Thursday 17 January 2013

BERITA BERGAMBAR!!!!... KEHADIRAN JOHOR MILITARY FORCE (JMF) DISTADIUM SULTAN MUHAMMAD IV, KOTA BHARU, KELANTAN SIAP BERSENJATA DALAM PERLAWANAN BOLASEPAK ANTARA JOHOR DENGAN KELANTAN CETUS KONTROVERSI!!!!!!.

Gambar Johor Military Force JMF Isu JMF: Gambar JMF di Perlawanan Johor VS Kelantan. Perlawanan Bola Sepak @ Perang?
Isu JMF Johor : Omakkau fikirkan dengan ada FRU cukup untuk menjaga keadaan dan persekitaran di dalam stadium ketika perlawanan berlansgung. Sangkaan kami meleset. Rupanya ketika berlangsungnya perlawanan Johor VS Kelantan di Stadium Sultan Muhammad ke IV tempoh hari memerlukan kelibat “tentera swasta” merujuk kepada Askar Timbalan Setia Negeri Johor (Johor Military Force JMF) sekitar 6 orang lengkap beruniform dan bersenjata rifle M4 carbin untuk menjaga keselamatan pegawai dan pemain Johor. Hebat…..
Pasukan bola sepak Angkatan Tentara Malaysia (ATM) sendiri pun tidak bertindak sebegitu rupa. Mengapa JMF pula….? Ini hanya perlawanan bola sepak bukannya peperangan. Berlawanan bola sepak pun dengan bangsa sendiri dan rakyat Malaysia. Jadi?
Nampaknya, kelihatan apabila melibatkan “tugas luar”, mereka menggunakan uniform Regimen Gerak Khas (RGK). Siapa berikan mereka kebenaran untuk menggunakannya semasa mereka ini dihantar ke Kelantan? Jika tahu siapa pemerintah Kem Iskandar, anda akan tahu jawapannya……
Regimen Gerak Khas RGK Johor Isu JMF: Gambar JMF di Perlawanan Johor VS Kelantan. Perlawanan Bola Sepak @ Perang?
Berdasarkan semakan Omakkau, Polis Diraja Malaysia (PDRM) mempunyai hak dan kuasa untuk menahan JMF semasa berada di Kelantan. Boleh ditahan atas 3 sebab :
  1. memiliki senjata tanpa permit
  2. membawa senjata tanpa permit/kebenaran
  3. memasuki negeri Negeri Kelantan tanpa kebenaran apatah lagi dilihat beruniform lengkap dan bersenjata
Dan kerajaan negeri Kelantan mempunyai kuasa untuk membuat undang-undang melarang “tentera swasta” ini (merujuk kepada JMF) daripada memasuki negeri Kelantan.
JMF hanya untuk negeri Johor sahaja. Jikalau diikutkan JMF in hanyalah di dalam kategori Perkhidmatan Sokongan di dalam Senarai Perkhidmatan Kerajaan. Jadi timbul 3 persoalan kami di sini…
  1. Bagaimana pendirian FAM dalam perkara ini?
  2. Apa kelebihan JMF kerana dibenarkan masuk ke stadium dengan bersenjata?
  3. Adakah kuasa JMF lebih tinggi dari Polis & tentera Diraja Malaysia?
Mengapa masuk negeri orang dengan cara yang sebegini rupa? Setiap pemegang senjata api kena PATUH pada terma dan syarat yang diberikan oleh PDRM. Tidak kira ADUN atau Ahli Parlimen atau….

