Sunday 1 November 2015

BETUL KE TIGA LEBUH RAYA BERTOL DI SELANGOR DILULUSKAN PENTADBIRAN LAMA??????



Menteri Besar Selangor Mohamed Azmin Ali berkata kelulusan 3 lebuh raya yang menjadi kontroversi baru-baru ini masih belum muktamad.

Azmin bagaimanapun berkata, kelulusan 3 lebuh raya baharu Lebuhraya Damansara-Shah Alam (Dash), Sungai Besi-Ulu Klang (Suke) dan East Klang Valley Expressway (EKVE ) pada ketika ini hanya secara prinsip.

Katanya, kelulusan 3 lebuh raya itu diputuskan ketika Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim masih menteri besar Selangor dan masih belum dimuktamadkan memandangkan ia menerima bantahan penduduk.

"Untuk makluman ketiga-tiga lebuh raya itu tidak diluluskan ketika saya menjawat menteri besar. Ia diluluskan secara prinsip sebelum ini.

"Media sosial laporkan kononnya ketiga-tiga lebuh raya baharu itu diluluskan dalam tempoh setahun saya jadi menteri besar sedangkan mereka penuhi syarat dan diluluskan menteri besar sebelumnya," katanya pada sidang media di lobi Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor di Shah Alam, hari ini.

Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Bukit Antarabangsa itu berkata, rundingan bersama penduduk selaras dengan Seksyen 20 A Akta Perancangan Bandar dan Desa mewajibkan Putrajaya berunding kerajaan negeri berkenaan semua prosedur pembangunan.

Katanya, sebagai contoh Lebuhraya Dash masih dibantah penduduk Damansara Perdana begitu juga dengan EKVE ditentang penduduk Ukay Perdana.

"Sebab itu saya minta Lembaga Lebuhraya Malaysia (LLM) dan Jabatan Kerja Raya (JKR) berbincang dengan penduduk terjejas.

"Kerajaan negeri hanya berkuasa ke atas tanah sebab itu kita mahu dirunding dengan penduduk sebelum pembinaannya bermula," katanya.


KUPASAN OMAK KAU:-

Apakah Azmin Ali ingin memberitahu satu dunia betapa zaman Tan Sri Khalid Ibrahim menjadi Dato' Menteri Selangor beliau bukan meluluskan satu lebuh raya tetapi empat???? .... begitukah yang di maksudkan oleh Azmin Ali Timbalan Presiden parti KeADILan merangkap Dato' Menteri Besar Selangor kini????

Kalau betul sampai 4 buah Khalid Ibrahim luluskan mengapa Saifuddin dan Rafizi tidak tahu dan dapat maklumat ini???? ..... mengapa kisah ini tidak dimasukkan sebagai alasan kukuh padu abadi mengapa perlunya Khalid Ibrahim dipecat sebagai MB Selangor ... mengapa???? ... tidakkah dengan meluluskan 4 buah lebuh raya bertol dalam satu waktu akan membuatkan rakyat terus berang dan bersetuju betapa perlunya Khalid Ibrahim disingkirkan segera dari jawatan MB Selangor????  .. alasan ini sahaja sudah lebih dari mencukupi jika benar untuk singkirkan Khalid Ibrahim .... tidak perlu bersusah payah berhempas pulas nak sediakan sehingga 91 helai muka surat dalil mengapa Khalid Ibrahim patut dipecat sebagai MB Selangor ... tidak perlulah Parti KeADILan melalui bekas Setiausaha Agungnya Saifuddin Nasution Ismail terpaksa dengan muka tembok tahan malu mengaku betapa segala apa jua cerita buruk mengenai integriti dan peribadi Khalid Ibarhim adalah fitnah dan tipu belaka dan terpaksa mohon maaf di Mahkamah Tinggi Shah Alam secara terbuka sambil berjanji tidak akan mengulanginya lagi.

Masuk akal ke Rafizi dan Saifuddin hanya terhidu satu lebuh raya sahaja semasa menjalankan kempen singkir Tan Sri Khalid Ibrahim kalau benar memang wujud ada 3 lagi lebuh raya diluluskan oleh pentadbiran beliau???

Kalau benar ianya diluluskan semasa pentadbiran Khalid Ibrahim mengapa para Exco dari DAP termasuk para ADUNnya membisu mendiamkan diri dan hanya bertempik dan berteriak nyaring mengenai kelulusan lebuh raya KIDEX sahaja?????? .. tidak kah agak ganjil dan cukup menghairankan sedangkan kesemua laluan lebuh raya bertol berkenaan berada dikawasan parlimen dan DUN yang diwakili oleh wakil-wakil rakyat mereka?????

Nak katakan DAP tidak tahu akan kelulusan ini mustahil sebab DAP ada 3 ahli Exco dalam kerajaan negeri Selangor ketika itu ... dimana logiknya ketika itu senyap baru sekarang berbunyi?????

Adakah sifat Azmin apabila timbul masalah sebolehnya-boleh nak tolak isu dan permasalahan itu kepentadbiran lama????? ... jika perkara baik pentadbiran lama tidak pun dapat nama???? .. BEGITU KAH??????

Jangan ingat kita cerdik sebab rakyat pun bukannya bodoh .. rakyat alaf ini sudah boleh dan mampu berfikir dan menilai.

13 comments:

  1. Aku sakit hati dgn Azmin. Selagi Azmin tak tumbang..aku akan siar segala keburukannya.

    sekian terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. MAT SYABUN MAHU PAS TERUS "CIUM PUNQOQ" DAP!!!

