Thursday 26 November 2015

ISU SAARI SUNGIB AKAN BERTANDING DI PARLIMEN GOMBAK PRU KE-14 NANTI ... SIAPA YANG BERCAKAP BOHON???? ... SAARI SUNGIB ATAU WAN RAHIM ABDULLAH??????



YB Hj Shaari Sungip, Timb Pengurusi AMANAH S'ngor telah mengisytiharkan Calon AMANAH Parlimen Gombak dlm ceramahnya smlm.... Wan Rahim 23hb November 2015

Dengar jelas Wan Rahim memuat naik status ini dilaman sosial Facebook akaun miliknya siap muat naik gambar sekali beliau sedang berucap depan Lim Kit Siang dan Ketua Penerangan PKR Pusat serta beberapa pimpinan PKR dan PAN dalam Dewan Orang Ramai AU2, Taman Keramat, Selangor.

Tetiba Saari Sungib pula menafikannya .. jadi persoalan disini .. siapa yang berbohong????


Terdapat salah faham berikutan laporan berita kelmarin yang kecoh mengatakan Timbalan Pengerusi Parti Amanah Negara (Amanah) Selangor, Saari Sungib akan mencabar ahli Parlimen Gombak pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) yang kini disandang Timbalan Presiden PKR Mohamed Azmin Ali, lapor akhbar Sinar Harian.

Saari berkata, ia disalahertikan sambil menjelaskan maksud sebenar beliau ialah mengalu-alukan Ketua Amanah Wilayah Persekutuan Dr Hatta Ramli bertanding di kerusi sekitar kawasan kendaliannya, dan bukannya merampas kerusi Parlimen Gombak seperti dilaporkan.

“Dr Hatta sekarang ini ahli Parlimen Kuala Krai tetapi sekarang sudah ada jawatan baharu iaitu selaku ketua Amanah Wilayah Persekutuan. Jadi saya cadangkan beliau bertanding dekat-dekat sini, lagipun kediamannya di Hulu Klang.

“Saya tak sebut pun akan cabar kerusi Parlimen Gombak. Maksud saya suruh Hatta cuba tanding kerusi Parlimen Titiwangsa, tapi orang salah faham kata Gombak,” katanya.

Sementara itu, Naib Presiden PKR Dr Xavier Jeyakumar juga memaklumkan perkara sama iaitu Saari menafikan dakwaan berkenaan kerana konsensus Pakatan Harapan memutuskan satu lawan satu.

Saari yang juga Adun Hulu Klang itu menjelaskan Amanah hanya akan bertanding di kerusi milik PAS bukannya PKR.

52 comments:

  1. Jenis dasar PENGKHIANAT, cakap boleh pakai ka!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Aku dah contact kawan2 aku Keadilan Gombak, rata2 ahli PKR mahu boikot itu Pan Imayam ( Bahasa kasar PAN-tart). Jahat betul dan tak bertimbang rasa. Kena maki kat Ampang dgn Batu Caves truss u-turn. Dasar lahanat

    Ayoh kawan2 reformist, mari kita ganyang itu Persatuan PANtart cukup2

    Minta maaf Omak Kau, saya sebagai Reformist 1998 cukup benci golongan macam ni. Saari Sungip tu macam Zul Kulim ja levelnya

    Jeff Ulu Bernam
    Keadilan Reform (Rakan PAS)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Janji Dengan Allah pun dia khianat, Ini pula dengan PKR

      Woiiiiiiiii Saari Sungip, jangan spin wokey. Kao dgn kawan cakap mana bolei pegang

      Parti AMANAH adalah daripada mereka yang mengkhianati perjuangan Islam. Yang mengkhianati sumpah setia dan janji dengan Allah s.w.t. Mereka mempermainkan sumpah baiah dengan kifarah memberi makan 10 orang fakir miskin.

      Adakah orang seperti ini boleh dipengang janjinya??

