Tuesday 24 November 2015

KERAJAAN PAKATAN HARAPAN PULAU PINANG PIMPINAN GUAN ENG RETAK MENANTI BELAH??????


Usul ADUN UMNO/Barisan Nasional isu berhubung penambakan laut pada sesi Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang Jumaat lalu telah menyebabkan keretakan teruk kepada Kerajaan Pakatan Harapan yang didominasi DAP pimpinan Lim Guan Eng.

Usul itu telah dikalahkan dengan 23 menentang 10 menyokong termasuk seorang ADUN DAP dan 5 ADUN PKR berkecuali. Lim Guan Eng keluar sebagai pemenang namun menang dalam kecederaan parah.

Hasilnya ... retak dalam tembok Pakatan Harapan telah mulai kelihatan.

Usul itu disokong oleh salah satu daripada DAP sendiri, ADUN Tanjung Bungah Teh Yee Cheu. Walaupun kemudiannya beliau telah memohon maaf atas "kesilapan politik," namun kerosakan telah berlaku.

Tetapi apa yang paling mengecewakan Guan Eng ialah apabila 5 ADUN PKR bertindak untuk berkecuali daripada mengundi. Dari 10 ADUN PKR hanya mereka yang memegang jawatan dalam kerajaan seperti Timbalan Ketua Menteri I dan Exco Pakatan Harapan Pulau Pinang sahaja yang mengundi menentang usul tersebut.

Lim Guan Eng memberi gambaran betapa kelima ADUN PKR itu kini sudah bersama-sama dengan UMNO.

Dengan kata lain, sesiapa yang tidak menyokong DAP mesti menyokong UMNO. Suatu ungkapan dan pertuduhan yang mudah untuk melepaskan diri dari terus diasak dengan pelbagai soalan mengapa sedemikian boleh berlaku dikerajaan yang hebohkan seluruh dunia sebagai kerajaan Cekap, Akauntabiliti dan Telus (CAT)

Tuduhan itu telah menimbulkan kemarahan AMK Pulau Pinang. Sayap PKR itu telah menuntut Lim Guan Eng menarik balik kenyataannya dan memohon maaf secara terbuka kepada lima wakil rakyat PKR. Ia mengingatkan beliau bahawa wakil rakyat PKR telah menyokong pimpinan beliau sejak tahun 2008 lagi.

Usul BN yang dikemukakan di sidang Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang lalu ialah penambakan tanah laut seluas 2,600 hektar yang menimbulkan kontroversi.AMK Pulau berkata, wakil rakyat PKR telah berkecuali daripada mengundi kerana hati nurani mereka tidak membenarkan mereka untuk menyokong projek ini.

Ia menunjukkan bahawa mereka tidak mahu menjadi boneka dengan menyokong membuta tuli semata-mata PKR adalah sebahagian pentadbiran negeri.

Guan Eng kini perlu menangani masalah tersebut dengan rakan-rakan dfalam Pakatan Harapan dan berhenti terus menggunakan kenyataan politik rutin bahawa sesiapa sahaja tidak bersetuju dengan beliau dilabelkan "sedang bekerjasama dengan UMNO"

Beliau perlu sedar bahawa 16 daripada 40 ADUN Pulau Pinang, termasuk ADUN Pinang Tunggal, Roslan Saidin, yang tidak hadir semasa pengundian bagi usul itu, telah menyuarakan bantahan mereka terhadap projek penambakan tanah oleh kerajaan pimpinannya.

16 ADUN menentang termasuk yang berkecuali itu mewakili rakyat dengan itu pendirian kuat dan tegas mereka ke atas isu ini oleh itu perlu dihormati.

Kerajaan DAP perlu berhenti mempercayai dan merasakan bahawa semua program pembangunan diterima baik oleh rakyat. Ia mesti mengendahkan pandangan rakyat Pulau Pinang dan menghentikan semua projek penambakan sehingga ia telah mendengar pandangan dan pendapat daripada rakyat diakar umbi.

Para pemerhati politik akui sebulat suara dan sepakat betapa DAP kini sudah menjadi tabiat lazim dan lumrah untuk menyalahkan segala kelemahan dan kesalahan serta kesilapan dilakukan dengan menyalahkan UMNO sebagai cubaan untuk mengkambuskannya. Mereka menyatakan ini sebahagian daripada strategi lapuk tetapi masih juga berkesan untuk memenangi dan menawan hati pengundi bukan Melayu dinegara ini.

