Tuesday 17 November 2015

KERANI SEKOLAH DI ROMPAK, DI ROGOL DAN KEMUDIAN DI JERUT HINGGA MATI DEPAN ANAK KECILNYA.



Kejam, itulah satu kata yang boleh digambarkan apabila seorang kerani Sekolah Agama Sungai Raya di Bukit Pasir, Muar yang mempunyai anak kecil berumur 11 bulan ditemui mati dipercayai dibunuh di rumahnya di Sungai Terap, dekat sini, malam tadi.

Memetik laporan Berita Harian, mangsa yang berumur 29 tahun telah ditemui oleh sepasukan polis selepas menerima aduan jiran mangsa yang mengesyaki sesuatu selepas mangsa dikatakan tidak keluar rumah kira-kira jam 7 malam.

Pasukan yang tiba ditempat kejadian mendapati enjin kereta mangsa tidak dimatikan manakala pintu kereta di bahagian depan pemandu terbuka.

Apabila pihak polis memasuki kawasan rumah, mereka telah menemui mayat mangsa terbaring dalam keadaan separuh bogel berhadapan pintu masuk utama.

Selepas pemeriksaan dilakukan, mangsa dipercayai meninggal akibat kesan jerut dileher dan hasil siasatan awal juga mendapati barangan berharga milik mangsa termasuk dokumen pengenalan diri dan telefon bimbit juga hilang.

Sementara itu, Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Johor, Senior Asisten Komisioner Kamarul Zaman Mamat dalam pesanan mesej ringkas berkata, mangsa dipercayai dirogol dan dibunuh.

23 comments:

  1. Pembunuh mmg ramai kaum JANTAN...jarang pembunuh dari kalangan wanita...

    Perompak
    Pembunuh
    Peragut
    Penyangak
    Pencuri
    Penagih dadah ganja syabu dll
    Perasuah
    Pelumba haram
    Kaki judi toto loteri no ekor dll
    Kaki arak
    Hisap rokok
    Penipu dsb...

    Semua dilakukan oleh lelaki@ jantan

    Sekian terima kasih.
    * Jangan marah sekiranya anda tidak terlibat*


    ReplyDelete
    Replies
    1. Alfatihah dan takziah kepada mangsa. Mohon saksi bekerjasama membawa penjenayah ke pengadilan. Dalam masa yg sama kita kena terus berjaga2. Jenayah melanda maysarakat kerana ada muslim yg sanggup menolak hudud kerana mencari keredhaan DAP. Aku harap PAN Imayam jgn letak komen bukan2 disini

      Yg Benar
      Jeff Ulu Bernam
      Keadilan Reform

      Delete
    2. Hahaha.....apa nak jadi dgn jenayah skrg yg semakin ganas lg kejam. Takziah buat si mati!! Adakah ini kerja si kafir atau yg beragama islam iaitu melayu jantan celaka lagi nak rompak mahu rogol lg nak bodoh si mati.. jadi jgn pandang sewenangnya walaupun jenayah kecil sebab boleh jadi besar sebegini. Kalau kena tangkap org kampung pasti dipukul sampai mati. Melayu kini semakin jahat bukan mcm dulu jahat pun tidak sebegini rupa,zaman berubah manusia juga berubah terlalu mementingkan diri dari sekelilingnya. .sebab itu islam harus diperkuatkan utk mengubah.mrk dari terus berkawan dgn syaitan.

      Delete
    3. KITA MAHU PEMBUNUH DAN PEROGOL YANG ZALIM DAN KEJAM ITU DIHUKUM MATI MENGIKUT HUKUM HUDUD kerana sistem keadilan sekular telah gagal mengurangkan kadar jenayah !

      Delete

    4. Anon 17:15 memulakan komen dengan ketawa yang menunjukkan Anon 17:15 adalah pesakit mental yang kronik yang menyebabkan dia gagal bersimpati dengan mangsa jenayah. Anon 17:15 juga adalah sejahat-jahat makhluk yang suka menfitnah orang Melayu !

