Monday 14 January 2013

MACAI UMNO 1M'SIA DIMALUKAN OLEH SEORANG MAHASISWI SAMPAI SANGGUP RAMPAS MIKROFON...SIAP TENUNG DIA INGAT PELAJAR WANITA ITU TAKUT DENGAN DIA.

26 comments:

  1. Jangan samakan dengan negara lain....agak kalau nak naik kan harga minyak dan barang,nak sama pulak dengan negara lain....aku cukup bosan dan meluat dengan alasan yang sebegini...

    ReplyDelete
  2. Rasionalnya, mahasiswi tadi cakap pasal bersih, cakap isu hapuskan ptptn mahasiswa siswi dlm dewan tu bertepuk jugak! Bila fasilitator tadi cakap 'to brainwash' siswa siswi pon bertepuk jugak! Jadi, agaknya tepok untuk apa ek???? Last, sekali ada galaxy note??? Maknanya, sape sokong UBN dapat galaxy note kah?? Jadi, akak faham perasaan adik tepok-tepok ni...utk elakkan kekeliruan dan rasa bersalah pihak yg nk bagi galaxy note adik!AMBIK tau! Lagipun pakatan rakyat kuat sekarang sebab tu pelajar dapat macam2. Apakata kita PRU
    13 undi pakatan rakyat bagi kuat lagi sikit pelajar dapat lagi macam2 DAN jika takdir ALLAH pakatan rakyat menang -HAPUS PTPTN pelajar keluar U NO Hutang!! Sape yang untung?? Pelajar jugak yang untung!
    Ingat tau..undi Pakatan Rakyat KUAT pelajar dapat macam2 hadiah. Undi pakatan rakyat menang HAPUS
    PTPTN! Sape yang untung...lu pikir la sendiri...peace

    ReplyDelete
    Replies
    1. main tepuk je..Jelasnya mahasiswa sekarang tiada pendirian..ibarat lalang..main ikut je..bila menongkah arus mula dipandang jelek..tiada budaya mengkaji..yang tahu cuma amik fakta tah dari mana2 then trus percaya tanpa memperbanyakkan rujukan..budak yang berhujah tu ada rujukan die yg tersendiri..fasi ni main psikologi je..even xde fakta pun,die pusing2 sampai nampak mcm fakta..aku dh bertahun2 ikut kursus fasi n jadi fasi..main point fasi adalah brainwash n hilangkan ideologi anak2 buah yang bertentangan..hehe..bow doh r budak2 sekarang..xkuat cam generasi dulu..istilah pendidikan pun fasi tu dh out..hehe..senang2 je kene tipu..keling oi..tipu budak2 bleh r..kesilapan budak india tu cume cara dia bercakap nampak emosional,jadi fasi tu ada point nak kenakan dia..sedangkan dia memang xleh sangkal budak tu punye hujah berfakta..hehe..good job mahasiswi!

      Delete
  3. ya miss bhawani too emotional... but she get her point the farking women are manipulating the crowd and her answer are out of topic...

    ReplyDelete
  4. Wa respect gila dgn budak tu!! Walaupun dia seorang dlm dewan tu... Tapi in real world, ramai org akan sokong dia... Well done! Too obvious stupid people also exist in that particular U. Salute!

    ReplyDelete
  5. Cakap je pandai budak india tu....nk belajar free...ingt sume benda free ke...bl bg free pinjaman mcm boleh sumbangkan pd negara..boleh grenti ke??..yg skrg pun dok pinjam tp x byr..mme boleh samakn dgn negara lain.kite xtau ape mslh negara lain..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masalah negara lain mungkin lu x tau, tp masalah negara lu pemimipin songlap duit 200bil lu tautak???

      Delete
    2. ala, kalau dapat pendidikan percuma, anak ko jugak yang happy. pikir sikit la masa depan tu.

      -pakli-

      Delete
    3. Terbaek bro. Kak Jat laki dia bela lembu pon taktau.

