Friday 21 March 2014

RISALAH DARI KELAB UMNO PESARA KANAN KERAJAAN MALAYSIA BERTABURAN DI KAJANG MERAYU PENJAWAT AWAM DAN PESARA MEMBERIKAN UNDI KEPADA CALON "MELAYU" BN!!!!!!


Tidak mau mengulas banyak hanya sekadar menulis kembali lirik lagu "keramat" UMNO yang sering di dendangkan sama di PWTC maupun kurus anjuran BTN.

Yang jelas antara penurun tanda tangan surat merayu para pesara kanan kerajaan yang berjiwa Melayu "pekat" ini ialah bekas Presiden Cuepacs, bekas Ketua Pengarah Pendidikan dan bekas KSU KDN.

HIDUP MELAYU!!!!! ... HIDUP UMNO!!!!!. PASTIKAN JANGAN AIR MATA DARAH BERCAMPUR KERINGAT BUMI DIPIJAK MILIK ORANG!!!!

WARISAN ANAK KECIL MAIN API

Anak kecil main api
Terbakar hatinya yang sepi
Air mata darah bercampur keringat
Bumi dipijak milik orang

Nenek moyang kaya-raya
Tergadai seluruh harta benda
Akibat sengketa sesamalah kita
Cinta lenyap di arus zaman

Indahnya bumi kita ini
Warisan berkurun lamanya
Hasil mengalir ke tangan yang lain
Peribumi merintih sendiri

Masa depan sungguh kelam
Kan lenyap peristiwa semalam
Tertutuplah hati terkunci mati
Maruah peribadi dah hilang

Kini kita cuma tinggal kuasa
Yang akan menentukan bangsa
Bersatulah hati bersama berbakti
Pulih kembali harga diri

Kita sudah tiada masa
Majulah dengan maha perkasa
Janganlah terlalai teruskan usaha
Melayu kan gagah di nusantara

Melayu kan gagah di nusantara
Melayu kan gagah di nusantara

111 comments:

  1. Maaflah.. bagilah tandatangan semua menteri kabinet... bagilah tandatangan semua adun bn... bagilah tandatangan semua ahli parlimen bn... bagilah tebal mana pun kertas yang penuh dengan tandatangan... perlu ingat itu bukan ARAHAN!!!! rakyat punya hak!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu KSU KDN tu lah yg arahkan Kalah jugak BN di Kajang Calun yg menang Cina pulak tu . Sekarang dah jd Bekas .. lu nak bodoh jgn ajak org jd bodoh lah

      Delete
  2. Pada hari ini, Khamis 13 Sya’ban 1429, bersamaan 14 Ogos 2008, saya Mohd. Saiful Bukhari Azlan (Nombor Kad Pengenalan 850706-01-5687) dengan ini sesungguhnya dengan nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang berikrar dan bersumpah seperti berikut:

    “A’uzubillahi minas syaitonirrajim. Bismillahirrahmanirrahim. Wallahi, Wabillahi, Watallahi. Saya bersumpah bahawa saya telah diliwat oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim pada 26 Jun 2008 iaitu pada tarikh tersebut Datuk Seri Anwar Ibrahim telah memasukkan zakarnya ke dalam dubur saya.

    Jika saya berdusta atas pengakuan ini, maka saya berdusta terhadap Allah S.W.T dan saya sanggup menerima azab, dilaknat dan kutukan daripada Allah S.W.T sehingga ke kiamat.

    Wallahualam.


    Terima kasih semua dalam blog ni yang banyak menyokong saya insan lemah yang terhimpit dgn kerakusan bekas bos saya.

    Saiful bukhari

    ReplyDelete
    Replies
    1. motif????????

      Delete
    2. Motifnya ialah aku benci umno. dan aku jugak benci manusia yg melakukan dosa dosa besar yg Nabi sendiri tak mengaku umatnya.

      Pilihlah perjuangan ke arah Jalan ISlam. Pilih satu organisasi yg berlandaskan Islam.

      PKR? bukannya parti islam. DNA umno masih melekit berkulat.

      PAS for all....

      Delete
    3. Wow best ni sepol pun baca blog ni jugak... satu soalan nak tanya encik sepol.. encik sepol dah kaya kan skrg ni??

      Delete
    4. Hehehe ...kenapa sepol x sepak je anwar tu...adakah kesedapan diliwat telah melemahkan sepol....

