Thursday 19 November 2015

ADUN PKR PENANTI MENANGIS TERESAK-ESAK KETIKA BAHAS SIDANG DUN DAKWA KERAJAAN PULAU PINANG PIMPINAN LIM GUAN ENG ABAIKAN KAWASANNYA.



Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) PKR Penanti, YB Dr.Hajah  Norela Ariffin menangis teresak-esak tidak dapat menahan kesedihan ketika Sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) hari ini apabila mendakwa Kerajaan DAP/Pakatan Harapan  Pulau Pinang pimpinan Lim Guan Eng mengabaikan kawasan itu.

Dr. Norela berkata, beliau kecewa kerana kerajaan negeri mengabaikan kawasannya dan soalan yang dikemukakannya tidak dijawab.

"Saya tidak faham kenapa kerajaan negeri tidak mendengar masalah rakyat," katanya sambil ditenangkan ADUN Berapit, Lydia Ong.

Norlela Ariffin telah bertanya dengan Exco bagi Pembangunan Pelancongan Law Heng Kiang (Batu Lanchang-DAP) mengenai infrastruktur untuk projek inap desa di Penanti ketika ahli Exco itu menyampaikan ucapan penggulungannya.

“DAP dikatakan sebuah parti demokratik sosial yang prihatin... Saya bercakap selama sejam dan hanya Padang Kota mendengar masalah saya,” katanya merujuk kepada Ahli Exco bagi Kerajaan Tempatan, Pengurusan Trafik dan Kawalan Banjir, Chow Kon Yeow.


Law berkata, kerajaan negeri sudah melaksanakan beberapa inisiatif untuk mengalakkan program inap desa seperti mengadakan bengkel, pertandingan dan karnival tetapi Norlela kelihatan tidak berpuas hati dengan jawapan itu.


Beliau mengadu, beliau menunggu ucapan penggulungan bagi jawapan terhadap masalah beliau bangkitkan dihadapi DUN Penanti yang termasuk kekurangan infrastruktur untuk jalan, kilang haram, kekurangan jeti sesuai untuk nelayan serta infrastruktur untuk program inap desa.


“Saya tidak mendapat jawapan untuk isu-isu yang membabitkan penduduk luar bandar. Saya tidak faham mengapa kerajaan negeri enggan faham atau mendengar,” tambah beliau sebelum menangis.


Beliau juga mengingatkan Penanti terletak di dalam Permatang Pauh, kawasan yang dipertahankan oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim sepanjang hidupnya.

51 comments:

  1. Replies
    1. DAP dan cangkul wajar diboikot kerana Rejim Pulau Pinang menindas orang kampung melayu Dan India.

      Rocket adalah lambang racist yg melampu


      Orang melayu ditekan Dan ditindas di Pulau Pinang. Malangnya puak2 Kajang Move Dan GHB tidal pedulikan nasib mereka. Mat Sabu Dan Mujahid adalah kelahiran PPinang. Demi pangkat Dan fulus, kesusahan mereka diabaikan


      Kampung Melayu Menjadi Mangsa di Pulau Pinang

      Kira-kira 1,000 penduduk Kampung Mutiara, Batu Ferringhi Pulau Pinang berkumpul secara aman pagi tadi sebagai langkah terakhir menyelamatkan rumah dan kampung mereka daripada dirobohkan.

      Mereka yang berkumpul sejak malam tadi sehingga awal pagi ini, turut menutup laluan masuk ke kampung itu menggunakan bas, kereta dan tiang konkrit bagi menghalang kemungkinan kereta jentolak masuk dan merobohkan rumah mereka

      Tindakan itu terpaksa diambil selepas notis pengusiran mereka dari kampung berkenaan yang diperoleh tuan tanah daripada mahkamah berakhir hari ini.

      Walau bagaimanapun, penduduk yang sudah mendiami kampung berkenaan lebih 50 tahun lalu enggan berpindah selepas tidak mendapat pembelaan sewajarnya selain tidak mempunyai hala tuju.

      Sementara itu, blog penang-kini menyenaraikan 26 kampung Melayu yang sudah dilenyapkan di Pulau Pinang.

