Thursday 17 October 2013

BERITA YANG DI SEMBUNYIKAN OLEH UTUSAN, BERITA HARIAN, RTM DAN TV3 ... KERAJAAN PR PULAU PINANG AKAN BINA SEBUAH KOLEJ ISLAM ANTARABANGSA!!!!


Kerajaan Pakatan Rakyat Pulau Pinang pimpinan YAB Lim Guan Eng yang dituduh oleh para juak UMNO sebagai anti Islam dan Melayu semalam telah meluluskan untuk membina sebuah Koleh Islam Antarabangsa di Pulau Pinang.

Cadangan Reka bentuk bangunan yang bakal di bina di atas Lot Pt 260, Mukim 10, Daerah Barat Daya, Pulau Pinang telah pun di luluskan oleh kerajaan PR Pulau Pinang.

Lengkap dengan Blok Asrama, Rumah Warden, Dewan Serbaguna, Kantin, Kompleks Sukan yang mengandungi Kolam Renang,gymnasium, Futsal dan gelanggang Tenis ... Kompleks Pentadbiran terdiri dari Pusat Sumber, Auditorium, Pejabat, Bilik Tutorial, Makmal Komputer dan Makmal Sains.

Kerajaan negeri PR Pulau Pinang bakal membina sebuah sekolah berunsur Keislaman bertaraf antarabangsa di negeri ini.

Ketua Menteri, Lim Guan Eng berkata, projek yang bakal dimulakan tahun depan itu adalah kerjasama antara pihaknya dengan Koperasi Tunas Muda Sungai Ara Bhd.

“Projek itu akan dikendalikan sebuah badan bawah kerajaan negeri, Yayasan Islam Pulau Pinang (YIPP) yang bertanggungjawab membina sebuah Sekolah Islam Antarabangsa Pulau Pinang di atas Lot PT 260, Mukim 10 daerah Barat Daya.

“Tanah itu terletak di Jalan Persiaran Relau berhampiran Sekolah Kebangsaan Relau, Sungai Ara. Tanah seluas 1.97 hektar ini diserahkan kepada YIPP untuk proses pembangunan.  Pihak YIPP akan bekerjasama rapat dengan pihak Koperasi Tunas Muda Sungai Ara Berhad bagi membangunkan projek ini,” katanya kepada media semalam.

Menurutnya, projek itu bakal dilengkapi dengan blok pentadbiran akademik, dewan serbaguna, kompleks sukan, dan asrama pelajar.

“Dengan pembinaan sekolah bertaraf antarabangsa ini, ia menjadi sebuah mercu tanda baru di negeri ini dalam memartabatkan Islam di Pulau Pinang. Projek ini juga bakal mempromosikan Pulau Pinang sebagai hab pendidikan di rantau ini memandangkan inilah satu-satunya sekolah Islam bertaraf antarabangsa di kawasan utara tanah air.

“Projek ini dijangka bermula pada tahun depan dengan kos pembinaan RM6 juta. Kos itu akan ditanggung Koperasi Tunas Muda Sungai Ara Berhad yang mana ia dijangka siap dalam tempoh dua tahun,” katanya.

Guan Eng berkata, dengan pembangunan itu, ia dapat meningkatkan syiar Islam di Pulau Pinang sekaligus meningkatkan mutu pendidikan Islam di Pulau Pinang.

Turut hadir, Pengerusi YIPP, Datuk Mansor Othman, Timbalan Ketua Menteri I, Datuk Mohd Rashid Hasnon dan Exco Agama Islam, Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna, Datuk Abdul Malik Abul Kassim.

Pengumuman pembinaan Sekolah Islam Antarabangsa Pulau Pinang adalah pengumuman ketiga dibuat kerajaan negeri dalam  penubuhan institusi pendidikan di Pulau Pinang.

September lalu, Guan Eng mengumumkan penubuhan Kolej Damansara Utama (KDU) dan sebuah universiti antarabangsa, University of Hull di Batu Kawan.

19 comments:

  1. Kehebatan terkini kepimpinan LGE dalam PR mengurus tadbir Pulau Pinang.Rakyat tolaklah lagi PR.Tengok apa lagi PR bakal laksanakan..

