Friday 13 November 2015

SELEPAS PENGERUSI PAN TERENGGANU KINI GILIRAN PENGERUSI MPN PKR TERENGGANU PULA BERUCAP DEPAN MAKHLUK-MAKHLUK HALUS DI KUALA TERENGGANU



Sebelum ini heboh diperkatakan betapa Pengerusi PAN Terengganu yang juga Ahli Parlimen Kuala Terengganu YB Raja Kamarul Bahrin bercakap didepan khalayak yang kosong di Terengganu kini nasib yang sama menimpa Pengerusi MPN PKR Terengganu pula iaitu ADUN Bandar YB Azan Ismail.

Rakaman gambar diatas dirakam petang ini 13hb November 2015 di Dataran Shah Bandar, Kuala Terengganu untuk menyampaikan isu politik dan ekonomi yang melanda negara.

Isi ucapan lebih banyak ditumpukan menyerang PAS dan sindir keras pedas Tuan Guru Dato' Seri Hj Abdul Hadi Awang.

Hadir sama ialah Pengerusi PAN Terengganu yang sudah biasa dan lazim serta lali dengan suasana sebegini.

Paling seronoknya tu ada pula pemuja Azan Ismail tahap dewa yang memuja dan menjulang beliau sebagai seorang pakar ekonomi yang diiktiraf dunia .... Aduh!!!!! ... dalam negara pun namanya asyik tenggelam timbul inikan pula seantaro dunia.

Amat nyata dan jelas bahawa politik di Pantai Timur terutamanya Kelantan dan Terengganu rakyat hanya tahu dan sokong sama ada PAS atau UMNO ... parti lain mereka akan bakul sampahkan .. itu kenyataan .. kekuatan dan pengaruh PKR di Terengganu pun menumpang dan memeluk kekuatan dan pengaruh PAS semasa PRU ke-13 lalu .. nak harapkan PKR berdiri dan lawan secara persendirian dan solo bukan sahaja kalah sudah gerenti wang pertaruhan pun lesap kena rampas oleh SPR.

Sebagai Pengerusi MPN PKR Terengganu YB Azan Ismail sepatut sudah arif akan senario dan keadaan realiti akar umbi politik Terengganu .. sebagai politikus pembangkang kalau bergaduh dan bermusuh dengan PAS alamatnya masuk bertanding dimana jua kawasan sama ada DUN atau Parlimen melebehi 100 peratus akan kalah.

Jangan terlampau sombong dan angkuh ghairah menyerang PAS dan kepimpinannya terutamanya Presiden PAS ... belajarlah berpolitik berpijak dibumi yang nyata.

20 comments:

  1. Kami ahli PAN percaya kepada strategi "hero kalah dahulu, menang kemudian" yang diilhamkan dari filem-filem tamil yang banyak disiarkan oleh TV imayam kegemaran kami. Kami juga percaya kepada pepatah pujangga "dalam hati ada jingga" yang akan dibuktikan pada pru ke 14 akan datang. Oleh itu kami akan sentiasa bersangka baik walaupun kami kelihatan seperti a bunch of losers, kerana abuya mat saboo karbala serta abuya sifoo bukit penang sentiasa di dalam hati jingga sanubari kami. Jom pekena keropok lekor dan nasi dagang dulu.

    Awang pak tongkol
    Senah senik marang
    Salmah "sally" bangsar
    Lim pan eng
    Mariam imayam

    Pencintang PANg selalung

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cerita tamil boleh la hero kalah dulu.ni politik la bro.

      Delete
    2. Apabila kita melayan filem filem tamil di tv IMAYAM, kita dapat mempelajari pelbagai perkara. Selain prinsip hero kena kalah dahulu, filem tamil juga menyentuh tentang pelbagai ilmu politik taiko crook dalam mempertahankan kuasa pangkat serta darjat. Salah satu contohnya adalah dengan ahli politik crook menyogok pengundi dengan kain sari dan beras sebagai manifestasi konsep cash is king anutan najib rosmah. Banyakkan menonton filem tamil di tv IMAYAM supaya anda semua lebih matang dalam berpolitik.ahli setia PAN.

      Delete
    3. Hahaha... .mana mahluk halus hantu jembalang yg di perkatakan oleh omak kau??? Tak nampak pun!!! Rupanya omak kau boleh nampak hantu syaitan iblis rupanya. .tak sangka omak kau berkawan dgn mahluk halus patutlah meroyan tak sudah2 !! Rupanya dgn jembalang dia berbicara.

      Delete
    4. sebelum ni bloger pan meroyan mendabik dada mendapat sokongan luar biasa pantai timur. lepas tu bloger pas plak meroyan pan tak dapat sambutan. sapa yg tipu sapa? tak nak lah politik tipu2 mcm ni..

      Delete
  2. Yeahaaaaa ! ada ngak ada yg penting ketawa ! Sekarang pokay sapa tagu besok tokay ! ........ Tapi yg bisa jadi tokay selalunya DAP adapun PAN bisa jadi balaci sama baruanya aja !