Koleksi 6 Gambar JMF (Johor Military Force) Di Perlawanan Johor VS Kelantan

Isu ini perlu dipandang serius & keselamatan orang awam. Omakau tidak mempersoalkan andaikata ia berlaku di dalam jajahan takluk negeri Johor sepertimana termaktub dalam undang2 tubuh negeri Johor. Tetapi apa yang berlaku sekarang ini ia berlaku diluar jajahan negeri Johor. Ke mana perginya anggota keselamatan kita sehinggakan pelrunya pengawal keselamatan bersenjata Johor berkawal di stadium?
Sejauh mana kuasa Pengawal Keselamatan Johor sehinggakan ianya boleh merentas ke negeri-negeri lain? Hakikatnya ianya hanyalah berkisar tentang BOLASEPAK!!! Bolasepak sahaja. Negara ini ada undang-undang yang telah dipersetujui oleh semua. Sebarang urusan keselamatan (Polis) & urusan pertahanan (Tentera) adalah bidang kuasa Persekutuan, walaupun untuk negeri Johor. Jadi hormatilah!

90 comments:

  1. Salam admin. jika tidak silap JMF ni dah wujud before ATM lagi. Senang cerita before merdeka dan terbentuknya Malaysia JMF mmg dah wujud. JMF kebiasaanya memang akan mengiringi TMJ di mana mana shj. samada di dalam uniform atau di luar uniform. Isu di Kelantan ini juga jika di amati adalah kerana isu Mat Yo yang tidak mengikut undang2 perpindahan secara Sah. Jadi mood org kelantan pada ketika itu sgt membenci mat yo dan ada provokasi ancaman. Lagi pun situasi di Kelantan lain sedikit admin. Mereka sgt extreme. di sana penjualan barangan senjata api mudah di seludup. TMJ cuma risau kot2 lah ada pihak yang extreme sehingga berlaku perkara yang tidak diingini. jadi langkah berjaga jaga di ambil. Itu shj. Admin boleh membuat kajian lebih lanjut mengenai JMF. Saya hormati pandangan peribadi admin. Saya cuma menjelaskan beberapa point yang saya dulu juga heran kenapa Johor ada askar mereka sendiri. :)

    terima kasih
    Nuh Imran - PJ Selangor

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih dari pandangan anda,,tetapi saya tidak beberapa setuju,,ingat....negara kita merdeka,,ada penguatkuasa,,jika takut ada ancaman,,kita boleh buat aduan di balai polis,,,,serahkan tugas kepada polis...ini tidak,,ikut suka hati je,,,Sultan2 lain dan tgku Mahkota lain tak pernah buat mcm ni,,,dengan cara ini menampakan negeri Kelantan adalaah negeri yang tidak selamat untuk di kunjungi...saya sebagai rakyat johor dan lahir dari johor terasa terkilan juga dgn perbuatan JDTM...

      Delete
    2. Nur Imran:wah2...bukan main mengatakan klantan ni extrem,mudah utk sludup snjata api,cuba bgtaw aku ancaman apa yg dterima mat yo,membenci seseorang pemain(mat yo) tidak semesti nya penyokong klantan akan apa2 kn mat yo,soal keselamatan plak sblum ni xde masalah pn,fan slgor,fan N9,fan kedah,fan perak,fan tganu ok je dtg kota bharu,ko ni klu nk tulis ayat pakai la otak,jgn pakai kepala butuh ko tuh,bangang tul ko nih

      Delete
    3. takdok sebab kukuh penyokong TRW nok tembak matyo pasal bola sepak..jange duk tuduh tanpa sebarang bukti...ore klate tidok mace dulu doh...napok sgt FAM nok jatuh team bola klate,so lagi kawe nok royak sapo2 nok g sokong team masing2 tok payah risau atau takut,sek klate alu2 sek demo mari...

      Delete
    4. Nur imran: jngn sedak ckp je k.. ko ingt org kelantan ni jahat sgt ke?ckap pakai kepala otak la bodoh..jngn pakai kpla lutut..aku xpernah jumpa org mcm nur imran..bodoh sombong... Aku akui ramai yg membenci mat yo tp xkn sampai nk tembak..k..

      Delete
    5. demo tok membesar dikelantan..jadi tolong jnge oyat ikut sedap mulut jah oyat ore klate g2...negeri kawe sultan terbaik...kalu sultan kawe tu raso negeri dio nie tok slamat...lamo doh dio upoh askar jugok iring dio...

