Saturday 21 November 2015

MAKIN RAMAI YANG TINGGALKAN PAS KERANA PEMIMPIN SUDAH TERSASAR LANDASAN .... MAJLIS MEMPERINGATI TRAGEDI MEMALI MALAM TADI YANG HAMBAR TIDAK ADA SAMBUTAN SEBAGAI BUKTI KUKUH



Pada tanggal 19hb November 1985, genap 30 tahun yang lalu suatu tragedi yang sangat menyayat hati telah berlaku di Kampung Siong, Memali Baling Kedah. Sebanyak 14 orang kampung terkorban mempertahankan guru mereka Al Syahid Ibrahim Libya di dalam peristiwa yang dikenali sebagai Peristiwa Memali.

Ibrahim Libya yang mendapat didikan di Mesir dan pernah berkhidmat sebagai guru agama, penceramah agama RTM yang membuka pondok pengajian di kampungnya. Beliau mendapat sambutan baik dari masyarakat kampung. Ketegasan beliau dalam mempertahankan dasar dan prinsip Islam menyebabkan beliau dituduh pemecah-belah masyarakat dan dianggap sebagai penjenayah.

Bagi menghalalkan Peristiwa Memali,, Ibrahim Libya bersama penduduk yang terkorban dianggap sebagai "Bughah", atau "shabih bil Bughah" atau penderhaka.

Meskipun 30 tahun sudah berlalu, kezaliman Peristiwa Memali ini akan tetap dituntut di akhirat. Pemimpin yang terlibat dan pasukan polis yang menjadi alat kepada tindakan zalim ini mesti diadili. Sehingga kini, peristiwa ini tidak pernah dibicarakan di mahkamah. Mangsa dan waris terus menderita kehilangan keluarga dan harta benda.

Manusia boleh lari dengan pelbagai alasan si dunia ini, namun apabila mulut terkucil, anggota menjadi saksi dan keadilan akan tertegak di akhirat kelak, penyesalan sudah tidak berguna lagi. Yakinlah kezaliman adalah kegelapan di akhirat. Kita terus berdoa agar mereka diadili. Hak mereka mesti dikembalikan. Pemimpin yang terlibat mesti dihadapkan di mahkamah dunia sebelum mereka dihadap di mahkamah Allah di akhirat.

Sementara peluang masih terbuka, PAS berharap mereka yang terlibat bertaubat, memohon maaf kepada waris yang terlibat dan ganti rugi mesti dibayar.

Kepada Al Syahid Ibrahim Libya dan 13 mangsa yang lain, kita sentiasa memanjatkan doa serta rahmat Ilahi agar mereka diterima sebagai syuhada' di atas pengorbanan mempertahankankan diri, harta dan agama mereka. Al Fatihah.

Bagi PAS, tragedi malang tidak sepatutnya berlaku atas alasan rekaan kononnya untuk menghapuskan penjenayah di bawah Operasi Angkara/Hapus yang dikatakan melibatkan 3,600 anggota polis dari pelbagai unit dan 2 kereta perisai.

Peristiwa Memali ini tetap dikenang sebagai lambang kezaliman kerajaan UMNO/BN pimpinan Tun Dr Mahathir Mohamad ke atas pimpinan dan ahli-ahli PAS. Sejarah sedih ini tetap tidak akan dilupakan walaupun kerajaan pernah mengeluarkan arahan melarang majlis memperingati peristiwa sedih ini.

Peristiwa ini adalah antara titik mengapa PAS, terutamanya ahli-ahli PAS tidak akan mengadakan sebarang kerjasama politik dengan UMNO/BN sebagaimana yang ditegaskan Presiden PAS, bahawa PAS akan terus menjadi pembangkang dan tidak akan menyertai BN.

Tragedi Memali membuatkan rakyat tidak akan lupa pemerintahan zalim rejim Mahathir Mohamad.