      Delete
    4. lebih baik bagi free dari berhutang x bayar. kesian korang budak u. d perbodohkan leh wanita yg x faham apa2 pun pasal politik. jangan jadi lembu yg d cocok hidung. keluarlah dari kepompong. lihatlah alam sekeliling. walaupun student. tapi kena tahu pasal politik ni.carian d goggle. (pengertian politik) kembangkan fikiran anda

      Delete
  6. Bila kerajaan bagi BRM1M ngan rebat telephone pintar berebut plak nak macai macai ni tp bab nak bagi pelajaraan percuma cakap Lain plak. Kalau betul xade benda percuma usahala sendiri cari duit jagan nak mengharap orang bagi. Bagi yg student tu jangan nak memandai nak pinjam2 cari duit sendiri belajar. nothing is free kan. tak ade duit dok rumah

    ReplyDelete
  7. Don't ever equalize Malaysia with other Countries in terms of benefits such as free education, free medication etc.... Since Malaysia is different from other countries in all aspect except for price hikes such as fuel price, toll rates, etc. Which is not even similar but exactly the same. Itu aje la... Hahaha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hu2..tak sangka cerdik pndai UMNO nih tadah je trend ekonomi negara skrg nih...kdang2 cerdik pndai kene tau, realise dgn amek tau knpe rakyat bangkit tuntut haknye..bknnya reti slhkn org len dgn fakta omong kosong saje....:)

      Delete
    2. budak tu cuma bandingkan few thing dgn negara lain untuk kebaikan semua.susah sangat ke nak faham. dia x condem pu yg lain. sebab sebenarnya malaysia mmg mampu. kalau d negara yg dia sebut tu mampu. apa masalah nya dgn negara kita. korang jgn cepat sangat melatah.kalau rm250 juta boleh beli lembu yg cuma beberapa ekor je.x kan x boleh bagi pendidikan percuma kpd anak2 kita. termasuk le anak lu. be a good listener

      Delete
  8. Siapa nak tolong bagi jawapan. Kenapa masa saya sekolah dulu zaman 70an, segala-galanya percuma Dari sekolah rendah, menengah dan masuk universiti. Ketika itu KDNK Malaysia pada tahap yang rendah dan operasi Petronas baru bermula. Ketika sekolah rendah dan menengah saya menerima biasiswa. Begitu juga teman-teman saya kecuali yang datang dari keluarga yang berada. Saya dihantar ke luar negeri untuk mengambil ijazah dengan biasiswa BUKAN pinjaman. Dua anak saya lahir diluar negeri. Kerajaan negara dimana tempat saya belajar menangung duit susu anak saya setiap bulan sehingga saya tamat belajar. Ketika bersalin, isteri saya yang juga student dimasukkan ke wad kelas 1. Semuanya ditanggung oleh kerajaan tersebut walaupun saya bukan warganegara. Persoalannya, kenapa perkara yang sama tidak berlaku sekarang sedangkan KDNK negara sudah meningkat begitu juga keuntungan Petronas dan dari sumber2 asli yang lain.

    Berfikirlah secara rasional bukan emosi. Ini menunjukkan kekayaan negara tidak diagihkan secara adil kepada rakyat. Ianya lebih banyak masuk ke kantong2 ahli politik yang memerintah sekarang. Dengan sebab itulah kita lihat terlalu banyak skandal penyelewengan didalam kerajaan. Mungkin ada yang akan berkata...dah dapat biasiswa dari kerajaan... nak kutuk kerajaan pulak. Ini adalah kebenaran. Bila seseorang itu menegur jangan anggap dia pembangkang. Cara berfikiran begitu menunjukkan kita tidak matang dalam berfikir...malah tidak matang dalam menerima kritikan. Saya berani bercakap sebab sejak pulang dari luar negeri saya tidak pernah bekerja dengan kerajaan kerana time saya balik time recession. Jadi masing-masing pandai2 sendiri cari kerja masing2. Saya mengambil keputusan bekerja sendiri sehingga sekarang.

    Saya sudah merasai hidup sejak zaman Tun Dr. Ismail dan Tun Razak lagi. Jadi bagi yang baru nak hidup tu termasuklah pensyarah dalam video tadi, janganlah nak mengampu tak tentu pasal. Pelajar zaman saya lebih kritis dan berani. Sehinggakan Nordin Kardi pernah diburu oleh pelajar yang menyertai kursus biro tatanegara kerana benci dengan sikap melayu keterlaluannya yang menyebabkan beliau lari ikut pintu belakang dewan dan tak berani masuk lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagus cucu tok perak,saya pernah melalui zaman 70 dan 80an,apa yang saudara katakan memang benar tapi yang pasti macai2 umno kata itu zaman tok kaduk,sekarang zaman Hj jib,mana sama....:)

      Delete
    2. hehehe... saya budak zaman 80's. masa tu yuran xde la mahal mana. and yes, kasut Pallas jazz pun x sampai RM40... supposed education makin lama makin kurang bayar if negara punya ekonomi makin kukuh. ini jadi lain... makin lama makin mahal segalanya.