      Delete
    5. Kalu botul la ekau ni sepol ni nak tanyo knapo la ekau tak terajang je.nuar tu tak pun karate ka ekau kan kuat ni idak ekau menjerit kesodapan n nuar la mengerang keletihan...jawab dulu soalan ? Apo pun ekau bersumpah utk maruah kau yg nuar lak di tuduh esay nak tanyo knapo x pertahankan maruah diri ? Jawab soalan nuar oiii..atau ekau mmg x buka pun blog omakkau nie...sian omakkau dio kaw2 tahap telentang mempertahankan kau bang nuar oiii...kalu ikut kan banyak bondo nak tanyo nuar tp dio x buka blog omakkau nak wat cam mano...nak harap puak pkr tanyo entah bilo...apo pun bang nuar esay harap maso terluang nie berbahagio lah bsamo kluargo..pnjang umur dapek jumpo kok pendek umur akhirat sok bertemu semulo

      Delete
    6. setuju 1109. Yang mengaku saipol tu memang MUNAFIK

      Delete
    7. Dari dulu rakyat Mesia tertanya2.. K jelly pelincir lubang jubo tu sapa punya? Kenapa Epoi usung K jellly tu? Apa keperluan K Jelly tu dalam kehidupan Epoi dan K jelly tu botol yang keberapa? Kah kah kah kah...

      Delete
    8. Kalau pelincir jubo memang dah standy oleh yang menadah, camne nak kata ternoda oleh yang menoda? Undang2 Mesia Kanggaro mengatakan aktiviti menjubor adalah salah bagi kedua2 pihak jadi camne Epoi yang menonggeng tak dikira bersalah? Kih kih kih...

      Delete
    9. Hahaha...mknanya gang pkr mngakui lh yg liwat tu mmng brlaku...hahaha ttp sbb yg meliwat tu ialah nuar maka jgn disentuh atau dkwa nuar...dan rkyt malaysia kena redho yg bakal pm malaysia kaki liwat..

      Delete
    10. Setuju 15:10

      apa lagi. kalau nak charge sepol kenapa dari dulu sampai sekarang, berjanggut tak pernah ada usaha sama ada dari peguam, pelaku utk bawak balik kes ke atas sepol.

      tak sabar rasanya nak tunggu nuwar charge sepol. cepatt..

      org yg ternoda dah buat report dah dah diadilil mskrg tengah tunggu org
      yg menoda mintak siasat dan adili pulak.

      biar dua2 kena.

      tapi...yilek..

      nuwar senyap..
      malah tuding jari memanjang. action tarak

      Delete
    11. modal lama dah basi . di guna semasa pru tp tak memberi kesan apa apa pun malah menambah kan sokongan kuat kdp anwar dan pr .

      ini risalah@memorandum terbaru dan terkini . secara tak langsung menjadi kan pengakuan bersumpah sipol di ragui .

      Delete
    12. cai 15:27
      mmg cai bodoh lah . kalau anwar dakwa suka sama suka Kira anwar dah mengaku benda yg dia tak buat UMNO akan bebaskan kedua dua sbb tak cukup bukti . Kalau kena hukum pulak kau ingat sepol kena berapa tahun dan anwar berapa tahun ?

      aduh cai lu mmg bodoh .. bodoh lu buat gua berfikir.
      Ini kali kedua anwar kena hukum Yg pertama berapa tahun kena penjara ? 6 tahun jer kan, Tp anwar bebas dan di dapati tak bersalah. Jd ini kali kedua anwar kena tuduh atas sebab yg sama Kenapa hukuman penjara cuma 5 tahun . Kesalahan kali kedua sepatutnya kena lebih dan di tambah sbb anwar tak boleh kena rotan.

      Delete
    13. Ko ni mmg bebal agaknya cai 1527...itu menunjukkan bahawa tiada berlakunya kejadian liwat itu..watpe nak buat repot...

      Delete
  3. SIAPA SEBENARNYA YANG ZALIM?

    1. PEGUAM KARPAL SINGH – Anwar mempunyai hampir 10 peguam mewakili dan membela beliau dalam kes ini. Malah Anwar sendiri yang melantik peguam Karpal Singh bersama anak-anaknya untuk membela beliau dalam kes Saiful. Sedangkan Karpal telah pada 22 Okt 1997 menegaskan didalam Dewan Rakyat bahawa Anwar seorang peliwat dan beliau (Karpal) mendakwa mempunyai bukti kukuh. Dakwaan Karpal ini yang menyebabkan pihak polis menjalankan siasatan yang akhirnya membawa kepada pendakwaan Anwar. Malah dakwaan Karpal inilah adalah antara punca membawa kepada terbongkarnya skandal homoseks dan seks songsang luar tabi’e Anwar yang menyebabkan Tun Mahathir memecat Anwar sebagai Timbalan Perdana Menteri pada 02 Sept 1998.

