Wednesday 2 October 2013

LAPORAN KETUA AUDIT NEGARA 2012 MENDEDAHKAN KECEKAPAN, AMANAH DAN BERSIH KERAJAAN UMNO/BN PIMPINAN NAJIB RAZAK?????


Ini baru ciput dari Laporan Ketua Audit Negara 2012 mengenai betapa teruk dan dahsyatnya ketirisan dan kebocoran Kerajaan UMNO/BN 1M'sia Rakyat Di Dahulukan Prestasi Di Utamakan pimpinan Najib Razak.

Pada pemerhatian Omak Kau setakat ini mengenai Laporan Ketua Audit Negara 2012 ialah:-

1. Kerajaan /UMNO/BN adalah sebuah kerajaan yang tidak bertanggungjawab lagi tidak amanah dalam menguruskan kewangan negara. Banyak ketirisan, kebocoran, penyelewengan berlaku dengan begitu menjolok mata dan menghiris hati...

2. Kerajaan UMNO/ BN adalah sebuah kerajaan yang pekak lagi tuli kerana saban tahun Laporan Ketua Audit Negara mendedahkan pelbagai salahlaku dalam tatacara kewangan negara namun setiap tahun juga ia tetap berulang.

3. Ternyata Kerajaan UMNO/BN adalah sebuah kerajaan yang enggan berubah demi kebaikan dan kesejahteraan rakyat atas prinsip Adil, Amanah dan Telus .


4.  Selagi negara ini diperintah oleh UMNO/BN walaupun bertukar pemimpin, cara buruk dan bobrok mengurus kewangan akan pasti di teruskan jua.

4.  Perlu adanya keberanian rakyat melakukan perubahan politik secara total jika mau negara ini diselamatkan dari jatuh muflis.

Sama-sama kita tunggu siri kedua Laporan Ketua Audit Negara 2012 yang bakal di hebahkan kepada rakyat.

5 comments:

  1. Omakko.....ini negara sapa punya? bn umno punyer ler.....bukn auditoer punyer....suke ati dier ler.....anwar cakap org kmpung x prrcaya pun.....umno c pduli pun...jnji perintah...macai2 lapar kan ramai...spin ler

    ReplyDelete
  2. Islam wassatiyah cara umporno.bangga citer pada seluruh dunia konon nyer Islam wassatiyah amalan be end cara terbaik amalan.hakikat nyer penyelewengan sebegini gagal piem tangani.sikit punyer bodoh ker.

    ReplyDelete
  3. Ini pula macai pkr... tunduklah semua kepada Yang Maha Anuar Ibrahim.. semua yang percaya maklumat audit negara PKR ni mmg layak jadi kuli.. rakyat malaysia bukan bodoh

    ReplyDelete
  4. Anonymous3 October 2013 17:26,

    comment tahap jamban anal woi, bukan anwar yg buat audit, yg budak UMNO di lantik membuat laporan nie,UMNO yg lantik... buat per ko tak marah pengerusi tuh? buat laporan yg diketawakan rakyat? rakyat di gelar bodoh pasal ada budak berotak tahap jamban ni. dah berak blum hari ini?

    ReplyDelete
  5. budak anol yg bercakap macam macai umno tuh, ko rase bangga tak nampak laporan yg dibuat boss ko sendiri? atau pun ko la budak yg dpt duit utk majils sukan belia?

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...