    ReplyDelete
  2. Harap kat UMNO APCO YAHUDI LAHANAT tinggal Cerucuk Bangunan aje. Abih tinggi depa akan kelentong orang kampung ambil tanah dan peram setahun dua lepas tu jual dengan harga tinggi kat cukong cina. Jenis SPECIS MAKAN ATAS ANGIN. Dah 50 tahun lebih merdeka masih ada ZOMBIE dok PANGKAH BN Celako nie.

    ReplyDelete
  3. Filem ape ni.......the legacy from PR keeerrrr

    ReplyDelete
  4. Anon 12:41 kompom macai bengap...da ler bengap sombong lak tu....hahaha..kelakar

    ReplyDelete
  5. kesian..mana pemimpin PAS atau PKR? takdak apa2 yang boleh dibanggakan ka?

    ReplyDelete
  6. Anoy 14.33 PKR selangor ambil aleh kolej islam Antarabangsa yg dah hampir lumpuh kerana pengurusan kolej tidak telus. Kalau kat Kelantan PAS dah bena macam macam kolej islam. Kamu ini lansung tak ambil tahu perkembangan negeri dibawah pemerenrahan pembangkang yg kamu tahu baca utusan dan tgk tv 1,2,3,4,7,9 mana nak ada berita disiarkan bagi negeri pembangkang semua beeita negeri BN. Yg baik2 je lah keluar tv atau paper yg taj baik haram tak keluar. Dasar UMNO/BN mahu memperbodohkan rakyat terutama penyokong2 UMNO totok. Belajar lah jadi cerdik sikit skrg dah tahun 2013 bukan tahun 1970 anoy 14.33 hoi.

    ReplyDelete
  7. Untuk makluman,
    Tindakan Lim Guan Eng ni akan menyebabkan BN terus kempunan buat selama-lamanya untuk menawan semula pulau pinang.

    Jangan mimpi la umno!

    ReplyDelete
  8. Jgn bagi BN buat bangunan nanti runtuh lagi!!

    ReplyDelete
  9. Cuba tanya MCA parti melayu islam apa sumbangan dia kat org islam.
    baik juga la parti Dap cina ni tolong org islam.

    ReplyDelete
  10. i am cina , parti dap i paling support lge only , sebab org ni memang blh dipercayai

    ReplyDelete
  11. pukimak hampa..Lim Guan Eng chibai adalah acuan dari Lee kuan yew...memang dia akan guna teknik halus nak memperdaya kaum melayu...tgk saja singapork..melayu dah jadi lunyai....memang paria la sapa sokong lim chibai eng..

    ReplyDelete
  12. Betul dia saiko sikit labur 6 juta konon nnak pikat org melayu yg bodoh di pinang,labur kabur mata dan kabur akidah engkau org isu kalimah allah apa cerita...setakat 6 juta sikit bangat.
    Bn tak tau la berapa bilion dah buat utk tingkatkan syiar islam org pas pkr tak cetita pon.ingatvboleh tipu semua org.

    ReplyDelete
  13. Cai umno lagi bodoh tak ada akal macam lembu nfc,cuba check balik semasa umno perintah peneng 1 sen pun tak bagi peruntukan agama kat peneng..

    ReplyDelete
  14. Mat mongol nak bina tokong budda terbesara didunia kat pahang sebagai penghargaan kpd cai2nya.

    ReplyDelete
  15. Anonymous18 October 2013 02:01

    Bahasa menunjukkan sapa hang.............. kesian bila aku baca hang punya statement yang bagi singapore kat lky tu pemimpin Pas.PKR atau DAP?????? cuba baca sejarah sikit. Aku nak kata hang ni cerdik ada bodoh sikit...tapi memang bodoh pun

    ReplyDelete
  16. dia dh kata..bila diberi mandat dia akan laksanakan..amal makruf nahi mungkar..agak pelik non muslim berckp demikian dari pemimpin islam sendiri..tp ternyata janji dikota..pd pihak ubn dimanakah keburukan ttg ini cuba fikir sejenak dan jwb dgn ikhlas..fikirlah secara positif..anda ada akal bukan..terima kasih.

    ReplyDelete
  17. LGE bg pruntukan 65 juta setahun pd MAINPP..dan naikan elaun guru agama yg kemudian ditiru oleh BN..masa BN dulu 12 juta setahun peningkatan 5 kali ganda...macai umno mana reti kira....sbb tu bodo sampai ke tuaaaa

    ReplyDelete
  18. Kesian nasib peniaga yang tinggal berhampiran di arahkan mengosongkan tempat tersebut tanpa ganti rugi dari pihak koperasi

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...