      Delete
    6. Hijau Kuning Fan18 January 2013 at 13:15

      Ni confirm jawa keparat johor...hang tak sah dok defend le bab bawa JMF dgn senjata di dlm stadium...A), awat kalau kelantan border dgn siam... ingat senang ke nak seludup senjata...tiap hari berapa rakyat kelantan mati dok tembak hang aku (cuba banding jumlah kematian kerana rompakan n jenayah2 lain di johor dgn jenayah di kelantan...dapatkan angka resmi dari PDRM...) B)apa perlu pasukan komando bersenjata nak kawal mat yo seorang dgn 30 ribu pykong Red Warrior dalam stadium... tak logik langsung....sekali depa hembus pun boleh goal mat yo tu...hakikat nya memang melampau le Pengurusan Johor ni...JMF Ujud sejak zaman Sultan Abu Baqier dulu...beliau lulusan kolej tentera british zaman 1880an...skrg tak perlu dah...(Kita dah ada ATM sendiri untuk jaga Negara - kalau dlm stadium kita dah ada PDRM-FRU)

      Delete
    7. http://malaysianreview.com/tag/johor-military-force/
      BACA DULU SEBELUM HERDIK KE HINA KE KUTUK KE MAKI KE. BUAT2 LA BERSABAR.

      Delete
  2. huhhhhh.....ini bukan padang war ini padang bola....ingat sume boleh buar dengan berlagak macam tu ker

    ReplyDelete
  3. even at international level they didn't act like this..who do we think we are...especially in world ranking or club ranking compare to mu liverpool brazil arsenal...even if they had incident such as hooligan they let the authority to settle it..don't mixed up this crap with sporst..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebab nih involve Royal family. mu liverpool bagai tuh manager dia Royal family ker.. idiot.

      Delete
    2. royal family??? ko tau x apa tujuan sebenar JMF ni diwujudkan sebelum merdeka dulu? lain kali nk komen bc sejarah dulu! ni nmpak sgt menunjuk2 kuasa dan salah guna kuasa! aku ni fan selangor n rakyat Malaysia pun tau fan selangor ngan fan kelantan x ngam tp xde r kitorg sampai nk letak askar2 bersenjata berat kat stadium!

      Delete
    3. .. kat brunei ada Tentera Diraja Brunei.. tapi yg menjaga keselamatan sultan brunei ialah Gurkha... ade rakyat dia menyalak mcm kau..? setau aku klu aku nak upah security, aku xperlu nak tubuhkan pasukan security atas nama aku sendiri.. xtau lah klu macam kau yg gilakan nama dan kuasa ..

      Delete
  4. Klo aku ketua polis kelantan mmg aku tahan dah komado upahan ni aka body guard ni...masuk tempat org bawak otak la bon bawak senjate..konet..

    ReplyDelete
    Replies
    1. klo Komando tu orng klntan mcm mno ? hokaloh... Klo Klo Klo ko polis kelantan, tu Komando kelantan nk duduk diam tgok ko ?

      Delete
  5. Copy artikel ni!!

    ReplyDelete
  6. Membawa senjata macam tu di padang boleh membahayakan penonton jika berlaku perkara tidak diingini. Tapi, tak taulah nak cakap. Kang kalau kita tegur, kita pulak dikata derhaka. Ikut suka dialah......

    ReplyDelete
  7. Alasan bodo..Yang DTFC pergi kat Pahang tu,ada TMJ bawa JMF?Xde kan...Tu tandanya orang penakut bawa senjata masuk stadium.Nantikan penyokong kami di Larkin.Kami bawa batu dua biji je...

    ReplyDelete
  8. Bro..JMF dgn ggk bole beza sng je..melalui loreng..yg kat klntan 2..mgg ggk..komando malaysia..x caya..sila google JMF dan tgok loreng JMF..Sgt brbeza la.

    ReplyDelete
  9. Siasat dulu jangan nampak sangat naif.Itu bukan JMF dol.Itu komando GGK 21 yang secara protokolnya akan mengiringi Sultan atau TMJ Johor sebagai kol komandan GGK.

