Tuesday 25 March 2014

MH370 ... KOLEKSI GAMBAR BAGAIMANA REAKSI KELUARGA DI CHINA SAMBUT PENGUMUMAN NAJIB.



Hanya kedengaran raungan kedukaan daripada keluarga penumpang MH370 yang ditempatkan di Hotel Lido di Beijing sejurus berakhirnya pengumuman Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak mengenai perkembangan terkini berhubung pesawat itu malam tadi.

Beberapa anggota keluarga pengsan dan terpaksa diusung keluar oleh anggota paramedik selain berlaku pergelutan apabila sesetengah waris yang kesedihan cuba menghalang jurufoto daripada merakam gambar mereka. 


"Berhenti ambil gambar. Hentikan sekarang," jerit seorang lelaki kepada kumpulan warga media terbabit dan cuba menolak mereka sebelum dihalang oleh pengawal keselamatan.



Difahamkan anggota keluarga terbabit diberi taklimat oleh pegawai Malaysia Airlines (MAS) sebelum mendengar pengumuman perdana menteri.


Dalam pengumumannya, Najib berkata penerbangan MH370 berakhir di selatan Lautan Hindi.


Penerbangan MH370 Kuala Lumpur-Beijing yang hilang sejak 8 Mac lalu, membawa 227 penumpang dengan 154 daripadanya merupakan warga China.

Omak Kau mohon kepada rakan-rakan semua khasnya dan rakyat Malaysia amnya tidak kira apa jua anutan dan pegangan politik, mohon hentikan membuat pelbagai andaian dan spekulasi tragedi pesawat MH370.

Marilah kita sama-sama berusaha untuk mengurangkan rasa duka waris yang kehilangan ahli keluarga yang disayangi, tetapi yang pasti kerajaan pimpinan Najib harus dipertanggung jawab kerana lembab memberikan keyakinan kepada rakyat sehingga membuka ruang begitu luas untuk negara kita jadi bahan kutukan dan kritikan.

42 comments:

  1. serpihan psawat kat mana.blm tnjuk lg.lps ni mat telo ckap jaws dh bwk lari.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pencacai dan omakkau sama je sial... dlm keadaan yg mcm ni politik ttp mnjd anutan...spekulasi dan provokasi yg keterlaluan..lu org betul2 BABI=Balaci Anwar Bin Ibrahim....

      Delete
    2. Yer betul.....blog ni pn sma Barua anuar

      Delete
    3. yg engko panas ni apsal?? x lucah x mencarut bukan macai umngok la kan.

      Delete
    4. kalau 45 minit keadaan pesawat masih mendaki. Tu baru 45 minit bagai nak rak mencari smp 17 hari. Kalau dah terbang 2 jam? Bertahun lah ..

      mcm mana nak jd Negara maju???

      Delete
    5. Yg bntu malaysia antara negara yg termaju...adakh kegagalan mndpt info tepat adalh kegagalan malaysia semata2...cai klu setakt nk mngutuk lu mmng jenis yg terror cai...tp itu je ke smbngan lu pada negara...

      Delete
    6. Raja bomoh 1Malaysia terkedu bila dengar berita mengejutkan dari PM. Buang aje la teropong tu

      Delete
    7. Orang tengah sedih pasal kejadian MH370,korang menyalak pasal politik pulak....A moment of silence for the victims please...

      Delete
    8. apahal menteri beri taklimat tertutup hny pada BN ?
      info perjalanan bas kalau silap pun pax naik angin tau
      Negara maju cuma cari info bukan bagi info .
      kalau sehari jumpa pesawat kat laut china berhampiran Kelantan smp mampus lah kita ingat pesawat tu hilang dar radar pd jam 0242.
      ini bukan isu tragedy tp keselamatan Negara . persoalan dimanakah lokasi pesawat tu terhempas? Kalau pesawat masih terbang di ruang udara kita dan terhempas di lautan hindi apa punya taraf keselamtan Negara kita. Laluan pesawat di lautan keluar masuk pendatang Indon, Pd waktu kapal lalu ada lah waktu pendatang Indon masuk menyeludup Mana pergi nya bot ronda ? Ini soal keselamatan Negara bukan main isu pesawat mh370.

