Sunday 29 November 2015

BILA KONGRES DIKATAKAN TIDAK SAH MAKA BARISAN PEMIMPIN PKR PUN SECARA OTOMATIK PUN TIDAK SAH????

ADAKAH DENGAN KONGRES PKR 2015 INI DIISYTIHARKAN TIDAK SAH MAKA PKR KINI DIPIMPIN OLEH BARISAN PIMPINAN YANG DIPILIH PADA PEMILIHAN 2014 SEBAGAI TIDAK SAH JUGAK??? 

ADAKAH PEMIMPIN-PEMIMPIN PKR SEDIADA ADALAH NULL AND VOID??? ANGGOTA PARTI DI AKAR UMBI SUDAH BERCELARU DAN KELIRU AKAN SENARIO HARU-BIRU MENIMPA PKR KINI...

PETALING JAYA: Kongres Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang sedang berlangsung sehingga 29 November ini didakwa tidak sah kerana membenarkan kehadiran perwakilan dari Cabang PKR yang digantung.

Bekas Ahli Jawatankuasa (AJK) Cabang Sepang PKR, Nasruddin Mohamad, 55, mendakwa sembilan perwakilan daripada Cabang Sepang hadir di kongres itu yang diadakan di Dewan Sivik Petaling Jaya.

Dia mempersoalkan bagaimana pimpinan tertinggi PKR boleh membenarkan sembilan perwakilan itu hadir sedangkan cabang itu telah digantung sejak 19 September lalu.

“Kita sudah memaklumkan perkara ini kepada Setiausaha Agung PKR, Rafizi Ramli.. Namun perwakilan dari cabang yang telah digantung itu tetap boleh hadir.

“Jadi kita anggap kongres ini tidak sah, haram.. Sudah terbukti mesyuarat agung (Cabang Sepang) tidak sah…,”. katanya kepada FMT.

Nasruddin berkata, Mesyuarat Agung PKR Cabang Sepang ke-11 telah dibatalkan pada 19 September 2015 kerana audit kewangan yang tidak jelas dan dan dakwaan penipuan dalam pemilihan pimpinan Cabang itu.

Dia mendesak Rafizi menjelaskan mengapa sembilan perwakilan itu masih dibenarkan hadir.

“Walaupun penjelasan dan laporan polis telah dibuat sebelum ini… namun masih dibenarkan sembilan perwakilan dari cabang itu hadir ke kongres PKR. Adakah pemimpin PKR korup,” katanya.

28 comments:

  1. Derma 2.6bilion tu je le yang sah ye omakkau. Kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. ITU tak ambil kira PAN Kuali lagi tu. President berselfie Amoy tanpa ambil kira halal haram

      Delete
    2. Dah sah dengki....Dulu boss hangpa dapat tiga billion dah lupa ke.....

      Delete
    3. Cerita berselfi Mat Sabu tahun lepas masih segar dlm benak walaon PAS ISIS.

      Delete
  2. pelik aku gan omakkau... dia ni sebenarnye menyokong sape, tetapkan la pendirian tu omakkau, tak pun tukar je bendara atas tu bendera umno... manusia akhir zaman pelik2 skang ni. masyallah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Omak Kau penyokong kebenaran. Bukan macam kao penyokong PAN Imayam yg sah sah hamba abdi DAP

      Delete
    2. Walaupun DAP Anti Islam. PAN Imayam tapi PAN.Imayam tetap sanggup Jadi hamba abdi DAP

      Delete
    3. 10 Bukti DAP Anti Islam

      klxpress.com – Tindakan Parti Tindakan Demokratik (DAP) negeri Pahang yang bercadang untuk menyaman Jabatan Agama Islam Pahang dan khatib khutbah hari raya Aidiladha hanya kerana isi kandung ucapan yang menggesa umat Islam supaya bersatu padu dan jangan berpecah belah walaupun berlainan ideologi politik memang keterlaluan.

      Khatib menyelar sikap orang Islam yang berpecah belah sehingga sanggup bersama dengan parti DAP yang anti Islam. Mengapa perlu DAP melenting? Adakah parti roket itu merasa pedasnya?

      Isu DAP vs Islam bukan sesuatu yang baru, sejak dahulu lagi DAP sudah bertelagah dengan sesiapa jua yang cuba memperjuangkan Islam. Jika mahu melihat yang popular dan terkini, lihatlah apa terjadi pada hubungan parti Islam PAS dengan DAP. Selepas PAS ditendang keluar, DAP semakin naik tocang.

      Jika disenaraikan, memang banyak buktinya, yang pertama, dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

      Bukti kedua, prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

      Bukti 3, siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

      Bukti keempat, DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

      Bukti kelima, Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

      Bukti keenam, DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

      Bukti ketujuh, DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

      Bukti kelapan, DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

      Bukti kesembilan, DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

      Bukti kesepuluh, pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

      Delete
    4. Cut & paste. Itu saja walaon PAS ISIS yg ganas blh buat. OMK tolong delete komen nih...