    Jadi tidakkah Anwar menzalimi diri sendiri bila melantik Karpal Singh, orang yang menuduhnya seorang peliwat sebagai peguam?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heheh..crite lama ...terbaru xde ke..

      Delete
    2. pesara dan penjawat awam dah insaf dan sedar tak boleh bersabar lagi dng memberi peluang kpd umno Melayu melayu ini telah sedar termasuk Penyelaras praya persara dun kajang . Bodoh siapa tak marah sampai buat fitnah kali kedua ..

      Delete
  4. PEMBELAAN ALIBI

    2. PEMBELAAN ALIBI – Anwar telah mengemukakan pembelaan alibi (mendakwa beliau tiada ditempat kejadian) dalam menghadapi kes meliwat Saiful. Beliau diberi peluang oleh Mahkamah untuk memberi keterangan untuk membuktikan dakwaan alibi tersebut. Sebaliknya Anwar memilih untuk tidak memberi keterangan lalu menolak peluang membela diri yang diberikan oleh Mahkamah. Tindakan ini juga menafikan hak Pendakwaraya untuk menyoal-balas beliau. Dengan keengganan memberi keterangan, Anwar telah menafikan dirinya sendiri peluang untuk membuktikan kebenaran. Adakah Karpal Singh yang menasihatkan Anwar supaya jangan memberi keterangan?

    Jadi tidakkah Anwar menzalimi diri sendiri apabila mengambil pendirian menolak peluang yang diberi Mahkamah dan enggan memberi keterangan untuk membela diri sendiri?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni fakta ke auta

      Delete
    2. tak bela diri tu lah anwar dibebaskan oleh mahkamah tinggi.
      cuba Tanya apa faedah nya IO pergi potong plastik DNA? Besar sgt ke plastik tu mcm plastik bungkus air tebu ke?

      Delete
  5. 3. SAKSI ALIBI – Apabila mengemukakan pembelaan alibi, Anwar memberikan kepada Mahkamah antaranya 3 nama sebagai saksi untuk membuktikan beliau tidak berada ditempat kejadian. Saksi-saksi tersebut adalah isteri beliau sendiri yang juga calon PKR bagi DUN Kajang iaitu Datin Seri Wan Azizah Wan Ismail, pengawal peribadi yang juga adik iparnya Mokhtar dan rakan karibnya (yang juga tuan punya unit kondominium tempat kejadian liwat berlaku) Tuan Haji Hasanudin. Bagaimanapun ketiga-tiga saksi ini langsung tidak datang Mahkamah memberi keterangan. Mereka ini semua rapat dengan Anwar. Mengapa mereka gagal hadir ke Mahkamah untuk memberi keterangan bagi membela Anwar Ibrahim? Adakah mereka tidak mempercayai Anwar?

    Jadi tidakkah Anwar menzalimi diri sendiri apabila gagal mengemukakan saksi-saksi alibi yang merupakan ahli keluarga dan rakan rapat beliau sendiri?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dari tulisan ko ni....takut bebenor ko kat nuar yerr...... barang dah jatuh hukum yg ko dok cbok buka tu nih ngapo? ... bg aku ler...yg patut dirunsingnyer prk kajang tuh....kulu memihak pd calon umno x per ler ....natikn memihak pd dswa tak ke org kato ko nih upahan bangang. Duit duit jugak..... ko ni turun tak kat kajang ? Or ko ni do syok dgn android ko tu jer ? Jgn kencing bro

      Delete
    2. ni bukan maslah takut. Ini masalah moral yang man jika jika nuwar ikhlas perjuangkan agama, bangsa dan rakyat kenapa tidak memilih Islam sbg ideologinya?

      Delete
    3. Bro......agama bukan ditangan nuar or TGNA or TGHA..... Ahli bait dn kemuliannya saja yg layak jaga agama bro..... jom aku jemput ko ke masjid putera jaya malam niss...selawat dan kenali tuhan ko dan aku

      Delete
    4. Apa ada masalah pun kalau DSWA menang? TERLUPA ke memang kajang, PKR yang dah menang pun pada pru lepas?

      Siapa yg tutup semula kemenangan? Dan Siapa pula yang bukak balik gelanggang?

      Sesiapun pun termasuk PAS, UMNO, PSM, MCA boleh meilih utk bertanding atau tidak bertanding pun sebenarnya.

      Apa yg gelabah sangat?


      Pas for all

      Delete
    5. Kalau ahli Bait saja yang layak jaga Agama, yang bukan Ahli bait standard hampas aje ke? Islam tak mengamalkan KASTA dan Tuhan tak mensyariatkan KRONISMA jadi, jangan buat fitnah dan tunjuk bangang kat sini! Ptuuuuih!