29 comments:

  1. Memali diputar belit......amanat hadi terjadi memali..tabung memali di songlap...sapa yg songlap umno atau pas ug songlap....baca buku Kafirkah Aku CN Afgani orang kuat PAS pristiwa tragedi memali .... yg mati ditipu mati2 yg hidup hidup2 kena tipu...nak negara islam at last orang yg keluar amanat senditi ckp mana ada negara isle negara kebajikkan yg ade...peguam zulkifli nordin pristiwa kematiab memali adalah mati sia sia...lebih kurang mati katak la tu.....sapa mau tanggung dosa suma tu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya ya...tu semuabyg hadir harumanis belaka...teruskanla dunia khyalan anda

      Delete
    2. http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

      Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral


      APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

      Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

      Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

      BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

      Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

      Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

      Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

      Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

      Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

      Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

      Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

      Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

      Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

      DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

      Delete
    3. DAPigs KERAT PERUNTUKAN KAWASAN PERKAMPUNGAN!!!

      ADUN daripada PKR Dr Norlela Ariffin mempersoalkan Bajet 2016 Rejim pimpinan DAPigs yang tidak memberi peruntukan kepada kawasan perkampungan untuk mewujudkan produk pelancongan baharu.

      Dr Norlela (PKR-Penanti) berkata dalam Bajet 2016 yang dibentang Ketua Menteri pada 6 November lepas, sebanyak RM31.93 juta hanya diperuntukkan untuk produk pelancongan di bahagian pulau Negeri itu sahaja.

      Turut dipersoalkan sama ada Rejim Pakatan Harapan benar - benar melaksanakan janji untuk memperjuangkan nasib golongan yang tertindas dan paling memerlukan di Negeri ini.
      "Jika ya, Bajet 2016 perlu mencerminkan belanjawan yang memperjuangkan nasib golongan yang paling memerlukan dan bajet yang dapat bantu kawasan yang paling memerlukan," katanya ketika membahaskan Bajet 2016 Pulau Pinang pada persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) di sini hari ini.
      Katanya, Rejim DAPigs juga perlu mengiktiraf dan mempromosi industri inap desa sebagai produk pelancongan namun malangnya dalam Bajet 2016, ianya lansung tidak memberi peruntukan khususnya di kawasan kampung.
      "Bajet 2016 ini tidak nampak peruntukan yang jelas untuk pembangunan pelancongan kampung, homestay (inap desa) dan sungai tetapi hanya tertumpu kepada pelancongan di kawasan bandar," katanya.
      ADUN PKR itu juga berkata, kawasan kampung seperti di Penanti tidak harus diabaikan oleh kerajaan negeri kerana ia juga mempunyai potensi untuk menjana pertumbuhan ekonomi.

      Tambahnya lagi, Rejim DAPigs perlu memberi lebih perhatian kepada pembangunan perkampungan dengan membina lebih banyak infrastruktur seperti jalan, parit dan dewan orang ramai.

      Luahan Norlela itu turut mendapat sokongan Ketua Pembangkang Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang Datuk Jahara Hamid (BN-Teluk Ayer Tawar) yang memahami masalah dihadapi wakil rakyat PKR itu.

      Kesimpulan mudahnya, puak - puak DAPigs tu memang sengaja mengabaikan kawasan - kawasan Kampung yang majoritinya terdiri daripada kalangan orang - orang Melayu. Diorang nak orang Melayu ni merempat!!!

      Delete
    4. Masalahnya PAN Imayam Karapole gilakan kuasa sampai sanggup meletakkan Abuya Sifoo Bukit Penang ditahap yg suci.

      Tak Percaya, Di merata2 blog, dikala DAP dihentam, Pencacai PAN Imayam angkat bangkit memaki hamun orang yg kritik roket

      Delete
    5. ya la, ya la tu...ikut logik hang ust ibrahim libya mati ditembak atas arahan cina dap, takpun mat sabu pan kuali...

      Delete
    6. TAHNIAH DAN SYABAS UNTUK OMAK KAU KERANA BIJAK MENULIS SINDIRAN TAJAM YANG MENUSUK HATI MUSUH-MUSUH PARTI ISLAM.

