Wednesday 16 October 2013

GEMPAR!!!!! ...NAIB PRESIDEN PKR, YB N. SURENDRAN SUDAH BERSEDIA MENYERTAI OPERASI PENCEGAHAN JENAYAH BERSAMA PDRM?????



KECIL TAPAK TANGAN STADIUM BUKIT JALIL SURENDRAN TADAHKAN ...

Naib Presiden Parti KeADILan Rakyat, merangkap Ahli Parlimen Padang Serai N Surendran sudah pun berada di Bukit Aman jam 2 petang tadi  untuk mengambil ukuran pelindung tubuh.

Ia sebagai persediaan untuk menyertai operasi pencegahan jenayah bersama pihak Polis Diraja Malaysia.

Kehadiran beliau di Bukit Aman sebagai menyahut cabaran Ketua Polis Negara untuk sama-sama menyertai operasi PDRM bagi merasai denyut nadi anggota PDRM menjalankan tugas.

Sebelum ini ramai para pengkritik dan penganalisis politik termasuk para profesor dan pengamal undang-undang menegur cara Ketua Polis Negara apabila menerima teguran dan kritikan dari orang awam terutamanya dari pihak wakil rakyat Pakatan Rakyat... tidak menggunakan skil dan kepakaran sebaliknya beremosi.

Apakah benar YB Surendran akan dijemput dalam suatu operasi jenayah oleh PDRM?

Naib Presiden PKR, N Surendran  berkata, walaupun beliau menerima tawaran untuk menyertai operasi bersama pasukan polis, ia bukan jalan penyelesaian terhadap kritikannya kepada agensi penguatkuasa itu.

Surendran yang juga Ahli Parlimen Padang Serai, berkata tawaran yang datang daripada Ketua Polis Negara (KPN), Tan Sri Khalid Abu Bakar itu hadir semata-mata kerana kritikannya terhadap pasukan polis dan terpaksa menyambutnya demi tujuan yang  baik.

"Ia adalah maklum balas spontan terhadap kritikan saya yang munasabah, tapi saya perlu menerimanya dengan niat baik," kata Surendran dalam satu kenyataan hari ini.

Surendran menafikan kenyataan Khalid yang berkata beliau tidak kisah keselamatan pasukan polis bertugas, sebaliknya berkata, kritikannya adalah kerana kenyataan "tembak dulu" oleh Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi yang kemudiaan disokong oleh pegawai atasan polis.

"Kami tidak pernah cakap pasukan polis tidak berdepan dengan bahaya semasa menjalankan tugas.

"Namun, tawaran KPN tersebut tidak menjawab kritikan terhadap kenyataan 'tembak dulu' Menteri Dalam Negeri dan juga peningkatan tembakan maut oleh polis kebelakangan ini," katanya.

Surendran juga mengharapkan penyertaannya dalam operasi polis kali ini akan menjadi dorongan kepada mereka untuk berhenti dan menyalahgunakan kuasa dengan menembak suspel sesuka hati.

Sementara itu, Surendran dan peguamnya menghubungi Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Datuk Hadi Ho Abdullah berhubung butiran perjanjian indemnity dan prosedur lain.

Khalid sebelum ini memberi jaminan bahawa Surendran yang mengkritik polis kononnya bertindak keterlaluan dalam memerangi penjenayah bersenjata akan disediakan perlindungan mencukupi dalam bentuk perisai badan sekiranya beliau menerima pelawaan itu.

Sementara itu, Khalid berkata beliau kesal apabila kenyataan Ahmad Zahid mengenai 'shoot-criminal-first' (tembak penjenayah dahulu), dipolitikkan dan diputar belit pihak tertentu.

12 comments:

  1. Saya tidak setuju dengan "keberanian" Yb ini. Jika polis setuju untuk membawa orang awam ke dalam operasi bahaya yang mereka jalankan, rasanya polis telah menyalahi peraturan dan undang2. Hati2 dengan cabaran Yb ini supaya pihak polis tidak dipersalahkan andai kata berlaku sesuatu yang tidak diingini!!

    Pihak polis perlu lebih bijak. Jangan biarkan Yb ini mencampuri urusan operasi polis. Ingat nasihat orang tua, berundur setapak bukan bermakna anda tewas! Hati-hati, ditakuti ada udang di sebalik batu!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Padan muka ko pundek....trlajak perahu boleh undur trlajak kata trimalh nnti nasib...nk tunjuk hero x tgk tmpat...jgnlh nk spin lg kenyataan DSZH, AGP ko yg gatal mulut

      Delete
  2. Bila YB Surendran menerima tawaran Ketua Polis Negara menyertai operasi pencegahan jenayah bersama pihak Polis Diraja Malaysia bermakna beliau bersedia bersama menghadapi apa jua risiko yang bakal dihadapi oleh anggota yang bertugas.

