Monday 14 October 2013

HEBOH DI INTERNET ZAHID HAMIDI CAKAP SEPARUH DARI MENTERI MALAYSIA KINI ORANG INDONESIA!!!!!



REPUBLIKA.CO.ID, KUALA LUMPUR -- Menteri Dalam Negeri Malaysia Ahmad Zahid Hamidi mengungkapkan, lebih dari separuh dari total menteri di Malaysia adalah keturunan Indonesia. Dia pun menyebut betapa dekatnya hubungan antara kedua negara bertetangga ini.

"Hubungan dua negara luar biasa dekatnya dan Duta Besar Herman Prayitno juga luar biasa. Kami di Malaysia senang dengan beliau," kata Zahid pada Resepsi Diplomatik menyambut HUT ke-68 Republik Indonesia di Kuala Lumpur, Senin (2/9) malam.


Salah satu menteri Malaysia keturunan Indonesia adalah Ahmad Zahid Hamidi, yang keturunan Jawa.

Sejumlah menteri Malaysia lainnya ada yang berketurunan bugis, minang dan sejumlah suku di Indonesia.


Menurut Zahid, hubungan darah antara kedua negara ini dapat mengatasi banyak masalah dan merupakan pendekatan untuk mempererat hubungan mulai dari pemimpin, budayawan, sampai pelaku bisnis.


Dia percaya hubungan kedua negara ini di masa mendatang akan terus menguat. Sementara, mengenai operasi pendatang asing tanpa izin yang telah digelar sejak 1 September, Zahid mengaku sudah berbicara dengan KBRI Kuala Lumpur.


"Saya sudah bicara dengan Pak Dubes Herman, apa yang akan kami lakukan. Jangan khawatir karena kami akan menjaga kebajikan para pekerja. Mereka akan pulang sebentar dan kami tengah melakukan upaya agar mereka dapat kembali ke Malaysia," kata dia.

OLEH ITU JANGAN PANDANG RENDAH KEPADA INDONESIA DONG ... PARA PAK-PAK MENTERI PUN BERASAL DARI INDONESIA .. INI BUKAN ORANG BIASA CAKAP TAPI SALAH SEORANG PAK MENTERI KANAN DALAM KABINET KERAJAAN 1M'SIA NAJIB RAZAK.

KATA ORANG KALAU BERASAL DARI INDONESIA MAKA BUKANLAH BUMIPUTERA KAN????????

31 comments:

  1. OMAKAO TERUSLAH JADI AJEN DAP. ASAL USUL KETURUNAN PUN NAK DIPERMAINKAN. MMGNYA MALAYSIA DAN INDONESIA ADALAH DALAM SATU NUSANTARA. TAPI CINA TU DAH DARI DUNIA LAIN
    ENTAH DAH KENA KONGKEK TAK TAU BETAPA KALI DGN SITONY PHUA TU SAMPAIKAN BOLEH TERMASUK DALAM UMPAN POLLTIK MURAHAN DAP.
    JANGANLAH LETAK MARUAH DIRI DAN BANGSA ANDA TERLALU MURAH CIK OMAKAU.

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. Aku teringat semasa menjadi Menteri Pertahanan Malaysia, tentera laut diraja malaysia terlah secara kesilapan teknikal memasuki sempadan indonesia di AMBALAT dan rakyat indonesia marah dengan perkara tersebut. Dimanakah ZAHID HAMIDI ketika itu. Kenapa ZAHID HAMIDI mendiamkan diri sahaja ketikai tu...??

      Delete
  3. Itulah bahasa orang UMNO....langsung tidak bertamadun dulu kini dan selamanya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. BAHASA PAKATAN BABI DAN ANJING SAJA DIORANG TAU.

