Friday 25 January 2013

AWIE MERASAKAN BERNIAGA KELAB HIBURAN TIDAK SALAH DEMI KELANGSUNGAN HIDUP....AKAN BUKA 3 LAGI CAWANGAN BARU BAGI MEMBUKTIKAN KEBENARAN KATA-KATANYA!!!!!



PETALING JAYA: Ketika tindakan penyanyi dan pelakon Awie membuka kelab malam di Ipoh, Perak dipertikaikan segelintir pihak, vokalis kumpulan Wings itu sebenarnya sudah merancang untuk memperluaskan lagi perniagaannya dengan membuka tiga lagi cawangan baharu.

Awie atau nama sebenarnya Ahmad Azhar Othman, 45, berkata, dia tidak akan mengendahkan kritikan orang sebaliknya mahu mengembangkan kelab malam berkenaan yang dikenali sebagai Malai Rock Station Bistro masing-masing di Kuala Lumpur, Johor dan Kuantan, Pahang tidak lama lagi.

“Jangan melihat perniagaan kelab itu daripada pandangan yang cetek. Ia adalah sebuah perniagaan dan saya telah melabur ratusan ribu untuknya.

“Malah saya juga merancang untuk kembangkan lagi perniagaan itu pada tahun ini selepas mendapat respons baik daripada pengunjung di Ipoh,” katanya

Awie menegaskan, masyarakat seharusnya berfikiran terbuka dan tidak mudah menjatuhkan hukum hanya kerana dia berstatus selebriti.

“Saya bergiat dalam bidang hiburan dan tidak tahu cabang perniagaan lain melainkan cabang ini sahaja (membuka kelab malam). Takkan saya hendak jual nasi lemak yang saya tidak tahu caranya?

“Jadi apa salahnya saya jalankan perniagaan berasaskan hiburan? Jangan persoalkan mengenai hukum hakam hanya kerana saya seorang artis?” jelasnya dalam nada kesal.

Tambahnya, perniagaan pusat hiburan bukanlah sesuatu yang baharu dan sudah ramai ahli perniagaan Melayu lain turut menjalankan perniagaan berasaskan hiburan seperti itu.

“Teruk sangat ke buka kelab malam? Apabila saya yang buka, semua mempertikaikan saya? Sedangkan benda ini bukannya baharu.

“Di luar sana, lebih ramai orang Melayu yang berniaga kelab, hotel dan pusat hiburan lain tetapi kenapa tidak dipertikaikan?

“Saya hanya berniaga bagi meneruskan kelangsungan hidup dan mencari rezeki untuk diri dan keluarga, apakah itu salah?” soalnya yang berharap isu ini tidak diperbesarkan lagi.

MESTI UMNO/PERKASA/PEKIDA/JATI BERASA AMAT BANGGAN DAN MEGAH SEKALI SEBAB ADA ANAK MELAYU/ISLAM DARI KELOMPK MEREKA YANG MAMPU BUKA KELAB HIBURAN DENGAN HIDANGAN ARAK SEBANYAK 4 BUAH BERNILAI JUTAAN RINGGIT.

MUNGKIN MASHITAH BOLEH KELUARKAN FATWA DEMI DARURAT ADALAH HARUS HUKUMNYA!!!!

SEKURANG-KURANG MENGWUJUDKAN PEKERJAAN KEPADA ANGGOTA PEKIDA SEBAGAI BOUNCER.

20 comments:

  1. dlm umno tak salah buka kelab malam... ramai puok ni tokey kelab malam... teruskan pejuangang islam umno yg sumull.. hidup umno laknat.... matdey tokey. atwie bru kuncu... sape bos islam umno ni wei..... kih.kih.kih.

    ReplyDelete
  2. tu diaaaaaaaaaaaaa.............ckp takde insurans langsung si awie tuhh..tak mo dh nk dgr lagu dia

    ReplyDelete
  3. Geng ayahanda dan bonda xkn x buat bantahan...

