Tuesday 24 November 2015

TIMBALAN KETUA MENTERI I PULAU PINANG TEMPELAK GUAN ENG NAFI ADA CUBAAN ADUN PKR BUKIT TENGAH MAU RAMPAS JAWATANNYA.



Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang I, Datuk Mohd Rashid Hasnon menafikan ada cubaan menjatuhkannya, oleh seorang Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) PKR.

Penafian Mohd Rashid itu bertentangan kenyataan Ketua Menteri, Lim Guan Eng yang dilaporkan sebagai berkata, Adun Bukit Tengah, Ong Chin Wen mahu mengambil alih jawatan Mohd Rashid sebagai Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang I.

Mohd Rashid dalam satu kenyataan hari ini menafikan kenyataan Lim dan menegaskan, beliau bersama pimpinan dan Adun-adun PKR Pulau Pinang tetap bersatu dalam mengangkat agenda Reformasi serta perubahan yang menjadi harapan rakyat Pulau Pinang.

Jelasnya, beliau dan PKR Pulau Pinang percaya, sebarang isu yang timbul boleh diselesaikan secara baik antara pimpinan Pakatan Harapan di negeri itu.

Semalam, Lim dilaporkan sebagai berkata, Kerajaan DAP Pulau Pinang hanya mengiktiraf Adun PKR di bawah kepimpinan Mohd Rashid.

Beliau mendakwa wujud dua puak dalam Adun PKR, iaitu satu di bawah Adun Pantai Jerejak, Mohd Rashid dan satu lagi diketuai Ong.

Jelasnya, selepas undian dijalankan di sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) minggu lalu, dua puak PKR itu muncul.

Beliau mendakwa, satu puak itu diketuai Mohd Rashid dengan dua Exco, Dr Afif Bahardin dan Datuk Abdul Malik Abul Kassim serta Timbalan Speaker DUN, Datuk Maktar Shapee, manakala lima Adun lain diketuai Ong.

“Kerajaan negeri hanya mengiktiraf kepimpinan di bawah Datuk Rashid, kerana beliau dipilih Datuk Seri Anwar Ibrahim,” katanya.

7 comments:

  1. Parti Keadilan bukan Hamba Abdi DAP. Biarlah PAN Imayam Jadi hamba Abdi. Ini menunjukkan Keadilan ada maruah bukan macam PAN Imayam yg diketuai oleh Haji Mat Selfie Amoy


    Dah DUA PENGGAL Rejim DAPigs memerintah Pulau Pinang. Takkan sampai hari ini pun, Rejim pimpinan Si Tokong DAPigs tu masih lagi dibelenggu dengan 'Denial Syndrom'?

    Hakikatnya, alasan bertaraf LONGKANG yang diberikan oleh Ketua Menteri Pulau Pinang itu terbukti hanya untuk menutup kelemahan dan kegagalan diri dia sendiri sebagai pemerintah.

    Maka sebab itulah Si Tokong DAPigs tu mula dilihat menggelupor tak tentu arah mencari kesalahan orang lain. Mula - mula, salahkan Kerajaan terdahulu. Lepas tu salahkan 5 ADUN PKR. Semuanya sebab nak menutup kemaluan diri dia sendiri yang semakin terserlah!!!

    KUALA LUMPUR: Parti Keadilan Rakyat akan membenarkan pengundian mengikut suara hati atau ‘conscience vote’ berhubung isu lima Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) parti itu dari Pulau Pinang yang bersikap berkecuali dalam proses pengundian usul pemuliharaan alam sekitar.

    Pengarah Komunikasi Keadilan, Fahmi Fadzil berkata, meskipun pihaknya tidak bersetuju dengan pendirian Umno di dalam isu terbabit, namun usul yang memohon supaya projek tebus guna tanah pada masa akan datang melalui proses kaji selidik alam sekitar yang menyeluruh adalah baik.


    “Kami berpuas hati dengan penjelasan lima Adun tersebut dan beranggapan “conscience vote” ini adalah amalan demokrasi biasa yang perlu digalakkan di negara ini,” kata beliau dalam satu kenyataan media hari ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAN Imayam mana ada maruah !!!

      Menfitnah PAS
      Menfitnah TSKI
      Menfitnah Azmin
      Menfitnah Che Gu Bard

      Semua INI dilakukan untuk persatuan suci namanya DAP. Dgn semua amalan ini PAN Imayam mahu memberi jawatan MB Selangor kpd DAP d Racist

      Delete
  2. Habis bercelaru dah geng pakatan haprak ni gara gara mat sabu n the geng.husam mana cepat tolong depa tu dah habis idea sudah keluar is apa semua.help help kami nak tengelam

    ReplyDelete
    Replies
    1. HUSAM MINTAK TUNDA, NAK BERSUMPAHNYA ENTAH BILA!!!

      Alasan demi alasan diberikan oleh Bekas Naib Presiden PAS ini dilihat sebagai satu langkah terdesak bagi membuktikan tindakan menghina kepimpinan PAS yang dilakukannya selama hari ini.

      Kalau sebelum ini, Si Husam tu dengan lagak SOMBONG dan ANGKUH telah mendakwa dia berani bersumpah Talak Isteri demi untuk membuktikan dakwaan yang dibuat terhadap PAS.

      Tapi sehingga ke hari ini, Si Husam Musa tu masih lagi tidak menjelaskan kepada ahli serta rakyat dikawasan dia tentang kenapa dia masih lagi tidak mengangkat sumpah Lafaz Talak tersebut.