      Entah-entah selepas berjanji dia ingkar kemudian diberikan makan kepada 10 orang fakir miskin BERANI KAMBING.

      Pilihan raya nanti rakyat Selangor akan di kencing oleh puak-puak AMANAH ini. Selepas dijanjikan sesuatu kemudian rakyat diajak makan BERANI KAMBING. Bila rakyat tanya mana projek pembinaan untuk rakyat, mereka akan jawab kami dan batal janji tersebut. Yang kamu makan BERANI KAMBING tu adalah pembatalan janjilah!!

      PENGKHIANAT tidak sekali-kali diberi muka atas apa yang telah dikhianati. Apatah lagi mereka adalah pengkhinat perjuangan parti asal yg memperjuangkan Islam yang telah melanggar sumpah setia kepada Allah s.w.t.

      Mereka yang menyokong dan bersama dengan pengkhianat juga sudah pasti akan mendapat saham yang sama dan bertanggungjawab dengan Allah atas apa yang disokong. Apa yg mereka mahukan sekarang adalah keredhaan Abuya Sifoo Bukit Penang.

      Mereka ini tidak boleh dibawa berunding dan bicara. Mereka lebih jahat daripada musuh kerana mereka adalah gunting dalam lipatan, duri dalam daging yang akan merobek PKR daripada sekecil-kecilnya sehingga sebesar-besarnya.

      Delete
    2. Jeft ulu babi meroyan lagi

      Delete
    3. Abang Jeff pulang Abang Jeff.... Ina masih tunggu ni...kisah Abang Jeff skodeng Nek Mak tengah mandi Ina lama dag maafkan...pulanglah sayang

      Delete
  2. Sebab PAN tanpa segan silu mahu menghalau Timbalan President Keadilan dari Gombak, mari sini aku londeh spender PAN plak

    https://aidcnews.wordpress.com/2015/09/10/syiah-mendominasi-pan/

    Syiah Mendominasi PAN

    IDCNews – 10/9/15 – Kemasukan aktivis ‘Abu Turob’ ke dalam Parti Amanah Negara (PAN) mengukuhkan lagi persepsi yang mendakwa parti itu didominasi kumpulan Syiah Malaysia.

    Menurut PASMA Malaysia, ‘Abu Turob’ adalah pengasas Syiah Kelantan dan ulama syiah Malaysia.



    “Alhamdulillah…

    “Akhirnya Abu Turob (pengasas SYIAH Kelantan dan ulama syiah malaysia) bersama PAN (Amanah).

    “Admin menyeru semua penganut ajaran SYIAH agar bersama PAN dan DAP memperjuangkan Islam sebenar di bawah pimpinan Tuan Guru Mat Sabu. Hidup Syiah. Takdir,” dedahnya.

    Hazwan Faisal pula menjelaskan nama sebenar Abu Turob adalah Kamaruzaman Wan Ismail Golok yang telah dilantik sebagai Ketua PAN Kota Bharu.

    “Baju hitam Kamaruzaman Wan Ismail Golok. Nama manja Abu Turob

    “Antara rujukan utama syiah di Malaysia. Kamaruzaman dilantik ketua PAN Kota Bharu

    “Mat Sabu kan Pengerusi PAN!!!,”katanya.

    Kemasukan Abu Turob itu memberi isyarat Syiah telah mendominasi PAN, kata Kassim Masdor dan ini bakal meranapkan impian Datuk Dr Mujahid Yusof Rawa dari kumpulan IRC (Islamic Representative Council) untuk menguasai parti itu.

    “Puak syiah mula mendominasi parti Cangkul (PAN)….tipis nampaknya harapan Dr. Mujahid…,”katanya.

    Dua tahun lalu Facebook ‘Ayuh Sepakat Tolak Syiah‘ menyenaraikan rangkaian Mohamad Sabu di dalam PAS.

    Antara yang disenaraikan adalah Aris Awang (Kedah), Adly Zahari (Melaka) dan Onn Jaafar.