      Delete
  2. Blh ccaya ko najib ni. Emmm tak brpa nak caya ambo .sbb sblum ni mnipu je bkecek..ni pun dia main agak2 je..tubit dlm tv dgn muka poyo...nak ghoyat sedih...munafik dogol nih...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Celaka la wahai kamu org yg guna sesuatu musibah untuk menghentam org lain.. Bnda melibatkan nyawa org lain ni der.. Dasar begok.

      Delete
  3. Masih byk lg kemuskilan dan yg pasti malaysia popular selepas kejadian mh370.visit malaysia

    ReplyDelete
  4. Orang yg paling dapat manafaat dlm kes ni org yahudi dan umno tumpang nikmatnya.nak tahu cri sndiri mls nk taip pjg2.

    kuikuikui

    ReplyDelete
  5. kekadang aku terpikir... adakah malaysia mendapat bala..
    selain daripada MH370..kemalangan meragut nyawa berlaku tiap2 hari..
    bukan nak kaitkan dengan politik atau anwar.. tetapi semenjak najib mentadbir.. tak2 putus malaysia menerima bala.. fitnah berleluasa... aib dijaja sana sini.. sesungguhnya..Allah makbulkan doa orang yang dizalimi.. Aminn

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg paling dahsyat ialah bayi yg dikelar leher.
      mati terhempas satu yg norm tp kelar leher bayi .

      Delete
    2. Kalau Allah SWT tak bagi bala, kenapa tak di Pattaya, Bali, London, Ibiza, Sin City dan dll...tempat itu 24 jam orang berzina, berjubo, menjual pantat, mandai arak, bergelumang dadah...tapi sampai hari aman semua tempat aman damai.....lebih damai dari Alor Star dan Tanah Arab...
      Inilah dakwah Melayu, cara bodoh dan tidak masuk akal...manakutkan manusia dengan Allah SWT..tu sebab China dan India berates-ratus tahun duduk dengan Melayu...boleh dikira dengan jari yang masuk...kalau masuk Islam, sebab nak kawin.
      Yang paling bodoh dari orang Melayu, dengi, social dan air itu bala dari Allah...Jangan salahkan Allah SWT...tak cukup dengan manusia kau fitnah...dengan Allah SWT kau bersangka buruk dan membuat fitnah...Denggi sebab Melayu pemalas...rumah pangsa tempat Melayu tinggal penuh sampah dan semak samun...longkang tersumbat sebab Melayu buat warung...masalah air sebab pekerja Syabas yang majoritynya Melayu..pemalas dan membazir...paip bocor ambil 3 hari nak repair....social sebab Mufti dan Pakar Agama sibuk mendampingi penguasa dan bomoh...

      Delete
  6. Aku hanya akan percaya setelah bangkai pesawat itu ditemui

    ReplyDelete
  7. Bawa bersabar dan jgn sakitkan hati orang. Berdoa lah....semuga Allah merahmati kita semua

    ReplyDelete
  8. -kawasan yg jauh terpencil
    -jauh dr landasan
    -ombak yg kuat
    -kedalaman 3600m
    Ayat pm telo seterusnya
    -bangkai dan penumpang pesawat gagal ditemui kerana faktor diatas.
    ~berapa tahun kemudian.
    #najib dan rakan niaga yahudi yg ke-15,sedang sibuk mengira wang rolyalti dr Freecale Semiconductor(4 pemegang rolyalti yg lain meninggal dlm nahas #mh370)..

    ReplyDelete
  9. Sdr 10:29 & 10:46
    Lu memang macau UMNO...
    Umat Melayu No Otak

    Lu marah la kt najib yg buat knyataan tu.. lu nk marah & maki hamun dlm blog ni kejadah apa??

    Sah2 laa lu ni mcm ajib yg jdi kpala BN.. Bebal Nasional yg kini jdi Beban Negara!!