      Delete
    6. Dah timbol sekor lg pulak dah anti hadis... Belajor hadis dulu bro baru boleh caci ahli bait bro

      Delete
  6. TANGGUH

    4. 60 PENANGGUHAN – Saiful membuat lapuran polis mengadu diliwat oleh majikannya Anwar Ibrahim pada 26 Jun 2008. Keputusan Mahkamah Tinggi dibuat pada 10 Jan 2012. Setelah rayuan dibuat oleh Pendakwaraya dan Mahkamah Rayuan telah mendengar hujah kesemua pihak iaitu Pendakwaraya (yang diwakili oleh Tan Sri Muhamad Shafee Abdullah) dan Karpal Singh serta anak-anak (yang mewakili Anwar) dan telah membuat keputusan pada 7 Mac 2014. Maknanya kes ini mengambil masa hampir 6 tahun sejak aduan dibuat oleh Saiful kepada Polis pada 26.06.2008. Bukankah ini bukti jelas Anwar telah diberi peluang dan masa lebih daripada mencukupi oleh Mahkamah. Sebaliknya kes ini mencatat rekod penangguhan paling banyak dalam satu-satu perbicaraan, iaitu melebihi 60 kali, dan kebanyakannya atas permintaan Anwar.

    Jadi tidakkah Anwar menzalimi diri sendiri apabila asyik memohon penangguhan yang akhirnya melengahkan perbicaraan kes sehingga berlarutan hampir 6 tahun?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Justice Hurried,Justice Buried

      Delete
  7. TIBA TIBA LARI

    5. LARI KE TURKI – Sebaik sahaja maklumat diterima pada 28.06.2008 bahawa Saiful telah membuat lapuran polis mendakwa diliwat oleh Anwar, keadaan menjadi kecoh di Quality Hotel Shah Alam dimana berlangsung Seminar Kepimpinan Wakil Rakyat PKR dimana Anwar dijadualkan memberikan ucapan malam itu. Semua program seminar dibatalkan, sebaliknya perancangan dibuat untuk Anwar melarikan diri ke Turki, yang kemudiannya diubah untuk mendapatkan perlindungan di Kedutaan Turki di Kuala Lumpur atas alasan konon ada cubaan mahu menembak mati Anwar. Dan Anwar pada malam itu dibawa keluar secara rahsia ke Kedutaan Turki. Ini menimbulkan persepsi dikalangan rakyat bahawa Anwar takut dengan lapuran Saiful itu; bak kata pepatah Melayu, ‘kalau tidak ada angin, takkan pohon bergoyang’.

    Jadi tidakkah Anwar menzalimi diri sendiri dengan menimbulkan persepsi dia bersalah apabila pembangkang membuat dakwaan konon ada cubaan nak menembak mati Anwar menyebabkan beliau terpaksa melarikan diri untuk mendapat perlindungan di Kedutaan Turki sebaik sebaik sahaja Saiful membuat lapuran polis?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Habis tu sapa liwat antuya? Anwar?

      Delete
  8. DNA YE BUKAN AIRMANI.

    6. DNA – Kemudiannya timbul persoalan bahawa terdapat DNA bersumberkan daripada sperma Anwar didalam anus Saiful sebagai bukti berlakunya perbuatan liwat. Lalu Anwar dinasihatkan memberikan sampel darah untuk ujian DNA, yang jika terbukti DNA darah beliau tidak sama dengan DNA yang ditemui dalam anus Saiful bukan sahaja akan menafikan dakwaan Saiful, malah mungkin boleh menyebabkan krisis keyakinan terhadap Kerajaan dan Polis yang boleh menggugat, malah mungkin boleh menumbangkan Kerajaan. Sebaliknya Anwar memilih untuk enggan bekerjasama memberikan sampel darah beliau untuk ujian DNA. Ini menimbulkan persepsi ada sesuatu yang hendak disembunyikan!

    Jadi tidakkah Anwar menzalimi diri sendiri dengan menimbulkan persepsi cuba menyembunyikan kebenaran apabila enggan memberikan sampel darahnya untuk ujian DNA yang boleh menafikan dakwaan Saiful?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau dah anuar tidak bagi sampel DNA macamana boleh disahkan air mani yg ada dijuboq sepol kepunyaan anuar pelik ya?

      Delete
    2. Cai lu cuma tahu kes anwar melalui blog pro pr je ke..atau pun sbb kes ni trlalu lama maka lu tk blh nk ingt...alahai cai nk komen pun buat2 le homework sndiri baru komen...klu ada lg spesis yg sama cam lu cai dn brniat nk komen cam lu...lupakn, sbb anwar trsa lbh bongkak bila tngk quality iq pnyokong nya tahap longkang..

