Tuesday 18 March 2014

APA LAGI PENGANJUR MAU!!!!!!



ENAM PENGUNJUNG KONSERT FMFA MAUT 10 MINIT SELEPAS AMBIL DADAH

Kuala Lumpur, 17 Mac - Siasatan awal polis mendapati enam pengunjung konsert mati dalam tempoh 10 minit selepas mengambil dadah ecstacy jenis baharu.

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik (JSJN) Bukit Aman Datuk Noor Rashid Ibrahim berkata dadah jenis baharu itu didapati baru berada dalam pasaran negara ini dan kemungkinan sedang diuji sindiket dadah.

Katanya siasatan polis juga mendapati mereka berkongsi dadah itu yang dijual kepada pengunjung konsert Festival Future Music Asia 2014 (FMFA) di Stadium Nasional Bukit Jalil di sini dengan harga tertentu.

"Hasil siasatan dan saringan awal daripada ujian hospital, kesemua mereka positif dadah jenis methampetamine dan ampetamine,” katanya kepada pemberita di sini, hari ini.

Awal pagi Sabtu lepas, enam orang termasuk tiga wanita, meninggal dunia akibat pengambilan dadah selepas mengalami sesak nafas ketika menonton konsert berkenaan manakala 15 individu lagi dirawat di hospital. Ekoran insiden itu, konsert itu yang sepatutnya berlangsung tiga hari dibatalkan pada hari terakhir semalam.

Mereka dirawat di Hospital Kuala Lumpur, Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia dan Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM) manakala seorang dibenarkan keluar dari PPUM semalam.

Noor Rashid berkata sebelum insiden itu, polis telah menahan 40 orang iaitu sembilan orang, masing-masing memiliki ecstacy dan ganja manakala 22 orang disyaki mengambil dadah yang jenisnya belum dikenal pasti.

"Mereka yang ditahan kerana memiliki ecstacy iaitu empat warga asing dan lima warga tempatan, memiliki ganja dua warga asing dan tujuh warga tempatan manakala 22 orang lagi iaitu enam warga tempatan dan 16 warga asing antaranya dari Zimbabwe, Australia, Indonesia dan India," katanya.

Beliau berkata berdasarkan kajian oleh Pejabat Pertubuhan Bangsa Bersatu (PBB) mengenai Dadah dan Jenayah (UNODC) mendapati dadah baharu terhasil setiap dua minggu. - BERNAMA

32 comments:

  1. biar diorang mampos jer....sendiri cari penyakit....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cer cek sape yg mampos tu? Mesti wajib anak2 umno laknat bro.

      Delete
    2. Betol tu bro semua putri2 umno tu ada juga tengh konkek kat konsert tu sambil minum arak mampos. Bagus umno mampos cepat2 semuanya termasuk ketua2 umno lagi bagus.

      Delete
  2. Allah sedang memberi 'peringatan' kepada kita tengok dengan mata hati bukan kepala lutut terutama yang bergelar pemimpin dan memikul amanah rakyat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Peringatan juga berlaku di makkah.. tiap tahun kita dengan jemaah haji meninggal kena pijak ketika berebut melontar jamrah. Apakah dosa diorang. Apakah mata hati diorang allah dah tutup.. Apakah melontar jamrah itu acara yg dimurkai allah?..Atau mungkin mata hati anon yg telah ditutup rapat. Nauzubillah.

      Delete
    2. mati kena pijak di makkah dan mati kena dadah mana sama.
      kalau sama apa kata cadangkan pd pemimpin kita supaya benarkan dadah di jual di Msia atau minta ulamak umno keluar fatwa org Islam Msia tak perlu lontar jamrah. Mati bukan sbb dosa Kalau sbb dosa anon 09:53 lah yg mati dulu dosa sama kan lontar jamrah dng mati sbb dadah. Kita negara Islam di Negara bukan Islam pun tenguk konsert tak mati . Peringatan pasukan Polis kita ada tubuh satu skuad elit utk perangi dadah. Jd mcm mana boleh smp mati 6 org sdgkan sebelum ini kejyaan skuad tersbt sering masuk akhbar dan berita TV.