    ReplyDelete
  3. Orang PAS kalau rasa ISLAM di ancam jgn masuk politik jika benar DAP melawan ISLAM tunjuk kekuatan kena bagi amaran kepada kafir2 musyrik di Malaysia bahawa umat Islam akan bangkit berperang......jgn nak join UMNO plak adoiii

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagaimana orang PAS nak bagi amaran kepada kafir selet dapigs, kalau yang bangkit dulu untuk mempertahankan dapigs adalah para balaci PAN pandikutty imayam cangkul kuali tayar traktor. Sementara balaci dapigs PAN imayam bermatian menentang PAS demi memdapat keredhoan abuya bukit penang, pata penyokong dapigs bertepuk tangan melihat melayu bermusuhan sesama sendiri sambil yamseng dan kira duit komisyen di penang dan selangor. PAN dumbass losers

      Delete
    2. komen penakut mati citttt puiii xde telur nak mati syahid masih was was dgn Islam ke?

      Delete
    3. Cuba ko beri lima sebab mengapa PAS tak boleh joint UMNO tapi boleh joint Kafir harbi

      Delete
    4. Hahaha......dap kau kata kafir bererti hanya bangsa melayu shj bukan kafir!! Mana kau org belajar agama islam ini??? Patutlah melayu selamanya dipandang rendah dgn akal fikiran yg sempit!! Tak kira apa bangsa pun adalah kafir baik cina dayak india melayu adalah kafir malah arab pun kafir selagi tidak beragamakan islam dan berilmukan ajarannya tetapi hanya bagi agama islam shj. Bagi agama lain berbeza dgn fahaman masing2! ,namun tiada manusia berhak menghina agama lain mengagung2 kan agama mrk, dimana tiada agama di ajar begitu malah diwajibkan rendah diri hormat pada manusia lain walaupun berfahaman yg berbeda. Dan kerana inilah dinegara ini byk yg terikut ajaran sesat guna nama islam sebagai kepercayaan melayu!

      Delete
    5. komen yg bagus. bukan kafir yg kita lawan. kita lawan yg menentang mereka yg menggangu perjalanan agama kita. tak kira melayu, cina, india dll. dlm dap pun ada melayu. kebetulan dlm malaysia dap semua sedia maklum melalui perjuangan mereka mengganggu umat islam. contohnya dlm isu hudud. kita nak laksana hudud terhadap orang islam sahaja. kenapa dap mahu masuk campur dlm hal agama kita. ... satu malaysia masih igat kenyataan mendiang kapal singh

      Delete
  4. Kita tak risau walau pun hanya lotong dan kera yang hadhir ceramah kita sebab pada PRU13, kita dapat undi 2.2 juta dan kita menang 30 kerusi.

    Kawan kita DAP dapat 1.6 juta undi dengan 38 kerusi walau pun yang datang ceramah hanya apek tua pakai seluar cerut dan baju singlet saja.

    Tapi Pas yang pecah panggung oran datang ceramah hanya dapat 21 kerusi saja,

    Anak tekak dah pecah, lidah terjelir, air liur berbaldi berceramah manakala yang yang mendengar pula gegak gempita melaung-laung tetapi akhinya menjadi parti terbesar mendapat undi tercorot.

    Nak bangga apa dengan jumlah ramai yang dengar ceramah?

    ReplyDelete
    Replies
    1. They never learn.....thats why they cannot govern malaysia....

      Delete
    2. Hua hua hua...numbers don't matter hua hua hua..

      "Where are all malays hah?" sergah abuya sifoo bukit penang kepada balaci propesional loser pas pada bersih 4. Loser pas buat muka seposen sambil berkata numbers don't matter.

      PANcai dalam nak cover malu sebab segala program ceramah aktiviti lengang tak dapat sambutan report pada mandurnya dapigs dan pkr numbers don't matter. Dapigs dan pkr tak buy that lame excuse from a bunch of losers lalu ambik keputusan tak bergantung lagi pada loser yang tak boleh diharap...dapigs sendiri nak celen pas di kerusi majoriti melayu dan pkr parti dua alam buat dua pakatan, ph dan pr. Pan pandikutty imayam loser.

      Delete
  5. Nampak Sgt pas cuak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siapa yg cuak ooi, DAP yang terketar2 sekarang ni, sebab kemunkinan mereka di halau keluar oleh PAS+UMNO+PKR (jika turut serta)

      Delete


  6. INI CERAMAH POLITIK KE JUAL UBAT ??

    KALAU CERAMAH POLITIK MANA DIA BENDERA tv IMAMAN tu.

    KALAU DI TEMPAT AKU, INI CERAMAH JUAL UBAT KUAT ANUUU.


    ReplyDelete
  7. tuan / puan blog,

    blog ni bagus, siarkan statement dan kenyataan yang benar dan telus, tetatapi bahasa bahasa penulisannya sangat pedih dan tidak memotivasi untuk kebaikan, seperti ceramah dengan makhluk halus, tiada sambutan dan sebagainya. saya ingat blog ini penyokong untuk melawan umno dan barisan.....

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...