      Soal perjuangan tolak ke tepi. Soal nak menegakkan Kebenaran pun tak penting. Apa yang penting sekarang, PAN KUALI IMAYAM perlu terus menjadi Barua Paksaan kepada puak - puak RACISTS DAPigs. Bab nak menegakkan Shariah, Masjid, Amal Maaruf nahi Mungkar tu boleh dicampak ke dalam longkang sebab ianya bukan isu yang penting.

      Soal nak menjaga maruah orang Islam juga boleh ditong-sampahkan.asalkan dapat keredhaan DAP

      Yang penting sekarang ni ialah menjaga bontot puak - puak DAP tu supaya kemaluan diorang tidak dibuka dikhalayak ramai. Maka, PAN Imayam Kuali perlu terus menjadi Pencacai DAP yang taat setia dan tanpa had dan sempadan.. Maka nyatalah PAN Imayam Kuali adalah Pengkhianat Brake tak makan

      Delete
    2. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    3. Aku pun benci ngan azmin. Knp dia kahwin ngan samsidar sepatutnya ngan omakkau . Si kalid lak mcm x perasan omakkau syok kt dia

      Delete
    4. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  2. Kami pengundi Marang tuntut mana Hudud Hj Hadi. Jangan guna isu hudud untuk terus berkuasa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. MAT SABU TERDESAK, MEROYAN TAK TENTU ARAH!!!

      Huh! Apa la PAS ni nak layan kerenah Budak Suruhan DAPigs ni ek? Bukannya ada manfaat pun kalau nak dengar cakap Si Mat Sabu tu sedangkan dia sendiri tak sedar diri.

      Hanya semata - mata PAN Imayam yang Si Mat Sabu tu pimpin tidak mempunyai maruah membuatkan mereka menjadi semakin hilang arah bila dicabar untuk lepaskan jawatan.

      Kononnya nak sangat jadi Pengkhianat kepada parti. Tapi bila orang desak suruh diorang lepaskan jawatan sebagai wakil rakyat, kecut buah kerandut belaka. Macam - macam alasan diorang berikan.

      Dek kerana ketandusan idea nak berhujah mengenai desakan yang dibuat, maka terpaksa la Si Mat Sabu tu tampil memberikan alasan bertaraf Longkang untuk selamatkan kemaluan mereka.

      Tak masuk akal lansung bila Si Mat Sabu tu cabar pemimpin PAS letak jawatan sebagai wakil rakyat sebab diorang bertanding bukan atas tiket Pakatan Haramjadah tu. Sebaliknya diorang bertanding atas tiket PAS.

      Jelas, tindakan Si Mat Sabu tu bukan sahaja membuktikan bahawa Geng PAN Imayam Baru tu dah ketandusan ieda. Malah ianya juga membuktikan ke-BODOH-an melampau yang dia miliki.

      Satu perkara jelas yang perlu diingatkan kepada Si Mat Sabu tu. Tak payah la dia nak buat desakan terhadap orang lain untuk lepaskan jawatan sebagai wakil rakyat sedangkan dia sendiri pun KALAH dalam Pilihan Raya.

      Setidak - tidaknya, itu membuktikan bahawa Si Mat Sabu tu sendiri telah di-TOLAK oleh rakyat secara terang - terangan sehingga membuatkan dia Tak Layak Lansung nak jadi pemimpin!

      Hakikatnya, Geng Haprak Baru yang diketuai oleh Si Mat Sabu tu bukan sahaja terdiri dari kalangan mereka yang berjiwa HIPPIES dan Tak Bermaruah. Malah diorang juga takde sifat bertanggungjawab terhadap jawatan yang mereka sandang pada ketika ini!!!

      Delete
  3. Kumpulan Pemikir UMNO/BN telah berjaya memecah PR. Sebuah komponan pembangkang yg sangat kuat. Mula2 strategi penjara Anwar Ibrahim. Ketiadaan Anwar memudahkan niat jahat UMNO. UMNO/ BN memang tahu kelenahan PAS. PAS bersungguh nak laksana Hudud. UMNO susun langkah bijak. Pura2 setuju laksana Hudud diKelantan. Hj Hadi begitu teruja. Habis rakan PKR dan DAP dibuat musuh. Akhirnya PAS berpecah. Strategi utk membuang kumpulan pemikir PAS berjaya. Yang tinggal dlm PAS hanya yg bodoh tidak boleh berhujah dalam Parlimen spt Nasarudin Tantawi. Hujahnya jadi bahan ejekan pihak kawan dan kawan. Kini strategi UMNO / BN untuk melumpuhkan DAP dilancar. Cybertrp UMNO menyusup masuk dlm semua blok politik. DAPigs menjadi trade mark mereka. Mar Sabu juga tak ketinggalan sbb berpotensi utk tumbangkan UMNO. Macai PAS yg bodoh akan tumpang sekaki dgn geng UMNO ini. Kini PAS diteraju oleh Haron Din yg dari dulu berjiwa UMNO.

    ReplyDelete
  4. Dap akan bertanding dikawasan pas diselangor.geng mat sabu bleh duduk diam diam masa tu.sekarang dipersilakan berkokok sampai hilang suara.nanti dedak akan ditabur oleh dap lg.kokok bagai nak pecah dunia tak sedar ekor bergelumang tahi dap

    ReplyDelete
  5. Tengokkan pengkomen pro Azmin jadi sedey...bila TSKI yang kene meloncat-loncat diorang cam %^&$%...tapi bila si Azmin yang kene, mula la komen isu PAS & PAN bla bla bla...isu Hadi bla bla bla...PAS pro UMNO bla bla bla...seriously cam gampang puak puak ni...sebijik cam puak UMNO

    ReplyDelete
  6. Assmin pecah rekod mb paling singkat di sgor...sian mna nk taruk muko ko assmin....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Beli spender saiz xxxl utk tutup muka

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...