      HONEY, YOU ARE DOING GREAT . KEEP IT UP !

      SEMOGA PARTI ISLAM MENERUSKAN USAHA MEMPERJUANGKAN KEBENARAN DAN MENEGAKKAN KEADILAN UNTUK MANGSA-MANGSA MEMALI !

      "Adapun orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal-amal soleh, maka Allah akan menyempurnakan pahala mereka; dan (ingatlah), Allah tidak suka kepada orang-orang yang zalim." (A-li'Imraan 3:57)

      "Disediakan untuk mereka hamparan-hamparan dari api neraka, dan di atas mereka lapisan-lapisan penutup (dari api neraka) dan demikianlah Kami membalas orang-orang yang zalim (disebabkan keingkarannya)."
      (Al-A'raaf 7:41)

      Delete
  2. Hahaha. ....byk juga mahluk halus bunian jembalang mendgr ceramah !!! Kesian dgn ceramah pan hanya manusia je yg dtg, tupun boleh kira dgn jari!! Tak sangka hantu!2 lg byk dari manusia patutlah byk pertikaikan islam perguna islam hasut islam dll......bila manusia akan sedar!!!

    ReplyDelete
  3. Msuk pas dpt kunci sorga..apa lg mau

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya ya...sokong dap jer yg betul...pan yg amanah lagi suci bebas dosa kifarah kambing

      Delete
    2. TOKONG KATA, INI PAS MANYAK JAHAT WOO!!!

      Aiyak!!! Betui ka Tokong itu PAS manyak jahat? Apa jahat itu PAS sudah buat? Itu PAS ada bunuh olang ka? Atau PAS ada halang DAPigs mau jual arak dikawasan Majoriti Islam di Selangor?

      Rasanya, semua orang pun masih ingat tindakan DAPigs yang membantah cadangan Bekas Exco PAS agar melarang penjualan arak dikawasan majoriti penduduk Melayu sebelum ini.

      Tapi, dek kerana sebelum ni PAS masih lagi dikerumuni Penjilat Tegar mereka seperti Si Khalid Samad tu, maka diorang dah salah pertimbangan dan memecat Datuk Dr. Hassan Ali.

      Mungkin itulah kejahatan yang telah dilakukan oleh PAS seperti yang dimaksudkan oleh Si Tokong DAPigs tu. Jahat PAS tu pun sebab terlalu mengikut kehendak pemimpin seperti Khalid Samad.

      Tapi sekarang, PAS dah dibersihkan dari parasit - parasit seperti Si Khalid Samad tu di Selangor. Jadi, apa lagi kejahatan yang telah dilakukan oleh PAS? Kalau Si Tokong DAPigs tu setakat tau nak tuduh orang lain je jahat, baik dia cerminkan diri dia sendiri dulu la!!!
      SHAH ALAM - Ketua Menteri Pulau Pinang, ‎ Lim Guan Eng telah menunjukkan sikap kebencian melampaunya terhadap Pas apabila menuduh Exco Pas Selangor sebagai 'buat jahat' berhubung isu‎ kenaikkan elaun guru guru Kafa, kata Setiausaha Pas Selangor, Mohd Khairuddin Othman.

      Mohd Khairuddin berkata, kata-kata Guan Eng itu boleh dinilai ‎sendiri oleh rakyat sama ada Pas 'buat jahat' atau sebaliknya.

      "Kalau usaha Pas Selangor semenjak 2008 ini (memperjuangkan kenaikkan elaun guru Kafa daripada RM1,300 kepada RM1,500) dianggap jahat oleh Lim Guan Eng, maka rakyat sendiri boleh menilai.

      "Apakah Pas Selangor dianggap jahat kerana telah memperkasakan institusi masjid serta memperjuangkan kewujudan Kolej Intergrasi Tahfiz Selangor?," katanya dalam satu kenyataan medianya hari ini.

      Mohd Khairuddin berkata demikian bagi mengulas kenyataan Guan Eng hari ini yang menyatakan DAP perlu terus berada dalam kerajaan Selangor untuk memastikan Pas 'tidak buat jahat'.