      Anon 17:15 semakin jahat bukan mcm dulu jahat pun tidak sebegini rupa. Zaman berubah, Anon 17:15 juga berubah menjadi perogol, perompak dan pembunuh kerana dia terlalu mementingkan diri dari sekelilingnya.

      Delete
    5. Alfatihah. Jangan marah jantan sebab bapa hang pun jantan, nasib baik bapa hang baik. Kalau jantan mcm hang kata tuu..hangpun kena

      Delete
  2. Alfatihah dan takziah kepada mangsa. Mohon saksi bekerjasama membawa penjenayah ke pengadilan. Dalam masa yg sama kita kena terus berjaga2.

    Jenayah melanda maysarakat kerana ada muslim yg sanggup menolak hudud kerana mencari keredhaan DAP.

    Aku harap PAN Imayam jgn letak komen bukan2 disini

    Yg Benar

    Jeff Ulu Bernam
    Keadilan Reform

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jika mangsa adalah dari kaum mereka, siang malam DAP akan melaungkan keadilan untuk simangsa dan ini akan disokong oleh BALACI mereka PAN Imayam.

      Malangnya mangsa adalah ketururnan melayu maka peniayaan dan kekejaman ini akan tidak dipedulikan oleh PAN Imayam dan DAP

      Delete
    2. Jika kes Beng Hock, DAP akan menjerit sekuat2 hati, dalam kes ini DAP tidak akan membela nasib mangsa kerana kesalahan berbangsa MELAYU dan berugam ISLAM..

      Minta Maaf mana Mariah Kari ketua AWAN tu???????? Mana!!!!!!!!

      Mari kita tolak DAP dan PAN Imayam

      Delete
    3. Kita olang manyak hairan. Apa pasal itu Alvin Babi hina sama Islam, itu sifu roket penang mali dan dia punya kaum buat tak tao...manyak diam-diam tak mahu cakap oooo? Bila dia punya olang mati, dia sama dia punya kaum jerit manyak kuat ma!

      Lagi ada cilaka punya olang manyak sombong sokong sama itu Alivin Babi ma ! Apa pasal cilaka punya olang manyak suka sama babi?

      Delete
  3. Jangan kaitkan kes beng hock dgn ini. Beng hock masalah politik. Kes begini sangat menyayat hati, ada manusia yg sanggup buat begini. Ada hudud pun, benda begini berlaku juga, cuma, mangsa rogol pun perempuan dan kena denda pun perempuan kerana tiada 4 saksi lelaki. Denda 4 saksi itu dulu kerana melihat kejadian rogol tanpa menolong, lelaki apalah meteka. 4 saksi memang tak masuk akal. Alfatihah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau sindir siapa ni? Ko ingat PAS ke yg keluarkan arahan cari 4 org saksi? Bertaubatlah dan rajin2 lah ke kuliah agama. Islam bkn sekadar tulis Alfatihah je

      Delete
    2. "4 saksi memang tak masuk akal"...

      gamaknya...
      brapa saksi baru bleh masuk dek akal...?
      atau xperlukan sbarang saksi... gitu ?

      Anon 13:43...
      udah bersunat blum nie...?

      Delete
    3. Anon 13:43 adalah balaci liberal yang mempunyai penyakit mental yang kronik sebab Anon 13:43 cakap tentang kegagalan Hudud di negara ini sedangkan Hudud belum dilaksanakan di negara ini.

      Anon 13:43 juga telah membuktikan bahawa Anon 13:43 adalah balaci liberal yang bangang kerana membuat komen bangang tentang Hudud dan kes rogol.

      Fakta: Sistem keadilan Islam adalah sistem yang adil. Jika tidak terdapat empat saksi yang baik, maka bukti lain (circumstancial evidence) seperti cap jari, analisa, air mani, darah dan DNA dll boleh digunakan untuk mendakwa dan menghukum penjenayah.