    Tambahan pula,KAFA sendiri tidak membenarkan pasukan FRU berkawal di dalam stadium semasa perlawanan,jadi disini timbul isu keselamatan yg serius.

    Semua orang maklum tentang perangai penyokong Kelantan yg merupakan 'samseng kampung' yang suka bertindak ganas (bila ramai saja).Jangan cuba menafikan semata2 sebab anda orang kelantan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. samseng kampung ekk..penyokong ko xde telur..pergi negeri org bwa komando n m16..penakut...kecuttt

      Delete
    2. protokol mana plak? ko tau protokol ke? bila masa Rejimen Gerak Khas ditugaskan mengiringi TMJ? ramai plak tu! bullshit!

      Delete
    3. klu petakut jgn g stadium tgk bola, duk umah main ps2 jer

      Delete
    4. korg kena terima yang korg tu rakyat biasa.. takkan lah korg nak samakan nilai nyawa tmj dgn nyawa korg... bukan nak cakap buruklah, klu korg mati kat stadium tu, sape2 blh buat tak tau. tapi klu org diraja, boleh gegar satu malaysia.. so kena faham lah, darjat tu tak sama..

      Delete
    5. Sebab kat Kelantan ramai sakai jakun yg bahaya..suka sebarkan virus maut "BUDU".. :DD

      Delete
    6. Senang cerita...sultan ko tue budus...penakut..bongkak...berlagak ngan harta rakyat...biar dia jawap ngan tuhan...skali ngan pengikut2 dia....nak agung kan sgt sultan...manusia jugak...mati nnti kumpul kat padang masyar...ingat sultan dpt payung ke kat sana?telanjang jugak mcm rakyat...puih la....

      Delete
  10. ADMIN YG BODO... ITU BUKAN JMF TAPI GRUP GERAK KHAS... KLU DA BANGANG TU BANGANG JUGAK....

    ReplyDelete
  11. xpenah ade org g main bola bawa askar..atm sendiri pun xpikul m16 g main bola..xdak telo punya org..hahaha

    ReplyDelete
  12. Dalam sejarah bola sepak tempatan.,,boleh masuk book world rekod ni team DTFC,,,,kita tengok game seterusnya,,adakah masih ada berlaku lagi,,sekiranya tak ada,,ini bermaksub nak memalukan negeri kelantan, sultan kelantan termasuk tok guru lg yg terasa TSAM....Hormat la sikit negeri orang,,takan kerana seekor kero yg mengamuk,,semua nak kero nak kena tembak...

    ReplyDelete
  13. Duduk di tempt pnyokong johor... anda tahu apa anda akn rase.. rmai brani buat tp ble sowng2 kecut.. korng org2 klntan tw cri mkn kt johor.. knp? kt ngeri klntan da xd kje ke. hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab diaorg ni perempat,negeri sendiri miskin LG hina Dan keji,tu yg kena merempat Kat negeri org tu.doakan mcm x yah Tanya lain Kali.

      Delete
    2. ko ingt org jhor x de ke cari mkn kat klntan bodo toll..

      Delete
    3. klu petakut jgn g stadium tgk bola, duk umah main ps2 jer

      Delete
  14. JMF ditubuhkan hanya utk menyelamatkan sultan johor dahulu yang hadapi saman mungkir janji di England.. Sbb sultan johor dakwa bahawa beliau adalah raja berdaulat, raja berdaulat adalah seroang raja yg mempunyai negeri, rakyat dan tentera. Time tue sultan johor takde tentera sendiri, baru tertubuh JMF untuk selamatkan sultan johor. Oleh itu jangan duk bangga sgt ngan JMF tue.. Sbb klu xde JMF tue, dh lama JOHOR xde sultan.. So fikir-fikirkan wahai rakyat johor yang bongkak dan sombong.. GKG.. Luaskan tanah kuburmu wahai JDT.

    Daripada seorang yang telah membaca sejarah JMF dan seorang anggota ATM kini..

    ReplyDelete
    Replies
    1. SEMBANG BERAPI..KAU TENGOK NIE BANGSAT!