    Kesemua yang disenaraikan itu kini telah keluar PAS dan menyertai PAN pimpinan Mohamad Sabu atau lebih dikenali sebagai Mat Sabu

    Aris Awang adalah ketua pengiring Amal Relief Malaysia (Arif) yang mengiringi Mat Sabu semasa perhimpunan BERSIH 4.0.

    Adly Zahari adalah Pengerusi Gerakan Harapan Baru (GHB) Melaka, manakala Onn Jaafar pula merupakan Ketua Penerangan GHB Johor.

    Ketika Mat Sabu berjawatan Timbalan Presiden PAS, Aris Awang, Adly Zahari dan Onn Jaafar masing-masing berjawatan Setiausaha PAS Kawasan Kuala Kedah, Pesuruhjaya PAS Melaka dan Ketua Penerangan PAS Johor.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pemalas.kopipes je kejenye same mcm pesideng sotong. Kahkahkahkah

      Delete
    2. Tu belum amik kira lagi jenis yg ciplak logo tempel muka org dan paling best...bwk lari curi kerusi org...kih kih kih

      Delete
  3. Omakkau bengap betui.kahkahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macai PAN Imayam @ Hamba Abdi DAP Racist

      Delete
    2. Nampak sangat kumpulan PAN pimpinan Si Mat Sabu tu hanya sekadar nak menjadi Barua kepada puak - puak DAPigs tu sahaja.

      Ibarat macam meludah ke langit, PAN tu jelas cuba nak mencabar Azmin dan PAS demi untuk menjaga agenda kepentingan Politik Peribadi dirinya sendiri semata - mata. Bukannya untuk orang lain.

      Tapi, itulah silapnya bila PAS dgn baik hati melayan lama sangat "PENGKHIANAT" macam puak - puak PAN Si Mat Sabu tu.

      Itu kata orang Alim dan warak, bertahun2 memberi peluang kepada mereka nak bertaubat. Aku tabik spring dekat pemimpin PAS la ni, cukup berhemah. Kalau aku jadi ketua PAS, bukan saja pecat, segala file mereka aku bukak. Mujur aku orang Keadilan bukan ahli PAS.

      Walau apa2 pun Jeff dan rakan2 reformist Jeff akan membantu YB Azmin dan PAS di Selangor. InsyaAllah


      Jeff Ulu Bernam
      Keadilan Reform

      Delete
    3. Hadi suka cakap bohong

      Delete
    4. Abang Jeff.... Ina masih tunggu ni...kisah Abang Jeff skodeng Nek Mak tengah mandi Ina lama dag maafkan...pulanglah sayang

      Delete
    5. Mungkin mat sabu ckp benar bila amoi mendadanya....kih kih kih

      Delete
  4. Lah... PAN ni cuma pemecah PAS rupanya.. Nampak sangat tak mahu MELAYU ISLAM selain MELAYU YG DILAYUKAN DAP. Ya Allah hanya padaMU aku mohon dipertunjukkan.. Amin

    ReplyDelete
    Replies
    1. TERBAIK!!! BIARKAN MAT SABU MENYALAK BUKIT!!!

      Hahaha!!! Memang terbaik kenyataan yang dikeluarkan oleh Pesruruhjaya PAS Selangor ni. Memang itu yang sepatutnya dilakukan oleh PAS terhadap puak - puak Pengkhianat pimpinan Si Mat Sabu tu.

      Biar je diorang nak bercakap apa pun. Lantak diorang la kalau diorang nak jadi seperti 'Anjing yang Menyalak Bukit'. Takde faedah pun kalau dilayan keranah puak - puak Pengkhianat tu.

      Lagi pun kita semua dah sedia maklum. Puak - puak Pengkhianat yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu kalau bercakap pun bukannya diorang mewakili suara rakyat diperingkat akar umbi.