    Meh tgk dlm blog ni...
    Lu boleh maki la semahunya adminnya tu xde hal!!
    http://www.eutimes.net/2014/03/malaysia-airlines-suspicious-cargo-destroyed-in-massive-new-mexico-explosion/

    ReplyDelete
  10. -Skarg 100% rolyalti tersebut milik yahudi.
    -siapakah pemilik freecale Semiconductor itu??
    -seorang bangsa yahudi Jacob Rothcild melalui Blackstone.
    -apa kaitan dgn najib?
    -kita jgn lupa demi wang dgn kuasa Umno Baru sanggup membunuh.
    -buktinya?
    -buktinya!pembunuhan beramai-ramai pnduduk kg memali.
    -manusia selalu lupakan sejarah,tp sejarah tak pernah lupakan manusia...

    kuikuikui

    ReplyDelete
  11. istifar banyak banyak2...ada bahasa yang lebih indah selain memaki hamun

    ReplyDelete
  12. AlFatihah MH370. Kepada pakar yang tidak bertauliah tetapi bijak-bijak belaka itu, hentikanlah spekulasi. Sabda Rasulullah SAW,"Sesiapa yang yakin kepada Allah dan kepada hari akhirat, hendaklah dia bercakap yang baik-baik, ataupun diam sahaja. ..Dan, seseorang hamba yang mengucapkan kata-kata tanpa berfikir baik-buruknya dapat menyebabkan dia tergelincir ke arah neraka lebih jauh daripada jarak antara timur dengan barat."~ Direkodkan oleh Bukhari dan Muslim

    ReplyDelete
    Replies
    1. KPN sendiri ngaku tak boleh hentikan spekulasi. mana mana pergi kenduri kawin atau minum di restaurant semua nya bercakap hal yg sama .. kalau kita tenguk kereta accident pun kita akan buat spekulasi Motor salah ke kereta yg salah? jd adakah spekulasi atau keinginan ingin tahu yg terlalu tinggi . Kalau tak boleh buat spekulasi eluk cuma beritahu rakyat pesawat hilang je dan bila jumpa atau dah tahu nasib pesawat baru maklumkan kdp rakyat . Fitrah manusia ada otak cuma ada yg guna dng betul dan ada yg tak gunakan dan terima bulat bulat macam tu jer .

      Delete
    2. I have no comment on this.. thanks ya

      Delete
  13. Masa nak tego org pndai pula kua kan hadis.letupkan org pakai hadis mana.bukan ke puak umno ni anti hadis.

    kuikuikui

    ReplyDelete
  14. Simpan je Al-Fatihah utk bapak ko nanti.mayat xde bngkai pesawat xde.bg alfatihah kt nenek ko tu lg bagus.moga2 kurang sikit seksaan kubur tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cai..tkda sapa mnta alfatihah dari lu atau kaum kerabat lu..alfatihah bkn milik lu cai...tk prlu memaki org jika lu kisah sngt dgn alfatihah...

      Delete
    2. betul2 .. sakit jiwa agaknya dia ni. suka sangat nak maki hamun... kesian

      Delete
  15. Cai jawa parit bukan ke jawa parit sembah dewi laut.cai pcaya pd alfatihah mcm puak anti hadis tu juga ke.

    kuikuikui

    ReplyDelete
  16. Nak tanya korang semua......kalu kemalangan tu berlaku disebabkan kesilapan juruterbang atau eksploitasi juruterbang; atau kegagalan jurutera menentukan keselamatan kapalterbang sebelum penerbangan; atau andaian kebakaran berlaku kerana barang berbahaya yg dibawa, adakah pihak insuran akan membayar ganti rugi? Mintak pencerahan.........

    ReplyDelete
  17. Lautan Hindi lautan paling bahaya dunia. Kenapa agaknya kapal itu di bawa ke sana sedangkan semua tahu di situ tiada landasan untuk mendarat?