      Delete
    3. 90 peratus orang melayu yg kat situ kompom pemuda2 umno lahabau. Mampos umno lagi baik jangan doakan ibarat babi anjing mampos. Hahaha

      Delete
    4. Seronoknye kan kalau yang tuan doakan itu anak-anak tuan, isteri, adik dan abg? jangan lupa tanggungjawab kita sbg abid dan khalifah :)
      Wallahu'alam.

      Delete
  3. Ajal ni ketentuan allah tidak terlewat atau tercepat walau sedetik. Sebagai muslim kita wajib beriman padanya. sangatlah jahat bila ketentuan allah ini di politikkan.

    Innalillah kepada yg pergi. Kepada yg masih bernafas alhamdulillah
    sekian tazkirah dari saya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini bukan nya sekadar ketentuan Allah...ini pilihan manusia tu sendiri...

      Kerajaan yang dipilih sebenarnya diberi kuasa dan berkuasa utk menghalang daripada perkara2 ini dari terjadi...contohnya, kerajaan dengan kuasa yang ada pada mereka patut menghalang konsert ini dari mula lagi...

      JANGAN NAK SALAHKAN ALLAH DIATAS JALAN YANG DIPILIH OLEH MANUSIA ITU SENDIRI. INI ADALAH HUKUMAN DAN PERINGATAN DARI YANG MAHA KUASA.

      Delete
    2. Allah adalah penguasa dan pentadbir sekelian alam (nyata dan ghaib) bukan pengarah .

      Delete
    3. TU DIA..PENYUDAHNYA....KETENTUAN JUGA YG DIULANG2.
      MANUSIA ADA AKAL...GUNA LA AKAL TU
      DAH TAU KONSERT TU TMPT MAKSIAT..DIKUNJUNGI JUGA
      MCM DH TAK DE TMPT LAIN NK PERGI

      YG MATI DI JAMRAH MATI DALAM IBADAT
      TG MATI DI KONSERT MATI DALAM MAKSIAT

      Delete
    4. Ajal adalah ketentuan allah. Walau terjun dari bangunan dan mati(bunuh diri). Ia juga ketentuan allah.

      Delete
    5. Anon 18:35, memang la ajal ketentuan Allah...tapi cara sebelum mati tu pilihan manusia...itu pun ko tak bole pikir ke...?! Mati terjun bangunan kalo kemalangan lain la...tapi kalo terjun sbb nak bunuh diri tu pun bukan pilihan manusia ke...?!

      Dalam kes nie...mereka semuanya mati sebab mengambil dadah dan arak berlebihan ditempat konsert yang penuh maksiat percampuran laki perempuan tu pun ketentuan Allah ke...Bukan ke masing2 Allah kurniakan Akal utk memilih baik dan buruk...?!

      Delete
  4. Berdoalah pada Allah semoga kita dimatikan dalam husnul khatimah bukan dalan su'ul khatimah. Sesiapa yang mengharap pertemuan dengan Allah, hendaklah dia beramal soleh dan jangan menyekutukan Allah dengan sesuatu apapun. Dan kita siapa untuk menghakimi sesiapa pun, kerana kita juga bergelumang dengan dosa. Janganlah merasa diri kamu suci. Mohon ampun lah pada Allah dan jgn sesekali berputus asa dari rahmat Allah kerana bisa saja kita dipanggil Allah bila2 masa sahaja. Di atas apa pun musibah, ucapakan lah, INNALILAH HI WAINNA ILAHI RAJIUN...dari Allah kita datang dan kepada Dia jua semua kita akan kembali.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno takyah doakan tapi klu nak doakan, doakan supaya mampos.

      Delete
    2. yg pahala telah jelas kpd kita
      yg dosa pun jelas kpd kita.
      dua dua nya jelas kalau tidak kita sendiri tak dpt menghakimi dosa kita sendiri .

      mati bergelumang dgn dosa dan fitnah sah sah mati su'ul khatimah. Tolak hadis dan pakai bomoh bukan kah itu dosa yg terang. Nak kembali kpd Allah kembali kpd Al Quran dan Hadis. Jgn ingat psl mati hidup balik kita kembali kpd Allah.

      Delete
  5. Semua kita semua mati dalam keadaan beriman dan segala dosa kita diampunkan oleh Allah S.W.T.
    Amin........

