Thursday 20 March 2014

PRK KAJANG .... CERAMAH PERDANA BN LEBIH RAMAI PEMIMPIN BN ATAS PENTAS DARI PENDENGAR?????



Apa sudah jadi dengan pengaruh dan sokongan UMNO/BN di Kajang .... itu hari Muhyiddin Yassin beritahu satu dunia yang sokongan kepada calon BN PRK Kajang Chew Mei Fun semakin meningkat tinggi dengan ligat dan laju.

Realitinya?????  .. Cuba lihat akan Ceramah Perdana Malam tadi di Taman Mesra, Kajang dengan program diberi nama "PENTAS POLITIK PERDANA" bersama Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Bukan nak mengata atau menghina tetapi ini adalah fakta ... cuba lihat barisan pemimpin UMNO/BN di atas pentas .. Selain Muhyiddin Yassin ada, Presiden MCA, Presiden Gerakan, Presiden MIC, Pengerusi Perhubungan UMNO Selangor, Ketua Menteri Melaka, Ketua Puteri Malaysia, Ketua UMNO Bahagian Hulu Langat, Ketua Penerangan UMNO Malaysia, Ketua Wanita MCA dan beberapa lagi.

Cuba bandingkan dengan yang datang dengar ... hampir 90 peratus adalah pemimpin-pemimpin UMNO/BN tempatan dan negeri termasuk para petugas dan juru iring (body guard) .. rakyat biasa mana perginya????

Ini bukannya ceramah perdana tetapi taklimat perdana kepada pemimpin dan petugas BN PRK Kajang.

Kalau ini dijadikan kayu ukur oleh Muhyiddin Yassin yang sokongan rakyat Kajang kepada Chew Mei Fun melonjak naik.. Omak Kau ingat dia ini mengigau meracau kena sampok .. syorkan cepat-cepat pergi berubat .

Dulu perlu Omak Kau akui yang suasana sebegini tahun-tahun 70an dan 80an cukup sinonim dengan pihak pembangkang .. kini sudah terbalik diambil alih oleh UMNO/BN.

Kalau ceramah peringkat Timbalan Perdana Menteri dengan para presiden komponen BN hadir tetapi kehadiran cukup longlai, lesu, sunyi dan hambar maka jelas petanda bukannya sokongan semakin melonjak tetapi BN sudah ditolak.

Ceramah "perdana" sudah menjadi "SELAMATKAN SELANGOR ... UNDI KEADILAN ... TOLAK BN ... SELAMATKAN KAJANG"

38 comments:

  1. Nak dengki pun agak2 la omakkau....,gelap jer gambar,boleh ler cakap mcm2.....cuba ler pakai teknologi canggih cam gambar nyuntut ketua umum yang terang giler tu.....hahahshaha....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak dengki apa nye...terimalah hakikat..sekurang2 nye omakau tak edit gambar tu...bukan mcm mangkok2 kat sana tu..

      Delete
    2. Haha statement penyedap hati sendiri

      Delete
  2. nak dengki pd sapa. terimalah hakikat rakyat dah x mau bn lagi. dah muak. dah jemu. pemimpinnya sume lembab. week two....too weak. pengundi muda mau pemimpin yg berani dan cerdik. sya nasihatkan bn carilah isu lain ...ni asyik2 cerita sex...boringlah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...,tapi pemimpin BN bukan bekas banduan yg sekali lagi kena penjara sebab meliwat...hahahaha...

      Delete
    2. Bodh jgn tunjuk...macai detect
      Ni contoh si bangang

      Delete
    3. Hehehehe...tak leh terima kenyataan ker....denial syndrome si bangang MACAI...hahaha

      Delete
    4. Insyallah barang siapa membuka keaiban org lain..keaiban mereka akan dibukakan diakhirat nanti..tu belum kes fitnah..yg lena kemukakan 4 saksi..tpi kn brckp dng puak2 umno ni..mcm mencurah air kedaun keladi..n dan satu yg pasti mereka akan buat apa saja..janji hajat dan maksud mereka tercapai...ingat lah hidup hanya smantara..Allah SWT tidak sekali2 akan khilaf dan alpa...baik dibalas baik dan begitu lah sebaliknya..sekang Malaysia rendung musibah..yg bukan sedikit yg hndak difikirkan tapi pembesar2 umno seolah2 tidak exist dgn apa yg berlaku...sekian pemerhati yg jauh..'Baldatun Thayyibatun Warrabbun Ghafur'.

