Friday 22 March 2013

EDISI KANTOI TERBURAI TERBARAI!!!!!... BLOGGER PUJAAN UMNO, PAPAGOMO ADALAH SEORANG PENGUNDI HANTU BERDAFTAR!!!!!!



Pasukan KEADILAN telah memulakan siasatan untuk mengenalpasti individu yang mengendalikan laman Papagomo yang bertindak sebagai ruang menabur fitnah dan didokong sepenuhnya oleh Umno.

Siasatan menunjukkan individu yang bernama Wan Muhammad Azri Wan Deris ini adalah seorang bekas anggota polis trafik berpangkat koperal yang telah dijatuhkan hukuman penjara kerana bersalah memeras ugut seorang yang disyaki penagih dadah untuk mendapat suapan rasuah.

Semakan tersebut mengesahkan nombor pengenalan polis Papagomo yang bernombor RF142863.
Dengan nombor tersebut, pasukan KEADILAN telah menyemak pula rekod Papagomo dengan sistem semakan daftar undi SPR. Hasil semakan sangatlah mengejutkan kerana Papagomo yang telah pun tidak lagi berkhidmat dengan Polis Diraja Malaysia kerana kesalahan rasuah masih lagi tersenarai sebagai pengundi pos di Ibupejabat Polis Daerah (IPD) Ampang. Bukti paparan skrin bahawa Papagomo masih disenaraikan sebagai pengundi pos di IPD Ampang

Kami kemudiannya menyemak pula status pendaftaran undi Papagomo sebagai pengundi biasa di sistem yang sama. Seperti yang dijangka, Papagomo juga turut tersenarai sebagai pengundi biasa dengan menggunakan kad pengenalan 830121-03-5019. Dengan menggunakan kad pengenalan itu, Papagomo disenaraikan sebagai pengundi di Parlimen Wangsa Maju
Oleh kerana tarikh lahir yang berbeza digunakan di dalam sistem semakan daftar undi SPR, pasukan KEADILAN kemudiannya menyemak pula alamat-alamat yang pernah digunakan oleh Papagomo dalam dokumen-dokumen rasmi.

Saya mengesahkan bahawa kami ada dokumen yang membuktikan bahawa Papagomo memang menggunakan dua alamat yang berbeza secara seiringan di dalam dokumen-dokumen rasmi bersabit peguam dan mahkamat seperti berikut:


Alamat Pertama dalam Parlimen Wangsa Maju yang kini didiami:

F-1-9, Villa Danau Apartment, Jalan 5/23E, Taman Danau Kota, 53300 Kuala Lumpur

Alamat Kedua dalam Parlimen Ampang:
SD6, Jalan Nilam, Taman Bukit Ampang, Ampang, Selangor


Penemuan ini membuktikan bahawa pengundi hantu memang wujud di dalam daftar pengundi apabila Papagomo dibenarkan mengundi dua kali. Kehadiran pengundi-pengundi hantu seperti Papagomo ini perlu dijawab sepenuhnya oleh Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) kerana rakyat mahu tahu berapa ramai lagi petugas Umno seperti Papagomo yang mempunyai pendaftaran berganda di dalam daftar pemilih?

Saya juga menyeru rakyat Malaysia supaya menolak individu yang bankrap moral dan akhlak seperti Papagomo yang bukan sahaja seorang penerima rasuah, tetapi menjadi penyebar fitnah utama di dalam masyarakat kita. Rakyat Malaysia juga perlu menolak budaya Umno yang mendokong dan menggunakan individu seperti Papagomo untuk menyebarkan fitnah terhadap musuh politik kerana Umno tidak berani berdepan dalam isu rakyat seperti ekonomi, pendidikan, keselamatan dan lain-lain.


Sekiranya SPR tidak menjawab pertuduhan ini, ia hanya menguatkan persepsi masyarakat bahawa SPR sedang bertungkus lumus cuba memastikan kemenangan Umno/BN melalui daftar undi yang tidak bersih.


