Wednesday 16 October 2013

BERITA YANG BUAT UTUSAN, BERITA HARIAN, RTM DAN TV3 NAIK BERANG .... KERAJAAN PAKATAN RAKYAT SELANGOR LULUSKAN SETIAP ADUN DI NEGERI SELANGOR DI BERI PERUNTUKAN RM10,000 SETIAP BULAN UNTUK PERBELANJAAN PUSAT KHIDMAT!!!!



SHAH ALAM: Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim hari ini mengesahkan bahawa kerajaan negeri telah meluluskan jumlah RM10,000 untuk diberikan kepada setiap seorang Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) sebagai wang perbelanjaan untuk berkhidmat kepada rakyat. 
 
"Perkara ini sudah diputuskan, dan Exco-exco sudah bersetuju untuk memperuntukkan RM10,000 untuk setiap ahli ADUN untuk mendapat dana sokongan untuk menggerakkan pusat khidmat masing-masing," katanya. 
 
Beliau berkata demikian dalam satu sidang media pada Majlis Menandatangani MoU di antara i-City dan Best Western International di sini hari ini. 
 
Sebelum ini, ADUN Subang Jaya, Hannah Yeoh mengusulkan agar setiap ADUN di negeri ini mendapat peruntukan untuk kerja-kerja perkhidmatan kepada rakyat. 
 
Beliau yang juga Pengerusi Jawatankuasa Hak dan Kebebasan memohon peruntukan sebanyak RM10,000 setiap bulan untuk diluluskan Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (MMKN).  
 
Jawatankuasa itu turut dianggotai oleh Yaakob Sapari (PKR-Kota Anggerik), Xavier Jeyakumar (PKR-Seri Andalas), Tiew Way Keng (DAP-Teratai), Hasnul Baharuddin (PAS-Morib), Ir Haslin Hassan (PAS-Tanjung Sepat) dan Datuk Johan Abdul Aziz (BN-Semenyih).

BILA DISEBUT SETIAP ADUN MEMBAWA MAKNA TERMASUK ADUN PEMBANGKANG UMNO/BN ... BERMAKNA SEBELUM INI TIDAK PERNAH TERJADI SEMASA UMNO/BN MEMERINTAH SELANGOR ADUN PEMBANGKANG MENDAPAT PERUNTUKAN DANA DARI KERAJAAN NEGERI.

MOHON JUGA DANA DAN PERUNTUKAN UNTUK SETIAP AHLI MAJLIS JUGA DI NAIKKAN MEMANDANGKAN KOS URUS TADBIR PUSAT KHIDMAT JUGA SUDAH MENINGKAT.

YANG PASTI SEMUA MEDIA ARUS PERDANA AKAN SOROKKAN BERITA INI DARI PENGETAHUAN RAKYAT .. MANA TIDAKNYA .. MALULAH MUKA PARA PEMIMPIN UMNO/BN YANG TERKENAL SEBAGAI PEMIMPIN KUAT SUNGGUH MELAKUKAN DISKRIMINASI KEATAS PIHAK LAWAN .. ANTARA YANG TERKUAT DALAM DUNIA.

No comments:

Post a Comment

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...