      Ketua Menteri Pulau Pinang itu berkata, DAP perlu berada dalam kerajaan negeri itu bagi menghalang Pas melaksanakan dasar yang tidak baik kepada rakyat negeri itu.
      Semut Hitam at 12:34 PG

      Delete
    3. TAKUT BERSUMPAH TALAK ISTERI, HUSAM LARI KE CHINA!!!

      Huh! Dasar "Cakap Tak Serupa Bikin" betul Si Husam Musa ni rupanya. Kita ingatkan bila dia bercakap berdegar - degar atas pentas sebelum ni, dia berani la nak tunaikan apa yang dia cakap.

      Rupanya, perangai Haramjadah Si Husam Musa ni lebih kurang sama je dengan Si Tony Puaka tu. Berani buat cabaran tapi Kecut Buah Kerandut bila nak memenuhi cabaran dia sendiri.

      Tapi perangai Haramjadah Si Husam ni lagi teruk. Lepas dia buat cabaran untuk angkat sumpah Talak Isteri bagi membuktikan yang dakwaan terhadap Hadi Awang tu benar, dia terus cabut lari.

      Sekarang ni, kata Si Husam dia berada di China. Rajin betul Si Husam tu ke China. Apa yang dia cari kat Negara China tu, kita tak pasti la pulak. Mungkin dia tengah cari buah kerandut dia kot.

      Tapi Si Husam tu dengan lagak sombongnya kata, dia sedia untuk berhadapan dengan Jawatankuasa Harian PAS Pusat seperti mana yang dinyatakan oleh Setiausaha Agung parti itu sebelum ini.

      Tinggal lagi, Si Husam tu kata, sehingga hari ini dia masih belum terima sebarang notis, surat arahan atau pun dihubungi oleh sesiapa untuk mendesak dia melakukan tindakan tersebut.
      "Kini saya di China tetapi jika benar notis itu dikeluarkan, saya tetap boleh dihubungi melalui sms, whatsapp atau e mail. Namun tidak satu cara pun saya dihubungi," katanya dalam satu kenyataan.
      Yang herannya, kenapa pulak Si Husam tu nak susah - susahkan diri mengadap Jawatankuasa Harian PAS Pusat sedangkan dia dah buat cabaran untuk angkat Sumpah Talak Isteri?

      Takkan Si Husam tu dah lupa dengan cabaran yang dia buat? Atau, adakah Si Husam tu saja je buat - buat lupa dengan cabaran tersebut? Adakah Si Husam tu ingat orang akan lupa apa yang dia cakap sebelum ini?

      Sekarang kenapa Si Husam tu tak buat je tindakan yang dia sebut sebelum ini? Kenapa sehingga hari ini dia masih tak bersumpah Talak Isteri dia seperti mana yang dinyatakan? Kalau dia setakat pandai bercakap je, baik tak payah!!! Buat mengabihkan masa je!!!

      Delete
    4. Ni komen yg sehabis bengong.

      Delete
  4. Kalau dulu lagi ramai... sebab orang menunggu-nunggu Mat Sabu. Sekarang kurang banyak, kutipan derma pun makin kurang.

    ReplyDelete
  5. Memali sejarah hitam kita. Ekstremis atas nama Islam. Amanat gila hadi telah memecah belahkan byk keluarga, hilang kawan, memusuhi antara Islam, anak hilang ibu bapa kerana perceraian. Macam mana hadi nak jawab sebab kematian suatu kepastian, mungkin dia ingat dia tak akan mati . Tahniahlah pakar fatwa gila.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Komen 14:38 tahap longkang telah ditulis oleh bapa komunis yang bencikan agama Islam ! Parti Komunis Malaya dan sifu roket sudah pasti merasa bangga memiliki anjing buruk kepala seperti Anon 14:38 .

      Delete
  6. Lupakanlah semua itu, kan Islam di sirankan supaya memaafkan...