47 comments:

  1. Sila ambil perhatian serius ... mulai sekarang mana-mana komen yang tidak ada kena mengena dengan artikel akan dipadamkan termasuklah komen maki hamun, melucah dan geng-geng togel dan juga komen-komen yang sama ditempel berulang kali .... Omak menjemput kepada semua penjenguk blog ini kita berhujah secara bertamadun dan berhemah .... kita bertukar-tukar pendapat demi mencari titik persamaan dan kebenaran ... Harap maklum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Err xdw butang like ke omak keh3

      Delete
    2. GUAN ENG BOLEH MENYALAK SEMAHUNYA!!!

      Ya! Si Tokong DAPigs tu hanya boleh menyalak macam orang hilang akal semahunya bila dia bercerita mengenai 'Pengkhianatan' yang dilakukan oleh 5 orang ADUN PKR sebelum ini.

      Si Tokong DAPigs tu boleh kata apa sahaja sebab dia rasa dia 'Abang Besar' dan mengharapkan semua orang 'Kow Tow' pada dia yang memerintah Rejim DAPigs Pulau Pinang hari ini.

      (Artikel Berkaitan: Guan Eng Anggap 5 ADUN PKR "Pengkhianat"!!!)

      Tapi hakikatnya, Si Tokong DAPigs tu tidak dapat menafikan bahawa tindakan yang dilakukan oleh 5 orang ADUN PKR tu mewakili suara rakyat yang membantah cadangan Rejim DAPigs.

      Jelas, tindakan Si Tokong DAPigs tu mempertikaikan apa yang yang telah dilakukan oleh 5 orang ADUN PKR itu membuktikan bahawa dia tidak mengendahkan suara rakyat diperingkat akar umbi.

      Bayangkan. Si Tokong DAPigs tu baru dapat kuasa memerintah sebuah Negeri, dia dah mula menunjukkan sifat sombong dia secara terang - terangan dengan mengenepikan suara rakyat.

      Itu baru dia dapat menguasai satu Negeri. Kalau dapat kuasa nak memerintah Negara, mau semua orang dia desak supaya tunduk dan akur dengan segala arahan dia selaku 'Abang Besar'.

      Dan sekiranya PKR tunduk dengan kemahuan puak - puak DAPigs ni, bermakna parti itu juga turut mengkhianati suara rakyat. Yang paling jelas, PKR hanya sekadar jadi Pak Turut kepada DAPigs yang sanggup lakukan apa saja demi menjaga kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri!!!
      SHAH ALAM: Lima ADUN PKR yang bertindak tidak mengundi usul mengenai tebus guna tanah lebih 2,600 hektar dibawa oleh ADUN Barisan Nasional di DUN Pulau Pinang kelmarin adalah kerana mematuhi arahan Ketua Whip PKR.

      Ini didedahkan oleh ADUN Penanti dari PKR, Dr Norlela Ariffin yang membidas dakwaan Ketua Menteri Lim Guan Eng semalam bahawa kelima-lima ADUN PKR itu sudah memihak kepada Umno.

      "Tidak kisahlah usul datang daripada pembangkang atau kerajaan, itu tidak boleh jadi seperti itu. Kita tidak boleh jadi seperti robot tidak berminda, itu kaedah lama.


      "Saya tidak lihat apa yang tidak kena dengan apa yang kami lakukan (berkecuali) sebab kami mengundi, berdasarkan kepada Ketua Wrip PKR, undi berdasarkan kepada kebijaksanaan dan dalam berbahasan saya (16 November) saya sendiri cakap pasal penebusan tanah itu harus diadakan pendengaran awam," tambah Norlela.

      Delete
    3. Hahaha.....dap berfikir begitu demi kemajuan pulau pinang namun tidak semua pihak akan bersetuju kerana pandangan pasti berbeza2 ada baiknya ada kekurangannya. Jgn salahkan mana2 pihak dgn undian mrk berhak memilih setuju atau tidak tiada kena mengena dgn party. Lim guan eng terlalu kebudakkan sensitif berfikiran tidak terkebukaan apa bezanya dgn party lawan!! Jgn lupa diri bila sudah berkuasa tamak tiada bezanya dgn kerajaan malaysia skrg. Jaga kebajikan rakyat dgn baik telus laksanakan sebelum memikirkan kemajuan lain. Apa guna negeri maju kalau rakyat nya ketinggalan .