      1. Kg Permatang Tok Subuh
      2. Kg Buah Pala
      3. Kg Pokok Assam,Jelutong
      4. Kg Dodol
      5. Kg Binjal
      6. Kg Batu Uban
      7. Kg Tanjung Tokong
      8. Kg Bagan Dalam
      9. Kg Permatang Tepi Laut
      10.Batu Maung
      11.Kg Pulau Jelutong
      12.Kg Lima Kongsi,Sungai Bakap
      13. Kg Teluk Kumbar
      14.Kg Dalca
      15.Kg Sungai Nibong Kechil
      16.Kg Tengah Jelutong
      17.Kg Terang Balik Pulau
      18.Kg Genting,Balik Pulau
      19.Kg Pondok Upeh, Balik Pulau
      20.Kg Padang Benggali, Permatang Pauh
      21.Teluk Air Tawar
      22.Kg Gagah, Bagan
      23.Kg Nelayan, Teluk Kumbar
      24.Kg Selut Sg Pinang
      25.Kg Siam, Pulau Tikus.
      26.Kg Mutiara, Batu Feringghi

      Delete
    2. Sebelum berkuasa parti roket sudah berani mempertikai dan berusaha menghapuskan hak keistimewaan orang Melayu sebagai penduduk asal (bumiputera) negara ini. Hairan juga sebilangan kecil orang Melayu sanggup diperalatkan menjadi balaci roket untuk menghapuskan hak keistimewaan diri sendiri. Adakah mereka ini pengkhianat?

      Sebelum berkuasa parti roket sudah mendedahkan kesombongan roket terhadap parti-parti sekutunya kerana parti roket cuba berlagak seperti bos. Adakah pemimpin-pemimpin parti-parti tersebut mempunyai maruah diri dan parti?

      Sebelum berkuasa parti roket menghina dan cuba memusnahkan sekutu sendiri kerana parti Islam tersebut mahu melaksanakan hukum Allah di negara ini. Bahkan parti roket sanggup memusnahkan pakatan pembangkang semata-mata kerana mahu menonjolkan dirinya sebagai hero orang kafir. Bayangkan apa akan berlaku kepada parti-parti sekutu parti roket jika parti roket berkuasa di negara ini?

      Sebelum berkuasa parti roket sudah berlagak sombong dan bongkak campurtangan dalam urusan agama Islam dan mempertikai khutbah Jumaat. Ini menunjukkan parti roket tidak menghormati kebebasan beragama. Bayangkanlah apa akan berlaku jika parti roket diberi kuasa memerintah negara ini!

      Sebelum berkuasa parti roket sudah berani menentang perlaksanaan hukum Allah untuk orang Islam di negara ini. Apakah agama pemimpin-pemimpin dan pengikut-pengikut parti roket sehingga mereka berani campurtangan dalam urusan agama Islam dan orang Islam?

      Malangnya terdapat sebilangan kecil manusia yang mendakwa diri mereka beragama Islam tetapi mereka rela menjadi balaci menyokong parti roket yang menentang perlaksanaan hukum Allah di negara ini. Bukankah mempertikaikan hukum Allah boleh menyebabkan kufur akidah (murtad)?

      Bolehkan anda bayangkan apa akan berlaku jika parti roket berkuasa di negara ini? Bayangkan nasib orang Melayu yang sedang ditindas dan dinafikan hak asasi kemanusiaan oleh kera-jaan Singapura kerana orang Melayu tidak mempunyai kuasa politik di Singapura.

      Delete
    3. ORANG ISLAM TIDAK BOLEH MELANTIK ORANG KAFIR MENJADI PEMIMPIN

      Sebagai orang Islam kita tidak boleh mengundi orang kafir menjadi pemimpin kita kerana orang kafir tidak beriman kepada Allah dan RasulNya. Tegahan mengambil orang kafir sebagai pemimpin atau teman rapat dengan mengenepikan orang Islam dapat dijelaskan melalui firman Allah yang bermaksud:

      "Wahai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil orang-orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Adakah kamu hendak mengadakan alasan yang terang nyata bagi Allah untuk (menyeksa) kamu?" (An-Nisaa' 4:144)

      "Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang-orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman. Dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah ia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu). Dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu). Dan kepada Allah jualah tempat kembali."
      (A-li'Imraan 3:28)

      "Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai teman rapat, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka teman rapatnya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka. Sesungguhnya Allah tidak memberikan petunjuk kepada kaum yang berlaku zalim." (Al-Maaidah 5:51)

      "Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang-orang yang menjadikan agama kamu sebagai ejek-ejekan dan permainan - dari orang-orang yang telah diberikan Kitab sebelum kamu, dan orang-orang kafir musyrik itu: menjadi penolong-penolong; dan bertaqwalah kepada Allah, jika kamu benar-benar orang yang beriman."(Al-Maaidah 5:57)

      PERINGATAN UNTUK ORANG ISLAM:

      "Sesungguhnya Penolong kamu hanyalah Allah, dan RasulNya, serta orang-orang yang beriman, yang mendirikan sembahyang, dan menunaikan zakat, sedang mereka rukuk (tunduk menjunjung perintah Allah)."(Al-Maaidah 5:55)

      LAKSANAKAN HUKUM ALLAH JIKA TUAN PUAN MAHU NEGARA KITA DIBERKATI ALLAH.