      Ini bererti Anon 13:43 adalah manusia yang jahil tentang Hukum Hudud tetapi dia cuba berlagak pandai tetapi sebenarnya dia amat bodoh.

      Delete
  4. orang yang rasa terlajak bijak... pandangan sombongnya disertai sorak oleh orang kafir dan orang Islam sama sepertinya. Dia kata: Nak hukum perogol kena ada 4 orang saksi, boleh anda bayangkan undang-undang apa ini,? (dalam nada sambil mengejek). Hukum sivil tak perlu saksi nak hukum perogol cukup bukti jalan. Jadi akalnya membenarkan bahawa hukum sivil lebih baik.

    Dia tak tahu kalau cukup 4 saksi barulah dikenakan hudud. Tiada 4 saksi perogol tetap tak terlepas, dia akan dihukum dengan ta'zir iaitu dengan bukti-bukti yang ada sama seperti undang-undang sivil. Kalau kena hudud maka tertakluk kepada hukuman hudud, kalau kena hukum ta'zir lebih ringan sikit.

    Begitu juga saksi, kena saksi yang adil.... orang kata mana nak cari saksi yang adil zaman sekarang? Tiada saksi yang adil tiada hudud tapi ada ta'zir.

    Sesungguhnya syaitan senantiasa memberi bisikan kepada penyambung lidah-llidahnya agar orang ramai keliru dan merasa betapa kolotnya hukuman undang-undang Islam. Dan orang Islam jangan menjadi penyambung lidah syaitan!

    Tak kiralah mu bertaraf peguam hebat... Jangan menjadi penyambung lidah syaitan!

    Ada orang persoal orang kafir kenapa tak kena, orang Islam saja yang kena. Atas alasan ini mereka menjadi penyambung lidah syaitan agar hukuman hudud tidak dilaksanakan. Sedarkah anda bahawa itu adalah masalah khilaf dikalangan ulama besar. Ada setengah mazhab kata orang kafir tak kena.

    Kerana masih berbasa-basi dengan masalah ini hukum Allah masih ditunda-tunda. Padahal yang kita mahu dilaksanakan di Kelantan dahulu sebagai model contoh. Mungkin akan datang akan ada dua wilayah, satu wilayah undang-undang Islam, satu lagi wilayah undang-undang sivil.

    Tapi baru cadang dah riuh. Oh betapa susahnya ingin menegak hukum Allah di bumi Malaysia. Tapi kita percaya orang yang satu saat berjuang untuk Islam adalah lebih daripada dunia dan isinya.

    Ada lagi kata nak tunggu ekonomi kukuh dahululah. Zaman Nabi SAW dahulu bagaimana ekonominya? Zaman Amawiyyah, Abbasiyyah, Uthmaniyyah bagaimana ekonominya? Atau orang melayu kita di zaman Melaka dahulu kala bagaimana ekonominya? Atau yang paling dekat pada zaman Sultan Zainal Abidin 3 di Terengganu, bagaimana taraf hidup mereka? Semua kerajaan yang disebut itu melaksanakan undang-undang Islam.

    Percayalah kalau tidak kerana atas perut dan bawah perut nescaya umat Islam akan 100% sokong undang-undang Islam. Semuanya kerana ada agenda masing-masing maka mereka menjadi penyambung lidah syaitan.