      Delete
    5. Ko ni buta maklumat apa kena mengena cerita ko ni ...ko minum daun ketum ke ...isis ni tajaan us ngok tak de kena mengena ngan pas...

      Delete
    6. Ko ni buta maklumat apa kena mengena cerita ko ni ...ko minum daun ketum ke ...isis ni tajaan us ngok tak de kena mengena ngan pas...

      Delete
  3. Daripada jd penyokong pan pengkianat tu baik jd omakkau.cool n steady will win the rase kan omakkau.kita tak bleh main langgar mcm pan tu.mesti meneliti mentafsir n kemudian baru bertindak.politik yg bijak adalah bertindak pd masa yg sesuai bkn bertindak menurut kehendak tokong bukit penang yg sedang dihalau kemelaka itu.belajar lg la unknown dengarnya biri biri dlm jagaan dpt selsema

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mujahid salah maki bapa sendiri mengatakan PAS ekatermiat. Tak sedar dalam PAN bersepah gang Shiah dan wahabbi

      Delete
    2. Mujahid salah maki bapa sendiri mengatakan PAS extremist. Tak sedar dalam PAN bersepah gang Shiah dan wahabbi

      Delete
    3. Klu pan pengkhianat...pas pula munafiq. Dulu aku pangkah pas agar bn x peroleh mejoriti. Tp kini pas dan umno sedang bermukah. Sial betul hadi.

      Delete
  4. Kerja anjing ialah memecahbelahkan hubungan dalam PH. Ada sekor dua anjing menyamar dalam PH.

    ReplyDelete
  5. Haramkan aje pkr tu.
    Bagi selangor & kelantan kat umno.
    Baru pas & omak kau puas hati.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju. PKR Selangor pimpinan Azmin sungguh sayang pd PAS. Semua tahu pkr tak calon Azmin jd mb tp pas yg bersungguh2 dgn syarat menantu Hadi mesti pegang GLC Selangor.

      Delete
  6. Analisa Dr omar mustakim tentang pru14 jika pertandingan 3 penjuru:

    1. Calon Dap 85 hgga 90% akan menang. Cina & india 95% undi dap. Melayu 30 hgga 40% undi Dap/ PH. Dap tiada masalah.
    2. Calon Amanah dan Pkr boleh menang 65 hgga 70%. Selain penyokong sendiri, parti ini akan mendapat undi dari kaum cina penyokong Dap dan ahli umno yg kecewa serta ingin menghukum Najib.
    3. PH tidak perlu risau tentang Azmin dan gang. Mereka akan tewas dlm pru14 kerana dilihat condong kpd pas.
    4. Potensi calon pas menang terlalu kecil antara 15 hgga 20%. Pas akan ditolak oleh cina 100%, penyokong pkr dan Amanah. Sementalahan pula ramai ahli pas bawah umur seawal 13 tahun & kebimbangan ahli dgn dasar UG.
    4.Nasib umno baik sikit drp pas tetapi kemungkinan calon menang ialah 35 hingga 40%. 800 hingga 1000 cawangan yg ingin Najib berundur akan memberi kesan besat. Dasar tol, gst, 1mdb, derma, charles semuanya membimbangkan penyokong walaupun kesahihannya diragui benar. Faktor Mahathir & gang memburukkan lagi keadaan.

    Undi rakyat untuk rakyat.
    Undi rakyat bukan untuk individu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah berbelas2 analisa di buat dari tahun 2000 hingga 2012 yang mengatakan BN akan kecundang dalam PRU seterus-nya.

      Bukannya BN yang kecundang sebaliknya analisa itu sendiri yang kecundang.

      Bagitu nasib analisa cari makan yang ingin yg mengampu tuannya.

      Delete
    2. critanya lepas dengaq analisis prof buta mata ni pru 14 kerajaan baru PH terbentuk tanpa perlu pas. jàngan jatuh pokkoj kelapa mcm si mat jenin yerr

      Delete
    3. critanya lepas dengaq analisis prof buta mata ni pru 14 kerajaan baru PH terbentuk tanpa perlu pas. jàngan jatuh pokkoj kelapa mcm si mat jenin yerr

      Delete
    4. critanya lepas dengaq analisis prof buta mata ni pru 14 kerajaan baru PH terbentuk tanpa perlu pas. jàngan jatuh pokkoj kelapa mcm si mat jenin yerr

      Delete
    5. Analisa mengarut yg dibuat oleh si pengarut.

      Delete
  7. Jessie, jeff, unknown, basar, maae, sang dengki, zulelo adalah caimeno seumur hidup. Mat copy paste ialah jeff ulu bernam @ jessie.

    Harap maklum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semua tak suka PAN dianggap Ameno. Bodoh punya PAN-Tart

      Delete
  8. Kau ni hamba abdi yg educated dan analytical.

    ReplyDelete
  9. kalau liwat boleh... apa lagi yang tak boleh?

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...