      Delete
    3. Cai 1419 ...lu pulak macam ada kat tpt kejadian liwat je ataupun lu memang kaki liwat...kah...kah...kah....

      Delete
    4. Habis tu siapa liwat tuya?

      Delete
  9. KANUN KESEKSAAN

    7. SUKA SAMA SUKA – Christopher Leong, Presiden Majlis Peguam yang merupakan sekutu kuat pembangkang ketika mengulas keputusan Mahkamah Rayuan itu menyatakan berdasarkan bukti dan keterangan yang dikemukakan dalam Mahkamah, jelas bahawa kes liwat Anwar terhadap pembantunya Saiful Bukhari dilakukan ‘atas dasar suka sama suka’. Majlis Peguam tidak mempertikaikan kejadian Anwar meliwat Saiful itu berlaku, cuma mereka mempertikaikan kenapa Saiful tidak dituduh bersama Anwar kerana melakukan liwat suka sama suka*. Persoalannya ialah mengapa Anwar tidak menyaman Presiden Bar Council atas kenyataan tersebut? Bukankah Anwar menzalimi diri sendiri apabila melakukan liwat suka sama suka terhadap pembantunya Saiful?
    Jadi tidakkah Anwar menzalimi diri sendiri apabila gagal menyaman Presiden Majlis Peguam yang mendakwa perlakuan liwat dia dengan Saiful adalah perbuatan suka sama suka?

    ReplyDelete
    Replies
    1. disini timbul persoalan kalau dah liwat itu dilakukan suka sama suka kenapa pehak pendakwa tidak mendakwasepol ?disinilah timbulnya persepsi bahawa kes liwat ini memang dirancang semata2, ia memang konspirasi politik peringkat atasan dan kenapa ada pehak atasan yg cuba halang anuar bawa kes qazaf (menuduh tampa saksi) kemahkamah syariah.

      Delete
    2. betul!! sangat betul.
      sila pihak yang merasakan bhw jika ada perlakuan suka sama suka sila bersungguh bawa ke pengadilan semula. Peguam anuwar pun ada.

      silakan. di alu alukannn sesangat.

      Belajar mengenai tatacara pendakwaan. fungsi. Mereka bukan tukang tangkap orang.

      Nak ke Anuwar? hehe

      Delete
    3. Yeke... apa tatacara pendakwaan?? Huraikan.. knapa pulak dalam kes anwar pihak hakim yg mendengar kes berkata kes ni tak boleh dirujuk ke mahkamah syariah... jelaskan

      Delete
    4. Cai..anwar dan saifol bkn ditngkap sewaktu suka sama suka melakukn perbuatan luar tabie..ttp anwar didkwa kerana saifol buat laporan dan dakwaan beliau diliwat..sama mcm kes sukma dan azizan...adakh anwar nk buat dkwaan yg kes ni suka sama suka agar nasib saifol sama sprti sukma...aku setuju dgn cai 11.42 rkyt mngalukn2 tndkn anwar utk sabitkn saifol..cai 12.38 sila usulkn kpd parti lu utk buat rang undang2 jenayah seksual dibicara di mhkmh syariah bkn kerana anwar sbb kes liwat dan rogol bkn kes anwar satu2nya dimalaysia..kita harus simpati kpd perogol dan peliwat sblm ni yg kena pnjara wlupun mngsa gagal tmpilkn 4 sksi...hrp2 cai lps ni tkda waris lu mnjd mngsa rogol/liwat seorg..sbb mana dia nk cari saksi kes rogol melainkn dirogol brgilir2 lbh 5 org ttp blhkh 4 perogol td mnjd saksi kpd seorg perogol lg..sbb klu org yg jujur alim tkkn nk tnggu rogol selesai pastu jd saksi..cai fikir lbh jauh lg bkn dlm spenda anwar...

      Delete
    5. Adakah liwat tuya juga suka sama suka?

      Delete
  10. BEBAS DALAM JAMINAN SEJAK 2008

    8. BEBAS DENGAN JAMINAN – Selama perbicaraan berlangsung sejak 2008, Anwar bebas atas jaminan. Malahan setelah dijatuhkan hukuman 5 tahun penjara oleh Mahkamah Rayuan pada 7 Mac 2014, Mahkamah memberikan Anwar penangguhan perlaksanaan hukuman penjara tersebut, dan beliau dilepaskan dengan jaminan sehingga rayuan di Mahkamah Persekutuan selesai kelak. Diwaktu yang sama, Anwar bebas berjalan kesana kemari, malah boleh pergi keluar negara tanpa sekatan oleh Kerajaan Malaysia. Bandingkan ini dengan apa yang dihadapi oleh saudara Azizul dan isteri yang ditahan dipenjara Sweden tanpa jaminan sehingga hari ini sementara menanti selesai perbicaraan kes mereka di Mahkamah Sweden.

