakan baru-baru ini.

27 comments:

  1. meLAYU tak semuanya ISLAM dah sekarang ni bro.... Muda-mudi meLAYU sekarang dah ramai bertatu bro.. so apakah hukumnya bertatu bro...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Diorang tatoo sebab nak penuhi kriteria dakwat kekal..senang nak ngundi...

      Delete
    2. Yg masuk bertanding tu adalah ahli putri umno rupanya...patutlah...umno ngan lucah sex jenayah dll jenis macam tu tak leh dipisahkan bro.

      Delete
  2. Seperti buih di tepi pantai.....aduuhhhh..

    ReplyDelete
  3. Aku tak heran kalau gadis Melayu menyertai pertandingan ratu cantik, tak puasa, berzina, minum arak, berjudi, buat tiger show dan sebagainya. Yang aku heran manusia yang mengaku Islam tapi langgar syariat Allah.

    ReplyDelete
  4. Musabaqah/tilawah boleh....konsert pun boleh.....MALAYSIA BOLEH.....1 MALAYSIA....

    ReplyDelete
  5. ini lah yg umno suka.idup melayu.ketuanan melayu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kepala hotak ko bangkai anon 17.16 .
      Umno ke yang suruh mereka masuk pertandingan.
      Ko ni mmg manusia dajal kot semua nak salahkan umno
      Kenapa x salahkan mak bapak mereka tu yang x pandai didik anak
      Statement bangkai betul ko ni.gampang.

      Delete
  6. Bertatoo aku rasa kurang lagi bro, ini yg ubah muka, ubah dagu,ubah hidung,ubahmata,apa crita bro,hukum islam mana yg diorang gunakan,tlong bagitahu sikit

    ReplyDelete
  7. skrg ni wanita melayu lg teruk dr bkn melayu.maksiat zina arak dh jd permainan.apa nk hairan.ini yg bn suka supaya semua lalai,bn blh rompak harta sesuka hati...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kepala hotak ko anon1958
      Ko buat zina bn suruh ke
      Mak ko di bawa bangla bn suruh ke
      Bapak ko kena belakang bn suruh ke
      Semua salah bn ke.
      Bangkai hidup ko ni

      Delete
    2. Angah memang yg jahat2 tu memang bn sebab jahat tak boleh berpisah dgn bn. Kan2222

      Delete
  8. Pendidikan Islam di sekolah2 telah gagal untuk menjadikan generasi sekarang ini menjadi insan Islam yang sebenar. Ajaran agama Islam yang sebenar mengikut generasi para sahabat mestilah dilaksanakan. Tidak ada amalan bidaah. Baru generasi akan datang menjadi penganut Islam yang sebenar, bersih dari syirik.

    ReplyDelete
  9. salam,
    pada semua saudara2 semua.
    kalau ikut islam tak boleh berzina tak boleh beratu cantik tak boleh ternampak aurat n sebagainya maka kenapa malaysia tegakkan melayu n islam???? bukan ke sepatutnya tegakkan islam lebih diutamakan dari tegakkan melayu! sebab melayu tak semestinya islam sebab tak tersurat melayu itu islam cuma melayu wajip beragama islam maka mana islamnya mana melayunya???? maka inilah masalah rakyat melayu dimalaysia ini sebab masih tak faham n menbezakan islam n melayu yg lansung tak bersangkut paut tapi dimalaysia melayu adalah islam n islam adalah melayu maka mana nak letak bangsa lain beragama islam n adakah bangsa lain bukan beragama islam tetapi melayu adalah islam yg tulin???
    maka jgnlah kita jadi bodoh n bangang putarbelitkan agama n bangsa yg tak berkaitan.
    melayu yg berilmu akan ikut ajaran islam yg betul tetapi melayu yg tak berilmu akan ikut ajaran syaitan yg salah maka kedua2 melayu ini berbeza dgn ajaran atau ikutan. jadi jgn kotorkan islam dgn melayu yg ikut ajaran syaitan maka melayu itu tak berhak dikatakan wajip beragama islam, ini hanya kotorkan islam n salahkan islam bukan salahkan melayu itu. maka melayu itu bukan bererti beragama islam dimata allah.
    amin.

    ReplyDelete
  10. bodo punye pengomen macai2 syiah kat atas. kan dah penganjur batalkan penyertaan 4 gadis islam tu. agaknya 4 org tu la yg mengundi pr.kihkih

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah dihebahkan media sebagai finalis baru nak batalkan?