    ReplyDelete
  4. Jgn dimarah si Paduka Ayahnda Awie tu! Dia hanya mengamalkan wasityah ala2 islam kak Ros dan kak Mashitoh jer. Jamil Khir tentu bangga generasi wasityah spt Awie. Pak Ali cuma pesan pada Awie...jgn nyanyi lagu DARI TUHAN kt pub dia tu udah le...Bukan apa agak lari dari tema...kih kih kih..

    ****Kalu tengok dress perempuan seksi pada gambar tu...pak Ali sgt yakin PEKIDA pun boleh bertukar jadi PEKUDA hihi...****

    ReplyDelete
    Replies
    1. pasal gambar tu.Islam benarkan ke pakai begitu? Inilah punca maksiat.Diclub tu pulak takkan minum orange juice atau air aejuk.Setahu saya misti ada arak.

      Delete
    2. dengar citer ada jual teh tarik kat club tu..hahaha..roti kosong banjirr..satuu...huhuuu

      Delete
  5. Baru btul ayahnda namanya!!! Barulah anaknda2 sume prangai seghope kate ko.. Yak!!!

    ReplyDelete
  6. Listen... Listen... Listen...
    Ni la dia contoh terbaik anak melayu yg beragama islam mngamalkan agamanya hihihihi mesti kat kelab tu ada hidangan air anugerah kot tu yg awie marah tu hihihihi bgs betui ahli2 agama yg gilakn kuasa ni yeq time2 mcm ni xdo plok nak kuarkn knyataan tp bla pr jeq mesti ada ulama muda,pondok n mcm2 lg nak bg statement boddo...hihihi

    ReplyDelete
  7. apa nak jadi islam yang d perjuangkan UMNO ni? Ini dah fasik... Wa nauzubillah min zalik...

    ReplyDelete
  8. Awie komen...... Jgn persoalkan hukum hakam..... kepala hotak kau... takkan tak dpt nak bezakan halal haram brader... Asal jadi duit semua halal ke?

    ReplyDelete
  9. Brkata Syeikh ibnu Ruslan ddlm ktbnya Matan Zubad, "arrizqu ma yunfa' walau muharrama"... "rezeki itu ialah brg yg mmberi manfaat walaupun ia yg diharamkn".... Nk ceritanya pncuri pun dpt rezeki jugak,tp...adakah halal? Kalau nk mkn jgak mknan dr hasil haram, ko tak payahlah pertikai hukum yg ijmak ulamak kalau pertikai boleh jatuh syahadah beb, kami tegur je...

    ReplyDelete
  10. Gilo apo....
    Haram tetap haram..
    Tak berkat hidup kalu makam duit haram..
    Kito ni ore islam keno ado halal haram.
    Jange jadi lagu tu..
    Bawak la bertobat...

    ReplyDelete
  11. taubat apa pulak. kan mufta harus sana sini dah lantik mangkuk ni jadi duta islam perak...

    ReplyDelete
  12. Masalah makin teruk kat perak ni...

    ReplyDelete
  13. Ok lagi amy search...bukak cheng ho...mcmlah miskin sgt smpai tpakse bukak kelab malam...umat akhir zaman.yg terang haram dijadikan halal..semua main pakai logik akal je..bak kate depe..Hidup melayu!...haha.bullshit umno

    ReplyDelete
  14. Butuh pak hg awei ckp mcm pelaq.......

    ReplyDelete
  15. Buka siang je laa..pastu jual nasi lemak. Arak tak tai buat pun boleh jual...nasi lemak tak boleh jual pulak...ada akai takde otak si awie ni.

    ReplyDelete
  16. amacam, kita bg can awie berlakon tanah kubur? mana tau kot2 Ada hidayah sampai ke? asyik berlakon citer kak limah jer. amacam, awie, ko sahut x cabaran den ni? ko try dibgkus mcm jenazah, apo rasonyo? den cabar ekau kalau anak jantan. he..he..

    ReplyDelete
  17. Adoii. Anjing kalau dah biasa maka taik takan nak makan ikan pekasam!!!

    ReplyDelete
  18. korang jeles....

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...