      Itu tidak benar! Kes tersebut dibicarakan pada tahun 1894, sedangkan JMF ditubuhkan pada tahun 1886 oleh Sultan Abu Bakar. Bermakna JMF ditubuhkan bukan disebabkan oleh kes Mighell v. Sultan of Johore (1894) 1 QB.


      Mengikut akhbar Straits Times Weekly Issue, 12 December 1893 (muka surat 5), Albert Baker dan Jenny Mighell berkenalan pada bulan Ogos 1885. Walaupun kemudiannya Jenny Mighell mengetahui Albert Baker adalah seorang Maharaja, wanita itu masih menantikan Albert Baker selama 5 tahun. Hanya pada 30 Ogos 1893 Mighell membawa kes ini ke mahkamah. Akhirnya pada tahun 1894, Albert Baker terlepas daripada pengadilan kerana sebagai seorang Raja negeri-negeri Melayu, baginda adalah kebal dari sudut undang-undang.
      Melihat daripada tarikh-tarikh tersebut jelas menunjukkan penubuhan JMF tiada kena-mengena dengan kes Mighell v. the Sultan of Johore seperti yang didakwa di dalam blog Uncleseekers.

      Delete
  15. knapa otak TMJ lebih kecil drpd otak burung unta??

    ReplyDelete
  16. Yang penting padan muka hok tengku mahkota kelantan yg terkena balingan botol air dri penonton muahahahahahahahahahahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes,padan muka dia!!makin bodoh ar otak kelantan babi tu

      Delete
    2. kesian dengan emak ko kerana beranakkan ko ...

      Delete
  17. konon lah lu pernah mmbaca sejarah JMF.. hat puihhhh apa yg kau ckp tuh semua tak betul!! jeles ker tak di pilih atau x dpt offer jdi anggota JMF..

    ReplyDelete
  18. Knp kna hantar JMF?SenAng je jawapan,SEBAB PENYOKONG KELANTAN CAM KIMAK,MAIN BAKAR BAKAR STADIUM,PUKUL PENYOKONG LAWAN SEMUA.BAHAYA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. fans negeri lain takde la pulak fikir kotor macam korang ... belum ape-ape dah kalut ...

      Delete
    2. bab ni yang aku setuju sangat lah...

      Delete
  19. Johor ni kebanyakannya ala Lanun! betul tak? betul tak?

    ReplyDelete
  20. ini bukan jmf la...ini RGK komando m'sia...komando malaysia bkn komando jmf...adoi study la sket sblm nk buat post...

    ReplyDelete
    Replies
    1. komando malaysia guna Z bukan JMF kat kenderaan mereka ... study la sket sebelum komen.

      Delete
    2. then sejak bile plak jmf pakai beret komando m'sia?? hang xkenai ka logo komando rgk??...aku xnmpk gmba kete plate jmf kt entry nih...aku nmpk logo komando jek...

      study la sket sebelum komen...LoL

      Delete
    3. kalau bodoh tu bodoh juga lah.. satu gamba kete pun aku tak nampak.. aku ingat ko kena belajar bercakap guna otak lagi lah..

      Delete
    4. x kira la jmf ke regimen komando apa keperluan nya bawa senjata berat masuk stadium.macam jakun

      Delete
  21. Orang johor memang bongkak... sultan samseng... membazirkan duit rakyat

    ReplyDelete
  22. LoL komen aku kene delete ngn admin....kamon admin....siasat btol2 la...logo kt beret tu logo komando m'sia bkn logo jmf...jgn jd cm blogger umngok, tuduh ngn bukti xberasas....admin kutuk2 dorg admin pon buat jgk ker?? frust dow aku ngn admin

    ReplyDelete
  23. JMF mmg ade tp dorg pakai baju melayu...xpakai suit army cmni pon...

    harap admin jgn ikuti cara pemikiran blogger umngok...sekian

    ReplyDelete
  24. Aku tgk fan johor yg komen berlebih-lebih terhadap fan kelantan.. Kesian pulak aku tgk fan johor yg duk buat dosa tiap2 hari sbb komen duk sini, dibuat korang mati ptg nie, sia2 je dosa tu bawak ke kuburmu.. Wakakaka.. Biarlah PDRM dan FAM siasat perkara ni.. Just wait n see..