    Jadi tidakkah Anwar menzalimi diri sendiri kerana memberi persepsi kepada rakyat yang dia mendapat layanan istimewa kerana masih bebas duduk diluar walaupun telah dihukum dengan hukuman 5 tahun penjara sedangkan rakyat Malaysia di Sweden masih merengkok dalam tahanan walaupun belum dihukum lagi?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Peliwat tuya terus bebas. Tak perlu sebarang jaminan pun

      Delete
  11. * (Nota: pendirian Majlis Peguam bahawa ini kes liwat suka sama suka adalah jelas salah dan bercanggah dengan undang-undang kerana pertuduhan dibawah Seksyen 377B (yang mesti dibaca dengan Seksyen 377A) Kanun Kesiksaan tidak memerlukan pembuktian samada ianya dilakukan suka sama suka atau secara paksa. Itu adalah peruntukkan Seksyen 377D. Bagi pertuduhan dibawah Seksyen 377B, cukup sekadar Pendakwaraya membuktikan berlakunya unsur liwat. Dan pembuktian bahawa terdapat DNA bersumberkan daripada sperma Anwar didalam anus Saiful sudah cukup untuk memenuhi peruntukkan Seksyen 377B yang dibaca dengan Seksyen 377A. Oleh itu soal perlakuan liwat itu suka sama suka atau paksaan atau Pendakwaraya patut menuduh Saiful juga tidak timbul dan bukan isu kes).

    ReplyDelete
  12. Kalau Mahkamah bukannya lagi tempat untuk diadili, habis dimana??

    Ketua kampung? penghulu? Raja? Perdana Menteri?

    fikir fikir lah

    ReplyDelete
    Replies
    1. habis kenapa sepol lukan sumpah laknat kalau kes ini dibawa kemahkamah apa tujuannya adakah syariat islam begitu???

      Delete
    2. Cai 1142 adakh mnjd satu dosa besar jika umatNya mnyerahkn kebenaran bersaksikn nama Allah.. benar atau dusta sumpah laknat tu biar Allah tntukn...dan dlm mhkamah sumpah laknat tidak dijdkn sbgi bukti pun...

      Delete
    3. Cai 1142 nuar sumpah ke tak lu ttp macai umngok gak....lu kasi tau sumpah laknat tu tu lu ikut hukum apa?

      Delete
  13. copypaste dari blogzulkulim ropenye..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada masalahke...klu copypaste dari blog nuar baru lu yakin...cai wan azizah prnh mnyatakn yg beliau trpksa mnyokong anwar bkn kerana dia yakin dgn anwar..ttp demi nama dan maruah anak2 anwar dan cucu2 anwar..anwar dh tk lama dah..ttp yg akan menngung malu sepnjng hayat ialah keturunan anwar..

      Delete
  14. DSAI sekeluarga telah difitnah secara jelas...
    Marilah kita rakyat bersama sama menguburkan parti ciptaan british sebelum bala yg lebih besar menimpa negara...

    ReplyDelete
    Replies
    1. fitnah? Sepol yang report diri sendiri kena liwat dikatakan fitnah? sila adili kalau benar di mahkamah. senang je.
      Jubor menjadio mangsa liwat. salah ke buat report mintak disiasat?


      Delete
    2. Kenapa pulak kenyataan dan bukti doktor yg mengatakan liwat tidak berlaku tidak diambil kira oleh mahkamah??...sedangkan doktor tersebut yg pertama kali memeriksa jubo sepol setelah ada aduan diliwat..kes yg mencurigakan

      Delete
    3. Cai setiap kes kecederaan yg berunsurkn jenayah perlu dirujuk kpd pakar dihospital kerajaan dgn diawasi oleh polis...adakh doktor pusparawi mngesahkn yg beliau memeriksa keseluruhan??? Hospitl pusparawi juga yg rujuk kes ni ke pakar hospital kerajaan...

      Delete
  15. X payah dok bg sesi penerangan sgt la kot... sebab klu anwar meliwat ke x meliwat ke... pendukung PR tetap mau jatuhkan parti bangsat negara...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sekarang kes liwat dah basi rakyat sekarang bercakap tentang harga barangan naik harga komuditi tempatan turun menjunam pemenpin dok korek taik idung kerana terlalu bangak makan duit rakyat saham bumi putra RM 52 bilion lesap bersama banknya2 perwaja RM berbilion hilang semua itu tertanggung atas bahu rakyat.