      Delete
    4. Itulah akibatnya kalau dap tidak wala kpd TGHH. Dap sudah kena tulah TGHH kerana TGHH adalah ulamak mulia dan tersohor di alam maya ini. Lain kali jangan main2 dgn TGHH, nanti kena tulah. Oleh itu kita mesti memberi puji2an kpd TGHH.

      Delete
    5. Kah kah kah anon 14;34 dgn 13;23 PAN Imayam menyamar menabur fitnah

      Delete
    6. Hahaha. Anon.1633 gila ke apa??? Komen tak ada imayam kan kami mana fitnahnya. Nilah jembalang merayap sana sini utk menabur kebencian agar manusia saling bersengketa tiada penghujungnya.

      Delete
  2. Replies
    1. GUAN ENG ANGGAP 5 ADUN PKR "PENGKHIANAT"!!!

      Memang pantang betul 'Abang Besar' dalam Pakatan ni bila ada pihak yang membelakangi arahan serta tindakan yang ditentukan oleh mereka. Nak pulak kalau Si Tokong DAPigs tu.

      Asal perkara itu bertentangan dengan diorang, sudah pasti mereka akan dianggap sebagai 'Pengkhianat' dan dituduh cuba bersekongkol dengan pihak musuh dari kalangan Barisan Nasional.

      Ekoran lima ADUN PKR mengambil sikap berkecuali dalam proses pengundian usul dikemukakan pembangkang di DUN malam semalam, Guan Eng meminta PKR menilai dengan teliti tindakan wakil rakyatnya.

      Si Tokong DAPigs tu kata, berdasarkan pendirian itu, persepsi kini ialah wakil rakyat PKR itu 'bersama Umno' yang juga turut dilihat sebagai satu 'Pengkhianatan' kepada Rejim DAPigs pimpinannya.

      Bagaimanapun, kata Lim, pihaknya akan membiarkan PKR sendiri menguruskan isu itu sambil berkata akan menjelaskan perkara berkenaan kepada Wan Azizah dalam satu sidang akhbar di sini hari ini.

      Semalam DUN Pulau Pinang membincangkan usul yang dikemukakan ADUN Pulau Betong dari Barisan Nasional (BN), Muhammad Farid Saad mengenai isu tebus guna tanah seluas lebih 2,600 hektar berhampiran muara Sungai Pinang.

      Menurut pembangkang, pembangunan di kawasan itu akan menyebabkan hidupan laut terancam kerana habitatnya terhapus, selain menjejaskan kehidupan kira-kira 500 nelayan di kawasan berkenaan.

      Walaubagaimana pun, selepas dibahaskan, usul itu diundi dan akhirnya ditolak apabila ia hanya mendapat lapan undi sokongan, manakala 22 lagi menolak. Maknanya, Si Guan Eng tu saja je menggelupor.

      Lima ADUN PKR pula bersikap berkecuali. Mereka ialah ADUN Bukit Tengah, ADUN Penanti, ADUN Kebun Bunga, ADUN Batu Uban, dan ADUN Machang Bubuk. Semuanya dari PKR.

      Guan Eng juga mendapat tamparan hebat apabila seorang ADUN DAP, Teh Yee Cheu (Tanjung Bungah) yang dikenali sebagai aktivis alam sekitar turut mengundi menyokong usul berkenaan.

      Dua lagi ADUN PKR, Law Choo Kiang (Bukit Tambun) dan Maktar Shapee (Sungai Bakap) tidak boleh mengundi kerana masing-masing menjadi speaker dan timbalan speaker.

      Delete
  3. Eloklah...kita pakat mulakan "Politik menilai" isu bukan lagi "Politik Pak Turut" buta-tuli...-fastaqim

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku dah banyak Kali kata jentik DAP, macai PAN Imayam akan meroyan. Al maklum.jenis.hamba abdi DAP.

      Balik la Putumayam

      Delete
    2. Aku setuju 100%. Kewibawaan hadi memang menyerlah. Tidak ada tandingnya dgn ulamak2 lain di dunia ini. Kata bicaranya yg mulia dan bersih2 belaka memikat hati umat islam di seluruh dunia. Negeri atas angin dan bawah angin semua tunduk wala kpd hadi. Siapa tidak wala kpd hadi maka bertaubatlah sebelum terlambat. Jangan sampai nasi menjadi bubur. Jika hadi marah maka akan jatuhlah ekonomi negara kerana kehebatan hadi diratapi oleh semua ulamak.