      Delete
    4. Hahaha......usah hasut melayu jadi resis perkauman sebab melayu bukan melayu zaman dulu!! Siapa kita utk kata ini negara melayu yg punya!!! Melayu mana??? Ini hanya utk memperbodohkan melayu agar mrk boleh terus berkuasa. Kalaulah melayu begitu prihatin berapa byk mrk bantu cina india dll kalau nak banding dgn melayu??? Byk keistimewaan melayu dpt tetapi cina tetap maju ke depan jauh meninggalkan melayu!! Pernah melayu berfikir mana kesilapan melayu itu sdr!! Apa guna bapak kaya tinggalkan harta kalau anak itu hanya pandai pakai wang tapi tak pandai cari wang apa lg dosa makin byk di lakukan pernahkah prihatin saudara sekeliling??? Maka usah hanya pandai mengeluh, malah yg miskin pun tak baik mana bila senang lupa diri tak kenang budi bila susah minta sana sini apalg ada yg berbuat jahat jadi pencuri baik sgt ke si miskin??? Jawapannya tidak!! Selagi namanya manusia miskin kaya sama shj.. tiada kurangnya hanya yg miskin atau yg susah suka meminta simpati dgn alasan perbagai rupa!! Jadi yg kaya usah merasa bersalah asal tidak berbuat salah, yg miskin pula jgn hanya tahu meminta sebaliknya yg miskin juga boleh membantu pada yg perlukan bantuan, susah kita merana lg org lain.

      Delete
    5. Balaci roket 11:09 cuba menegakkan benang basah ! Dia hanya pandai kutuk Melayu sebab dia sangat bodoh tidak pernah baca buku sejarah.

      Sejarah memberituahu kita bahwa Melaka dan Patani adalah contoh negara-negara MELAYU yang kaya-raya yang berkembang maju dalam ekonomi kerana kebijaksanaan orang MELAYU mentadbir negara MELAYU. Dan orang Melayu sebagai penduduk asal dan bumiputera membenarkan orang-orang asing bekerja di negara ini kerana orang Melayu adalah kaum yang bertimbang rasa dan suka menolong orang.

      Kejayaan MELAYU menyebabkan orang-orang kafir merasa dengki dan cemburu yang menyebabkan negara kafir menyerang dan menjajah NEGARA MELAYU dan memberi keistimewaan kepada orang kafir dan menindas orang Melayu supaya orang Melayu tidak boleh bangkit semula.

      Di negara ini, penjajah British telah melaksanakan dasar pecah dan perintah di mana orang Melayu tinggal di kampung dan diberi pendidikan minima supaya hidup miskin. Orang-orang kafir pula menetap di bandar dan diberi pelbagai keistimewaan dan kemudahan oleh penjajah kafir. Dasar pecah dan perintah penjajah menyebabkan orang Melayu ketinggalan dalam bidang ekonomi yang telah dimonopoli oleh kaum-kaum kafir selepas penjajah kafir berambus dari negara ini.

      Oleh sebab itu, kerajaan wajib membantu orang Melayu yang merupakan orang asal (bumiputera) di negara untuk mengurangkan jurang kemiskinan dan kekayaan yang begitu luas hasil dari penjajahan British ke atas negara ini.

      Delete
  2. Baru tau ka sikap dap yg hampa dok agungkan.tengok apa dah jadi?sedarlah wahai pkr.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tindakan Parti Tindakan Demokratik (DAP) negeri Pahang yang bercadang untuk menyaman Jabatan Agama Islam Pahang dan khatib khutbah hari raya Aidiladha hanya kerana isi kandung ucapan yang menggesa umat Islam supaya bersatu padu dan jangan berpecah belah walaupun berlainan ideologi politik memang keterlaluan.

      Khatib menyelar sikap orang Islam yang berpecah belah sehingga sanggup bersama dengan parti DAP yang anti Islam. Mengapa perlu DAP melenting? Adakah parti roket itu merasa pedasnya?

      Isu DAP vs Islam bukan sesuatu yang baru, sejak dahulu lagi DAP sudah bertelagah dengan sesiapa jua yang cuba memperjuangkan Islam. Jika mahu melihat yang popular dan terkini, lihatlah apa terjadi pada hubungan parti Islam PAS dengan DAP. Selepas PAS ditendang keluar, DAP semakin naik tocang.

      Jika disenaraikan, memang banyak buktinya, yang pertama, dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

      Bukti kedua, prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

      Bukti 3, siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

      Bukti keempat, DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

      Bukti kelima, Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

      Bukti keenam, DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

      Bukti ketujuh, DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

      Bukti kelapan, DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

      Bukti kesembilan, DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

      Bukti kesepuluh, pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

      Jelaslah tindakan biadap DAP ini seperti cuba memusuhi umat Islam. Apa pula yang akan dimusuhi DAP selepas menyaman ucapan khutbah hari raya Aidiladha ini? Adakah umat Islam Malaysia mahu parti roket DAP persoalkan setiap teks ucapan khutbah termasuk khutbah jumaat? Di mana maruah kita?