      Delete
    2. Anoy 16.39 kamu yg tak baca berol2 penulisan Omak Kau. Yg cakap kebanyakan menteri2 di Malaysia ini asal usul mereka dari kepulauan indon. Aku sokong kata Omak Kau memang orang Melayu Malaysia mejoriti dari kepulauan Indon. Yang aku tak puas hati komen anoy 12.47 maki hamun Omak Kau. Itu yg aku suruh pereksa siapa keturunan dia. Kalau dia ngaku melayu asli Malaysia sah lah dia suku sakat orang asal Malaysia keturunan Jakun ke,Semai ke,Negrito ke. Perkataan melayu itu pun dah nengesahkan bahawa kita ini orang pendatang. Melayu dalam bahasa Jawa lari. Orang melayu bermakna orang pelarian yang lari dari kepulauan indon ke Tanah Melayu. Kalau nak bagi BRIM tahun ini minta kerajaan paatikan betul keturunan orang tersebut sbb orang indon taj boleh bagi BRIM yg berhak dapat BRIM orang asal je pendatang mana boleh bagi.Aku memang orang asal membesar dalam hutan Perak.

      Delete
  4. Minta pereksa lah asal usul dulu. Mejoriti org melayu malaysia berasal dari kepuluan indonesia. Suku Jawa,Banjar, Rawa,Menang,Meneleng,Acheh,Bugis semuanya berasal dari indon. Kalau yg kata dia tu melayu asli malaysia sah lah dia tu dari suku sakat orang asal malaysia suku semai,negrito,jakun,semai. Org cina dan india memang mereka di import dari tanah besar oleh penjajah British. Ketahui lah asal usul diri itu sendiri baru lah boleh nak pelekeh Omak Kau. Kalau dah macai UMNO dok bodoh piang sanpai ke mampos lah. Ada otak tak mahu gunapakai,ada akai simpan dlm peti ice camana nak cerdek. Cakap sedap mulut dan ikut perasaan tanpa fakta lansung. Mengutuk,buat fitnah adalah kerja no wahid macai

    ReplyDelete
    Replies
    1. anon 1436 ni tau baca ke tidak. si omakau tu yg perlekeh bangsa dia sendiri. macamlah tak ada dari keturunan omakau tu datang dr Indon.

      Delete
    2. Bukan semua India dan Cina adalah pendatang zaman British. Kaji balik sejarah Empayar India pernah menjajah Kepulauan Nusantara sehingga Kemboja. Maharaja Chola, Jayavarman, Surya Varman dll.
      Asas tamadun Asia Tenggara pun datang dari India bertapak di Yava Dvipa(Pulau Jawa) dan Ganganagara(Malaya).
      Cina datang ke Melaka untuk memberi perlindungan kepada Kesultanan Melaka yang diancam oleh Kerajaan Siam. Puteri Chin Ang Li Poh dan saudaranya Ang Ji Bah(Jebat), Ang Toh Ah(Tuah), Ang Li Ker(Lekir), Ang Li Qiu(Lekiu) dan Ang Qa Xer(Kasturi) semua pendekar cina. Juga keris Taming Sari ini asal kepunyaan pendekar Siam yang dibunuh oleh Tuah semasa pertempuran.
      Harap saudara2 Melayu ataupun keturunan Jawa jangan memandang rendah bangsa lain.

      Delete
    3. Bila masa India chola dewa tu jajah tanah Melayu..memang goblok ngko ni..dia datang perang utk rosakkan pelabuhan kaya Melayu ..itu je..lepas tu terus balik India..sampai la British import depa ni balik..baca sejarah dgn kepala lutut, ini la jadinya

      Delete
    4. Bila masa India chola dewa tu jajah tanah Melayu..memang goblok ngko ni..dia datang perang utk rosakkan pelabuhan kaya Melayu ..itu je..lepas tu terus balik India..sampai la British import depa ni balik..baca sejarah dgn kepala lutut, ini la jadinya

      Delete
    5. Bila masa India chola dewa tu jajah tanah Melayu..memang goblok ngko ni..dia datang perang utk rosakkan pelabuhan kaya Melayu ..itu je..lepas tu terus balik India..sampai la British import depa ni balik..baca sejarah dgn kepala lutut, ini la jadinya

      Delete
    6. Bila masa India chola dewa tu jajah tanah Melayu..memang goblok ngko ni..dia datang perang utk rosakkan pelabuhan kaya Melayu ..itu je..lepas tu terus balik India..sampai la British import depa ni balik..baca sejarah dgn kepala lutut, ini la jadinya

      Delete
    7. taming sari milik pahlawan jawa bukannya siam. siam tak pakai keris. hang tak payah nk putar belit sejarah melayu. cina yg ada di tanah melayu sekarang di import oleh penjajah british. yg dtg zaman kesultanan melaka tu cuma baba dan nyonya sja.