RAFIZI RAMLI
Pengarah Strategi

22 MAC 2013


MAKLUMAT DARI PENGKALAN DATA SPRM


No Pengenalan Diri : RF 142863
Nama : Wan Muhammad Azri bin Wan Deris
No Kes : B-06B-68-2011
Mahkamah :
Hakim : Y. A. Linton Albert [HMR], Y. A Datuk Wira Mohtarudin bin Baki [HMR] & Y. A Datuk Mohad Zawawi b
Pendakwaan : TPR Nik Azrin Zairin bt Nik Abdullah
PeguamBela : Samsul Sulaiman
Kesalahan : Seksyen 10(a)(bb) dan seksyen 11(a) Akta Pencegahan Rasuah 1997 (Akta 575)
Jantina : Lelaki
Warganegara : Malaysia
Negeri : Selangor
Kategori : Penjawat Awam
Majikan : Polis Di Raja Malaysia
Jawatan : Koperal
Tarikh sabitan : 06/09/2012

Pertuduhan : “Pertuduhan Pertama: Bahawa kamu pada 29.11.2004, di antara jam 1.00 petang dan 3.00 petang, di Pandan Indah, di dalam Daerah Ampang, dalam Negeri Selangor, sebagai ejen kerajaan Malaysia iaitu anggota Polis Trafik yang bertugas di Balai Polis Trafik Ampang, telah secara rasuah telah meminta suatu suapan untuk diri kamu iaitu wang tunai RM1000.00 daripada seorang yang bernama Mohd Rahyudi bin Mokhtar sebagai dorongan bagi melakukan suatu perbuatan berhubung dengan hal ehwal prinsipal kamu iaitu tidak mengambil tindakan undang-undang terhadap Mohd Rahyudi bin Mokhtar yang dikatakan memiliki jarum suntikan untuk menagih dadah dan dengan itu kamu telah melakukan satu kesalahan yang di bawah seksyen 10(a)(bb) Akta Pencegahan Rasuah 1997 (Akta 575) dan boleh dihukum di bawah seksyen 16 Akta yang sama.


Pertuduhan Kedua: Bahawa kamu pada 30.11.2004, di antara jam 11.40 pgai di lorong tidak bernama di belakang sebuah Sekolah Jenis Kebangsaan Tamil Ampang, di dalam Daerah Ampang, dalam Negeri Selangor, sebagai ejen kerajaan Malaysia iaitu anggota Polis Trafik yang bertugas di Balai Polis Trafik Ampang, telah secara rasuah telah menyetuju-terima suatu suapan untuk diri kamu iaitu wang tunai RM400.00 daripada seorang yang bernama Mohd Rahyudi bin Mokhtar sebagai dorongan bagi melakukan suatu perbuatan berhubung dengan hal ehwal prinsipal kamu iaitu tidak mengambil tindakan undang-undang terhadap Mohd Rahyudi bin Mokhtar yang dikatakan memiliki jarum suntikan untuk menagih dadah dan dengan itu kamu telah melakukan satu kesalahan yang di bawah seksyen 11(a) Akta Pencegahan Rasuah 1997 (Akta 575) dan boleh dihukum di bawah seksyen 16 Akta yang sama. ”


Hukuman : “Keputusan Hakim Mahkamah Sesyen Pertuduhan pertama: Penjara 5 bulan dan denda RM10,000 (tidak bayar, penjara 8 bulan) Pertuduhan kedua: Penjara 5 bulan dan denda RM10,000 (tidak bayar, denda 8 bulan). Hukuman penjara berjalan berasingan.

Keputusan Mahkamah Tinggi: Mahkamah telah menolak rayuan Perayu terhadap sabitan. Keputusan Hakim Mahkamah Sesyen dikekalkan.

Mahkamah Rayuan: Rayuan OKT ditolak. Mahkamah telah mengurangkan hukuman penjara dari 5 bulan kepada 14 hari dan denda RM10,000.00 id 8 bulan penjara adalah dikekalkan bagi kedua-dua pertuduhan. Hukuman penjara adalah berjalan secara serentak”

35 comments:

  1. aku takut termuntah je nanti tgk org tua belasah belakang mahasiswa. uuweekk! jijik betul.

    ReplyDelete
  2. bnykkan bersabar kak jijah. mmg besar dugaan berkahwin dgn suami yg mempunyai nafsu luar biasa. kak jijah tarik2 nafas dlm2, hembus dan beristighfar bnyk2

    ReplyDelete
    Replies
    1. sabar kak jijah. tarik nafas dalam2 dan beristighfar. kita tetap akan ABU dan pangkah ABCD. Insyaallah

      Delete
  3. kaki pau mangkuk ni..merosakkan imej Polis.. bagus juga diberhentikn..kalau x makin parah.. skrg cari makan dgn buat fitnah..apa punya manusia nk senang dgn cara mudah..xkn kemana wahai kaki pau..rumahtangga pun porak peranda


    ReplyDelete
  4. insaflah saudara anuwar dan kembalilah kpd kebenaran. masih belum terlambat. lagi lama saudara anuwar hendak menipu rakyat, akhirnya akan terbongkar jugak. kasihanilah isteri dan ahli keluargamu yg menanggung aib

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ikut suka kau la anuwar. kita akan terus sokong ABU dan ABCD. Insyaallah kali ini akan berubah.