      Delete
  11. Tak pqkqi bikini pun serupo telanjang dah.tak perlu tunggu masuk miss malaysia.dah belambak rakyat malaysia yg dedah aurat hasil pemerintahan umporno.

    ReplyDelete
  12. ni semua sebab amalan lgbt yg didendangkan oleh anjing pkr la ni. tu yang makin bertambah parah. Penganjur, peserta, syarikat semua bertapak di negeri PR. Nasib baik ada ulama negara yg cepat membanteras. kalau nak harapkan pas hancuss..

    ReplyDelete
  13. Kesimpulannya:-
    Sokong umno sokong maksiat
    Sokong pr insyAllah selamat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg selamatlah....
      Selamat kena balun depan belakng
      Selamat kena kaunseling kul 3 pagi dalam bilik hotel
      Selamat tebar roti spenda dalam hotel
      Selamat dalam bilik kerwtapi
      Banyak lah selamatnya.....

      Delete
  14. Tidak perlu diperbesarkan lagi isu ini. Dalam hal ini, saya amat simpati kepada 4 orang gadis Muslim kerana naluri perasaan ingin mencuba mereka ini membuatkan mereka terus lalai di dunia yang sementara ini.

    Tidak perlu kita memaki hamun mereka serta melabelkan mereka sebagai kafir & pelacur! (Seperti di sesetengah blog). Dalam Islam sendiri melarang kita menghinaan perasaan seseorang malah mengalakkan pula kita untuk menasihati mereka yang telah terleka ini untuk kembali ke jalan yang benar semula.

    Pendedahan terhadap keterbukaan wanita-wanita di dalam bidang hiburan sebenarnya memberi harapan kepada wanita-wanita tidak kira lah agama, umur atau bangsa untuk merasa keterujaan yang dikecapi dalam bidang hiburan.

    Sebenarnya, pelaksanaan mengharamkan wanita Muslim harus dilakukan secara menyeluruh! Apabila dilihat & mengkaji semula isu ini, apa yang membangkitkan kemarahan sesetengah pihak (ahli keluarga gadis tersebut, sponsor & peminat) terhadap pelaksanaa ini adalah "Berat Sebelah" Mufti Agama Islam Malaysia. Sebelum adanya penyertaan 4 gadis Muslim ini di dalam pertandingan Miss World Malaysia 2013, sebenarnya telah ramai gadis-gadis Muslim menyertai pertandingan ratu cantik yang mengharuskan mereka memakai bikini sewaktu di ajang antarabangsa. Adakah kerana penganjur pertandingan tersebut ketika itu dimiliki oleh negara Islam (Lebanon) sehingga menutup mata sebelah Mufti Malaysia? HARAM tetap HARAM! Beberapa minggu yang lalu, Miss Malaysia Tourism International 2013 telah diadakan & sudah lama penglibatan gadis Muslim di acara ini & kini sudah masuk edisi ke-17 pertandingan ratu cantik tersebut, Malah peserta diharuskan memakai pakaian sukan yang sangat memdedahkan bahagian peha & dada seolah hampir 70% kelihatan seperti bikini itu. Kenapa Mufti Malaysia terlepas pandang? Adakah kerana Malaysia akan menjadi Tuan Rumah pertandingan Ratu Cantik itu pada tahun ini? pertandingan Dewi Remaja, Ratu Kebaya, Pencarian TOP MOdel, GM2 dan sebagainya kenapa Mufti Malaysia harus melonggarkan penglihatan mereka? Kerana acara itu seumpma pertandingan ratu cantik yang mendedahkan aurat. Haram tetap Haram, bukan?