    ReplyDelete
  25. kami Fan Selangor mrangkap Ultras Malaya sndri tgk naek mluat kat TMJ,Pemain2 dan Pnyokong JDT ni.. Owrg nak maen bola lu pn nk maen bola,lu maen kuda kepang sudah la.. "y si kuda 2 pmain2 n pnyokong2 JDT,y tunggang si kuda 2 plak HaH Lu pk lah sndri!!'' - ULTRAS MALAYA,SELANGOR,KELANTAN,PAHANG,TERENGGANU,KEDAH,

    ReplyDelete
  26. fan mane yg ader sejarah bakor kerusi stadium ye???

    ReplyDelete
  27. hahahaha..Fan mne g tgk bola naek kuda kepang,siap bawak kompang ye??

    ReplyDelete
  28. kakakakaka..Johor Jawa ktrunan Indon,ptut r pmikiran TMJ die cam pmikiran Firaun mse drjah4..kakakakaka bawak kompang msuk stadium,ade ke patut kompang bawak masuk stadium!! kakakakaka..1malaysia 1kompang,kakakaka..bdk btol2 bru nak up,pnjam ayt brother kat atas ckit "org nak maen bola lu pn nk maen bola,lu maen kuda kepang sdah la" kakakakakaka..

    ReplyDelete
  29. Puok ni lahir dari Acuan Umno.. Mane ada baik perangai puok ni. Bos FAM nok wat gane anak branok raj kaaaaaaPooooooorrrrr.. Macam dok tau.. Sendiri mau ingat.. Jom hasut rakyat undi Pakatan Pru13.... Lawan sampai Tumbang... Kih.kih.kih. Berat nanang weiiir...

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha.. rakyat biasa anwar yang kau agung2kan...

      Delete
  30. komando la ngok bkn JMF

    ReplyDelete
  31. SUKA LIGA MALAYSIA19 January 2013 at 19:01

    Pihak terbabit kbs,pdrm,agensi2 yg terlibat terutama fam dalam perlawanan yg menjadi isu hangat ini memberi kenyataan,pendirian mengikut prosuder yang telah ditetapkan dan mengambil tindakan jika ada kesalahan yg dilakukan tidak kira latarbelakang seseorang bagi memastikan perkara ini dapat diselesaikan dan penyokong2 dan menerima kenyataan tersebut.sekarang yang kita dgar pandangan pihak johor, kelantan

    ReplyDelete
  32. Hape lah korang mengeruh kan lagi keadaan... cermin lah diri oi... sebelum nih korang sendiri bakar bendera malaysia mane akal korg?? bile dah jadi macam nih thu nak ambil hati... belajar dari kesilapan... lepas nih belajar beradap sopan santun.. bangsa melayu bangsa yg bertamadun ok...

    ReplyDelete
  33. Daripada korang bergaduh dekat internet ni lebih baik ko baca Al-Quran lagi bagus..

    ReplyDelete
  34. inilah ajaran dari pakatan rakyat. merendahkan darjat kesultanan.. sekaligus menghilangkan melayu di dunia.. bagus. teruskan usaha.. agar kami yang bukan melayu ini akan berkuasa penuh di sini satu hari nanti.. terima kasih.

    ReplyDelete
  35. Bola nye pasal ko nak kaitkan ngan pemikiran politik. Iniah kejayaan BN mendidik pemikiran sempit orang melayu hasil baca BH, UM tengok tv3..Tahniah BN membodohkan melayu supaya jadi lembu, membenci mengutuk orang yg x suka BN. Pasni boleh la bawak kapal selam standby kat sungai, RPG, misil jaga keselamatan kat stadium.

    ReplyDelete
  36. Tak kira ler JMF @ Komando @ GK. Tp yang bangang sgt, knp bawak geng2 tu ? Mmg bodo betul.....