    Pelik lah bila di fikirkan bukan Islam seperti yahudi pun boleh memaaffkan German mengurban 2 juta org yahudi dalam Perang dunia 2 dan Jepun juga boleh memaafkan Amerika atas penggunaan 2 atomic bom yang mengurbankan lebih dp 200,000 orang awam. Begitu juga berapa ramai tentera berikat (British, australia, New Zealand) yang telah mati dlm tahanan oleh tentera Jepun dlm WW2 dulu.

    PAS perlu fokuskan bagaimana hendak bertapak semula di Selangor dan kalau boleh di P,Pinang juga.

    ReplyDelete
  7. 1348 mmg penjilat tegar. kentut hadi dikata wangi. suruh hadimaru sama2 bersumpah dgn husam baru btl. husam x gila nak gusti sore2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bhai ko tertelan telor Husam ker...Yg nak bersumpah talak 3 si husam..Husam sumpah jer la tak payah nak kaitkan dgn org lain..ker husam dah tersasul waktu ceramah kat P chepa..tula jgn banyak cakap aka bermulut cirit...terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata..ko tanggung sendiri la

      Delete
    2. mangkuk 2235. jgn mabuk dulu. husam cbr hadimaru bersumpah utk buktikan sapa benar, bukan sumpah sorang2. x berani sahut cabaran husam maknanya husam betul. atau kau dah mental mcm ostad yg serang umah ahli amanah hari ni? takpun dah bangang mcm menantu ayih chik yg ckp besor dan cabar husam berdebat bila tahu husam tiada dlm negara. walaung gred a sungguh mung nih, ketut tuang gurupun mung kate wangi...

      Delete
  8. Anon 14.39
    takkan lupakan gitu gitu ajer....sekurang kurangnya mengaku tragedi memali kesilapan org PAS....baru bole lupa yg dolu dolu....ada bran....

    ReplyDelete
  9. Bernas juga koment-komen dari pro PAS kat sini, tapi elok juga dibaca koment dari sebelah sana...yang tak pasti dari pengomen muslim atau bukan....
    Cuma harapan saya agar Omakku usahlah creat kebencian kepada penentang-penentang Pas dengan Tajuk rencana ini....

    ReplyDelete
  10. SAYA ATAS NAMA: IBU SANTI 'TKI' DARI SINGAPURA

    =============================================
    DULUNYA AKU TIDAK PERCAYA SAMA BANTUAN DARI
    PERAMAL TOGEL,TAPI SEKARANG AKU SUDAH PERCAYA
    KARENA SAYA SUDA MEMBUKTIKA SENDIRI.KARNA ANGKA
    YANG DIBERIKAN 4D.(9578) BENAR2 TEMBUS 100% ALHAMDUHLILLAH
    DPT 277 JUTA.DAN SAYA SELAKU PEMAIN TOGEL,DAN KEPERCAYAAN
    ITU ADALAH SUATU KEMENANGAN DAN SAAT SEKARANG SAYA TEMUKAN
    ORANG YANG BISA MENGELUARKAN ANGKA2 GAIB YAITU (AKI AGUM SARTO)
    JIKA ANDA YAKIN DAN PERCAYA NAMANYA ANGKA GOIB ANDA BISA
    HUBUNGI LANGSUNG ((AKI AGUM SARTO)) DI NO_0852_6188_8124_SAYA
    SUDAH BUKTIKAN SENDIRI ANGKA GOIBNYA DEMIH ALLAH DEMI TUHAN.
    INI KISAH NYATA SAYA== call (0852-6188-8124)
    =============================================


    CUKUP ANDA KIRIM SIARAT PENDAFTARAN AJA
    LANGSUNG ANDA TERIMA ANGKA.NYA
    DARI AKI AGUM SARTO

    ANGKA 4D 1,jt

    >>=>

    ANGKA 5D 2,tj

    >>=>

    ANGKA 6D 3,jt

    [>>KLIK DISINI FORUM AKI AGUM SARTO<<]








    ReplyDelete
  11. Maaf Dato' Mahfuz , kami pi dulu ....