      Delete
  4. Apa kau menyalak 1012? Bau umno lah kau ni!

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1019 ni otak pemikiran sama cam lge

      Delete
    2. PAN Imayam berideologi sapa kutuk DAP, adalah musuh PAN Imayam. Dasar hamba abdi DAP

      Delete
    3. PAN Imayam Kuali tak berani berkata APA APA tentang petikan2 diatas.

      Orang Melayu Dan India du tindas.oleh DAP, malangnya PAN Imayam menepuk tangan gembira demi Abuya Bukit Penang


      Dari sini pembaca2 PAN Imayam adalah pengkhianat. Satu sokongan kpd PAN adalah satu sokongan kepada golongan RACIST DAP

      Delete
    4. 10:19 adalah taik dapig..bau taik lah kau ni!

      Delete
    5. Setuju dgn jessie.
      Hj hadi adalah sebaik2 hidupan di muka bumi ini. Tidak ada yg tidak baik kecuali yg baik2 belaka. Waima kentut dan taik beliau tidak busuk spt kentut dan taik mat sabu serta guan eng. Bau kentutnya yg wangi menunjukkan beliau adalah makhluk yg terpilih.

      Delete
  5. APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

    Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

    Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

    BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

    Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

    Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

    Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

    Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

    Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

    Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

    Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

    Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

    Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

    DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oi keldai! Berapo kali ko cut&paste ceritar ini. Dag muak baca ceritar yang sama.

      Delete
  6. Retak menanti haprak.cepat pangil husam.tolong kami husam kami nak tengelam.tolong bg talian hayat

    ReplyDelete
    Replies
    1. jawapan kepada Anon 11:17

      TAKUT BERSUMPAH TALAK ISTERI, HUSAM LARI KE CHINA!!!

      Huh! Dasar "Cakap Tak Serupa Bikin" betul Si Husam Musa ni rupanya. Kita ingatkan bila dia bercakap berdegar - degar atas pentas sebelum ni, dia berani la nak tunaikan apa yang dia cakap.

      Rupanya, perangai Haramjadah Si Husam Musa ni lebih kurang sama je dengan Si Tony Puaka tu. Berani buat cabaran tapi Kecut Buah Kerandut bila nak memenuhi cabaran dia sendiri.

      Tapi perangai Haramjadah Si Husam ni lagi teruk. Lepas dia buat cabaran untuk angkat sumpah Talak Isteri bagi membuktikan yang dakwaan terhadap Hadi Awang tu benar, dia terus cabut lari.

      Sekarang ni, kata Si Husam dia berada di China. Rajin betul Si Husam tu ke China. Apa yang dia cari kat Negara China tu, kita tak pasti la pulak. Mungkin dia tengah cari buah kerandut dia kot.

      Tapi Si Husam tu dengan lagak sombongnya kata, dia sedia untuk berhadapan dengan Jawatankuasa Harian PAS Pusat seperti mana yang dinyatakan oleh Setiausaha Agung parti itu sebelum ini.

      Tinggal lagi, Si Husam tu kata, sehingga hari ini dia masih belum terima sebarang notis, surat arahan atau pun dihubungi oleh sesiapa untuk mendesak dia melakukan tindakan tersebut.
      "Kini saya di China tetapi jika benar notis itu dikeluarkan, saya tetap boleh dihubungi melalui sms, whatsapp atau e mail. Namun tidak satu cara pun saya dihubungi," katanya dalam satu kenyataan.
      Yang herannya, kenapa pulak Si Husam tu nak susah - susahkan diri mengadap Jawatankuasa Harian PAS Pusat sedangkan dia dah buat cabaran untuk angkat Sumpah Talak Isteri?

      Takkan Si Husam tu dah lupa dengan cabaran yang dia buat? Atau, adakah Si Husam tu saja je buat - buat lupa dengan cabaran tersebut? Adakah Si Husam tu ingat orang akan lupa apa yang dia cakap sebelum ini?

      Sekarang kenapa Si Husam tu tak buat je tindakan yang dia sebut sebelum ini? Kenapa sehingga hari ini dia masih tak bersumpah Talak Isteri dia seperti mana yang dinyatakan? Kalau dia setakat pandai bercakap je, baik tak payah!!! Buat mengabihkan masa je!!!