      Sebaliknya, puak - puak Pengkhianat tu bercakap hanya demi untuk menjaga kepentingan Politik Peribadi 'Abang Besar' diorang, DAPigs je. Al-maklum la, BARUA Kafir Harbi la katakan. Jadi, memang patut sangat la kalau puak - puak PAS tu tak layan kenyataan yang dibuat!!!
      SHAH ALAM - Pesuruhjaya PAS Selangor, Datuk Iskandar Abdul Samad mengakui tidak mengambil peduli sebarang kenyataan Presiden Amanah, Mohamad Sabu mengenai kedudukan parti itu yang dikatakan tidak menumpang apa sahaja perkara berkaitan PAS.

      Jelasnya, ia dikira isu berlainan daripada perjuangan parti yang jelas misi mahu membela rakyat serta fokus terhadap pentadbiran khususnya dalam soal belanjawan negeri.

      "Saya tidak ambil pot (peduli) apa yang Mat Sabu hendak kata mengenai Amanah atau PAS. Misi dan fokus PAS jelas untuk merealisasikan harapan rakyat terutama selepas pembentangan bajet negeri baru-baru ini," katanya ketika ditemui di lobi Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor di sini hari ini.

      Dalam perkembangan berkaitan, Iskandar berkata tidak tahu mengenai sebarang pertemuan Mat Sabu dengan Menteri Besar Selangor, Mohamed Azmin Ali.

      "Banyak sangat spekulasi mengenai pertemuan itu. Kita juga tidak mahu layan perkara sedemikian yang boleh menjejaskan apa sahaja fokus parti," ujarnya.

      Sementara itu tegasnya, PAS Selangor melihat sebarang spekulasi yang melibatkan parti itu dengan Amanah atau DAP bukan keutamaan yang perlu didahulukan.

      "Kita tidak layan spekulasi atau cakap-cakap orang mengenai apa sahaja bentuk kerjasama PAS dengan Amanah atau DAP. Biarlah apa orang kata mengenai Pas dengan pakatan pembangkang baharu. Kita komited untuk meneruskan pentadbiran negeri ini sebagaimana yang telah diamanahkan oleh rakyat kepada parti itu pada pilihan raya umum (PRU) lepas," katanya.

      Delete
    2. Ada ke mesy agung nak buat secara trtutup.
      Apa la....

      Delete
    3. Buat masa skrg kami blum membuat apa2 keputusan lagi....sehari dua nnt kami akan bermesyuarat...dan slps merujuk kpd dap kami akan memgeluarkan kenyataan pendirian kami...insya dap

      Delete
  5. Bubuh lambang umno omakkau... Lagi mau letak lambang dap pas pkr.phui

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dari Kao tu Logo Cable TV Karala Imayam kaler OREN

      HAH! JILAT LA STALIN PENANG SAMPAI LICIN!!!

      Delete
    2. Dah ada sikit ciri2 sis

      Delete
    3. Insya dap...kami akan bangunkan parti kami bagi menggantikan pas yg telah jauh terpesing dari kehendak tokong

      Delete
  6. Geng pan ckp takleh pkai..pndai spin..kaki fitnah putar belit nombor wahid

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geng pas serban 5 kilo kaki uturn.kaki ponteng parlimen, makan sushi duit balak haram

      Delete
    2. Kat msia iklim panas lembap. Pakai serban 5 kilo, otak boleh sasau

      Delete
    3. Pandap dh tak de modal sampai sanggup hina sunah ko tak suka dgn individu pun jgn hina sunah Saw....ko ni Islam ke bukan ...

      Delete
    4. Pandap dh tak de modal sampai sanggup hina sunah ko tak suka dgn individu pun jgn hina sunah Saw....ko ni Islam ke bukan ...

      Delete
  7. Wan Rohin dgn Saari... cerita tamil sudah bermula.
    Macam ni punya ceritapun, masih percaya pada PAN???
    Payah lah bila hati dah berpenyakit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cerita tamil terbaru boleh buat abang dan kakak tak nyenyak tido mlm.