      Delete
    2. Basi kepada org yang tidak beriman. Pada kami ahli dalam perjuangan islam bersama PAS tidak akan anggap ringan perkara ini. Ini melibatkan hasrat seorang pemimpin yg ingin memimpin negara.

      Delete
    3. Lu hadi awang ke nik aziz...cai 1533

      Delete
  16. bumi dipijak milik orang.....siapa yg gadai bumi ini..? PAS? DAP? PKR? sudah tentu jawapan nya tidak. so, Siapa? hahahahahhahahaahahh for sure ..........

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg jatuhkan gadaikan ada diantaranya orang yg dulunya bersama kerajaan.


      pas for all

      Delete
    2. Yang gadai dah tentu alif mim nun wau sarkas... kah kah.. parti ni dari zaman p ramli smpi skrg semua pakat benci

      Delete
    3. Hahaha...bila kerajaan bg tanah, bg bntuan, bg modal kpd org melayu dan org melayu jual kpd cina secara peribadi maka yg salah kerajaan...untung jd melayu ni bila kaya dan senang mnjd lupa ttp bila mnjd bngsat maka yg paling mudah masuk pr dan salahkn kerajaan...cai sejujurnya bngsat sngt ke hidup lu selama di bwh kerajaan yg dikata amat zalim dan kejam ni...klu bngsat aku pasti lu tk kn buang duit dan masa main blog...

      Delete
    4. KETAHUILAH ........puak UMNO APCO YAHUDI celaka semakin banyak kamu menjerit liwat liwat liwat...kami semakin benci dgn kamu kami semakin benci dgn pemimpin2 kamu, kami semakin benci dgn parti dacing kamu....dan yg paling penting kami rakyat 52% tak bodoh macam UMNO APCO YAHUDI

      Delete
  17. Aku benci umno berpolitik macam yahudi.....ya Allah kau laknak lah umno ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. selagi namanya parti politik yang bukan berideologi islam..memang mcm yahudi spt umno, pkr , mca,

      pilihlah PAS. senang citer

      Delete
    2. Pas ni ok cuma pemimpin tu kena cerdas sikit jgn buat kesilapan sgt... mcm kes hadi yg tuduh org pkr jual dadah syabu tu...

      Delete
    3. Cai 1104..lu prnh mnjd rakyat israel ke atau duk kt smpdn tebing barat sbb lu rasakn umno ni sama dgn yahudi..pttlh anwar sokong Israel sbb yahudi tu tak sekejam manapun..cntohnya negara kita yg aman makmur wlupun dikatakn
      dikuasai politik yahudi..

      Cai11.31 masalahnya skrg ni antara pas dan dap pun rkyt dah konpius...yg pas bangang sngt nk jd balaci dan macai dap sapa suruh..alahai klu pr menang pun pas dgn kelantannya dan jawatan pusat pun setakat tmbalan mnteri atau s/usaha parlimen je..

      Delete
  18. Aku ni xdelah menyokong mana2 pihak dan x berapa terer sgt pasal law ni...tapi aku rasa banyak sgt lompang dalam perbicaraan...kes liwat ni lebih hebat pulak beritanya dari kes pembunuhan altantuya dari mongolia...jadi aku rasa ini semua hanyalah masalah politik saja...aku rasa dsai dianiaya untuk mematikan pengaruhnya....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perkara ni mudah je bro nuar la kena buka simpulnya kalu dia pertahankan maruah dia buat cam sepol kerajaan pun x leh wat apa melingkup bn bro kaw kaw org melayu sokong termasuklah aku cina n india skrg kompem sokong pakatan jd nuar la yg kena buka simpul ni ngan mahadir semua telungkup...

      Delete
    2. mongolia? altantuya?
      Kalau ada bukti, kes, dokumen sila pemimpin bawak , berusaha bersungguh bawak benda di diadili semula. tapi smpi skerang...senyap je.

      simple. Diadili dimahkamah. Bukan setakat cakap dlm parlimen, ceramah. bawak ketengah.

      Delete
    3. Hehehe...nak tanya sikitlah pada siapa yg tahu...mahkamah dibawah jabatan mana ya?siapakah yg mengarahkan pembunuhan itu?

      Delete
    4. Owh baru tau sistem undang2 kita memerlukan pemimpin politik yg mencari dan membawa bukti.... lain kali klu nak bg komen jgn bg org gelak sebab kebodohan diri tu k

      Delete
    5. Peguam ada. Org yang kununnya berpengetahuan ada. buat laporan secara rasmi. bukan hanya bersidang akhbar dan berceramah je utk tuduh org lain.