      Delete
  3. Pemimpin umno kelantan pun menangis menyokong hudud......tapi lakonan saja,sampai sekarang hudud dipermainkan umno

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tony Pua tak kesian kepada peniaga kecil kaum india- Dasar racist


      Ahli Parlimen Petalinga Jaya Utara, Tony Pua terpaksa melarikan diri daripada sekumpulan peniaga India di Sungai Way, Petaling Jaya selepas gagal memberi penjelasan mengenai pemindahan tapak perniagaan bersempena Hari Deepavali tahun ini.

      Peniaga India yang rata-ratanya usahawan kecil dan kais pagi makan pagi hasil perniagaan mereka bagi menyara keluarga, terpaksa berdepan kekurangan pelanggan berikutan perpindahan itu.

      Dan ketika Tony membuat lawatan bersama wakil media pro pembangkang untuk dimuatnaik di laman sosial kononnya dia wakil rakyat yang prihatin, ahli parlimen itu diserbu peniaga kecil yang tidak berpuashati dengan kedudukan bazar Deepavali yang dipindahkan.

      Sebelum ini, peniaga kecil India terlibat sudah beberapa kali ini ingin menemui Ahli Parlimen yang mereka pilih ketika Pilihanraya Umum ke-13 lalu namun Tony Pua enggan bertemu mereka tanpa sebarang alasan.





      Sebagaimana sifat Tony yang gemar melempar tuduhan tanpa asas melalui media pro pembangkang mahupun laman Facebooknya, ketika berdepan dengan kira-kira 15 peniaga India di Sungai Way itu, Tony gagal membuktikan pemindahan tapak bazaar Deepavali itu adalah disebabkan kesesakan lalulintas.

      Apabila didesak berkali-kali oleh peniaga terbabit yang jelas ditindas, Tony terkedu dan menukar topik serta mengangkat tangan meminta bantuan kerana sedar dirinya terperangkap dengan penipuannya sendiri.

      Melihatkan kehadiran beberapa anggota polis, Tony melambai ke arah mereka untuk meminta bantuan biarpun sebelum ini, Ahli Parlimen ini pernah mencerca pasukan keselamatan itu.

      Anggota terbabit segera memberi bantuan selepas Tony yang gagal memberikan bukti tidak tahan diasak berkali-kali untuk mengemukakan bukti tuduhannya.

      Delete
  4. Apa LGE kisah. Yang penting pencacainya PAN imayam cangkul kuali tayar traktor akan terus menghambakan, memacaikan dan menhanjingkan diri dan keluarga demi mendapatkan keredhaan dan keampunan abuya sifoo bukit penang LGE.Pan Pan Pan Pandir tak berakal lagi tak berotak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lagi Contoh DAP Anti Islam. Yang Dibenci orang yg sayang ugama. Itulah perangai PAN Imayam

      KOMEN KHUTBAH JUMAAT, EXCO KERAJAAN PULAU PINANG DISIASAT.


      Ketua Polis Negara, Tan Sri Dato' Seri Khalid Abu Bakar menyatakan siasatan akan dijalankan terhadap Exco kerajaan Pulau Pinang berikutan komennya terhadap khutbah Jumaat mengenai aurat wanita.


      Beliau menambah bahawa exco tersebut akan disiasat dibawah seksyen 298 Kanun Keseksaan. Beliau juga menasihatkan orang ramai supaya berhati-hati apabila membuat komen yang sensitif sehingga boleh menyentuh sensitiviti agama.

      Perkara tersebut disahkan oleh Tan Sri Khalid melalui Twitter rasmi beliau sebentar tadi. Seorang Exco Pulau Pinang mengkritik khutbah Jumaat Jais yang menyentuh mengenai isu tutup aurat bagi mengelakkan daripada dirogol.

      Chong Eng berkata, mesej khutbah Jumaat Jais itu memberi maklumat silap mengenai rogol, menyalahkan mangsa rogol dan menunjukkan berat sebelah lelaki dalam kepimpinan agama. “Malangnya, khutbah

      Jais memberi maklumat mengelirukan, tidak bertanggungjawab, kurang hormat dan jelas berat sebelah lelaki. “Mesej tutup aurat langsung tidak membantu mangsa wanita dari segi serangan seksual dan penderaan. “Sebaliknya, ia mengalihkan kesalahan dan tanggung jawab mencegah jenayah seksual ke atas mangsa dan bukannya orang yang menyerang,” kata Chong yang juga pengerusi Perbadanan Kemajuan
      Wanita Pulau Pinang (PWDC) dalam satu kenyataan hari ini. Jumaat lalu,

      Jais menukilkan khutbah Jumaat bertajuk “Aurat: Antara Kebebasan dan Maruah Diri.” Dalam khutbah itu, Jais berkata, wanita Muslim wajib menutup aurat bagi mengelakkan daripada diganggu secara fizikal atau mental, bagi mengelakkan fitnah, pandangan jahat dan perkara yang buruk.