      Delete
  8. Inilah namanya kokok berderai ekor bergelumang tahi dap.sekali kena sergah oleh geng azmin terus berak tercicit u thurn n konar baring.nampak gayanya klul klek pandirkutty imayam sudah bernyawa ikan.habislah mat sabu n the geng it the end of them.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju-setuju. PAN Imayam bagi tahun depan depa tau istinja' calit kertas tisu je. Ikut style Abuya Sifoo Stalin Penang

      Balik la PAN Imayam. Go cry to your MAMA, Abuya Sifoo Stalin Penang.

      Mama Stalin, they kutuking me Kah kah Kah

      Delete
    2. Guna duit cikgu yik utk bantu mangsa banjir pun kira dosa. Klu guna utk lain lagi besor dosa.

      Ustaz kat masjid aku cakap la.

      Delete
    3. Insya dap....kami akan bangkit menentang pas...takburrrr...dap akbar....takburrr...dap akbar

      Delete
  9. Itu isyarat pada azmi nk jilat UG masuk UG la..dah masuk UG rembat balak pun dijamin masuk syurga..ngeh3

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAN Imayam bagi tahun depan depa tau istinja' calit kertas tisu je. Ikut style Abuya Sifoo Stalin Penang Balik la PAN Imayam. Go cry to your MAMA, Abuya Sifoo Stalin Penang. Mama Stalin, they kutuking me Kah kah Kah

      Delete
    2. Pakai duit yapeim masuk syurga

      Delete
  10. Sudah-sudah ler dok bekelahi, Siapa beri cina dap kuasa.melayu pkr&pas.golongan pengkhianat atas nama demokrasi(melayu) ini haruslah bertanggungjawab. Kita tahu sejarah nenek moyang mereka datang dan dibawa ke negara ini. Sekarang mereka dah ada kuasa.jangan salahkan mereka.lu fikirlah sendiri.
    Apa yang dia tak tipu dari pemilihan dalam parti sendiri sehinggalah janji-janji kepada rakyat. Janji nak hapus tol, takkan naikkan tarif air, tak naikkan cukai pintu,tak naikkan cukai hotel, takan ambik tanah milik rakyat tapi semua tu tipu. Kaum cina sayang dia tak kisahlah sebab dah sekaum, yang hairan tu orang Melayu..lagi kena tipu lagi sayang kat spesis pendatang tu...akibat telan sup ekor babi kot!!!
    Jom sama-sama kembali kepada parti keramat Melayu "ÜMNO" sejijik-jijik Melayu tidak sesekali lupa akan keturunan mereka insyaAllah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wau PAN Imayam menyamar jadi ameno plak. Kah Kah Kah

      Delete
    2. Pen drive ada kat amerika nun....

      Delete
  11. Azmin pun bukan betol sgt.
    Ikut cakap hadi.
    Bengong.
    Takut hilang mb.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pan jgn hina hadi. Nanti omak delete.

      Delete
    2. Agaknya PAN ikut telunjuk sapa??

      Delete
  12. Kalau hussam ajak hadi lawan candat sotong, belum tentu hadi berani.

    Terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alahai PAN Imayam, bagi alasan Husam Plakkkkk. Stalin Penang dah suap kao nasik ka. Kah Kah Kah

      Nah aku jawab Panjang n Lebar

      HUSAM MINTAK TUNDA, NAK BERSUMPAHNYA ENTAH BILA!!!

      Alasan demi alasan diberikan oleh Bekas Naib Presiden PAS ini dilihat sebagai satu langkah terdesak bagi membuktikan tindakan menghina kepimpinan PAS yang dilakukannya selama hari ini.

      Kalau sebelum ini, Si Husam tu dengan lagak SOMBONG dan ANGKUH telah mendakwa dia berani bersumpah Talak Isteri demi untuk membuktikan dakwaan yang dibuat terhadap PAS.