    ReplyDelete
  5. What the fak salah kan dap plak ? Woi bodoh umno sendiri la yg tolak hudud.... ok habis citer politik.... ape pun syukur malaysia masih aman

    ReplyDelete
  6. Saya tdk beniat mempersoalkan hukum hudud, hukum Allah, cuma 4saksi lelaki dlm kes rogol shj. Seperti kata saudara, bila tiada saksi, akan di hukum dgn ta'zir, betul dan patut sekali. Persoalanya, apakah perlu 4 lelaki sihat dan waras. Apakah saudara akan melihat seorang wanita di rogol di depan mata tanpa menolong, kalau saya tidak. Inikan pula perlu 4 dan di lihat dgn jelas. Sah kata Islam bukan bermakna kita tidak boleh fikir betul dan salah. Bagi saya, sekiranya ada 4 saksi lelaki yg melihat, ke empat empat orang inilah perlu didenda dgn teruk kerana tiada niat menolong dan enjoy shj, amat memalukan kalau ada lelaki yg tampil sebagai saksi, rejam merekalah dahulu.

    ReplyDelete
  7. Itu khalwat yg perlukan 4 org saksi bodoh!! Kes rogol lain dia punya proses.. klu dah bangang belajarlah ko ni umpama arak Allah dah haramkan ko cuba nak halalkan selalu org macam ko akan berkata selagi tak memabokan tak haram.. kalau menang judi pula orang macam ko akan berkata duit judi tak haram hanya perbuatan yang haram...

    ReplyDelete
  8. JANGAN BINCANG TENTANG HUKUM HAKAM ISLAM KALAU TAK FAHAM...NAMPAK SANGAT KEBODOHANNYA...

    ISLAM ITU SYUMUL.

    ReplyDelete
  9. Alfatihah.Takziah.buat keluarga mangsa.

    Kesempatan buat jenayah.ketika hujan lebat.Pernah berlaku jiran.sahabat suami .di sangkakan pindah.rumah.ketika hujan lebat dan ketika itu perayaan aidilfitri.

    Rupa2nya pencuri.mencuri kesemua brg yg ada dalam rumah tu.Ketika hujang lebat semua org dalam rumah.Kebetulan plak tergerak hati jiran nak tengok lori apa.di luar. sempat jiran telefon tuan rumah.Namun jiran terkejut tuan rumah berada di kg sedang beraya.

    Kejam sungguh siapa yg melakukan pembunuhan ini.Alfatihah buat mangsa.Terasa ngeri jugak.rumah teres pun jiran x dengar bunyi bising.Nauzubillah.

    saya juga pernah di rompak.Buka gate parking.kereta. tutup gate dulu belum mangga.buka pintu rumah.bawak masuk anak yg sedang tido.keluar bilik perompak dah.ada dalam rumah.Syukur pd.Allah. Kami selamat.pencuri ambik semua brg2.kemas.hp dan duit.Pencuri menghunus pisau dengan mengarahkan serahkan apa yg ada.syukur anak2 x.apa2.menggigil.Allah saja yg tahu.

    pengajaran.buat saya.sampai sekarang.Sebelum buka gate.parking luar pagar sekejap.atau hon supaya jiran dengar atau keluar.atau sesiapa yg ada dalm rumah. bila konfiden selamat baru buka gate.masuk parking terus.mangga gate.Fobia

    ReplyDelete
  10. Klu hudud ada skg dah lama kote bengkok aljuboori kontot....kikiki

    ReplyDelete
  11. Anon 12:15......pengomen mula2.....mesti seorang wanita.....sy pecaya saudari mesti setju dn sokong sepenuhnya pelaksanaan hudud.....kerana ia menjamin harta....jiwa.....keturunan.....ugama.....dari dirobek oleh ramai jantan yg durjana....

    ReplyDelete
  12. Hudud kalau dilaksanakan secara tidak betul oleh pak jambang yang fanatik, hancurlah masa depan wanita. Saya tidak nampak satu negara Islam pun yang mengamalkan hudud beri hak wanita dengan sepenuhnya, wanitalah mangsa pertama jika hudud di laksanakan oleh kumpulan fanatik Islam sampai sekolah, pandu kereta dan banyak lagi di tiadakan untuk wanita. Bagi geng ekstremis ini, wanita hanya untuk jadi hamba dan melayan mereka. Kena berhati-hati jika hendak laksanakan hudud

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...