Tuesday 6 March 2012

BERITA HOT MENDIDIH!!!!....LAGI PENYELEWENGAN KERAJAAN PKR/PR SELANGOR PIMPINAN TAN SRI KHALID IBRAHIM DIBONGKAR YANG MELIBATKAN KERUGIAN RM20 JUTA!!!!

Kerajaan Selangor pimpinan Pakatan Rakyat hari ini menyalahkan BN atas kerugian RM20 juta ekoran penjualan tanah 12,000 ekar milik Perbadanan Kemajuan Pertanian Selangor (PKPS) di Miri dengan harga murah lima tahun lalu.

NONEExco pertanian Yaakob Sapari berkata, ladang tersebut dijual dengan harga murah RM8,082 seekar ketika Umno mentadbir Selangor pada 2007.

"Keputusan itu adalah keputusan yang silap dan saya mengesyaki ada orang-orang tertentu yang mengambil kesempatan dengan perkara ini," kata Yaakob yang juga ADUN Kota Anggerik.

Dalam kenyataannya hari ini, Yaakon berkata, kerajaan negeri sedaya upaya mempertahankan ladang itu daripada terus dijual, termasuk merujuk kepada mahkamah.

Bagaimanapun, katanya, keputusan mahkamah memihak kepada pembeli kerana dokumen jual beli ditandatangan PKPS oleh kerajaan terdahulu.

"Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani Datuk Seri Noh Omar sepatutnya menyalahkan BN kerana telah menjual ladang tersebut dengan harga yang murah," katanya.


OOPPSSS... TYPING ERROR LAGI BEB!!!!....TAHUN 2007 PARTI MANAKAH YANG MEMERINTAH SELANGOR?....BUKANKAH UMNO/BN DENGAN BERMENTERI BESARKAN EN KHIR TOYO?....MENGAPAKAH NOH OMAR BANGANG SANGAT!!!!!!....KALAU NAK MEMFITNAH PUN AGAK-AGAKLAH....

1 comment:

  1. Nasib PKR lah,dah menang, dapat tadbir negeri, asyik kena cuci taik BN. Patutnya masa pegang kuasa ni, bila nampak ada penyelewengan ada bukti-bukti kukuh, bawa kes kemuka pengadilan. Biar rakyat yang dulu buta dapat tengok betapa hebatnya kena tipu dengan konco-konco BN. Kata orang, kalau tak di pecahkan ruyong mana nak dapat sagu nya. Kalau tidak dibongkarkan pembohongan, mana juga nak tau kebenarannya. Tan Sri Khalid perlu lebih agresif mendedahkan apa yang pincang pada kerajaan terdahulu, sambil mencari formula mentadbir Negeri Selangor agar lebih baik dari kerajaan terdahulu. Saya duduk di kawasan Datuk Noh Omar, walau pun kata orang dia ni bangang, dia rajin jumpa rakyat. PKR tak menang di Parlimen Karang ni bukan kerana parti tu tak hebat,tapi calon yang di letak kurang dikenali dan kurang rajin berjumpa rakyat. Saya pun tak kenal siapa calon yang dulu bertanding di kawasan ini. Jiran-jiran saya pun cakap macam tu juga. Harapnya PRU akan datang ni letaklah calon yang orang kenal, yang rajin bercampur gaul dengan rakyat,tau apa masalah rakyat. Sampai sekarang ni pun, walaupun PKR dah memerintah di Negeri Selangor tapi masih nampak seolah macam pembangkang lah pula. Kena rajin turun, buat program, bagi rancak sikit, jangan slow sangat,nanti rakyat menyampah. Lagi satu lah, bab pilih JKK tu, pilih lah yang berwibawa, jangan main tangkap muat sahaja. JKK ni nampak kecik sahaja peranannya, tapi inilah sebenarnya yang jadi telefon, radio, dan juga television untuk rakyat dan pemimpin. Carilah tokoh yang berlmu, ada wawasan, di hormati, jangan pilih JKK yang ada udang sebalik batu, hancur...Itulah luahan hati saya sebagai rakyat biasa yang dah muak kena tipu...

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...