Sunday 15 November 2015

TUDUH NAK HALANG PAS BUAT JAHAT DISELANGOR ..... PAS SELANGOR DAKWA LIM GUAN ENG TIDAK GEMBIRA KENAIKAN ELAUN GURU KAFA DI SELANGOR??????



PAS Selangor mendakwa Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng tidak gembira dengan kenaikan elaun guru KAFA di Selangor.

Setiausahanya, Mohd Khairuddin Othman berkata Guan Eng menunjukkan sikap kebenciannya apabila menuduh exco-exco PAS di Selangor sebagai ‘buat jahat’ kerana berjaya berjuang menaikkan elaun guru-guru KAFA sekolah agama di Selangor menjadi RM1,500 bermula tahun 2016.

“Kalau usaha PAS Selangor semenjak 2008 ini dianggap jahat oleh Lim Guan Eng, maka rakyat sendiri boleh menilai.

“Apakah PAS Selangor dianggap jahat kerana telah memperkasakan institusi masjid serta memperjuangkan kewujudan Kolej Intergrasi Tahfiz Selangor?” soalnya dalam kenyataan hari ini.

Menurut Khairuddin, dalam sidang DUN baru-baru ini dan atas perbincangan dengan Menteri Besar Selangor, kesemua 13 ADUN PAS di Selangor menyokong cadangan calon Senator Dewan Negara yang dikemukakan oleh PKR dan DAP.

“Jika ini juga dianggap jahat oleh Lim Guan Eng, maka kita anggap beliau terlalu angkuh dan sengaja mengundang masaalah.

“Kita percaya ramai ahli DAP di Selangor masih rasional dan tidak bersetuju dengan pandangan tersebut,” katanya.

Awal hari ini, Guan Eng di dalam Kongres Kebangsaan Wanita DAP 2015 berkata bahawa DAP perlu terus berada dalam kerajaan Selangor untuk memastikan PAS ‘tidak buat jahat’ di negeri itu.

Ketua Menteri Pulau Pinang itu berkata DAP perlu berada dalam kerajaan negeri itu bagi menghalang PAS melaksanakan ‘dasar yang tidak baik’ kepada rakyat negeri itu.

14 comments:

  1. Ekleh boleh dakwa-dakwa ke. Bukti mana wahai Pak ostad sahabat Umno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 21.07,, tahniah di atas analisa yg detail dan sungguh akademik tentang bukti Dap adalah musuh sebenar kita org Islam di malaysia. Saya berharap saudara dapat menulis tentang kemestiaan pas ug dgn umno pada pru14 ini.

      Delete
  2. Dap tembak pas silap besar lah ada senjata yg akan makan tuan.terlebih dulu akan terkena puak yg jd bentengnya kump punk (dibaca pan)itu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lagi Contoh DAP Anti Islam. Yang Dibenci orang yg sayang ugama. Itulah perangai PAN Imayam

      KOMEN KHUTBAH JUMAAT, EXCO KERAJAAN PULAU PINANG DISIASAT.


      Ketua Polis Negara, Tan Sri Dato' Seri Khalid Abu Bakar menyatakan siasatan akan dijalankan terhadap Exco kerajaan Pulau Pinang berikutan komennya terhadap khutbah Jumaat mengenai aurat wanita.


      Beliau menambah bahawa exco tersebut akan disiasat dibawah seksyen 298 Kanun Keseksaan. Beliau juga menasihatkan orang ramai supaya berhati-hati apabila membuat komen yang sensitif sehingga boleh menyentuh sensitiviti agama.

      Perkara tersebut disahkan oleh Tan Sri Khalid melalui Twitter rasmi beliau sebentar tadi. Seorang Exco Pulau Pinang mengkritik khutbah Jumaat Jais yang menyentuh mengenai isu tutup aurat bagi mengelakkan daripada dirogol.