    ReplyDelete
    Replies
    1. dr byk byk spekulasi hny satu yg bagi aku paling tepat. iaitu teori juruterbang mat saleh yg berpengalaman 20 tahun. kapten mh370 cuba mendarat di Langkawi airport yg dekat dng tempuh masa yg kapten ada.Masa yg ada itu tak cukup utk Kapten mendarat di KLIA Ttp pusingan U turn tak cukup utk betul betul menuju ke landasan Kemungkinan mh370 terlajak . Jd dimana kah mh370 terhempas? Kalau masih terbang pesawat terbang rendah dan kalau terhempas mcm mana kita tak tahu. wallahhuallam

      Delete
  18. "Dan jangan sekali-kali kamu menyangka Allah leka terhadap apa yang dilakukan oleh orang-orang yang zalim. Sesungguhnnya kami lambatkan mereka sehinggalah kepada hari terbeliak mata-mata (kerana melihat azab Allah di hadapan mereka)."
    (Surah Ibrahim: 42)

    ReplyDelete
  19. Kesian pada orang yang suka maki hamun.. tolong jumpa Pakar Sakit Jiwa yer.. kesian sangat2.. JIWA YANG SANGAT SAKIT PERLU KAN RAWATAN.. kesian kesian

    ReplyDelete
  20. Mana NASA nak tolong kita, sebab kita ni bukan spore atau israel.. hantar kplterbang pun bukan canggih punya. Yg tolong british dan france.je. pada NASA ada peraltan tercanggih kat dunia . Kalu kplterbang spore ke israel ke mesti amerika tolong all out..itu kao semua tak fikir .. kita sini dok hentam sesama sendiri...Dah musibah gini cubalah sesama rakyat m'sia bersatu bagi sokongan moral..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagi sokongan moral kepada mangkuk ayun macam, boleh blah...inilah masalah kau orang...MELAYU...apa2 sikit2 salah yahudi..salahkan China, USA dan tidak pernah salahkan diri sendiri...
      kau ingat orang USA itu racist sangat macam Melayu.aku bukan nak sokong USA..tapi ini kenyataan...walaupun dia orang mungkin membenci orang Islam, tetapi bila orang Islam ditimpa musibah dan nak mampos seperti di Syria, Pakistan, Somalia, Acheh..yang datang dengan bantuan...USA dan UK..Malaysia datang, tetapi bawa Maggie dan biskut yang dah expired..
      Orang Melayu hanya menolong orang Palestine...kenapa MERCY yang konon2 bagus sangat tak pergi Somalia atau Syria atau Pakistan...orang Islam di sana tengah nazak...kenapa tak pergi...jawapannya orang Melayu tak ader telur...takut mati...

      Delete
  21. Astafirullah..inikah umat islam?bertelagah...kite x tahu jgn buat tahu.diam saja...lg dosa kite babitkan dengan benda lain..ingat jika keluarga anda terbabit anda juga akan menangis...jangan la kita buat andaian sendiri..berdosa...jgn tunjuk pandai..

    ReplyDelete
    Replies
    1. pegi mampooos lah .. mecirit lah kau pun tak bercerita dng kawan kawan dan ahli keluarga .. spekulasi lah tu ..
      dah tahu dr atas smp bawah andaian buat apa libatkan diri dan nak nasihat kan org Lain je pendapat kau kira bertelagah Pergi tny keluarga yg terlibat ingat dia org pun tak berteori jugak. kena pada keluarga kita pun kita akan fikir mcm mana kenapa smp kita buntu kalau tak nak dosa jgn masuk blog atau pilih tajuk yg sesuai .. senang kjaan wartakan melarang semua blog dedahkan kisah mh370 . samakan tragedy dng blog lucah.

      Delete
  22. Jika anda berani jadilah sukarelawan pergi bantu negara umat islam yg menghadapi krisis.bukan ckp begini...apakah anda berani sngat?astafirullah...cakap x serupa bikin

    ReplyDelete
    Replies
    1. org yg pergi sukarelawan pun belum tentu diterima Allah. Org yg mati perang pun belum tentu mati syahid. Allah tempelak orang yg mengaku dia beriman Orang yg mengaku beriman tu krn bg ingat dia cukup dng kerja sukarelawan yg dia buat dng solat dgn puasa dia... Org mcm ini dan mcm kau ''hanya mengerja kan solat'' ..

      kau mcm suruh aku menyanyi sedangkan aku langsung tak boleh nyanyi.
      kau mcm suruh aku jd pm sedangkan najib sendiri tak sepatutnya jd pm.
      Tolong byk kan mendengar kisah Nabi Muhammad saw dan para sahabat . Kisah sorg yg rajin beribadat dan berjemaah tp Nabi saw kata org lain yg masuk syurga.

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...