      Delete
  7. SIFAT SOMBONG GUAN ENG SEMAKIN TERSERLAH!!!

    Kesombongan dan keangkuhan Si Tokong DAPigs ni nampak gayanya semakin menyerlah. Nak pulak sejak DAPigs berjaya menyingkirkan PAS dari Pakatan Haprak tu baru - baru ini.

    Jadi, puak - puak DAPigs tu menjadi semakin sombong dan bongkak kerana menganggap diri mereka sebagai 'Abang Besar' dalam Pakatan dimana semua orang kena 'Kow-Tow' pada kehendak mereka.

    Tindakan yang dilakukan oleh Si Guan Eng yang menuduh lima wakil rakyat PKR 'bersama Umno' menunjukkan berlakunya keretakan hubungan antara DAPigs dan PKR di Pulau Pinang.

    Ketua Pemuda MCA, Senator Chong Sin Woon berkata, keretakan ini berlaku kerana lima wakil rakyat tersebut bertindak berkecuali ‎daripada mengundi usul tebus guna tanah di Pulau Pinang.
    ‎"Kita nampak sangat keretakan dan perpecahan di pakatan selepas pergaduhan di antara DAP dan PAS. Sekarang PKR juga menunjukkan ketidakpuasan hati mereka," katanya sewaktu ditemui pemberita di Parlimen, hari ini.
    Mengulas lanjut, Sin Woon juga turt menjelaskan bahawa Guan Eng kini dilihat semakin angkuh dan langsung tidak boleh menerima sebarang komen dan kritikan dari sesiapa pun.
    "Sudah ada di depan mata kita bagaimana keangkuhan Guan Eng dan menjadikan dia seorang yang tidak boleh menerima sebarang komen termasuk di Pulau Pinang," katanya lagi.
    Sebelum ini, Pemuda PKR Pulau Pinang mendesak Guan Eng menarik balik dan memohon maaf secara terbuka atas keterlanjuran membuat tuduhan melulu terhadap lima wakil rakyat PKR berikutan isu usul tambakan laut.

    Ia ekoran tindakan lima wakil PKR tidak mengundi di dalam usul isu tebus guna tanah seluas lebih 2,600 hektar sewaktu dalam sidang Dewan Undangan Negeri yang diadakan baru - baru ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melalui kajian mendalam, kita dapati sifat2 mulia hj hadi semakin menyerlah. Beliau tidak pernah mengeluarkan kata2 barua, haramjadah, anjing menyalak babi, kaki pil kuda dan lain2 perkataan yg hina dina. Ini semua adalah fitnah pan dan dap. Sebab org pan bido2 dan tidak hebat macam ahli2 pas yg sudah mencecah 17 juta orang termasuk di korea dan filipina. Hormatilah hadi bukan kerana kehensemannya tetapi hormatilah budi bahasanya yang mulia dan mulus putih bersih umpama anak kecil yg baru dilahirkan.

      Delete
  8. Gelak tengok penyokong PAN terkedu-kedu.Berhujah pun merapu-rapu sbb otak dah biul kerana kuat minum kencing LGE.Dasar orang melayu yang tak tau malu dan takdak maruah..tak percaya lawati lah laman greenbook,ASD,tulang babi dan geng2 yg seangkatan dgn nya.Alangkah jijiknya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sori bro nama PAN tu tak tepat. Panggillah dgn nama PAN Imayam Kuali Balaci DAP.

      Walaupun panjang tapi amat murni di mata Abuya Sifoo Bookit Penang

      Delete
    2. Sungguh kurang hajar org yh gelar pas sebagai parti ajaran sesat. Ada juga yg panggil parti agama setan. Kurang asam betul. Adakah mereka tidak mengenali hadi? Mereka ini tidak tahukah bhwa hadi ialah insan paling mulia? Sesungguhnya mereka yg tidak wala kpd hadi itu sebenarnya hidup dalam kerugian.

      Delete
  9. Banyak langau umno merepat disini...kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku dah banyak Kali kata jentik DAP, macai PAN Imayam akan meroyan. Al maklum.jenis.hamba abdi DAP.

