Monday 21 October 2013

ALI RUSTAM BENGANG HANYA 1 BAHAGIAN UMNO NEGERI MELAKA SAJA YANG SOKONG BELIAU SEBAGAI NAIB PRESIDEN UMNO!!!!



Ingatkan main isu rasis melampau orang Melayu UMNO akan berikan sokongan melambung kepada dirinya yang merebut salah satu jawatan Naib Presiden ... nampaknya hampeh dan sungguh mengecewakan ... negeri sendiri yang beliau pernah jadi Ketua Menteri selama 3 penggal pun tak sokong beliau.

Itu baru lepas jawatan tak sampai setahun dengan masih menjadi senator dan pengerusi PUNB.

Bayangkan jika jawatan itu tidak ada terpalit pada dirinya ... Silap-silap hari bahagian sendiri pun tolak.

Senator Datuk Seri Mohd Ali Rustam kecewa apabila hanya satu daripada enam bahagian Umno di negeri Melaka mengundinya untuk jawatan Naib Presiden.

Bekas Ketua Menteri Melaka itu berkata, beliau hanya mendapat undi daripada Umno Bukit Katil yang diketuainya sementara lima lagi bahagian seperti Tangga Batu, Alor Gajah, Masjid Tanah, Jasin dan Kota Melaka tidak berbuat demikian.

"Inilah dunia politik sebenarnya yang dapat saya rasakan. Apa salahnya saya diberi peluang mengisi salah satu daripada tiga tempat bagi jawatan Naib Presiden.

“Kalau hendak pilih satu sahaja mungkin keadaan sebaliknya, namun di Melaka saya lebih terkilan kerana tidak mendapat sokongan langsung.

“Inilah hakikat yang harus saya akui. Apabila saya tidak memegang sebarang jawatan di negeri atau Pusat tiada siapa hendak lihat saya, tetapi dulu ketika 13 tahun jadi Ketua Menteri semua sokong saya," katanya dipetik daripada Utusan Malaysia.

5 comments:

  1. yeah. akhirnya menjadi tektik kita dibawah seliaan saifudin nasution memorak peranda pemilihan UMNO. Sekurang-kurangnya dgn mewujudkan akaun palsu fb, twitter dan buku palsu dapat menidakkan beberapa pemimpin utk kekal jawatan dan menang jawatan. Tentera cyber PKR akan terus menjalankan tugasnya demi mengkucar kacirkan UMNO. Taniah dan ucapan setinggi penghargaan ahli2 PKR yg bertungkus lumus menyerang tempohari. Majlis makan akan diadakan dalam masa terdekat. Nantikan SMS.

    _kacang Hijau PKR_

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak nampak mcm kacang hijau...tapi mcm kacang hantu ader ler..tentera kacang hantu UMNO/BN...pandai2 jer kau buat fitnah......

      Delete
  2. kahkahkah.. tapi masa PRU13 tetap kalah.. sembang mau kuat.. kahkahkah..

    ikan kacangkacang

    ReplyDelete
  3. Sejarah hidup Ali Rustam zaman mudanya telah beri balasan masa kini, tak layak menjadi pemimpin sebab beliau adalah perosak anak dara orang.

    ReplyDelete
  4. Tok Ali dengan Isa Samad ni masok bakul sampah sejarah tanahair saja lah.
    Kupang tembaga macam ni buat apa simpan. Menyemak je.
    Songlap dah banyak. Air mani dah calit merata. Apa nak lagi.
    Berambos balik rumah tunggu hari nak mampos.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...