    Kita ucapkan tahniah diatas kebertanggongjawapan beliau melaksanakan tugas selaku wakil rakyat yang sensitif berkaitan penguatkuasa mengguna undang-undang bagi menyalahguna kuasa demi kepentingan puak tertentu.

    Jikalau PDRM tidak cukup anggota, sila buat pengumuman, kami rakyat Malaysia amat perihatin untuk bersama dengan anggota polis membenteras penjenayah.

    ReplyDelete
  3. Saya sokong 200% YB Surendreb menyahut cabaran KPN bersama dlm operasi jenayah PDRM. Baru lah boleh diketogerikan YB anak Jantan. Tak macam YB UMNO/BN ajak debat pun dah takut dan mengelabah. Saya doakan YB selamat semaaa oprasi setidak tidak nya YB boleh cover anggapan orang awam terhadap prestasi dan kredebeliti PDRM. Saya sayangkan YB dan PDRM semejak kebelakang ini PDRM sering sehaja diperlekeh

    ReplyDelete
  4. Lain kali nak cabar, g cabar mat mongol nun dah tentu dia tak berani nak sahut cabaran.
    tak pun cabar sepupu dia menteri bapok sedunia tu dah tentu tak berani.

    ReplyDelete
  5. minta pihak polis jangan guna pistol.. biar penjenayah aja yang guna senjata.. pihak polis haruslah memberi nasihat secara berhemah.. dan kalau penjenayah tidak menerima nasihat pihak polis haruslah berlapang dada dan melayan penjenayah dengan sopan santun sesuai dengan budaya kita.. dan jika sekalipun ditakdirkan YB ditembak pihak polis janganlah sesekali membalasnya kerana dibimbangkan anak2 dan isteri penjenayah akan hilang tempat mereka bergantung.. biarlah penjenayah hanya ingin mencari rezeki di muka bumi ini.. oleh itu jika pihak PR memerintah kami memberi jaminan yang puak penjenayah akan terbela nasibnya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. best in the world la bro...

      Delete
  6. Anoy 16.05 komen kamu tu macam perli je. itu bukan komen yg baik tapi satu komen bodoh bin piang. Yg rakyat pertikai kenapa misti tembak sampai mati. Kalau ada 6 penjenayah yg diambus oleh polis keenam enam mati seorang pun tak tinggal. Bila buat surch hanya jumpa sepucuk pistul san sebilah parang bermakna dlm kes trrsebut seorang guna pistul seorang guna parang 4 lagi guna penumbok. Aku setuju kalau yg guna pistul dan parang ditembak mati tapi yg 4 lagi tak guna apa2 pun kena tembak matu. Disini lah duduknya budi bicara pihak polis. Sebaik baiknya laksanakan tngkapan kemudian buat siasatan sampai keakar umbi barulah polis dapat mengatasi jenayah. Macam pokok lah kalau ditebang pokok tak mungkin mati dia akan tumbuh semuka dahan baru dan membesar. Sayq lebeh suka cara SB buat siasatan mereka siasat sampai keakar umbi manakala CID cuma cantas disebah atas tapi akar masih hidup dan akan tunbuh. Kepada pucuk pimpinan tertinggi PDRM jangan semakan PDRM yg kini telah hampir disemakan. Beraihkan nama baik PDRM insya'Allah satu hari nanti rakyat akan menghargai PDRM lebih dari jabatan yg lain. Untuk KPN Klalid bercakap jgn pakai emisi tapi pakai otak kerana kamu orang cerdik bukan orang bodoh

    ReplyDelete
    Replies
    1. tapi kalau anggota polis yang mati takdak pun YB PR sekoq yang bersuara..

      Delete
    2. Kp ni 16.51 giler ke apr

      Delete
  7. Anoy 16.51 kamu nemang buta kayu. Semasa pencerobohan pengganas Sulu menyebabkan kematian anggota Polis Pulau Pinang bagi RM30,000/- cash setiap keluarga yg mati..Selangor RM40,000/- cash dan tanggong anak Kpl yg mati sehingga ke menara gading. Buta maklumat betol lah kamu ni. Kamu ini boleh diibaratkan sebagai pepapatah Melayu seperti katak dalam gelas nampak tapi tak tau apa kebenda. kalau katak bawah tempurung lagi terok lansung tak tahu satu habok pun. Tolong lah belajar jadi cerdik sikit. Kalau dok bodoh camni hancur lah Malaysia bila nak kehadapan dari negara2 lain. Kenapa lah agaknya mak bapak kau lahirkan kau kedunia ini hanya untuk jadi bodoh.

    ReplyDelete
  8. masa polis mati tiada pun YB PR menziarah rapi prnjenayah mati pakat ramai pi melawat..

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...