    Pengajur Miss World Malaysia 2013 telah pun merujuk kepada Pelancongan Malaysia untuk membuat kelainan pada tahun ini kerana Indonesia akan menjadi tuan rumah bagi ajang Miss World 2013 nanti. Kerajaan Indonesia telah mengesahkan bahawa pertandinagn Miss World di Indoensia nanti berunsurkan pelancongan & tidak ada sama sekali "Pakaian Renang atau Bikini". Dengan pengesahan ini telah membuatkan sebanyak 15 negara Islam menghantar wakil ke Miss World 2013 di Indonesia untuk pertama kali (Termasuk Brunie). Disebabkan ini penganjur Miss World Malaysia membuka ruang kepada gadis Muslim untuk mewakil Malaysia hanya untuk edisi Miss World kali ini sahaja. Ini adalah pertama kali bagi pertandingan ratu cantik terbesar dunia ini untuk tidak mempunyai sesi bikini di selapas 60 tahun. Apabila menyentuh soalan aurat dan berdosa disentuh, jangan hanya dituju kepada gadis-gadis Muslim sahaja. Malah kepada pemuda-pemuda Muslim juga. Penglibatan gadis Muslim di ratu cantik masih lagi terkawal, namun untuk acara pertandinga ratu cantik versi lelaki tidak terkawal.. telalu ramai pemuda Muslim! Malah mereka HARUS memakai spender (YANG TIGA SEGI ITU LAHH!BUKAN BOXER YEH!) bagi sesi penilaian pakaian renang. Malah meningkat peratusan & pencetus golongan GAY! Kenapa terdapat kelonggaran daripada pihak Mufti? Kenapa terdapat jurang terhadap dua acara ini? Sedangkan yang mendedahkan kedua-duanya harus DIHARAMKAN sama sekali kerana mendedahkan aurat.

    Apa yang ingin saya sampaikan.. Pelaksanaan haram oleh MUFTI Malaysia harus menyeluruh sama ada pertandingan ratu cantik untuk lelaki atau wanita & walau negara islam yang menganjurkannya. Haram tetap Haram. Kalau tidak standardize atau menyeluruh akan menimbulkan persoalan dan pandang serong bangsa lain terhadap Agama Islam di Malaysia akibat berat sebelah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. panjangnya......tp aku setuju!!!!!!

      Delete
  15. Takbir!!!!!! Harhar...

    ReplyDelete
  16. Kita doakan mereka berempat sedar dan insaf

    ReplyDelete
  17. Khutbah Hari Raya Dalam Bahasa Inggeris yang dikeluarkan oleh JAKIM amat memalukan. Mungkin itu terjemahan google BM ke BI maka terjemahan yang tunggang terbalik dan tak faham apa yang hendak disampaikan. Kalau orang British dan American yang mendengar khutbah tersebut akan pening lalat dan bercelaru. Begini standard BI di Malaysia terutama di kalangan pegawai kakitangan kerajaan. JAKIM perlu semak dengan teliti khutbah tersebut sebelum mengedarkan kepada semua. Memalukan. Itulah kalau terlalu sibuk pasal MISS WORLD 2013 sehingga MISS untuk menyemak khutbah dalam BI. Sila baca dibawah petikan khutbah tersebut:-


    Department of Islamic Development, Malaysia
    SPECIAL IDULFITRI SERMON (KHUTBAH)
    “IDULFITRI: SIGN OF UNITY OF THE UMMAH”
    01 Syawal 1434H
    8 August 2013M

    Fellow Congregants, Muslimin and Muslimat, May Allah’s Blessings be on Us,

    On this victorious and blessed morning, let us together intensify our gratitude and submission to Allah SWT in all earnestness a submission with a full of responsibility in our adherence to Allah SWT’s commands and to leave all His forbiddance, so that we will be loved by Him, get His protection in the world and the Hereafter. Today, Mimbar will deliver a Khutbah on a topic entitled IDULFITRI: SIGN OF UNITY OF THE UMMAH.
    اللهُ أَكْبَرُ، اللهُ أَكْبَرُ، اللهُ أَكْبَرُ، وَِللهِ الْحَمْدُ.
    Fellow congregants, Muslimin and Muslimat, May Allah’s Blessings be on us,
    Alhamdulillah today we have stepped into the 1st Syawal 1434H. On this day we also express our gratitude and thankfulness and joy after successfully completing fasting in the month of Ramadhan. Month of Ramadhan has just passed left a deep impression on the bottom of our hearts as believers. Our success through the Holy Ramadan al-mubarak this year makes life more conscious of Allah SWT.
    Clearly faith distinguishes between the believers who are the members of paradise and default to the order of Allah SWT that will be the members of the Fire. Heavenly reward is the highest achievement and the final destination of the righteous human life. This is evident by Allah SWT’s decree in Surah al-Hasyr verse 20:

    Meaning :The dwellers of the Fire and the dwellers of Paradise are not alike. The dwellers of Paradise alone shall be triumphant (shall get all that they desire).