      Delete
    5. Hahahaha...,bahalol betul ko ni.pusing kot mana pun,dah mmg mahkamah jatuhkan hukuman penjara sebab meliwat...nuar yg buka aib sendiri bhaiii.,,,

      Delete
    6. perlu diingat...tuduhan liwat semasa kali pertama anwar dipenjaraka telah digugurkan
      anwar dipenjarakan kerana tuduhan dipinda kepada kes lain
      bukan kes liwat

      kepada pencacai umno sila kaji dulu seblm komen

      jgn tunjuk sgt kebodohan dgn komen yg kurang tepat

      umno mmg bodoh.....dulu kini dan selamanya

      Delete
  3. Kemenangan bukan dpt diatas pentas tetapi dikertas undi...

    ReplyDelete
  4. Anwar akui kenali Kapten Zaharie, lapor CNN

    http://www.sinarharian.com.my/nasional/anwar-akui-kenali-kapten-zaharie-lapor-cnn-1.261966

    ReplyDelete
  5. PROFESOR Datuk Dr. Sidek Baba adalah antara orang yang begitu rapat dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim dan keluarganya satu ketika dulu.

    Bekas Naib Presiden Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM) ini ketika itu begitu mengkagumi Anwar. Beliau juga begitu yakin Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu bakal menjadi pemimpin utama negara.

    Namun akhirnya, seperti rakan-rakan rapat Anwar yang lain, beliau turut meninggalkannya. Dalam wawancara bersama Harakah baru-baru ini, Sidek menceritakan kenapa beliau meninggalkan Anwar setelah menjadi penyokong tegar Anwar dan pernah ditahan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) dulu.

    Datuk dikatakan mempunyai hubungan dengan Anwar lebih 30 tahun. Apa menyebabkan memutuskan hubungan de­ngannya?

    SIDEK: Saya menyertai ABIM sejak awal 70an. Saya mengagumi Anwar sekian lama kerana bakat kepimpinannya, kehebatan pidatonya dan merasakan beliau akan menjadi pemimpin utama negara suatu hari nanti. Sewaktu reformasi terjadi, saya ditahan di bawah ISA kerana saya ialah salah seorang penyokongnya.

    Sejak 1998 sehingga 2011, dukungan dan simpati saya terhadap Anwar masih kuat. Apabila berlaku kes liwat yang kedua membabitkan Anwar saya mula bertanya siapa sebenarnya Anwar. Saya mula membuat kajian bertemu dengan orang yang pernah bekerja dan rapat dengan Anwar dan mengambil keputusan meninggalkannya.

    Saya bertemu 30 orang yang rapat dengan beliau iaitu Penasihat Agama Anwar, Datuk Wan Zahidi Wan Teh, sahabat baik Anwar, Hamid Rashid, Bekas Ketua Pemuda Keadilan, Ezam Mohd. Nor yang kebetulan pelajar saya di Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM), Datuk Zulkifli Nordin, peguam Anwar selama 12 tahun, Muhammad Rahimi Osman, pembantu khas di pejabat Anwar, Datuk Hamzah Zainuddin sekarang ini Timbalan Menteri Luar dan akhir sekali Tun Dr. Mahathir Mohamad, bekas Perdana Menteri.

    Banyak maklumat yang saya terima dan saya teliti supaya keputusan yang saya ambil didukung oleh data dan fakta yang memudahkan saya mengambil pendirian kemudiannya.

    Sebagai orang akademik dan ahli dakwah kebenaran maklumat adalah penting dan pedoman syarak adalah mustahak.

    Akhirnya saya melakukan istikharah untuk mendapat pertunjuk Allah SWT. Ada tiga sebab yang menjadikan saya hilang keyakinan kepada Anwar.

    Pertama, pendirian pluralisme agama yang dipegang oleh Anwar, keduanya, hubungan Anwar dengan pihak luar yang kontroversial dan ketiga masalah integriti yang dimiliki oleh Anwar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia dah jawab dah kenapa dia bersama dsai dulu...dia kata dsai akan jadi pm nanti...cuba baca btl2...

      Delete
    2. Bagus hasilnya...apakata lps ni cuba carik fakta bukan auta ttg kredibiliti pemimpin umno pulak...ingat ya ...fakta bukan auta...

      Delete
    3. Betul tu anon 12:22....kami ni dah tahu apa yg x baiknya dsai....boleh x jelaskan ttg kebaikan pm kita pulak...x sabar sgt nak tahu...mana tahu terbuka pulak pintu hati nak sokong bn pulak...

      Delete
    4. Kebaikan apanya...sebelum pru kata semua brg akan turun...dah mng semua naik...penipu besar betul...nyesal aku pangkah bn...

      Delete
  6. Thanks anon 11:29.fakta bukan auta.dah letih dgn perjuangan hanya nak lepas kan nuar,itu jer..,ditambah masaalah integriti nuar lagi...,PRK kajang ni pun tak perlu sebenarnya..apa guna dah lantik berhenti pulak sebab nk bagi ketua umum yg kemudian tak dpt bertanding,bagi pulak bini dia bertanding,mmg membuang masa dan membazir jer...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko pun auta jugak nak citer pasal fakta...pi main jauh2..