    Assalamualaikum Dato' Maaf, kami tak boleh tunggu dah.

    Setelah menunggu agak lama perkembangan politik dalaman PAS yang amat membingungkan, malam tadi 300 bekas ahli Pas bertekad untuk meninggalkan 'sejarah' mereka bersama dengan PAS, mereka secara rasminya menyerahkan borang permohonan keahlian Parti AMANAH kepada Timbalan Presiden, Tuan Hj Salehuddin Ayub dengan disaksikan oleh YB Dr Mujahid Rawa dan Dr Ismail Salleh.

    Bekas ahli Pas yang diketuai oleh Hj Omar Awang (Mantan NYDP Pas Kawasan Pokok Sena) dan Hj Jauhari Hanapiah (Mantan Ketua Penerangan Pas Pokok Sena) terpaksa mengambil tindakan untuk meninggalkan Pas setelah PAS dilihat kehilangan arah tuju.

    "Kami pun tak faham sebenarnya pimpinan nak apa?, sat-sat kata nak kawan umno, yang lain pula kata umno tak boleh percaya, sat-sat nak kawan dengan orang, lepas tu dalam muktamar putuih hubungan, nak pi mana sebenarnya?" Kata salah seorang bekas ahli Pas tersebut apabila ditanya kenapa memilih untuk meninggalkan parti yang telah dianggotai selama 27 tahun.

    "Apapun, maaflah Dato' Mahfuz, kami dah tak larat nak tunggu, walaupun kami tau Dato' dok perosah nak baiki parti dari dalam, nampaknya hat ataih tu makin ghosot, kita berpisah sat, kami pi dulu, lepaih Dato' pula mai, " kata seorang Cikgu Harumanis.

    Maaf Dato' Mahfuz!

    Amanah Kedah kena terima permohonan rakan rakan yang ingin bersama Amanah dari kawasan Pokok Sena tanpa menunggu Dato', kegelisahan orang bawah amat membarah pada waktu ini.

    Ridzwan Abu Bakar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat jalan..semoga dpt apa yg korang cari di sana...kalo dunia yg ko cari PAN dan DAP la tempatnya...kalu dunia dan akhirat semoga terus istighomah dlm PAS..apa2 pun buatlah keputusan berdasarkan kpd keimanan bukan atas dasar emosi dan kebencian...jgn menjadi manusia yg mengadai ugama dan menentang hukum islam kerana nak kan putrajaya

      Delete
    2. 2240...istiqomah dgn pas utk apa? dakwah...banyak badan dakwah yg berwibawa dlm negara kita malah jemaah tabligh lebih istiqomah berbanding dgn parti hampa. kalau pas nak terus jd parti politik tlg tukar strategi jgn jd parti kg, x ke mana nanti. presidenpun x bercita2 nak perintah negara. cukup jd penasihat...apa ni? lg teruk lla ni dok gila nak bersatu dgn umno pulak dah...ketua depa pelari duit berbillionpun presiden kata x dak bukti. mursyidul am pun asyik tak logik2...apa ni?

      Delete
  12. Pan mmg jahat babi haramjadah menipu konon ahli pas majoriti tlh berhijrah menyokong pan. Mereka halalkan apa saja cara janji matlamat parti anjing pan disokong rakyat. Hoi parti pan haram jadah kalu ramai sgt ahli pas dah berhijrah kpd PANtat, mengapa majlis ceramah pan kosong tak ada sambutan spt PANtat jalang. Mmg pan layak guna lambang PANtat sebagai logo kerana ketuanya pun mmg kaki lubanggggg... sial punya pan!

    ReplyDelete
  13. Saya suka stail Omak Kau Tulis tajuk artikel yang bersifat sindiran dan juga bersifat doa yang menjurus kepada kemusnahan Pas. InsyaAllah doa Omak Kau aka Hanisya Hamid dimakbulkan Allah dengan pantasnya. Amin

    ReplyDelete
  14. Orang melayu bukan tahu APA itu akhirat . orang melayu Islam ajer takut kepada akhirat dan ALLAH

    .

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...