      Kejadian seperti rogol, zina dan sumbang mahram boleh dielak jika wanita menutup aurat, menurut khutbah itu. Chong berkata, penekanan Jais terhadap aurat wanita dan menyalahkan mangsa menunjukkan kepimpinan agama Malaysia tidak sensitif gender atau memahami isu wanita.

      Beliau menyeru usaha konkrit dilakukan bagi meningkatkan perwakilan wanita dalam semua sektor, terutama kepimpinan agama. Chong yang juga wakil rakyat DUN Padang Lalang dan bekas Ahli Parlimen Bukit Mertajam berkata, rogol membabit perkara lebih rumit daripada kegagalan wanita untuk menutup aurat.

      Delete
  5. Ingatkan pas yg menangis dulu sbb dihalau oleh dap dipulau pinang rupanya pkr nangis dulu huhu.apa cite tu.mana pegi penjilat dap yg ramai tu.sedang ronda ronda naik lori ke.berapi la korang seorg syiah ke dap seorg sunni ke pkr.pas is cool ok.pan is cancool(disebut cangkul)

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAN Imayam Kuali tak berani berkata APA APA tentang petikan2 diatas.

      Orang Melayu Dan India du tindas.oleh DAP, malangnya PAN Imayam menepuk tangan gembira demi Abuya Bukit Penang


      Dari sini pembaca2 PAN Imayam adalah pengkhianat. Satu sokongan kpd PAN adalah satu sokongan kepada golongan RACIST DAP

      Delete
  6. Kah kah adun kjaan nangis kah kah baru tau penangan cina rasis DAP .....klu adun nangis lepas nikeluarga aljubooori pun lagi nangis kena kerja kan rasis DAP tokong LGE.....juboooo ooo jjuboooo

    ReplyDelete
    Replies
    1. Abuya Sifoo Penang berak tak cebok. Pakai calit kertas tisu.

      PAN Imayam bagi setahun lagi pun tak tau cebok, pakai kertas tisu. Tengok Mat Sabu la bro.Last bersih dah pandai selfie dgn Amoy laga Dada. Parti Imayam baru nak tubuh masa tu

      Delete
  7. Terang lg bersuluh dap mengamalkan politik ala mafia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masalahnya PAN Imayam sanggup jadi badut upahan Abuya Sifoo Bukit Penang

      Delete
  8. Bagusnya Pakatan Harapan...ahli boleh kritik satu sama lain.

    Bukan macam Pas, sumbat mulut. Asal tegur jer ahli terus kena sumpah jadi barua.

    Umno lagi baik dari Pas. Tegur presiden pun tak kena pecat dari jawatan parti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah kata dah, kutuk DAP sure PAN Imayam mengaum.

      Aloo balaci, Sifooo Penang dah bagi kao malam belum? Auuuuuuui auuuuuu auuuu

      Kah kah kah dasar hamba abdi roket

      Delete
  9. Amanah Amanah Amanah....
    perkauman sungguh DAP nie...
    apakah sebabnya hampa terima keangkuhan dan rasisme DAP....
    bole dh bgtau kami kenapa...
    adakah kami yg tak berfikir...
    atau hampa tak reti bersyukur...
    tak pa lah , kita tgk mcm mana sikap hampa...
    ckp byk pun tak guna....
    hukum kebenaran akan tetap berjalan...

    ReplyDelete
  10. Replies
    1. Sapa suruh kau melancap depan laptop.

      Delete
  11. Umno mana bodoh dia jadi kerajaan.PM nya Umno<TPM nya pun Umno.Lagi2..menteri tu banyak Umnonya dah lebeh 50 thn merintah malaysia.Kau ada ape 2312. abdi Dapig.Apa abdi tu tukang angkut najis la wei atau sejenis dgnnya.Tak malu ke kau atau buta colour. Macam2 ada org biul dalam dunia ni.

    ReplyDelete
  12. Ngape nangis2 ni .... kan orang dah cakap DAP tu dikuasai oleh orang kafir yg nenentang Islam. Kamu bersekutu dg orang kafir buat ape? Kan ke ada orang islam, parti islam yg nak tegakkan Islam, gi lah sokong. Mati nanti Allah tanye, ngapa bersekutu dg orang yg menentang Islam? Apa ko nak jawap? Nangis2 pulak. Nyampah ....