      Delete
  5. Anwar berahim pun asal indon jugak. jawa batak. so jgn nak hina2 ye.Ketua kita pun jawa batak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anawar Ibrahim adalah separuh Mamak dan Melayu. Sama macam Mamak kutty.

      Delete
  6. sape sebenarnya bumiputera? sahlah UMNO bukan..

    ReplyDelete
  7. Woi...woi...puasa di hari Arafah ni boleh tak kita puasa mengutuk sesama umat!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu. Dua-dua pihak dapat dosa kering...termasuk *****.

      Delete
  8. Kalau da macai tu kan...ia nya ttp macai sampai bila2...lgsung da x boleh fikir buruk baik...maklum lah otak kat kepala lutur..sek pun x bbrapa nak pandai...duk klas2 hujung...pas tu selalu plak pecahkan pintu jamban sekolah....MACAI OH MACAI...awat hang ni bengap sgt???????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inilah contoh bahasa yag digunakan oleh puak kaki bangkang. Ada sesiapa faham apa yang dia tulis. Kemungkinan penulis ni berasal dari India agaknya. Ini berdasarkan cara penulisannya yang berpintal-pintal hingga susah difahami.

      Delete
    2. Astagfirullahalazim. Bawak mengucap bro....sabaq.

      Delete
    3. anon 16:49.......
      'pas tu selalu pecah pintu jamban sekolah'. apa yg kau maksudkan ini. Takkanlah itu kerja pas. kau ni beri malu kat pas saja.

      Delete
  9. Ada lagi yg omak kau xnampak bukan ke mat mongol tu keturunan indon makan taik sulawesi..patut la melayu ketinggalan indon makan taik dgn keling kutty dah jajah tanah melayu..yg jual tanah rizab melayu tu dap ke..

    ReplyDelete
  10. Di akhirat nanti, Allah tak kira kamu bangsa apa, asal dari mana. Udahle kamu semua jangan merapu lagi.

    ReplyDelete
  11. Parameswara sultan melaka asal palemvang.. Sumatra..
    Orang Melayu itu ada banyak kat pulau Sumatra. Saya pun melayu jg asal kerinci . Sumatra.

    ReplyDelete
  12. Nenek moyang zahid hamidi ni mungkin antara pencetus Revolusi Sosial 1946 di Sumatera Utara...kbykan yg dibunuh dan dipancung ialah kerabat raja2 melayu di Langkat, Asahan, Deli /Serdang....moyang sy ada yg berasal dari Langkat mempertikaikan kalau benar nk hapuskan golongan raja-raja...kenapa pemerintah kerajaan Jogjakarta dibiarkan hidup senang..jgn sesekali percaya jawa ponorogo

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebelum Kemerdekaan Indonesia. Kesultanan Yogyakarta adalah kerajaan merdeka. Lalu setelah Indonesia merdeka. Sultan Yogya menyerahkan sumpah setia kepada Negara Kesatuan Republik Indonesia.
      Itu berbeda dengan banyak Sultan2 pengkhinat di Nusantara yang berpihak pada Belanda dan Inggris

      Delete
  13. lanjioooo...
    meh baca ni Umumnya, mereka (keturunan jawa) sudah berwarga negara Malaysia. Leluhur mereka datang sekitar tahun 1900 karena tekanan ekonomi. Masyarakat Jawa di Malaysia saat ini termasuk generasi ketiga dan keempat. Walaupun masih menggunakan sebagian adat dan kebudayaan Jawa, mereka sudah dianggap Melayu pribumi yang sah sesuai undang-undang Malaysia.

    ReplyDelete
  14. Indon TAKKAN SEKALI2 MENJADI PERDANA MENTERI MALAYSIA.. Zahid Komedi akan hanya jadi TPM yg akan disingkirkan juga

    ReplyDelete
  15. Indon TAKKAN SEKALI2 MENJADI PERDANA MENTERI MALAYSIA.. Zahid Komedi akan hanya jadi TPM yg akan disingkirkan juga

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...