Friday 11 January 2013

LAPORAN YANG DISOROKKAN DARI PENGETAHUAN RAKYAT!!!!!... AKHBAR BERPENGARUH KUAT SINGAPURA, THE STRAITS TIMES LAPORKAN PRU 13 UMNO TUMBANG PR MENANG!!!!!


BERITA YANG PALING MENGEMBIRAKAN UNTUK RAKYAT!!!

Tidak sampai 24 jam sebelum Himpunan Kebangkitan Rakyat (HKR) #KL112 yang akan diadakan di Stadium Merdeka, Kuala Lumpur, rupanya khabar dari seberang tambak seakan memberi suntikan semangat peserta himpunan.

Bukan setakat pakar poltik mengesahkan, malah hasil kajian pakar ekonomi turut senada seirama seiya sekata meramalkan bahawa UMNO/ Barisan Nasional (BN) akan tumbang kali ini.

Ini disahkan sendiri ketua ekonomi Bank Islam, Azrul Azwar Ahmad Tajudin yang disiarkan di akhbar berbahasa Inggeris berpengaruh di Singapura, The Straits Times hari ini, dalam edisi cetak dan dalam taliannya.

Azrul menambah, hasil kajian maklumat menggunakan data analisisnya mendapati BN hanya mampu memperolehi antara 97 ke 107 kerusi sahaja dalam pilihanraya umum akan datang, jauh jika dibandingkan dengan prestasi 140 kerusi yang dimenangi pada pilihanraya umum lalu.

Bagaimanapun, dengan keputusan hasil maklumat ini, Pakatan Rakyat juga hanya menang antara 115 ke 125 kerusi sahaja dan ia sesuatu yang tidak stabil dari segi ekonomi sesebuah negara.

Hasil kajiannya dibentangkan dalam satu forum kewangan serantau yang diadakan semalam di republik itu dan disiarkan The Straits Times hari ini.

Ia mengambil kira corak demografi dan pendapatan penduduk sesebuah kerusi parlimen dan dibandingkan dengan data-data ekonomi semasa yang disemak setiap bulan sebagai rujukan, malah Bank Negara turut menganalisis data ekonomi negara dan bank komersil akan membandingkannya dengan data mereka.

Dari segi reaksi warga perniagaan yang selama ini memihak BN, beliau berkata ia sesuatu yang lumrah untuk menerima sebuah kerajaan baru dengan dasar serta polisi kewangan baru dan tidak timbul isu sabotaj terhadap kerajaan baru walaupun dikhabarkan hutang luar Malaysia kini mencecah RM502 bilion tahun lalu.

Manakala dari sudut pasaran saham, beliau menjangka akan ada perubahan positif terhadap urusniaga yang indeks utama Bursa Malaysia, FBM-KLCI kini berlegar antara 1650 ke 1700 mata sejak sebulan lalu.

Beliau menjangka aliran modal masuk ke Malaysia akan bertambah selepas pilihanraya umum yang akan dimenangi Pakatan Rakyat walaupun kadarnya perlahan.

BN kini berusaha keras memenangi pilihanraya umum kali ini yang disifatkan paling getir dalam sejara negara sejak mencapai kemerdekaan 55 tahu lalu dari British.

RAKYAT SUDAH BERTEKAD MAU MELAKUKAN PERUBAHAN... TIADA KUASA SEKUAT MANA PUN, MELAINKAN DENGAN IZIN ALLAH SWT YANG BOLEH MENYEKAT TUMBANGNYA UMNO PARTI YANG ZALIM, RASUAH, BOROS, PENIPU, HIPOKRIT LAGI MUNAFIK.

9 comments:

  1. org banganggg je akan pangkah ameno

    ReplyDelete
  2. yes,abu,abu,abu....dsai pm malaysia ke7...amin!!

    ReplyDelete
  3. Kalau semua nak nikmati hasil bumi Malaysia yang kaya, undilah PR

    ReplyDelete
  4. ABU... Jgn terus di bohong oleh BN. PR lebih bagus demi masa depan Malaysia.

    ReplyDelete
  5. ya ALLAH selamatkan MALAYSIA , HAMBA & UMAT ISLAM ALLAH SWT DI PRU 13 NANTI DENGAN IZIN & RAHMAT ALLAH SWT !! SUPAYA NAMA ALLAH DI ANGKAT MARTABAT & ISLAM DI DAULATKAN DI NEGARA INI !!! TABIR x 3 !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nama Allah diangkat martabat...? Tak tahu ke... Najib sudah pun meluluskan nama Allah digunakan oleh kristian pada 11 April 2011...?

      Delete
  6. Orang umno tak tahu juga ke, selain membenarkan nama Allah diguna oleh kristian, Najib juga telah berjanji, "Saya bagi jaminan selagi BN memerintah, hukum hudud tidak akan dijalankan di Malaysia..?

    ReplyDelete
  7. UMNO BN BINASA, MALAYSIA SEJAHTERA AMAN SENTOSA!

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...