Friday 23 November 2012

SAMSENG JALANAN @ MAT REMPIT UPAHAN CUBA NAK UGUT DAN GANGGU DEMO AMAN ANTI LYNAS DIPELABUHAN KUANTAN!!!!!


Demo aman bantah anti lynas di Pelabuhan Kuantan malam dicemari, apabila sekumpulan samseng jalanan @ mat rempit upahan cuba menggangu  dan memberi takut kepada pendemo.


Demo membawa masuk bahan nadir bumi yang tiba dari Australia di Pelabuhan Kuantan ke kilang Lynas Malaysia Sdn Bhd di kawasan perindustrian Gebeng dekat sini.

Difahamkan, lebih dari 150 trip lori treler berkenaan berulang alik dari Pelabuhan Kuantan ke Gebeng.

Ada dikalangan mereka itu langsung tidak memakai topi keledar dan kebanyakkannya berumur dalam lingkuingan belasan tahun. Umur yang belum layak jadi pengundi. Umur belum matang. Umur dianggap masih juvana dalam politik negara.

Ianya diketuai oleh sekumpulan budak PERKASA yang diketuai sendiri oleh Ketua Perkasa Negeri Pahang  yang memakai baju warna biru muda tertera logo tulis I Love Lynas.

Keadaan menjadi kecoh seketika namun dengan sikap tenang dan sabar tanpa gentar, cuak dan takut ganggu kacau berniat jahat itu dapat dikawal setelah semua samseng jalanan beredar.

Apa yang admin fahamkan ada kata-kata maki hamun dan cerca berbau rasis dihamburkan oleh kumpulan I LOVE LYNAS kepada pendemo Anti Lynas namun tidak diambil pusing oleh pendemo Anti Lynas.

Lynas yang kaya raya bakal mengaut untung ratusan juta ringgit, yang tukang sokong dapat apa?

Terfikir jua oleh admin, jika pihak yang sayang, sanjung dan puja serta sokong padu Lynas ini berada dikedudukkan pihak yang benar, mengapa perlu menggangu kacau majlis yang menentang?.. Biarkan saja mereka berdemo, sebab sokongan tetap kepada yang memberi lesen kepada Lynas beroperasi dinegara ini.

Inilah dinamakan berasa takut kerana diri itu berada dalam kedudukkan pihak yang bersalah. Tidak mau rakyat tahu kisah sebenar yang mampu menimpa pada rakyat dengan kegiatan Lynas ini.     BILA RAKYAT BANGKIT UMNO PASTI SAKIT

UMNO TAMAT RAKYAT SELAMAT....UMNO TUMBANG RAKYAT SENANG... UMNO TERSUNGKUR NEGARA MAKMUR.

No comments:

Post a Comment

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...