Friday 18 October 2013

ISU KALIMAH ALLAH YANG DI PUTUSKAN MAHKAMAH RAYUAN .... KENYATAAN NAJIB YANG TIDAK DI KELUARKAN OLEH UTUSAN DAN BERITA HARIAN!!!!



Akhbar Borneo Post terbitan hari ini bertarikh 18 Oktober 2013 mengesahkan bahawa kalimah Allah bebas digunakan di Sabah dan di Sarawak.

Hal ini disahkan oleh Najib berikutan timbul tanda tanya selepas Mahkamah Rayuan dalam penghakimannya menghalang The Herald menggunakan kalimah Allah dalam penerbitan bahasa Melayu akhbar itu.

Pengharaman ini selari dengan skop penghakiman yang hanya terpakai dalam penerbitan The Herald saja bukannya dalam semua penerbitan atau di Sabah dan di Sarawak.

Adakah bagi mereka nama Allah hanya tercemar dalam penerbitan versi bahasa Melayu The Herald saja? Apakah tujuan pengharaman tersebut? Adakah kerana politik (undi) atau keyakinan dan keikhlasan mereka kononnya mahu menjaga nama Allah?

Nak tahu apa pandangan Noh Gadut dengan kenyataan Najib Razak ini? ... Sebab Najib secara terang-terang sudah mempertikaikan keputusan Mahkamah Rayuan yang dikatakan oleh Noh Gadut siapa pertikai boleh jadi murtad dan kafir dan terpaksa mengucap dua kalimah syahadah balik.

7 comments:

  1. Mat mongol dah jadi kafir la ni
    cai2 umno mesti suka
    bila mat mongol dah cakap macam ni dah tentu cai2 akan jilat balik kahak yg diludah
    sape yang jual Allah sekarang ni umno,pas,dap atau yahudi
    lain kali jangan lantik yahudi jadi penasihat sekarang kan dah kena...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku nak tanya cket baik mu atau pun bloger ni bible dalam bahasa melayu yang mengunakan nama allah wuju d di sabah serawak sejak bila dan sejak bila jedua dua negri ini meyerati malaysia kaji dan cari undang undang mereka seblum menyertai malaysia buat homework dulu baru publish . Info di hujung jari sebagai rakyaat malysia walu x sepenuhnya aku menyokong BN tapi aku setuju ngan meraka dlm isu kalimah ini kerna aku dah mengkaji bukan ikut naluri bukan baca dan degar hujah dari bn dan pr jer pandangan dari pigak ketiga kena timbang juga 9

      Delete
    2. Laaaa kan sabah dan sarawak itu salah satu drp negeri malaysia..kenapa di sabah dan sarawak orng kristian boleh guna kalimah allah tapi di semenanjung tak boleh? Kartun punya mahkamah. Ini namanya mahkamah monyet ni. Suroh berahim katak nngan zol kulim berontak. Klu tak nak berontak suroh lompat2 katak kat mahkamah. Apa punya omono bahlol omno punya bongok bodo sial tetapkan macam tu. Tu semua atas arahan najibultoya laki binilah tu. Kartun punya kepitusan. Oiii hakim baghal kenapa bengap sangat. Hakim taik babi.

      Delete
    3. kadang2 malu jgk bila ada blog yang menyokong perjuangan Islam nie mencarut2....menuduh hakim dgn kata2 kesat..

      gmbo kt atas ada bndera parti yang memprjuangkan HUDUD..eh silap..memperjuangkan NEGARA BERKEBAJIKAN...

      Delete
  2. Kat peneng tu sape yg luluskan..lembu nfc ke mak lembu..try ko cari jawapanya..kohkohkoh

    ReplyDelete
  3. Najib, hj hadi, nik aziz dan kebanyakkan dr puak org politik tidak memperjuangkan kalimah Allah. Yg berjuang ialah NGO muslim. Jadi tak heran dgn apa2 kenyataan yg keluar dr mulut politikus itu. Ayuh jauhkan diri kita dr mrk.

    ReplyDelete
  4. Al-kesah tersebutlah perkataan memperjuangkan kalimah Allah, walhasil yang bersunggoh pada memperjuangkan kalimah itu ialah Enche Idris Jala, maka dapatlah pihak Enche Idris Jala akan maksud buah perjuangannya itu iaitu sebanyak 35,000 naskah berita baik yang di dalamnya tertera kalimah Allah, sayugia disebut A L L O H mengikut lisan tempat asal naskah itu diperbuat.

    Adapon dipihak Pak Kadok hanya menang sorak sahaja. Itupon dikira memadai shukorlah dapat bersorak setakat hari ini, belom tentu esok lusa cucu cicit keturunan Pak Kadok dapat bersorak lagi kerana tanah sekangkang kera terasa semakin sempit kian sehari.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...