Tuesday 15 October 2013

GEGAK GEMPITA SATU DUNIA KERAJAAN UMNO/BN 1M'SIA BERI AMARAN KEPADA PARA PELAJAR AUSTRALIA AGAR "MENJAUHKAN DIRI" DENGAN PROGRAM BERSAMA DSAI DI AUSTRALIA!!!



ADELAIDE, AUSTRALIA 15 OKT: Kerajaan memberi amaran kepada pelajar Malaysia di Australia agar ‘menjauhkan diri’ dari menghadiri sesi awam bersama Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim di ‘Festival of Ideas, Dissent and Democracy’.

Surat amaran tersebut dikeluarkan pegawai penasihat pelajar, Sharezan Md Sheriff dari Jabatan Perkhidmatan Awam Malaysia (JPA) dipercayai kepada semua penerima biasiswa JPA.Amaran

“Jauhkan diri anda dari menyertai aktiviti ini. Saya tidak ragu-ragu untuk mengambil tindakan keras ke atas penerima biasiswa JPA yang terlibat.

“Anda bijak untuk berfikir daripada melakukan aktiviti yang boleh menyulitkan anda mengekalkan gred yang menyebabkan biasiswa daripada ditarik semula.

“Anda cukup tahu apa yang ditandatangani,” kandungan surat amaran dipetik dan dikirmkan kepada Keadilandaily.

Amaran yang dikeluarkan kerajaan Malaysia itu turut dilapor media Australia, Australian Broadcasting Corporation (ABC).

Anwar dijangkakan menyampaikan pidato dan berdialog di ‘Festival of Ideas, Dissent and Democracy’, di Adelaide University pada hari Sabtu, 19 Oktober 2013.

Penganjur ‘Festival of Ideas, Dissent and Democracy’ menyatakan, acara tahun ini fokus kepada insttusi politik dan idea-idea demokrasi.


YANG PELIK BIN HAIRANNYA PENASIHAT PELAJAR TERSEBUT KATA PARA PELAJAR MALAYSIA BIJAK UNTUK BERFIKIR .. KALAU DAH BIJAK TAK PERLULAH NAK UGUT DAN GERTAK MEREKA .... JADI YANG JELASNYA PARA PELAJAR KITA MEMANG CERDIK .. YANG KURANG CERDIKNYA IALAH YANG MENGELUARKAN UGUTAN DAN AMARAN INI.

11 comments:

  1. Pelajar sememangnya telah bijak untuk berfikir cuma banjingan perogol, penjenayah, najis rasuah, pembunuh, penipu yang bangsat lagi sememangnya keturunan bodohan tiga generasi selamanya tidak akan menerima kebenaran . Perintah tuhan diketawakan apatah lagi untuk membenarkan perkara kebajikan. mereka hanya menunggu kebenaran kedatangan masyar dan ketika itu dengan muka yang keji mereka memohon kepada 'Yang menguasai Hari Pengadilan' untuk kembali kedunia untuk beramal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dan yg paling bodohpiang ialah pencacai haprak yg mengeluarkan amaran teramat bangang tu.bodoh tak kesudah.lantak ler pelajar tu nal ikut serta ke tidak.biasiswa tu pulak bukan nyer duit makbapak sesiapa.duit negara.elok pun biasiswa diberikan drpada dilanun oleh penyangak berlesen negara.contoh jam RM100 diinvoiskan RM 4000.sikit punyer hebat ker lanun berlesen melanun.tindakan....pocik.elek.khak tui.

      Delete
  2. sah ini kaki ampu umno, baru penasihat, kalau menteri tak tahu lah.satu dunia tahu audit baru banyak, terlampau banyak tipu, lagi mau jack ke.Pelajar tak salah, pemerintah yang banyak makan rasuah itu salah.

    ReplyDelete
  3. DSAI tu rekod buruk. Rasuah, menipu rakyat (ingat lagi Sept 16) . Mengap student kena pergi jumpa dia? - Sam

    ReplyDelete
  4. Orang2 cerdik je nak g jumpa anwar..dalam umno yg tinggal bodoh mcm lembu nfc je..
    Bodoh tahap kritikal dah tak boleh nak buat apa2..

    ReplyDelete
  5. DSAI tu kalau penipu;perasuah,peliwat,salah guna kuasa tak adanya negara2 islam lain dan mana2 juga negara lain di dunia ni nak jemput DSAI bagi pidato atau lain2 acara berkaitan pilitik semasa. Ada ke negara islam panggil najib ke,mahyuddin ke,hishamuddin ke atau Zahid ke beri ucapan dalam sesuatu majlis di luar negara. Satu dunia tau pemimpin2 BN perasuah,menyalahguna kuasa tidak demokrasi mana dunia nak hormat. Kalau pun PM berucap dlm satu majlis antarabangsa depa setakat dengar masuk telinga kanan keluar telinga kiri sehaja. Bayangkan seorang yg jahat bagi nasihat suruh org jadi baik mana org nak gunapakai. Boleh termuntah mendengarnya tau tak

    ReplyDelete
  6. walaupun Englishnya ke-laut, aku rasa niat dia ok.. maybe dia anticipate sesuatu yang kurang elok ke, mana la tau kan..

    ReplyDelete
  7. Pelajar JPA ni guna duit rakyat. Apa pasal nak bazir masa jumpa Si Anwar?

    ReplyDelete
  8. Student leader ni pun satu. Tak payah lah hantar surat. Tapi, kalau saya pelajar JPA, saya takkan pergi event. Bazir masa.

    ReplyDelete
  9. Sudahlah Anwar. DUlu UMNO, kini PR. Janji nak jadi PM. Sampai Australia pun sampai nak kempen

    ReplyDelete
  10. Apa pasal pelajar JPA beria-ria sgt nak jumpa Anwar? Cukuplah Anwar tipu satu Malaysia, skrg nak tipu pelajar luar negara pula. Haish, susah tol nak percaya ahli politik ni..

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...