Wednesday 25 November 2015

TIMBALAN PENGERUSI PAN SELANGOR AKAN BERTANDING DI PARLIMEN GOMBAK .... PAS BERIKRAR AKAN KERAH 85,000 JENTERA PILIHANRAYANYA BANTU PKR PERTAHANKAN PARLIMEN GOMBAK.




Sekarang siapa rakan setia dan siapa rakan yang bermuka-muka ... siapa sahabat dan siapa pengkhianat.

Kalau dengan sekutu dalam Pakatan Harapan yang baru sangat ditubuhkan sanggup khianat dan tikam belakang ... ikut hukum akal logik apa yang tidak mampu dan sanggup PAN lakukan demi kelangsungan survival politiknya.

Kalaulah Machiavelli masih hidup dia pun tepuk dahi tidak percaya yang ada penganut fahamannya lebih terlajak dari teori ciptaannya Matlamat Menghalalkan Cara.

PAS Selangor sedia mengerahkan 85,000 jentera pilihanrayanya bagi membantu PKR mempertahankan kerusi pada Pilihan Raya Umum ke 14 (PRU14).

Bantuan itu termasuk memastikan Menteri Besar, Mohamed Azmin Ali mempertahankan kerusi Parlimen Gombak.

Perkara itu ditegaskan, Setiausaha PAS Selangor, Mohd Khairuddin Othman susulan kenyataan Pengerusi Amanah Kelantan, Datuk Wan Abdul Rahim bahawa Timbalan Pengerusi Amanah Selangor, Shaari Shuib akan bertanding di kerusi Parlimen Gombak milik PKR.

“PAS bertahaluf dengan PKR maka jentera PAS dan jentera PKR akan bekerjasama dalam pilihanraya nanti,” katanya.

Mengulas lanjut, ADUN Paya Jaras itu berkata, tindakan mempertahankan kerjasama dengan PKR selaras dengan kenyataan Azmin sebelum ini bahawa kerajaan Selangor merupakan kerajaan Pakatan Rakyat (PR) hasil gabungan PAS, PKR dan DAP, bukannya Pakatan Harapan.

“Menteri Besar Selangor telah beberapa kali mengulangi pendirian bahawa Selangor adalah negeri Pakatan Rakyat dengan itu Pakatan Harapan tidak wujud di Selangor,” katanya.

Katanya, dengan pengistiharan Amanah untuk merampas kerusi milik PKR di Gombak menyaksikan bakal berlaku pertandingan tiga penjuru selain PKR dan Barisan Nasional (BN).

17 comments:

  1. Pan-amoi & dap ketar lutut...tak boleh tido mlm...meracau2 & berjalan dlm tido bila dpt tau tindakbalas PAS nih...

    Berdarah idung & cirit birit memikirkan riwayat politik dap & pan-amoi bakal berkubur akibat kebodohan syaiton guang end kit sial dlm mencatur politik mrk...

    Sape2 je berkawan dgn pelanggar bai'ah pan-amoi, akang kena tempias lahanat termasuk syaiton guang end kit sial...

    ReplyDelete
    Replies
    1. 85,000 kerah jentera ke Gombak abih tempat lain tak ada yg bantu...menang digombak tempat lain bungkus buat apa...lepas tu jadi kera sumbang...sumbing pulak tu...kih...kih

      Delete
    2. Kawan kita anom 17:11 tak paham apa yang dia baca... Tu sebab senang di kencing...!!

      Delete
  2. Sokong 8:46...kemah

    ReplyDelete
  3. Inilah akibatnya apabila kalah, merajuk. Bila merajuk khianat. Dah khianat sanggup jadi barua kepada Joseph Stalin Penang alaf baru. Itulah betapa busuk hati PAN Imayam yg belendir dengan takbur dan iri hati.

    Syabas PAS kerana berani bersama2 dgn Keadilan

    Jeff Ulu Bernam
    Keadilan Reform (Member Baik PAS)

    ReplyDelete
  4. Bagus Pas ni...tolong PKR.

    Inilah contoh parti yang mengenang kisah lalu (bukan kenang budi ya..!!)