      Semua yg lawan DAP akan dituduh ameno

      Balik la Putumayam

      Delete
  10. Dap pi pi pi sanun.bloq penjilat dap nampak tak naik berita.pemberita penjilat dap sudah ketandusan idea.ratib ug ug sampai nak jd tulang tp mcm tak jalan juga.mcm dah nak mati akal mereka tu.jgn sampai hilang akal sudah.berita tak naik protes adun pkr menangis ke.protes azmin kena serang ke.protes alam sekitar nak tercemar oleh tambak laut ke.kami mahu berita puji puja dap dap kueh talam kueh seri muka kueh lapis.mana kutuk pas kutuk tghh.mana Hipokrit mana u turn sekejab nak sokong azmin sekejab serang azmin.mana berita putar belit membelit.pekung dah terbuka mana nak sorok muka.hukum keadilan sedang berjalan dap akan membuat jahat dipulau pinang.adun pkr sudah menangis kenapa kamu semua diam membisu.kamu mahu jd syaitan bisu.sebut syurga neraka konon.sedarlah org sudah nampak kamu tu penjilat dap.dap tak boleh sentuh n sebut bila buat salah.dap maksum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu nama Tulang Besi skg Jadi Tulang Basi. Idea tak da perangat yg lama

      Delete
  11. Pas pun bro... kat sini dah takde nak hentam BeEnd/UmNGOK. Blog ni cerita buruk Pakatan tutup buruk cerita UmNGOK. Apalagi seronoklah UmNGOK tumpang sekaki mengutuk. Kekadang rasa macam salah lawat blog.

    ReplyDelete
  12. Langau UmNGOK kita tau depa selalu guna perkataan " Dapig, Pan Imayam ,kuali. Ni ayat puak penjilat UmNGOK. Kenal lah beb. Jangan marah

    ReplyDelete
    Replies
    1. As usual gang PAN Imayam akan menfitnah sesiapa yg menegur DAP sebagai ameno.

      5 Adun PKR tu ameno ka?
      1 Adun DAP tu ameno ka?
      Azmin tu ameno ka?
      Che Gu Bard tu ameno ka?

      Dasar hamba abdi DAP betul PAN Imayam ni

      Delete
  13. LGE dulu bermanis mulut, konon beliau akan mencontohi corak pemerintahan Umar Abdul Aziz. Maka cairlah taik di punggung masing2 yg mempercayainya. Yahudi ala yahudi.

    ReplyDelete
  14. Marah Macai. Kahkah...kena taja komen dalam blog Pakatan ...guna wang rakyat lg lagak macam bagus! Puihhhh! Marah!!!Marah!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wauuuuu PAN Imayam lagi

      Delete
    2. Macai PAN Imayam Kuali Karapole memang kaki fitnah demi kelangsungan Abuya Sifoo Bookit Penang

      Nama timang-timangannya PAN @GHB@G18@Hawaii Five O. Banyaknya nama. kah kah kah

      Balaci PAN Imayam memang tak senonoh sebab President mereka Mat Selfie Amoy bukan senonoh sangat pun.

      Mari kita lihat

      MAT SABU PERASAN DIA HANDSOME SANGAT KE!!!


      Hek-eleh!!! Memang tak reti nak mengkadarkan diri lansung Si Mat Sabu ni. Dia ingat dia handsome sangat ke sampai tahap dia buat songeh pun nak mengharapkan orang suka pada dia?

      Dia sedar ke tidak yang dia dan konco - konco Pengkhianat Amanah Negara pimpinan dia tu dah menjadi Pembelot? Jadi, buat apa dia nak terhegeh - hegeh tak tentu arah macam orang Gila Talak?

      Dasar 'Hidung Tak Mancung, Pipi Tersorong - Sorong' pulak Si Mat Sabu ni. Kan PAS dah menyatakan perndirian bahawa diorang takkan ber-Tahaluf Siyasi dengan puak - puak Pengkhianat?

      Jadi, untuk apa lagi Si Mat Sabu tu nak buat kenyataan KONONnya dia bersedia untuk bertemu dengan Si Hadi Awang tu bagi membincangkan pembentukan Pakatan Haramjadah 2.0?

      Jika dilihat dari satu sudut, tindakan Si Mat Sabu tu hanya sekadar nak memburuk - burukkan imej Presiden PAS tu sahaja. Dia nak memberikan gambaran kononnya dia lebih 'Gentleman'.

      Kononnya dia nak tunjuk la kepada rakyat yang dia lebih bersikap terbuka jika nak dibandingkan dengan Si Hadi Awang tu. Maka sebab itulah Si Mat Sabu tu keluarkan kenyataan sedemikian.

