Thursday 24 January 2013

UMNO JOHOR BERGOLAK KENCANG!!!!.. AHLI-AHLI AKAR UMBI BERANG SEBAB SUDAH 10 TAHUN MB JOHOR GAGAL TUNAIKAN JANJI....HAMPIR 100% BILIK GERAKAN UMNO DITUTUP!!!!!



PASIR GUDANG - Sebahagian besar bilik gerakan Umno cawangan di sembilan kampung setinggan, dekat sini ditutup tanpa sebarang aktiviti persediaan menghadapi Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13), meskipun tarikh yang ditunggu itu semakin hampir.

Pengerusi Tetap Umno Bahagian Pasir Gudang, Abu Bakar Alibi berkata, pihaknya tidak akan menjalankan sebarang kerja-kerja persediaan PRU13 kerana terlalu kecewa dengan tindakan Menteri Besar, Datuk Abdul Ghani
Othman yang masih gagal menunaikan janji pemberian hak milik tanah kepada penduduk setinggan.

Menurutnya, pihaknya juga tidak akan bertanggungjawab dengan tindakan pengundi yang boleh menjejaskan calon Barisan Nasional (BN) pada PRU13, sekiranya janji yang ditaburkan sejak lebih 10 tahun lepas belum
dilunaskan.

“Apa sahaja tindakan pengundi dan apa sahaja yang bakal berlaku kepada calon BN pada PRU13 nanti, kami selaku Ketua Umno Cawangan tidak akan bertanggungjawab.

“Sekarang sudah lima bilik gerakan ditutup, kami difahamkan empat lagi bilik gerakan di kampung setinggan akan menyusul tanpa sebarang persiapan berdepan PRU13,” katanya kepada Sinar Harian di sini, semalam.

Sementara itu, Ketua Umno Cawangan Kampung Senibong, Yacob Sahadan, 68, berkata, isu pemilikan tanah itu diperjuangkan sejak 1999 bersama lebih 400 penduduk, namun masih gagal menemui jalan penyelesaian.

Menurutnya, penduduk sehingga kini masih setia menuntut janji yang ditaburkan sejak 13 tahun lalu yang disifatkan sebagai janji tinggal janji.

“Masalah setinggan keseluruhannya melibatkan orang Melayu, jadi kami bimbang kekecewaan ini boleh menjejaskan undi Melayu dalam PRU13 nanti.

“Kami tak tolak pembangunan yang dirancang kerajaan, tapi tolong jangan sampai pinggirkan penduduk asal yang bersusah-payah meneroka tanah ini selama ini,” katanya.

Sementara itu, Ketua Umno Cawangan Kampung Plentong Baru, Mohd Saleh Arsad, 59, pula berkata, kepimpinan utama negara, Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri sedang rancak menjelajah ke seluruh pelosok
kawasan melancarkan janji ditepati, namun malang bagi rakyat di Pasir Gudang yang negerinya kononnya menjadi kubu kuat Umno masih menanti janji yang belum pasti.

“Ini perkara yang pernah dijanjikan Menteri Besar, kalau tak janji dan tak keluar dari mulut Menteri Mesar, kita pun tak memandai-mandai nak menuntut.

“Kami akan tunggu jawapan Menteri Besar, kalau masih bermain teka-teki, kita rancang akan buat rombongan berjumpa Perdana Menteri dalam masa terdekat,” katanya.

Dalam pada itu, Ketua Umno Cawangan Kampung Seri Makmur, Nordin Kasri, 49, berkata, kekecewaan lebih 400 penduduk kawasannya jelas ketara apabila janji pemberian tanah kurnia baru-baru ini telah ditukarkan kepada tanah tol.

Menurutnya, Abdul Ghani berjanji selepas pengurniaan tanah di Kampung Pasir Gudang Baru dan Masai akan menyusul ke Kampung Seri Makmur, namun saat akhir telah ditukar pemberian kepada tanah tol.

“Kegembiraan penduduk menunggu janji lebih 10 tahun lepas telah bertukar kecewa kerana tiba-tiba kerajaan nak bagi tanah tol yang bersifat sementara dan boleh diambil kerajaan bila-bila masa sahaja.

“Surat rayuan tidak setuju penduduk telah dihantar, kita minta selesaikan perkara ini segera kerana bilik gerakan PRU13 yang hambar ketika ini tidak mustahil akan turut ditutup,” katanya.

BILA AHLI PERINGKAT AKAR UMBI BANGKIT... PASTI UMNO SAKIT.

JOHOR SUDAH TIDAK BOLEH LAGI DIKATEGORIKAN SEBAGAI NEGERI UMNO PALING KUAT DIDUNIA, SEBAB SUDAH GOYAH MENUNGGU REBAH!!!!

BARU ADA AHLI UMNO SEDAR... JANJI PEMIMPIN UMNO LANGSUNG TAK BOLEH PAKAI!!!

JANJI DAN KATA PEMIMPIN UMNO BOLEH PERCAYA... KERBAU BOLEH PANJAT POKOK KELAPA.

4 comments:

  1. Ya. Ya kita Pakai je janji Buku jingga sebelum pilihanraya tp lepas memang kita debut je manifesto tu bukan janji.. Tak gitu

    ReplyDelete
  2. Manifesto bukan perjanjianlah! Tu sbb kitaorg pakatan tak tunaikan. Kitaorg pandai tabur janji je, tapi tunaikan tak pandai!

    ReplyDelete
  3. Standard la...dpt sorang 2-3 ribu ketua cwangan tu... buka la balik bilik gerakan tu...
    Yg korang...terangkn lah kt org kg...hakmilik x dapat nk bg sbb tanah tu nak bg kt cukong..
    kan nk dkt election ni...cukong mana yg offer tinggi...dia dpt la...
    Lu org cai cai umno...jadi lah setinggan sampai mati....
    Kah kah kah
    Kan dh jd slogan korang....dulu kini dan selamanya.....
    Jadi setinggan.....
    Kah kah kah sokong lah lg umno

    ReplyDelete
  4. Nak dabik dada,tapi tanah org punya...pastu hidup melayu...opah kau rockers la bro..

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...