Monday 5 November 2012

MANTAN MUFTI PERLIS MEMPERTIKAIKAN KENAPA YANG HINA ALLAH SWT TIADA SEBARANG TINDAKAN DIAMBIL, YANG HINA SULTAN JOHOR DENGAN PANTAS DIHERET KEMAHKAMAH!!!!!


Twitter mantan Mufti Perlis Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin mengenai seorang lelaki ditahan polis dengan begitu pantas oleh pihak polis dan diheret ke Mahkamah, sedangkan yang menghina Allah SWT disenyapkan saja.

Difahamkan lelaki berumur lingkungan 27 tahun itu telah direman selama 3 hari dibawah Sek 117  Kanun Prosedur Jenayah atas sasatan dibawah Sek 4(1) Akta Hasutan 1948 tetapi dibebaskan oleh Majistret Johor Bahru petang tetapi ditangkap semula oleh pihak polis dibawah Akta Multimedia pula kononnya atas arahan "orang atas".

Esok besar kemungkinan akan dibawa kedepan Majistret semula untuk dipohon reman Sek 117 KPJ.

Mencerminkan kesungguhan pihak polis dalam menjalankan siasatan kes ini dengan memberi keutamaan kerana mungkin ianya melibatkan kepentingan awam.. ( Case of Public Interest ).

Siasatlah dengan adil, telus tanpa ada tekanan, memihak dan gentar.

Rakyat akan memantau kes ini dengan rapi dan teliti.

Sekadar renungan mencuit minda untuk berfikir dan menilai sejenak!!!!.

3 comments:

  1. Pasal orang Melayu(bodoh) percaya raja-raja ada daulat(divine power). Mereka memerintah dibumi diwakilkan oleh Tuhan. Kalau mereka murka, Tuhan pon murka.

    Pasal tu kena cepat cepat kena tangkap & humban lokap pacal pacal yg hina(anak2 anjing kurap yg hina) yg berani kutuk raja.

    Kalau tak nanti Tuhan marah, apa bala pulak sampai. Tak kisahlah raja kaki Chivas & XO ke.

    ReplyDelete
  2. Yang buat kerja ni semua kali bodek aje. Kekadang dia org yang lebih. Ko orang ingat raja2 ni suka membaca benda ni semua. Tak de mase ya dia. Sibok menyelak kain betina aje. Tak termasuk sultan Kelantan. Kenapa semua raja tak macam ni. Bila pemegang amanah mungkar maka tunggulah saatnya untuk musnah.

    ReplyDelete
  3. Kata kata So Lek itu tidak berapa tepat. Yang sepatutnya ialah, "Ahli ameno sudah tentu kehabisan idea dan hilang akal kerana menolak arahan Qur'an mereka!!"

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...