    ReplyDelete
  13. Dah bebuih mulut UMNO dok cakap, degil juga tak tak mau denaq.... itulah balasanya.....Banyak lagi puak2 yg degil, nak tunggu balasan saja!!.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAN Imayam buat reverse psychology dgn memyamar

      Woiiiii Anon PAN Imayam, best ker menyamar. Dah selfie Amoy belum???

      Delete
  14. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  15. Dok cari citer pasal debat Husam dan Mustapha Ali kena cancel ingat ada dlm blog omakkau rupanya xdok hehehee kenapa omakkau tak nak ulas pasal debat x jadi ni? Takut miss soru ke? Perjuangan apa yg omakkau sedang perjuangkan? Perjuangan periuk nasi? Murah betul perjuangan omakkau kalau memandang kepada dunia yg fana ini. Pejuang kena citer yg BENAR WALAUPUN PAHIT tp yg salah belah dia semua sorok dan sembunyikan penakut rupanya hehehe terserlah lah kehebatan parti PAS....lambat lagi PRU nak tgk PAS tergolek DOG

    ReplyDelete
    Replies
    1. KITA BUKAN NAK BUKTI, KITA NAK DIA BERSUMPAH!!!

      Apa dah jadi dengan Si Husam Musa tu sekarang ni? Dah terbelit ke lidah dia nak memenuhi cabaran yang dibuat untuk bersumpah Lafaz Talak seperti yang dikemukakan sebelum ini?

      Kalau kena gayanya hari tu, bukan main SOMBONG lagi Bekas Naib Presiden PAS tu bila dia kemukakan cabaran tersebut bagi membuktikan dakwaan yang dibuat terhadap PAS tu benar.

      Jika dilihat dari satu sudut, cabaran yang dikemukakan oleh Si Husam tu boleh 'Bergegar Pentas' dan 'Runtuh Bumbung Dewan' dibuatnya. Tapi sekarang, kenapa dia mendiamkan diri?

      Adakah Si Husam tu juga sama macam perangai Haramjadah yang ditonjolkan oleh Si Tony Puaka tu sebelum ini? Adakah Si Husam tu hanya berani buat cabaran tapi tak berani nak memenuhinya?

      Kalau Si Husam tu hanya setakat pandai bercakap je tapi BACUL nak ambik tindakan yang sewajarnya, baik tak payah nak tunjuk SOMBONG dan ANGKUH dia tu dikhalayak ramai.

      Andai kata Si Husam tu hanya sekadar nak tunjuk 'Taring' depan penyokong - penyokong dia dengan cabaran yang dibuat tapi kemudian Kecut Buah Kerandut nak memenuhinya, buat apa?

      Sekarang PAS masih lagi nak bagi Si Husam tu peluang untuk membuktikan segala dakwaan yang dibuat sebelum ini sama ada ianya benar atau pun tidak dalam tempoh seminggu.
      Setiausaha Agung PAS, Datuk Takiyuddin Hassan berkata, Husam boleh menjelaskan dakwaannya itu tanpa kehadiran Abdul Hadi, jika beliau merasakan Presiden parti Islam itu mempunyai kepentingan dalam isu tersebut.
      “Dia boleh bawa semua bukti-bukti dia ada, yang dia perlu ke Jawatankuasa Harian PAS Pusat, untuk dia bagi penjelasan mengenai isu-isu yang dia bangkitkan,” katanya dalam satu sidang media di lobi Parlimen, hari ini.
      TAPI, kalau itu pun Si Husam tu tak mampu nak buat, tampil dengan bukti kepada pihak Jawatankuasa Harian PAS Pusat atau angkat sumpah Lafaz Talak, memang sah la Si Husam tu seorang pemimpin yang BACUL!!! Dia setakat berani buat cabaran je, tapi tak berani nak penuhi!!!

      Delete
    2. APA DAH JADI SUMPAH LAFAZ TALAK HUSAM???

      Pelik jugak dengan Si Husam Musa ni. Masa dia bercakap dalam sesi dialog 'Demo Tanyo Ambo Jawab' tu bukan main SOMBONG lagi lagak dia. Bercakap macam dia je yang ada kuasa.

      Habis semua orang diperlekehkannya. Sampai tahap sanggup dia menggadaikan isteri dia sendiri sebagai bahan Politik Murahan demi untuk mendapatkan sokongan dari kalangan ahli - ahli PAS.

      Si Husam tu siap buat cabaran untuk membuktikan yang dia bercakap benar mengenai tuduhan yang dilemparkan terhadap kepimpinan PAS sebelum ini. Malah dia sanggup angkat Sumpah Lafaz Talak.

      Tapi sejak dua tiga hari selepas dia mengemukakan cabaran dan disindir oleh Hadi Awang, puas jugak la kita cari cerita susulan mengenai perkara tersebut. Nak tau jugak apa respon Si Husam tu.