    ReplyDelete
  18. contd. khutbah....
    With the arrival of 1st Syawal Muslims around the world of different races and ages, together recite Takbir, tahmid, and tasbih as a sign of praise of Allah SWT’s Sovereignty, the success of controlling the desires and repentance this blessed month of Ramadhan. Today we express our gratitude and thanks to Allah SWT for the opportunity to celebrate idulfitri as a sign of our unity as a nation based on the same belief.
    Remember, during the month of Ramadhan, we are trained to perform religious duties as obligatory and sunnah like terawih, tadarrus, qiamullail, increasing charity and so on. Overall it is a result of the tarbiah of Ramadhan that can encourage us towards being a righteous people.
    Know that the struggle to create a righteous society is our collective responsibility as Muslims. Now all Muslims regardless of the background, location, political belief, skin color, race and rank and status, one must move on and fight to strengthen the unity of Muslims. United we start from the leader until the people, especially in sensitive issues related to the sanctity of Islam because Allah commands us to unite and adhere to the religion of Allah, as Allah SWT’s decree in Surah Ali-Imran, verse 103:

    Interpreted to mean: “And cling fast one and all to the bond of Allah (the Religion of Islam), and do not draw apart from one another. And remember the favors He has bestowed upon you: how He united your hearts when your were enemies (during the age of Ignorance), so that you become as brothers (in Islam) through His Grace; and how He delivered you from the abyss of Fire when you were on the very brink of it (because of your unbelief during the age of Ignorance) and He saved you from it. Thus Allah makes clear to you His Revelations, so that you may be rightly guided.”

    ReplyDelete
  19. ontd. khutbah....
    .
    Fellow congregants, Muslimin and Muslimat, May Allah’s Blessings be on us,
    Islam gives a very important concern for unity of the nation by urging followers to always protect and preserve the ukhuwah which is the basic strength for Muslims. As Muslims we should always fertilize our hearts with love for each other and all of Allah’s creatures.
    Muslims who have this kind of character are able to create a harmonious, united and working together and are willing to sacrifice, forgetting the self-interest in order to build progress and produce excellent unity of the nation, especially in the performance of duty and the responsibility towards mankind ((حَبْلٌ مِن َالناس and towards Allah SWT (حَبْلٌُ مِنَ اللهِ). Hence, Muslims in this country should be grateful for the blessings of peace and unity enjoyed in this country than in some other countries that have always lived in fear, war and hunger. In Islam, brotherhood is the core of the formation and development of more advanced civilized society. Rasulullah SAW said:

    Interpreted to mean: “Anyone who has three things he would be able to taste the sweetness of faith, namely that he loves Allah and His Messenger more than others and he loves someone solely because of Allah, and he hates to return to disbelief after Allah has rescued him from it as they hate cast into hell fire.”( Narrated by al-Bukhari and Muslim)

    Actually the integrity of the community will not be created, except with the implementation of some basic principles including mutual assistance to promote the good and forbid evil and are willing to accept with open mind in any decision. As humans, we need each other, help each other concept should exist in producing a life that can meet the needs of individuals, families, communities and countries. Therefore, we must remember that we should set aside the our ego, eliminate personal interests over public interests to build unity of the nation in ensuring the survival and their role in society.
    Muslims in fact been united in one faith. They believe and practice the tenets of Islam and faith. They uttered two kalimah syahadah, performing prayers, charity, fasting and same pilgrimage. Muslims should make the Prophet Muhammad SAW as the best example of that. Prophet SAW’s success in uniting the Arabs who are asabiyah through the teachings of Islam has produced a great and powerful nation in the history of world civilization. The relationship between the Muslims established in the name of the people should be able to produce a more united instead of disintegrating people.
    Lets ponder on the message of Abu Bakr al-Sidiq most familiar companions of the Prophet SAW who had warned Muslims not to provoke hostility among Muslims, among his messages: that those who organize hostility is standing in front of a pit of fire just waiting for destruction. So, unite in congregations as the Muhajirin and the Ansar. Similarly Uthman al-Khattab earnestly advised all Muslims to avoid shameful tragedy through extreme action to provoke conflicts. He said with the full expectation that: Every Muslim on another Muslim is banned his blood, property and honor.
    On the same thing saidina Umar al-Khattab said: One of the fastest any good is the reward of those who do good and linking ties, while the fastest harm is punishment for the evil and who broke the ties of kinship.
    The question is what is the main process leading to the unity of the nation? Mimbar would like to say that the attitude of moderation in all things based on the concept of al-wasatiyyah is the fact that major policy role in addressing the issue of unity in a country. According to the Professor. Dr. Yusuf al-Qaradawi, al Wasatiyyah is the "middle" and/or "balanced" (al-tawazun), meaning the teachings of this religion are "mid" or "balanced" among two opposite things.
    I

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...