      Mungkin Si Mat Sabu tu ingat, dengan cara itu dia mampu untuk memperdayakan rakyat dan membuang tanggapan buruk terhadap diri dia dan parti yang dia pimpin pada ketika ini.

      Mungkin Si Mat Sabu tu fikir, rakyat Malaysia ni semuanya BODOH macam dia jugak gamaknya, senang - senang je dia nak tipu. Tapi hakikatnya, rakyat Malaysia ni semuanya bijak belaka.

      Yang BODOH hanya mereka yang sanggup ikut bontot Si Mat Sabu tu menjadi Barua kepada puak - puak DAPigs. Realitinya, rakyat Malaysia sekarang semua dah sedar bahawa Si Mat Sabu tu merupakan Pengkhianat Amanah Negara!!! Jadi, tak payah la dia nak berlakon!!!

      Delete
    3. Kes ada yang pandai macam anonymous 24 November 2015 at 11:49 la jibby & co boh macam macam pon tak pa. Syukur, negara masih aman.
      Mmm, harap spesis jenih ni akan berkurangan mengikut peredaran masa. Yang peliknya, tak habih habih boddonya...heran aku. Ya faham kalau tak pandai, tapi takkan selamanya bangang. Ajaib sungguh ubat depa bagi. Tak nampak muka boleh tengok bendera pun jadi la. Dasyat bangsaku.
      Kipidab dungibab no sentap.

      Delete
  15. Tu dia geng dap pandirkutty imayam.cerita pasal balak dikelantan gegak gempita bagai nak runtuh satu dunia bila dap nak tambak laut semua dah jd bisu tergigit lidah.menikus takut tokong cakap kamu pembelot penyokong umno.mana pejuang alam sekitar mana pejuang nasib nelayan melayu.mana hipokrit kenapa diam masa adun pkr menangis.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Padan tak bernafsu waktu selfie dgn Amoy laga Dada. Ibarat macam Anak kah kah kah.

      Parti menapouse betul PAN Imayam

      Delete
  16. Wau Dap sudah naik tocang ! Manakala barua2nya pula turut meroyan sakan apabila Dap disentuh ! Ini semua krn depa walak kpd tuan galu LKS dan LGE ! Apa yg tuan galu buat semuanya betul dan benar serta tiada apa2 yg tidak benar melainkan semuanya benar belaka ! Apa yg keluar dpd tuan galu semuanya wangi dan baik hatta najisnya pun suci lg penuh barakah ! Barang siapa yg memakan najis tuan galu akan mendapat keuntungan, keampunan dan keuntungan berganda ! PAN pantang jika tuan galu disentuh walaupun sikit. PAN sanggup maki hamun dan mencarut sesiapa yg menyakiti tuan galu ! Alahai bertuahnya Dap dpt penyokong2 yg walak sebegini ! Ini yg buatkan Dap makin keras kepala manakala walaun2 pula makin keras kapla banana apabila diumpan dgn amoi2 seksi apatah lagi apabila dipeluk utk selfie ......... kah kah kah ........ walak jgn tak walak walaun !

    ReplyDelete

  17. Mana pi member aku Jeff Tulang Badak... lama tak jumpa ...janggan merajuk ...
    Pompuan biasa la bila marah tandanya sayang....

    ReplyDelete
  18. 5 adun pkr bertindak berkecuali pada aku mereka ni adalah penakut bkn berhitmat untuk rakyat hanya pentingkan kedudukan kalau mereka berani kenapa ambil tindakan berkecuali.... hanya mengundi setuju atau tidak... kalau ianya baik untuk semua nyatakan setuju jika sebaliknya nyatakan tidak... persoalanya kenapa anda harus ambil tindakan berkecuali.. kami memilih anda kerana kami yakin pada anda dan suara anda bukannya kami memilih anda untuk megambil tindakkan berkecuali.

    ReplyDelete
  19. Apa nak hairan bro kata2 hikmah ini pun pernah keluar dari mulut peminpin2 Pas
    "Pas for all" tapi sampai skr tak nampak pun apa sumbangan Pas pada bangsa lain.. kata2 hikmah tu hanya untuk memancing undi semata2. Lepas berkusa lain cerita itulah politik dan agama dipolitikkan.

    ReplyDelete
  20. dap bos pan...pan kuli dap...pkr sengsara...brbelah bgi...pas diserang macam2... umno brkuasa buat apa saja tpi makin lemah jua.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...