Sunday 4 November 2012

ANTARA JANJI PALSU UMNO DENGAN JANJI PASTI PAKATAN RAKYAT!!!!!! MADU (PR) DITANGAN KANAN MU, RACUN (UMNO) DITANGAN KIRI MU.. PILIHAN DITANGAN ANDA!!!!!


Janji Pakatan Rakyat: Turun harga minyak dan kereta, mansuh PTPTN, pendidikan percuma..UMNO PULA AKAN NAIKKAN HARGA PETROL,KERETA DAN PTPTN DIKEKALKAN.

Terbukti sudah bahawa kerajaan UMNO/BN adalah keajaan menekan dan mengisap darah darah dengan janji-janji palsu.

Janji tahun 2008 sebelum PRU 12 dan selepas membuktikannya. Janji harga petrol tidak dinaikkan tetapi tidak sampai 3 bulan selepas keputusan PRU 12, harga petrol dinaikkan ke 78 sen seliter untuk petrol dan RM1 untuk disel!!!!!!!

Malam tadi bakal PM ke-7, Ins'y Allah,  Datuk Seri Anwar Ibrahim berjanji tidak akan membenarkan penderitaan dan kezaliman mencengkam rakyat jika Pakatan Rakyat menguasai Putrajaya selepas pilihan raya umum ke-13 yang semakin hampir.

"Saya berbicara dengan hati dan keyakinan, jika kita buat sesuatu dengan tidak mempertahankan kezaliman... Kita pergi ke Putrajaya, (kita) jangan izin rakyat menderita dan dizalimi.

"... kita akan turunkan harga minyak, harga kereta, beri pendidikan percuma dan kaji AES (Sistem Penguatkuasaan Automatik).

"(Indeks) rasuah meningkat, barang naik... itu racun daripada BN," katanya di hadapan kira-kira 10,000 hadirin di Himpunan Kebangkitan Rakyat di Taman Seremban Jaya malam tadi.

Ia merupakan kesimpulan isi ceramahnya yang mengulas isu-isu semasa antaranya kenaikan harga minyak dan risiko pelaksanaan cukai barangan dan perkhidmatan (GST) yang dianggapnnya membebankan rakyat yang berpendapatan rendah.

Sekaligus, beliau yang juga ketua pembangkang turut mengulangi jaminan dan janji Pakatan mengenai pemberian pendidikan percuma dengan membatalkan Pinjaman Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) serta menurunkan harga kereta.

"Jika kita menang, Insya-Allah kita juga akan tingkatkan mutu pendidikan negara... Kita tidak akan terlibat dengan diskriminasi... Tak payah main isu bangsa. Kita akan lawan, insya-Allah kita akan menang," katanya sewaktu mengulas isu PTPTN.

URUT DADA TANYA IMAN... CUITKAN MINDA TANYA AKAL LOGIK...ENOUGH IS ENOUGH....55 TAHUN LEBIH RAKYAT DITIPU DAN DIPERMAINKAN DENGAN JANJI-JANJI PALSU UMNO.
UMNO TUMBANG ISLAM DAN MELAYU GEMILANG.... UMNO KECUNDANG RAKYAT SENANG....UMNO BERKUBUR.. NEGARA MAKMUR
.

No comments:

Post a Comment

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...