      Delete
    3. Sya dh hidup di beberapa zaman. Termsuk zaman pak kaduk spt yg mr anonymous kata. Biar kta hidup zaman tok kaduk asalkn jgn berfikiran spt tok kaduk. Paling malang klu hidup zaman hj jib tpi pemikiran spt pak kaduk....:-)

      Delete
  9. Sambungan....

    Untuk pengetahuan anda semua ada beberapa ahli parlimen dan korporat di Malaysia ini kawan2 saya semasa belajar diluar negeri. Kami selalu berdebat dan berbincang sebab mereka menyertai UMNO dan saya tidak menyertai mana2 parti politik. Banyak persoalan yang tidak dapat atau tidak berani mereka jawab berhubung dengan isu-isu yang berlaku dari dahulu sehingga sekarang. Mereka ibarat burung kakaktua yang diajar untuk bercakap apa yang perlu mereka cakapkan sahaja. Kerana itu sudah periok nasi mereka.

    Tanpa mengira bangsa, saya memuji keberanian pelajar tersebut. She has the guts to stand for the truth walaupun saya lihat kebanyakkan pelajar lain termasuklah bangsa saya sendiri masih tidak menunjukkan pendirian mereka didalam menegakkan kebenaran. Dengan sebab itu bila pelajar tersebut memberi hujahnya semua bertepuk. Tapi bila pensyarah tersebut counter attack balik, pelajar2 yang sama juga bertepuk. Sikap beginilah yang kita tidak mahu. Itu sebab masa zaman Jepun dan British...ramai anak bangsa kita yang jadi talibarut menyiksa bangsa sendiri. Itu belum datang Dajjal Laknatullah lagi. Tolong baca sejarah. Bercakap benarlah walaupun dihadapan pemerintah yang zalim.

    Jawapan counter pensyarah itu cuma boleh membodohkan orang yang memang bersedia untuk dibodohkan. Tapi tidak saya yang telah banyak meneroka dunia luar. Separuh dunia ni saya dah jelajah dari negara kaya hingga ke negara miskin. Paspot saya dah masuk yang ke 6. Walaupun Malaysia adalah yang terbaik bagi saya tidak bermakna kita tidak boleh meniru negara lain yang banyak memberi kemudahan kepada rakyatnya secara adil dan saksama hasil daripada pendapatan negara. Paling dekat cuba tinjau Brunei yang mempunyai sumber minyak mentah seperti Malaysia. Saya rasa ramai yang tidak pernah sampai Brunei...silap2 Sabah & Sarawak pun belum sampai....hahaha. Jadi bercakaplah secara ilmiah dan jangan emosional. Kalau tak boleh compare negara lain, kenapa bab minyak nak compare Singapore dengan Thailand. Cuma tak berani nak compare dengan Brunei. Sebab apa? Sebab nak membodohkan orang-orang yang bersedia untuk dibodohkan. Kalau tak boleh buat contoh....kenapa suatu ketika dulu zaman Mahathir ada Dasar Pandang Ke Timur. Mahathir suruh pandang aje ke atau suruh pandang, belajar dan tiru? Orang yang terlalu banyak mengampu kat sini tolong jawab. Allah suruh kita berjalan untuk melihat dan belajar serta mengambil iktibar dari apa yang kita lihat. Good luck to everybody.

    ReplyDelete
  10. the point is, who want the galaxy note?me want iphone5 la sohai..

    ReplyDelete
    Replies
    1. the point of all the macai's UMNO...:)

      Delete
  11. baguslah beri pelajaran/pendidikan percuma.orang bodoh,dungu,bangang jer yang tak nak pendidikan percuma.atleast orang susah,daif,miskin taklah pening kepala hantar anak sampai universiti.Masalah kos pendidikan adalah tanggungjawab kerajaan membantu rakyat,bukannya duduk goyang kaki.

    ReplyDelete
  12. Perempuan india (pensyarah) cara bercakap sangat angkuh.

    ReplyDelete
  13. apa punya banggang president ni nampak sangat bodoh , bebal , sengal dan terbodoh sekali , apa dia ingat dia mewakili ke semuanya student , minta maaf banggang itulah kalau dah mamak mamak juga , semuanya islam atas dasar namanya aje bodoh punya kimma babi hutan punya keturunan . kat rumah gua banyak orang kimma dah nak mampus baru datang surau hakkkkkkkkkkkk tuiiiiiiiiii

    ReplyDelete
  14. Bavani is a true malaysian... we should sent Zohra back to India or to any other planet where she belong...

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...