    Tindakan Pas yang bermati-matian mahu menyokong PKR sehingga sanggup mengerah 80 ribu ahlinya bantu PKR melawan Amanah menggambarkan tiga perkara.

    1. Sebagai menebus kesalahannya terhadap PKR yang menuduh PKR beli 2 ADUNnya dan juga tindakan Haji Hadi mengaibkan Presiden PKR dalam isu MB Selangor.

    2. Sebagai terima kasih kepada Azmin yang mengekalkan jawatan exco, ahli majlis perbandaran dan JKK dari Pas dalam kerajaan Selangor.

    3. Menunjukkan semangat setiakawan yang amat tinggi terhadap PKR kepada Part Amanah.

    Tetapi tindakan Pas seperti biasa, sangat gopoh dan mentah. Baru Amanah lempar umpan pancing, Pas dah kelam kelibut tidak tentu arah.

    Apakah yang dilontarkan oleh Amanah itu suatu yang benar? Dan tidakkah sebelum mencampak umpan itu Amanah dan Azmin telah ada persefahaman kerusi parlimen itu memang Azmin akan lepaskan untuk tumpukan kepada kerusi DUN sahaja kerana mahu mengekalkan jawatan MB yang hanya 2 tahun sahaja disandang (sehingga PRU 14) untuk merealisasikan program yang diaturkan untuk Selangor?

    Apa kata jika benar Azmin melepaskan kerusi tersebut?
    Apa kata jika Azmin lepaskan kerusi tersebut, Pas pula nak bertanding lawan Amanah tetapi tidak dibenarkan oleh Azmin?

    Janganlah gopoh sebagaimana tindakan memutuskan hubungan dengan DAP tetapi lembab pula buat keputusan mengarahkan JKK letak jawatan sehingga sudah dipecat baru arahkan ahli letak jawatan JKK. Kalau tidak dipecat, mungkin tidak ada arahan.



    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh percaya ka janji Pas ni?

      Jangan-jangan Pas sendiri yang lawan kat parlimen Gombak. Dah ada 6 bukti yang Pas ni mungkir janji kepada PKR.

      Sebelum tiba PRU berjanji bersetia. Bila tiba PRU, kawan sendiri pun dia khianat.

      Delete
    2. Anon 9:55 macai PAN Imayam. Belum PRU dah sabotage kawan. Al maklum hamba abdi STALIN penang

      Delete
    3. Anon 09:43..
      Adakah benar.....???
      Apa kata jika benar...???
      Apa kata jika Azmin...???
      Maksud nya ko pon tak tau.. Cuma andaian jer..
      Yang benarnya... Timbalan Pengerusi Amanah sudah istiharkan calun Amanah untuk parlimen Gombak...!! PRU14 masih jauh... Sapa pulak yang gopoh ni..!!

      Delete
  5. Kerja gila yang alan dibuat oleh geng. Dap/Pan.dan PKR dalam FB adalah kacau sampai habis rosak negeri . KEJAHATAN MEREKA YANG KHIANAT KEPADA PAS JANGAN KITA PANDANG RINGAN

    ReplyDelete
  6. Belum apa2 puak pan aka parti puak nyanyuk dah tunjuk lagak mcm la depa tu dah ditubuhkan bertahun-tahun dan diiktiraf sepenuhnya oleh pengundi terutamanya pengundi selangor khasnya dun gombak.

    ReplyDelete
  7. pan baru lempar umpan tikus pas dah melompat..
    nanti kalau lempar umpan amoi cun.. ha pas nak buat apa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Timbalan Pengerusi Amanah istiharkan calun Amanah untuk kerusi Parlimen Gombak...!!
      Tapi no hal...!! Macai PAN cakap itu cuma umpan tikus..!!

      Delete
    2. Tak perlu bantuan pas pun,pkr bole menang la wei.dh takde rakyat marhaen undi umngok kt gombak ni woi.geng otak kak jat lembu & otak noh udang shj yg undi umngok.tak perlu bg bntuan utk pilihnraya,pergi bntu mngsa bnjir lg berfaedah.bongok.

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...