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amin...tapi apa maksud kita tu? Klu termasuk umno sorilah bro. Umno jahat laknatullah mampos lagi baik.

      Delete
    2. Amalan Doa dah mcm main main dgn Allah.
      Mmg Allah maha pengampun tp jgn main main.Dosa minta ampun Dosa minta ampun. Sbb tu lah macai berani ulang ulang kata anwar liwat . aibkan wan azizah. spender stopa.
      Malu lah sikit bila nak berdoa pd Allah ..

      Delete
    3. Aper la korang nie...aku melihat Anon 10:14 tu berdoa secara umum...bukannya ader unsur2 nak lingkupkan mane2 parti pun...doa benda yg baik ape salahnye di amin kan pun...

      TEPUK LA HATI, TANYA LA IMAN...

      Delete
  6. YANG BAIK DATANG DARI ALLAH
    YANG BURUK DATANG DARI UMNO/BARISAN NASIONAL

    ReplyDelete
    Replies
    1. tangan tangan manusia lah yg melakukan kerosakan di muka bumi. melainkan mrk yg mengikut petunjuk yg benar.

      Delete
  7. UMNO BN

    Umat
    Melayu
    Naif
    Otaknya...... kini jadi...
    .....m
    Beban
    Negara

    ReplyDelete
  8. Bkn takat umno je
    Pkr pon same
    Dua2 parti berpaksikan demokrasi ciptaan barat
    Laknat Allah bersama mereka yang mendukung kekufuran
    Hidup Khilafah selamanya!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang Hizbut Tahrir ke nie?

      Delete
  9. Apa kau nak gaduh2...biarkan dia orang mati , penagih sampah masyarakat. Hidup pun bukannya mendatang boreh, menyusahkan ada...yang meragut, curi kereta, pelacur, GRO, curi tabung masjid, rasuah, menjual bini, pecah rumah, bunuh warga tua dll majority angkara penagih dadah. Kalau dia orang mati, baru aman Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dari satu segi kata2 ko memang betul...tapi Syurga dan hidayah bukan milik ko...mana tau satu hari nanti penagih2 tersebut berubah dan diberi hidayah oleh Allah...tugas kita adalah berdakwah dan membimbing mereka sebaik mungkin...kebanyakan dari mereka ini adalah lalai...Ingat Rahmat Allah sentiasa mengatasi Kemurkaan Allah...Allah tak tanya kita jika kita berjaya merubah mereka yang lalai dalam maksiat...tapi Allah akan tanya adakah kita menyampaikan Agama Allah atau tidak kepada mereka2 ini...

      Delete
    2. Bro...di dunia bolehlah salahkan orang tak dakwah dia, ulamak dan ustaz tak bimbing dia orang, mak bapa tak ajar agama kat dia orang dan pelbagai alasan nak salahkan orang lain sebab dia orang menjadi penagih...kalau bodoh jangan salahkan orang, Allah bagi akal untuk berfikir...mana yang baik dan buruk..manusia yang tidak mengunakan akal...sama macam lembu...
      yang heran kenapa majority Melayu yang menjadi penagih...orang kafir tak ramai yang jadi penagih...kenapa Melayu ? adakah Allah SWT tidak memberi rahmat dan hidayah kepada Melayu. Kalau benar, sahih lah yang Melayu bukan kaum yang disukai oleh Allah SWT
      Allah SWT tidak zalim, dia tidak membebankan dosa orang lain kepada kita, apakah Nabi dan sahabat akan dipersoalkan kerana Abu Jahal, puak munafik dan yahudi tidak beriman?
      Yang kedua, kenapa makin ramai Melayu hisap dadah...aku tidak dengar pengedar dan artis buat kempen hisap dadah, iklan untuk hisap dadah ...
      Kesimpulannya....Melayu bukan islam yang asli, islam keturunan...sebab itu orang Melayu suka mengikut hawa nafsu,
      Melayu tidak seperti orang bukan Melayu, walaupun tidak diberi hidayah, tapi dia orang bijak guna otak yang dikurnia Allah SWT, pandai membezakan yang baik dab buruk

      Delete
    3. Betul ke hisap dadah? Nampak muka macam terpelajar je.

      Delete
  10. Siapa penganjur yang jual ticket konsert yang merosakkan ahlak remaja ni? Dedahkan....

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...