      Malangnya, takde pulak kita jumpa sebarang komen dari Si Husam tu terhadap sindiran yang telah dibuat oleh Hadi Awang yang mencabar dia balik untuk angkat sumpah lafaz talak tu.

      Sebaliknya, Si Husam tu hanya sekadar mendiamkan diri dari memenuhi cabaran yang dia buat bagi menegakkan Kebenaran. Tup - tup hari ni, Si Husam tu muncul dengan cerita lain pulak.

      Kata Si Husam, dia bersedia nak berdebat dengan Mustafa Ali berhubung semua dakwaan yang dibuat sebelum ini terhadap kepimpinan PAS Pusat termasuk cerita pasal nak bergabung dengan UMNO.
      KOTA BHARU - Bekas Naib Presiden Pas, Datuk Husam Musa bersetuju untuk berdebat secara terbuka dengan Pengarah Pilihan Raya Pusat, Datuk Mustafa Ali termasuk sesiapa sahaja dalam isu pertemuan Pas dan Umno.


      Husam berkata, peluang berdebat dengan guru politik sehebat Mustafa ataupun Cikgu Pa itu adalah satu penghormatan kepada beliau.
      Habis, apa jadi pada sumpah talak yang dia nak buat sebelum ini? Bila agakya Si Husam tu nak memenuhi cabaran yang telah dibuat? Atau, adakah dia sendiri TAKUT nak penuhi cabaran tersebut?

      Rupanya, pemimpin Pakatan Haprak ni memang macam tu perangainya. Bila diorang dah buat cabaran, diorang TAKUT nak penuhi cabaran tersebut. Sebaliknya, diorang akan cari alasan lain untuk mengelakkan diri. Cakap je pandai diorang ni, tapi buatnya Tak Berani!!!

      Delete
    3. Oii mangkuk...sesekali kita nak jg dgr hadi bersumpah sbb dia kan pakar sumpah seranah...kalau ada batu ler...

      Delete
    4. Anon 7:49 ni meroyan pasal apa tak makan ubat ke? Bila plak husam tolak debat BENGONG

      Delete
  16. umno dan sewaktu dengannya bodoh. penyokong umno bodoh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn terlalu gumbira sbb kebodohan umno x kan lama...lps tuang punaisehat bg nasihat tentu depa akan jd cerdik

      Delete
    2. Sapa suruh kau melancap depan laptop.

      Delete
  17. Mmg tepat pas bercerai talak 3 dgn dap. Lihatlah bagaimana dap menafikan hak rakyat di kawasan yg di menangi pkr yg menjadi sekutu kuat dap. Dap lebih mementingkan peruntukan ke kubu mereka saja. Pas bijak mencium kejahatan dap lebih awal dan tindakkan memutuskan hubungan dgn dap semestinya dipuji oleh umat islam. Tetapi ada juga badot dap yg tersengih kerang busuk mcm lembu kenyang menyondol saja tindakkan jahat dap spt pan dll yg tlh kekenyangan menerima sogokan dari lge@dap termasuk lah blogger greenboc yg menghalalkan saja kebiadapan dap dlm lapuran blognya

    ReplyDelete
  18. pengkomen yang dok maki pas dan umno ni sebenarnya tentera RBA yang menyamar jadi melayu.Mustahil ada orang melayu yang nak rampas kuasa orang melayu kemudian nak beri kepada cina dapig.Imposible

    ReplyDelete
    Replies
    1. Benar. Ramai cina berlakon jadi Melayu, kutuk dan laga2kan parti org Melayu. Malangnya ramai Melayu dungu yg termakan dakyah cina.

      Delete
  19. Husam ajak bdebat, mustapha sahut konon.. Pastu bpkt dgn pemimpin lain konon tak perlu bdebat... Sama mcm umno.. 'Bdebat bkn budaya kita'. Konon..... Mana telur ko org ni.. ? Mmg sesuai dgn gelaran PAS KLUK KLEK

    ReplyDelete
  20. KALAU AKU MEMPUNYAI SUPERPOWER MACAM SUPERMAN PERTAMA SEKALI YANG AKAN AKU BUAT IALAH AKU SEMBELIHKAN DAN HAPUSKAN SEMUA ORANG MELAYU ( UMNO KE , PAS KE , PKR KE ATAUPUN PAN KE PUKIMAK KE ) YANG MENGAKU DIRINYA ISLAM TETAPI TIDAK MENGAMALKAN ISLAM SEPERTI YANG RASULLAH SAW AJARKAN MELALUI SUNNAH DAN AL QURAN ......SIAL BABI PUNYA KAUM MELAYU HANYA PANDAI BERCAKAP, MEMFITNAH DAN BERLAGAK PANDAI SAJE .......BAIK KAU ORANG MAMPUS LAGI BAIK MASUK NERAKA ......OPSS ... AKU LUPA PULAK .....BIASANYA ORANG MELAYU NI MAMPUS MASUK SYURGA AJE......PUKI MAK KAU ORANG LE.......SIALLLLLLLLLLLLL