      Delete
  5. Ada macai UMNO tak senonoh bagi komen dalam ni....masih tak sedarkan diri....mengaku Islam tapi lebih teruk dari manusia bertopengkan setan.....Anon 12:11 dan 12:14 org yg sama...main dgn binatang ni!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak apa, kita kukuhkan ikatan. Kita akan terus sokong ABU dan ABCD. Insyaallah kali ini akan berubah.

      Delete
  6. Ohhh..kami PERSATUAN PENCACAI yg berketuakan en. mohamad mengutuk sekeras kerasnya Anwar Ibrahim...kerana menyebabkan pencacai utama kami papagomo terdedah status beliau sebagai pengundi hantu!!...hehe

    ReplyDelete
  7. Anak binatang ni kot... anon 12:11 dan 12:14... Tu le pasal bodoh nak maposss. Tajuk cerita pasal papagomo yang kau babitkan anuwar kenapa binatang?.. Otak letak kat kepala pituk ke?....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak apa, kita kukuhkan ikatan. Kita akan terus sokong ABU dan ABCD. Insyaallah kali ini akan berubah.

      Delete
  8. pencacai umngok dah takde idea nak buat fitnah. lps satu..satu rahsia terbongkar. tu yg terpaksa bagi komen tahap bangang & bahlul.... phuiiiii punye macaii...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Di dunia Allah dah tunjuk. Jadi, kita kukuhkan ikatan. Kita terus sokong ABU dan ABCD. Insyaallah kali ini akan berubah.

      Delete
  9. Tak lama lagi Papa Gomo tukar nama jadi Papa Kedana

    ReplyDelete
  10. geng PR, kalo kalah tak akan jadi apa pon. Yang wa terfikir geng BN, kalo kalah apa akan jadi? seriau wa. ek eleh gomo...bekas mat kampau ghupanya...huhuhuhuh

    ReplyDelete
  11. Rupa je manusia peragai n segala perbuatan babi ni jahat lagi celaka mngatasi syaitan....contoh ahli neraka kini..harap gomo brtaubat segera sblum ajal mnjemput.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sabar tuan, jaga perkataan, jaga sopan. Di dunia Allah dah tunjuk. Jadi, kita kukuhkan ikatan. Kita terus sokong ABU dan ABCD. Insyaallah kali ini akan berubah.

      Delete
  12. PAPAGOMO....p'dedahan rekod GOMO b'masalah disiplin m'jadikan parti UMNO PRU13 semakin rapuh...p'dedahan GOMO nih sepatutnya secara lngsung memberi kesan kpd penyokong UMNO setidaknya m'jauhkan diri darinya utk kesedaran kebaikan dirinya nanti...:)

    ReplyDelete
  13. ABU & ABCD - sila masukkan dimana2 komen Pro PR atau Pro BN

    ReplyDelete
  14. benda tak terbukti, just main cakap2 je yg anwar tu main bontot la ape la. benda tu jugak yg dipercayai n duk pusing2, mana kita x menyampah. buktikan la beb.

    tanah sarawak kena kumpau, mmg terbukti sah2, korang x bising plak?

    kaedah nak bukti macam vid tanah sarawak tu. video kaler, pengakuan dari mulut sendiri, ada suara, ada dokumen. haa.. tu baru betul..

    ini tuduhan dah la pakai verbal saja, bawak masuk court segala tilam pun masih lagi tak terbukti. bukan sekali, dah 2 kali, sama jugak tak terbukti. siap 'yg kena liwat' bersumpah, pun masih jugak si tertuduh tak ditimpa musibah. pastu buat video konon2 nak fitnah pun, x meyakinkan, gambar hitam putih, muka x jelas, xde ciri2 video tu mcm disorok2, x bersuara, pastu nak suruh org percaya? org BODOH je percaya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dalam Quran ada dinyatakan kelebihan sabar. Jadi, kita kukuhkan ikatan. Kita terus sokong ABU dan ABCD. Insyaallah kali ini akan berubah.

      Delete
  15. Sebenarnya rakyat jelata tak kisah pun siapa Papa Gomo, apa latarbelakangnya, apa pekerjaan lamanya, dia dah bercerai berai ke, pernah masuk sekolah jahat atau masuk lokap atau penjara sekalipun, rakyat tak kisah, sebab itu zaman lampau, dan rakyat tak peduli semua itu sebab mereka tahu Papa Gomo bukannya mahu jadi Perdana Menteri. Gomo cuma seorang blogger jalanan yang BERANI menunjukkan kebenaran hakikat seorang kaki liwat yang bercita-cita mahu menjadi Perdana Menteri Malaysia. Itu saja...