      Chong Eng berkata, mesej khutbah Jumaat Jais itu memberi maklumat silap mengenai rogol, menyalahkan mangsa rogol dan menunjukkan berat sebelah lelaki dalam kepimpinan agama. “Malangnya, khutbah

      Jais memberi maklumat mengelirukan, tidak bertanggungjawab, kurang hormat dan jelas berat sebelah lelaki. “Mesej tutup aurat langsung tidak membantu mangsa wanita dari segi serangan seksual dan penderaan. “Sebaliknya, ia mengalihkan kesalahan dan tanggung jawab mencegah jenayah seksual ke atas mangsa dan bukannya orang yang menyerang,” kata Chong yang juga pengerusi Perbadanan Kemajuan
      Wanita Pulau Pinang (PWDC) dalam satu kenyataan hari ini. Jumaat lalu,

      Jais menukilkan khutbah Jumaat bertajuk “Aurat: Antara Kebebasan dan Maruah Diri.” Dalam khutbah itu, Jais berkata, wanita Muslim wajib menutup aurat bagi mengelakkan daripada diganggu secara fizikal atau mental, bagi mengelakkan fitnah, pandangan jahat dan perkara yang buruk.

      Kejadian seperti rogol, zina dan sumbang mahram boleh dielak jika wanita menutup aurat, menurut khutbah itu. Chong berkata, penekanan Jais terhadap aurat wanita dan menyalahkan mangsa menunjukkan kepimpinan agama Malaysia tidak sensitif gender atau memahami isu wanita.

      Beliau menyeru usaha konkrit dilakukan bagi meningkatkan perwakilan wanita dalam semua sektor, terutama kepimpinan agama. Chong yang juga wakil rakyat DUN Padang Lalang dan bekas Ahli Parlimen Bukit Mertajam berkata, rogol membabit perkara lebih rumit daripada kegagalan wanita untuk menutup aurat.

      Delete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ADUN DAPigs KEMBALI 'MENGUTUK' MUFTI PAHANG!!!

      Kalau dah namanya "BARUA" tu, maka "BARUA" la jugak!!!
      Lepas KALAH dalam pemilihan di peringkat Negeri untuk merebut jawatan Pengerusi baru - baru ini ekoran 'diugut' oleh ahli DAPigs sendiri, mungkin membuatkan Si ADUN DAPigs ni 'Panas' sikit.

      Malah cubaan dia untuk meraih undi Popular dikalangan para perwakilan DAPigs juga GAGAL walaupun dia cuba mencetuskan kontroversi berkaitan dengan isu khutbah Aidiladha sebelum ini.

      Hakikatnya, nasib Si ADUN DAPigs tu tidak seperti Tony Puaka yang menimbulkan isu debat 1MDB berjaya menaikkan nama dia dan dipilih untuk mengekalkan jawatan Pengerusi Negeri.

      Maka, mungkin untuk membuktikan yang Si ADUN DAPigs tu tetap 'Taat Setia' kepada perjuangan parti membuatkan dia kembali membangkitkan isu berkaitan dengan khutbah tersebut.

      Tapi kali ini, Si ADUN DAPigs tu bertindak 'Lebih Biadap' dengan mengutuk isi kandungan khutbah tersebut. Bahkan dia juga turut menggelar Mufti Pahang sebagai 'Mufti Pasir Berdengung'.

      Gelaran itu jelas ditujukan kepada Mufti Besar Pahang hanya kerana telah memberikan nasihat kepada Si ADUN DAPigs tu supaya 'Beristighfar dan Meninggalkan DAPigs' tu sebelum ini.

      Dan dalam kenyataan itu juga, Si ADUN DAPigs tu secara terbuka turut membuat dakwaan terhadap Mufti Pahang yang katanya tidak dapat membezakan diantara 'Ideologi' dan 'Akidah'.
      “Saya pun terkejut sebenarnya. Pada raya (Aidiladha) lepas, saya tak beraya di Pahang, saya beraya di Negeri Sembilan, di tempat isteri saya. Jadi saya tak tahu khutbah itu khutbah apa lah... saya dimaklumkan kemudian.