      Delete
  7. Ceramah bn xde sambutan...ini semua salah anwar..hahaha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeyyy..,ada kambing hitam baru namanya nuar....MACAI PR yg cakap..,,,

      Delete
    2. Kenapa ceramah bn xde sambutan?
      Ini semua anwar punya pasal...kah...kah..kah..

      Delete
  8. Rakyat malaysia tahu dsai layak memimpin malaysia kerana kepimpinan yg ada skrg semuanya rasis....

    ReplyDelete
  9. khak..khak..khak..ceramah ngan hantu bunian...

    ReplyDelete
  10. yg datang cuma muka2 pengampu..dan perut dah boroi makan duit haram...

    ReplyDelete
  11. Apa-apa pun tetap PR...pedulilah apa macai dan pemimpin Umno nak ckp...rakyat dah muak dgn amalan rasuah pemimpin BN, kaki penipu, kaki belit, ego, sombong tak boleh diajar, ingat dia je betul, media pun nak kontrol...khaaak tui...dia ingat bapak dio punye ke semua tu....macai ingat pemimpin dia tu baik la sangat!!! sedar2lah weiii macai2 umno...!!!

    ReplyDelete
  12. RAKYAT YG CERDIK 52% DAH MENYAMPAH DAH MUAK dh geli dgn parti dacing dn geli tgk muka para pemimpin yg lembab sembab ckp besar,rasuah gila kuasa bapak anak sepupu jd pemimpin penipu!.yg pandai buat bisnes yg bodoh2 jd pemimpin rakyat 42% BODOH.hari2 dgr berita tv 3 2 1 9...baca utusan berita harian otak jadi beku...tak mahu cari maklumat lain...malang nasib korang rakyat 47% bodoh dpt pemimpin pun bodoh..

    ReplyDelete
  13. kesian betul kat macai BN,lepas PRU tempoh hari bukan main lg marahkan cina...nak boikot cina la,siap kata "apa lagi cina mau"...mace hare..tup2 letak calon cina(mca) kat kajang n tanpa rasa malu soh rakyat pilih calon BN 2...nampak tak permainan dia..??

    ReplyDelete
  14. Bila demand lebih2..pastu x dpt jwtan yg minta..mula lah kata yg bkn2 ye sidek baba..x pe lah yg ponting blh kayo cam ezam ye x..sabar ye sidek jwtan yg digilerkn sgt2 tu nnti BN akn akn beri..teruskn lah kata nuar yg bkn2..

    ReplyDelete
  15. Pening2..dh byk tabur rm kt gurka2 utk hasut dn bawa org kjng dtg..sudahnya hampehh..gurka2 x buek kojo..asyik melepak kt loby hotel cito psl projek3...

    ReplyDelete
  16. Yahoo dpt 2A... upsr dulu hancurrr... boleh masuk maktab jdi guru...

    ReplyDelete
  17. Sarawak n Sabah je dia bleh hidup.

    ReplyDelete
  18. Sebenarnya saya just nak tahu: Agak2nya apa alasan mereka sekiranya kalah di Kajang nanti.....tunggu dan lihat...jawapan klise kut...." Kekalahan di Kajang bukan penanda aras sokongan rakyat terhadap BN"...

    ReplyDelete
  19. x gune betekak dgn geng umno yg kufur ni sbb xde kesudahan. dh pegang kuasa pn hidup rakyat marhaen tak juga elok. BN/ UMNO masih hanyut dgn keselesaan sementara buatan sendiri. allah x mungkir janji tunggu je lh nnti. ape pn kami pembangkang akan tetap gulingkan kerajaan BN/ UMNO smpai terkubur.

    ReplyDelete
  20. Puak.jubo kato dah menang apa nak heran orang ada ka tak da janji jubo n nuar sebati

    ReplyDelete
  21. BN Tak perlu sokongan rakyat sebab sokongan moral SPR sudah mencukupi Dan Kemenangan dah pasti dicapai dengan JANJI JANJI MENIPU RAKYAT.

    ReplyDelete
  22. Tengok muka sekoq2 macam kelaparan ja... ni kes mai ceramah sbb nak tunggu makanan ni...

    ReplyDelete
  23. Jgn gaduh2 Kita tunggu kisah MH 370 sapa sapa kenapa Dan akhirnya apa. Kita tengok sapa yg benar Allah akan tunjukan. Kalau PKRbx betul pun Kita tgk apa Allah tunjukan k jgn gaduh2 ade 2 kisah setakat no PR Kajang dannMH370 nnti kita tengok k

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...