    ReplyDelete
  37. demi bangsa,rakyat n negara..ku rela berkorban13 June 2013 at 16:44

    Ape ke sedih aku negok korng...study la dulu sape tmj....ape 2komando ggk n jmf..... Komando pon d tubuhkan oleh sultan johor...kos n kem kt mersing pon sultan yg sport..sebab 2 name kem 2 kem iskandar....n tmj sendiri adalah parajurit juga pada asalnye..n die pon jalani latihan yg terok...n die prnh d latih d seri langka..tnpe mendedahkan diri 2 ank kerabat...die org atsan dlm ggk..... Knape die pegi ke ngoj bola bwk geng komando...sebabnye..budak2 komando nk ikot....korng dok dlm kem ke??? Org awam je...x thu ape2... cite lg fitnah...lantak ko la..aku bgtw yg ptot korg tw je

    ReplyDelete
  38. Wa adalah Johorean. Orang johor dalam dilema besar saat ini. Semenjak kupasan blogger popular yang telah ditangkap pada tahun 2012 yang lalu, hampir seluruh rakyat johor terpaksa menerima hakikat pendedahan keluarga kerabat diraja johor kami. Kini kami rakyat johor seperti terpalit perasaan yang sangat malu dan rasa rendah diri. Memang benar suatu ketika dahulu kami merasa sangat megah dan bangga dibawah naungan raja kami dan kemajuan yang dicapai negeri kami Johor. Seolah pada masa itu kami rasa bertuah lahir di negeri kami JOHOR dan kalau diizinkan tuhan biarlah sampai akhir hayat kami adalah di Johor jua.. namun, setelah kisah hitam tersebut didedahkan kami menunduk dan banyak berfikir. Walaupun kami diibarat adalah JOHOR TEGAR DAN SEJATI tetapi masih sukar untuk menerima perkara yang berlaku itu adalah fitnah dengan begitu sahaja. Ianya sangat menekan minda kami saban hari. Pada mulanya kami telah cuba untuk mengendahkan perkara tersebut, akan tetapi ianya cukup bersarang di hati kami. Seolah-olah kami ini sedang dalam trauma. Hai...entahlah. Kami Orang Johor ada juga ikuti hal negeri kelantan ini. Kami pula yang merasa cemburu dengan anda yang memiliki seorang sultan yang menjadi impian dan idaman semua rakyat. Keperibadian sultan muhammad v sungguh meruntun hati kami semua. Semoga Allah s.w.t memberkati rakyat kelantan dan juga rakyat johor. Wassalam.

    ReplyDelete
  39. JMF start befor negeri lain m'deka....
    tolong jGn buat andaian or ape2 saja la....


    we Respect!...

    im JMFS / B.O.S


    -adm-Hazs aka alongnez

    ReplyDelete
  40. Kpd jmfs/ b.o.s

    Foto diatas bukanlah jmf tetapi GGK. anda yang tersalah kenyataan atau memang dilahirkan untuk jadi sengal dan poyo. Fenomena sengal dan poyo ada dimana-mana je skang ni.

    B@/kstooz.

    ReplyDelete
  41. Org Johor Dayuuus, Kami ore Klate pernah belasah demo dikg halaman demo wahai org Johor, tapi Kami ore Klate tak pernah dibelasah oleh demo org Johor di negeri Klate, kalu demo betui-betui brani marilah nok gocoh, depan rumah demo pung tok apo...x dop hal...org Johor hati penakut..ambo kena sangat..