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodo natang anak anjing gila nih

      Delete
  21. Wah nampaknya ramai penyokong umno sokong pas disini. Maklumlah dah jadi suami isteri. Isterinya ustazah suaminya penyamun besar. Kahkahkah kangkang je lah ,suami kena layan. Berdosa ustazah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodo natang anak anjing gila nih

      Delete
    2. Apo bondola khorang ni..oghang melayu ghamai dah tolak pas..korang tengok sendirila keahlian PAN skg ni..da berpuluh ghibu..sebona eh org yg masuk PAN ni dah muluek tengok presiden..ghamai jugak Macau PAS masih rasis

      Delete
  22. Bloq peminat dap terkancing gg nak buat mengulas isu ni.woi kome tido lg ke.dap dah buat geng kome menangis tak nak puji dap lg ke.itu la sibuk lg dok ratib ug ug.malangnya makna ugpun tak faham.sudah diterangkan tghh tak nak dengar juga dasar geng kuali telinga kuali.tak tahu ke kerajaan dap tu dok sibuk nak buat rumah
    mewah bg geng depa yg kaya kaya tu duduk.org melayu miskin tgok saja la.mana ada masa nak layan melayu miskin kalau boleh nak halau je mereka tu.mereka nak cari duit besar macam singapore tu semua nak main tambak buat hotel segala.ikan air boleh beli kalau duit byk.nelayan nelayan tak perlu.ini masa ujian utk umat islam perlu bijak menilai

    ReplyDelete
  23. Pas kekal jadi pembangkang kerana Peristiwa Memali
    SHAH ALAM – Pas menegaskan parti Islam itu akan terus berperanan sebagai pembangkang dan tidak akan mengadakan sebarang kerjasama politik dengan Umno dan BN kerana tragedi pembunuhan beramai-ramai ahli dan pimpinannya dalam peristiwa Memali yang genap 30 tahun, hari ini.

    Timbalan Presidennya, Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, tragedi malang itu menjadi titik tolak kepada parti Islam itu untuk konsisten tidak akan menyertai parti pemerintah kerana kes itu tidak diadili di mahkamah, malah keluarga mangsa tidak mendapat pembelaan.

    Peristiwa Memali ini tetap dikenang sebagai lambang kezaliman kerajaan Umno-BN ke atas pimpinan dan ahli-ahli Pas. Sejarah sedih ini tetap tidak akan dilupakan walaupun kerajaan pernah mengeluarkan arahan melarang majlis memperingati peristiwa sedih ini.

    “Meskipun 30 tahun sudah berlalu, kezaliman Peristiwa Memali ini akan tetap dituntut di akhirat. Pemimpin yang terlibat dan pasukan tentera yang menjadi alat kepada tindakan zalim ini mesti diadili,” katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

    Menurut Tuan Ibrahim, hari ini tercatat dalam sejarah sebagai hari yang sangat menyayat hati 30 tahun lalu di Kampung Siong, Memali Baling Kedah.

    Seramai 14 penduduk kampung terkorban mempertahankan Ibrahim Libya dalam peristiwa yang dikenali sebagai Peristiwa Memali.

    “Hak mereka mesti dikembalikan. Pemimpin yang terlibat mesti dihadapkan ke mahkamah dunia sebelum mereka dihadap ke mahkamah ALLAH di akhirat.

    “Sementara peluang masih terbuka, Pas berharap mereka yang terlibat bertaubat, memohon maaf kepada waris yang terlibat dan ganti rugi mesti dibayar,” katanya lag
    KAH KAH KAH OIIITTT......MELAYU PAS PIS PUS....TAK SEDAR KE...?TUAN PRESIDENG PAS KITA SENDIRI NAK JADI PENASIHAT DASAR KEPADA UMNO..............MANA MUNGKIN KITA AHLI2 SUME PAS NAK TERUS NAK JADI PEMBAKANG...??????PORAHHHHHHHH.......PERGI JAHANAM LAH ....JOM MASUK UMNO GEGAMAI....HIDUP MELAYU...HIDUP MELAYU ..HIDUP UMNO...HIDUP UMNO...TAKBIR...TAKBIR...TAKBIR..KAHAKAHAKAHAK

    ReplyDelete
  24. Puok2 pas pung doh lama tingalkan pas..masuk pan..aku amak bangga dengang tok guru Nik aziz yg mempertahangkan pakatang rakyak..tok guru utamakang perpaduang antara kaum..

    ReplyDelete
  25. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...