      “Sebenarnya ada beza di antara ideologi dan akidah. Mungkin ‘Mufti’ daripada ‘Pasir Berdengung’ dia tak reti apa itu ideologi dan apa itu akidah.. Saya terpaksa sebut ‘mufti’ itulah, sebab dia daripada Negeri Pasir Berdengung kata P.Ramlee,” katanya.
      Jelas dari kenyataan dikeluarkan oleh Si ADUN DAPigs tu membuktikan bahawa puak - puak DAPigs ni tak menghormati institusi Islam di Malaysia bahkan di Negeri Pahang sendiri.

      Jika tidak, kenapa pulak sampai tahap Si ADUN DAPigs tu sendiri sanggup memberi gelaran sedemikian hanya kerana dia tak puas hati terhadap isi kandungan yang telah dikeluarkan?

      Yang herannya, sebelum ini Si ADUN DAPigs tu kuat sangat menyalak macam Anjing tak tentu arah kata nak saman pihak JAIP. Tapi, kenapa sampai hari ni dia tak ambik pun tindakan tu? Kalau dia setakat bercakap je, baik tak payah!!! Kerat je buah kerandut tu bagi Anjing!!!

      Delete
  4. PAN Imayam Kuali tak berani berkata APA APA tentang petikan2 diatas.

    Orang Melayu Dan India du tindas.oleh DAP, malangnya PAN Imayam menepuk tangan gembira demi Abuya Bukit Penang


    Dari sini pembaca2 PAN Imayam adalah pengkhianat. Satu sokongan kpd PAN adalah satu sokongan kepada golongan RACIST DAP

    ReplyDelete
  5. Dap ni mmg tak buleh dibuat kawan langsung..biarkan dia macam.kera sumbang nanti

    ReplyDelete
    Replies
    1. DAP ada macai hamba abdi, Namanya PAN Imayam. Mandur PAN Imayam Namanya Mat Sabu.

      PAS pulak talda balaci dan tak balacikan orang lain

      Maknanya DAP balacikan PAN Imayam, tapi PAN Imayam sukarela Jadi balaci.

      Delete
  6. Bekas ahli Parlimen PAS, yang kini menyertai parti baharu Parti Amanah Negara (Amanah), sedia mengundi menolak rang undang-undang hudud di Dewan Rakyat, sekiranya ia sampai ke peringkat itu, kata pengerusinya Mohamad Sabu

    ReplyDelete
  7. Kerja Jahat Pas Selangor ialah bersubahat dengan Khalit Ibrahim memecat Exco PKR dan DAP. Kerja jahat Pas Selangor ialah hantar nama calon Pas ke Istana untuk jawatan MB Selangor. Kerja jahat Pas Selangor ialah memboikot PRK Kajang.

    ReplyDelete
  8. kepada Anonymus, apakah salah ke PAS berkawan dengan UMNO yang satu bangsa dan sama sama berpegang kepada Tiada tuhan melainkan Allah dan meyakini Nabi Muhammad adalah persuruh Allah. Sejahat jahat umat islam agamanya tetap terpelihara akan tetapi sebaik baik kaum kafirun mereka akan nyah kan agama islam apabila mereka berkuasa. Melainkan kamu wahai Anonymus bukan agama islam dan bukan berbangsa melayu sememang mempunyai niat yang busuk terhadap penyatuan bangsa melayu islam di Malaysia ini. Kesian sungguh kamu ini semoga allah akan kurniakan taufik dan hidayah kepada kamu.

    ReplyDelete
  9. saya amat setuju shahrir.tq.

    ReplyDelete
  10. Kesian kpd umat islam makin hari makin lemah kerna terlalu ikut nafsu syaitan.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...