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeahhh! saya sokong seratus peratuss... dia juz tanak malaysia nie dipimpin oleh pemimpin yang ta betul otak dan akhlak nyaaaaaaaa!! sedar-sedarlah wahai rakyat malaysia sekaliaannnnn!!!!!

      Delete
    2. muka mcm lanun tu kau nak caya fitnah dia...bwa la tobat. itu bkn blogger jalanan ..tu blogger upahan pecacai makan taik... taik rasuah..x serik2 lg ke kena penjara...apa bangang punya pecacai umngok ni...

      Delete
    3. Insyaallah fitnah itu akan menjadikan PR lebih kuat. Jadi, kita kukuhkan ikatan. Kita terus sokong ABU dan ABCD. Insyaallah kali ini akan berubah.

      Delete
  16. fitnah tetap fitnah..sedar la wei.. klu anwar bsalah knpe menang kes mahkamah.. knpe stiap saman dia menang..apadaaaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dalam Quran ada dinyatakan kelebihan sabar. Jadi, kita kukuhkan ikatan. Kita terus sokong ABU dan ABCD. Insyaallah kali ini akan berubah.

      Delete
  17. dah 10 tahun lebih dah dok kes liwat, seks liwat seks liwat seks..yg pelik cerita liwat seks ni timbul time nak pilihanraya. Last2 sapa pun dah tak percaya dgn cerita mcm ni. Tindakan papagomo sebenarnya merugikan umno sendiri. Orang pun dah makin meluat dgn cerika karut marut lagu ni.

    ReplyDelete
  18. niat tak menghalalkan cara...dah sah2 salah tetap salah la...yang duk tuduh DSAI tu, bagi bukti yang kukuh, yang orang boleh percaya...cer korang contohi PR ni, ada bukti kukuh..kalau tak percaya boleh cuba cari sendiri..guna no. ic yang diberi tu...kalau nak percaya jugak pasal kes liwat xtau la...orang yang duk fitnah tu pun dah berapa kali kena saman sebab ni..tu pun masih xblh nak fikir lagi...

    ReplyDelete
  19. Inilah diantara individu-individu Melayu yang menjadikan Malaysia negara paling maju dalam dunia. Kalau harapkan Melayu macam ni tahun 2020 Malaysia setaraf Mali atau Somalia je. Kalau tak ade orang Cina atau India, Kuala Lumpur setakat setanding macam Padang atau Manila je!! Rasuah, buang anak, berkelamin sesuka hati, hisap dadah dan menganggur bolehlah. Buat masjid besar-besar bila solat isyak adalah setengah saf. Bila orang tak tahu Islam kutuk Islam mulalah tunjuk samseng itu pun bila ramai. Bila azan berkumandang buat pekak telinga. Bila mampos nak mandi kat masjid pulak. Ape ingat masjid tempat mandi ke? Bila dah mampos buat kenduri tahlil dan doa selamat. Ape korang ingat orang datang nak berdoa bersungguh-sungguh. Pirahh. Makan bersungguh-sunggh adelah. Solat terawih baru nak ke masjid. Itu sunat je Melayu ooi. Yang lima waktu tu wajib. Oii Melayu janganlah nak merapu lagi. Kalau ugama tu tak dijaga mati setaraf biawaklah korang. Tanah yang diduduk oleh Melayu bertambah kecik. Singapore dah habis, Selatan Thai kira habis, Melayu Champa dah lama nyau, Penang tinggal sejoreng, tinggal Kelantan dan Terengganu je!!! Allah swt Maha Kaya, kalau dibiarkan Melayu je kat sini heeeh abis punah ghanahlah macam Somalia. Kepada orang yang memperjuangkan bangsa - gigit jari lah lu didunia dan diakhirat!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pandai burung tiong berkata2..ko srg je la yg x gigit jari ye..?

      Delete
    2. apa yg dikatakan mmg fakta. ni bknn burung tiong yg kata. cuba kira berapa hekta tanah rizab melayu yg msh ada. sapa yg serah pulau bt putih. sapa yg serah bukit genting. sapa yg serah singapura. sapa yg serah kerakyatan kpd pendatang ...sume ni kerja pejuang melayu umno... hak melayu makin terhakis jika meka masihberkuasa...fikirkan lah...

      Delete
  20. MEMANG BARUA...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dalam Quran ada dinyatakan kelebihan sabar. Jadi, kita kukuhkan ikatan. Kita terus sokong ABU dan ABCD. Insyaallah kali ini akan berubah.

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...