    ReplyDelete
  42. apa2 pun org johor memang bangsat, terlampau taksub dengan sikap kenegerian diorang..selama ni aku ingat org kelantan paling kuat semangat kenegerian, rupanya aku silap. tahniah johor, kerana berjaya dapat ranking no. 1 negeri paling aku tak suka memintas negeri kelantan, atas sebab perangai korang yg bongkak, riak, bodoh, sombang, sama je dgn perangai sultan korang. memang prangai org johor samseng, keturunan suka bunuh org tampar org

    ReplyDelete
  43. knape gune RGK@REJIMEN GERAK KHAS??tau x sape ketua komando@RGK kt malaysia..??jgn gado2.kite sume same je.we are MALAYSIAN..kalau sape tau ape yg sy tnye kt ats mean die tau knape RGK yg escort.bkn sbb ats dasar mat yo...jgn nk maki keturunan negeri mne pon...sme jugak klu maki israel.nmpk sgt xde agama...blik2 pada keturunan ADAM N HAWA gak.ko maki keturunan die,sme mcm ko maki tok nenek ko la kn...ini isu n pandangan.xpyh taksub sgt.klu ko kt tpt die pon silap2 ko lbh...ak xsebelah mne2 pihak tp perhatikn btol2 n pikir ape yg aku tnye mule2 td...ape pon MAJULAH BOLA SEPAK UTK MALAYSIA...hihihi

    ReplyDelete
  44. So until today nothing happen with kltn and johor.itukan hak kerabat raja.sy di klgn 'kerabat' juga amat terkilan dgn comment2 anda semua.setiap kerabat raja mempunyai hak masing-masing untuk mmbwa RGK or something.maybe mase tu tmj rasa keselamatan tak begitu baik.malaysia ni kecil je.walau smpai skrg JDTFC mempunyai rmai haters2 tp ia tak menggugat team tersebutpun smpai skrg.football is just a GAME,buat apa nak gaduh-gaduh sebab kita semua berkongsi TANAH cuma daerah dan negara lain.dont be like a children.fikir matang sikit.maki hanum bagai tak mendatangkan apa-apa faedahpun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau nak tengok bola, tapi telor takde, dok rumah tengok kat astro.
      salam 6-1

      Delete
  45. penulis ni kurang berpengetahuan. yang bawak senjata sama sekali bukan JMF. tu anggota komando malaysia dari SKUADRON ULK 11 REJIMEN GERAKHAS. escort TMJ dan DYMM sultan johor adalah salah satu daripada tugas diorang ni. Klau TMJ pegi stadium, diorang ni pun pegi stadium jugak lah sebab tugas diorang ni escort Kerabat diraja Johor. xkan TMJ pegi stadium, diorang ni pegi Pub. kalau x percaya korang boleh cari muka2 diorang tu kat SKN ULK 11 RGK kem Iskandar Mersing. hidup lagi diorang tu kat sana. dan 1 lagi ada yg kurang tahu jugak kat atas tu mempertikaikan kenapa komando jd escort sultan johor? sebab sultan johor tu adalah Kolonel Komandan 21 gerup Gerakhas(komando). Saya sbagai salah seorg anggota gerakhas rasa kurang senang dengan org2 yang membuat tuduhan merapu ke atas bos besar sy. Kepada penulis, selamat datng ke Kem Iskandar. nanti sy tolong perkenalkan awk dgn 6 org askar bersenjata tu dgn anggota2 ULK yg lain. Jgn terkejut pulak bila awak dpt tau kebanyakan anggota2nya adalah org kelantan. Peace

    ReplyDelete
  46. Org pantai timur smua jahat la,xyah banding la dgn TMJ tu..TMJ mmg kaye pon,ade ferrari,ade bugatti veyron,ade tenterA sndiri,ade kete kebal sndiri andai ade negeri lain yg nak serang johor d.t,korang ade ape?kalo korang nak isytihar perang ngan jdt n jmf pon sia2 je mati katak,hahaha..cakap je besar haters jmf,tmj n jdt nie

    ReplyDelete
  47. Sombong, riak, dan berlagak je setengah orang joho ni.

    ReplyDelete
  48. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  49. kedah, kelantan, terengganu, perlis = mon & khmer/siamese (mongoloid)

    ReplyDelete
  50. fuh masing2 bbual mengalahkan israel ngan palestine sume nye.. udah2 la ..camna melayu nak maju ni..

    ReplyDelete
  51. 1malaysia . Kita kan dah merdeka. :)

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...