      Tapi sehingga ke hari ini, Si Husam Musa tu masih lagi tidak menjelaskan kepada ahli serta rakyat dikawasan dia tentang kenapa dia masih lagi tidak mengangkat sumpah Lafaz Talak tersebut.

      Sebaliknya, Si Husam tu dalam kenyataan yang dikeluarkan hari ini meminta agar diberikan masa untuk berjumpa dengan Jawatankuasa Harian PAS Pusat bagi menjelaskan tindakannya.
      SHAH ALAM - Bekas Naib Presiden Pas, Datuk Husam Musa sedia untuk bertemu Dewan Harian Pas bagi menjelaskan mengenai teguran yang dibuatnya terhadap pentadbiran di Kelantan.

      “Saya menghargai kesediaan Dewan Harian Pas Pusat memanggil saya untuk menjelaskan teguran saya terhadap perjalanan kerajaan Kelantan.

      "Memandangkan notis itu amat singkat, saya sangat menghargai jika SUA Pas dan Dewan Harian Pas Pusat dapat menangguhkan, sekurang kurangnya seminggu selepas saya berada dalam negara," ujar Husam dalam satu kenyataan.


      "Ini untuk membolehkan masa dan keadaan yang lebih selesa bagi saya menyediakan apa-apa persiapan perlu," ujarnya.
      Secara tidak lansung, alasan yang dibuat oleh Si Husam yang meminta penangguhan itu menimbulkan keraguan dikalangan ahli PAS seolah - olah dia tak yakin dengan dakwaan yang dibuat.

      Kenapa Si Husam tu perlukan masa untuk menyediakan apa yang diperlukan sebelum berjumpa dengan Jawatankuasa Harian PAS Pusat sekiranya dia yakin dengan tuduhan yang dibuat?

      Dan yang lebih anehnya, kenapa Si Husam tu beria - ia sangat nak berjumpa dengan Jawatankuasa Harian PAS Pusat sedangkan sebelum ini dia dengan lantang mendabik dada nak angkat sumpah Talak Isteri? Takkan Si Husam tu hanya setakat pandai bercakap tapi TAKUT nak menyahut cabaran itu sendiri!!!

      Delete
    2. Husam...org Salor kenal sangat doh..

      Delete
    3. Nak masuk PAN, takut langgar baiah..mulalah pening sendiri..pah berani pulok nak sumpah talak isteri..pah2 senyap pulok...

      Husam..ooo Husam......................Demo tak supo mulo
      macam lagu Kapilla jugok demo ni.

      Delete
  13. Siapa lapor dulu cerita yb saari nak beat yb azmin ni.......?......utusan ke.......??????......kakakakakkakakakakakakakakakakakakka...utussana utussini...pengutus stop minum tepi jalan..kuda dio kena curi..jalan kaki balik opis...kakakakkakaakaak........last last bangkrap kena saman....kkkakakakaka....UTUSAN....puikkkkk!!!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAN Imayam ni tak dapat elaun lagi. SIla inform Abuya Sifoo Stalin Bukit Penang

      Delete
  14. Maaf nak tanya...PAN tu menatang apa??

    ReplyDelete
    Replies
    1. kawe pun dok tahu jugok, cuba tanyo Husam, rasanya dia tahu menatang gapo tu.

      Delete
    2. Pan tu...golongan org yg berjanji tp mungkir bersumpah tapi langgar berpakat tapi tikam dpn blkg....

      Delete
  15. PAN itu adalah sejenis makhluk pendek berkaki empat berwarna perang kelabu. Boleh dijumpai di dalam hutan atau diternak di kandang. Merupakan pembangkai dan pengotor, kuat main dan juga beranak. Menjadi makanan kegemaran kaum selet dan penyokong parti abuya sifoo bukit penang. Menggunakan bahasa oink dan kuat meratib tentang ug, sushi, marang, balak, yik dan serban walaupun badan sendiri penuh dengan taik. Diketuai oleh si selfie amoi laga dada.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...