      Sebaliknya, Si Husam tu dalam kenyataan yang dikeluarkan hari ini meminta agar diberikan masa untuk berjumpa dengan Jawatankuasa Harian PAS Pusat bagi menjelaskan tindakannya.
      SHAH ALAM - Bekas Naib Presiden Pas, Datuk Husam Musa sedia untuk bertemu Dewan Harian Pas bagi menjelaskan mengenai teguran yang dibuatnya terhadap pentadbiran di Kelantan.

      “Saya menghargai kesediaan Dewan Harian Pas Pusat memanggil saya untuk menjelaskan teguran saya terhadap perjalanan kerajaan Kelantan.

      "Memandangkan notis itu amat singkat, saya sangat menghargai jika SUA Pas dan Dewan Harian Pas Pusat dapat menangguhkan, sekurang kurangnya seminggu selepas saya berada dalam negara," ujar Husam dalam satu kenyataan.


      "Ini untuk membolehkan masa dan keadaan yang lebih selesa bagi saya menyediakan apa-apa persiapan perlu," ujarnya.
      Secara tidak lansung, alasan yang dibuat oleh Si Husam yang meminta penangguhan itu menimbulkan keraguan dikalangan ahli PAS seolah - olah dia tak yakin dengan dakwaan yang dibuat.

      Kenapa Si Husam tu perlukan masa untuk menyediakan apa yang diperlukan sebelum berjumpa dengan Jawatankuasa Harian PAS Pusat sekiranya dia yakin dengan tuduhan yang dibuat?

      Dan yang lebih anehnya, kenapa Si Husam tu beria - ia sangat nak berjumpa dengan Jawatankuasa Harian PAS Pusat sedangkan sebelum ini dia dengan lantang mendabik dada nak angkat sumpah Talak Isteri? Takkan Si Husam tu hanya setakat pandai bercakap tapi TAKUT nak menyahut cabaran itu sendiri!!!

      Delete
  3. GUAN ENG ANGGAP 5 ADUN PKR "PENGKHIANAT"!!!

    Memang pantang betul 'Abang Besar' dalam Pakatan ni bila ada pihak yang membelakangi arahan serta tindakan yang ditentukan oleh mereka. Nak pulak kalau Si Tokong DAPigs tu.

    Asal perkara itu bertentangan dengan diorang, sudah pasti mereka akan dianggap sebagai 'Pengkhianat' dan dituduh cuba bersekongkol dengan pihak musuh dari kalangan Barisan Nasional.

    Ekoran lima ADUN PKR mengambil sikap berkecuali dalam proses pengundian usul dikemukakan pembangkang di DUN malam semalam, Guan Eng meminta PKR menilai dengan teliti tindakan wakil rakyatnya.

    Si Tokong DAPigs tu kata, berdasarkan pendirian itu, persepsi kini ialah wakil rakyat PKR itu 'bersama Umno' yang juga turut dilihat sebagai satu 'Pengkhianatan' kepada Rejim DAPigs pimpinannya.

    Bagaimanapun, kata Lim, pihaknya akan membiarkan PKR sendiri menguruskan isu itu sambil berkata akan menjelaskan perkara berkenaan kepada Wan Azizah dalam satu sidang akhbar di sini hari ini.

    Semalam DUN Pulau Pinang membincangkan usul yang dikemukakan ADUN Pulau Betong dari Barisan Nasional (BN), Muhammad Farid Saad mengenai isu tebus guna tanah seluas lebih 2,600 hektar berhampiran muara Sungai Pinang.

    Menurut pembangkang, pembangunan di kawasan itu akan menyebabkan hidupan laut terancam kerana habitatnya terhapus, selain menjejaskan kehidupan kira-kira 500 nelayan di kawasan berkenaan.

    Walaubagaimana pun, selepas dibahaskan, usul itu diundi dan akhirnya ditolak apabila ia hanya mendapat lapan undi sokongan, manakala 22 lagi menolak. Maknanya, Si Guan Eng tu saja je menggelupor.

    Lima ADUN PKR pula bersikap berkecuali. Mereka ialah ADUN Bukit Tengah, ADUN Penanti, ADUN Kebun Bunga, ADUN Batu Uban, dan ADUN Machang Bubuk. Semuanya dari PKR.

    Guan Eng juga mendapat tamparan hebat apabila seorang ADUN DAP, Teh Yee Cheu (Tanjung Bungah) yang dikenali sebagai aktivis alam sekitar turut mengundi menyokong usul berkenaan.

    Dua lagi ADUN PKR, Law Choo Kiang (Bukit Tambun) dan Maktar Shapee (Sungai Bakap) tidak boleh mengundi kerana masing-masing menjadi speaker dan timbalan speaker.

    ReplyDelete
    Replies
    1. APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

      Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

      Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

      BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

      Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

      Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

      Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

      Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

      Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

      Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

      Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

      Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

      Terpulanglah kepada para pembaca untuk menilai bukti-bukti tersebut. Hakikatnya, Islam adalah suatu sistem cara hidup yang mencakupi amalan rohani peribadi sehingga kepada sistem keadilan, sosial, ekonomi dan politik.

      DAP tidak boleh mengehadkan Islam hanya kepada amalan peribadi dan paling tinggi ekonomi sedangkan menolak juzuk-juzuk Islam yang lebih menyeluruh yang menyentuh isu kenegaraan, perundangan, politik dan pelbagai aspek dalam kehidupan.

      Delete
  4. Dictator
    Arrogant
    Paranoid

    Ungkapan terbaik untuk menggambarkan sifat sebenar abuya sifoo bukit penang. Abuya sifoo akan terus disokong pancai pan imayam kuali tayat traktor diketuai mat sabu selfie amoi. Kemacaian adalah tangga kejayaan.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...