      Tapi bila pihak berkuasa spt cth polis, sprm mintak keterangan dokumen..senyap. tak pernah ada usaha dtg sama ada melalui peguam atau individu.

      kecut.

      Delete
    6. Cai 1538...sebelum nak bercerita aku nak tanya polis ngan sprm tu dibawah jabatan apa cai...kalau x tau lebih baik lu senyap...hampehhhh

      Delete
  19. kalau betul nk bicarakan anwar dgn adil kenapa tak dibicarakan menggunakan kaedah dan syariah islam dalam quran sedangkan yg menuduh dan tertuduh adalah muslim tinggal dlm negara islam . kenapa umno bn takut menggunakan hukum Allah, sedangkan umno mendabik dada kononnya terlampau islamik tapi zalim kpd umat islam sendiri....inilah buktinya umno bn wajib berada dipihak yg salah dan berdosa sampai mengaku salah dan bertaubat

    ReplyDelete
  20. orang islam sebenar wajib yakin dgn aqidah, syariah dan akhlak islam, bukan mengagungkan sistem kehakiman common law penjajah british yg kafir. mana bukti keyakinan umno bn terhdap islam jika umno bn terus menerus memfitnah, melucah dan menggunakan mahkamah kafir mendahului mahkamah Allah???????????????

    ReplyDelete
  21. Tolong bg pencerahan... rasa rasanya nuar mahadir daim taw sesuatu depa nie dulukan berkawan baik ada hal yg lebih BESAR kot depa pakat pakat kita yg menyokong bertelagah...kan zaman soros serang malaysia steady je...apa pun aku percaya org melayu akan bersatu kalu malaysia ni kucar kacir

    ReplyDelete
  22. org islam tidak dapat menerima hukuman mahkamah kafir terhadap org islam dlm kes ini kerana org islam yakin mahkamah islam shj yg adil dan mahkamah selain dari itu tidak adil....apakah bodoh dan jahil sgt umno bn ni.....?

    ReplyDelete
    Replies
    1. PKR kalau memerintah pun akan masih tertakluk dgn akta dan undang2 yg sedia ada.

      Delete
    2. tetap ada dua mahkamah, ia itu syariah dan undang undang penjajah british yang dijilat oleh umno bn

      Delete
  23. dlm kes ini alquran sgt jelas untuk diikuti kaedahnya...kenapa umno jika benar ikhlas islamnya sanggup mendaulatkan undang2 kafir warisan penjajah british dan mengenepikan kaedah dan undang2 islam?

    ReplyDelete
    Replies
    1. umno parti bukan berideologi islam. PKR pun sama. malah parti campuran anutan.

      kena ingat tu. Ni blog pkr. bukan blog islam.

      Delete
    2. tapi kes ini melibatkan orang islam dan undang undang islam ada, tapi kenapa umno bn melalui jamil khir mengenepikan perbicaraan di mahkmah islam dan memberikan laluan terhadap mahkamah kafir common law british dan subservient kepada penjajah baru umno bn...mana islam nya umno ??????????????????

      Delete
  24. dlm hal ini jika kita setuju dgn kaedah dan undang2 umno maka kita turut bersalah dan berdosa besar macam org umno bn yg menolak kaedah dan undang2 islam

    ReplyDelete
    Replies
    1. umno takde kaedah undang undang dalam kes meliwat.rogol atau jenayah yg lain.

      kena paham tu

      Delete
    2. ada kaedah dan undang undang jenayah syariah wilayah persekuatuan atau mana mana negeri lain.....tapi diketepikan oleh umno bn....dgn sengaja

      Delete
  25. siapa nk dapat share dosa besar dgn umno bn dan kuncu2nya dlm kezaliman ini?

    ReplyDelete
  26. Aktiviti meliwat jubo tuya tak pernah pun dibuat rayuan.tp kes anwar rayuan dibuat berpuluh kali.nak nafikan lg mahkamah penjilat umno.

    kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ingatkan cordik rupanya bangang tak sudah...kes anwar yg minta rayuan ialah saipol...kes altantuya yg lu yakin sngt diliwat atas akuan brsumpah bala...hahaha org islam lbh yakin dgn akuan brsumpah dari sumpah laknat atas nama Allah..hahaha maka lu tlg prjuangkn cai..lu pujuk waris tuya utk mohon rayuan...klu waris brpuashati dgn prbicaraan yg lepas lu lak yg tak puas hati kenapa cai...lu call mak pak tuya utk mohon rayuan dgn kos lu tnggung...ckp dlm blog atau kdi kopi tk guna cai...

      Delete
  27. Menteri melayu (pelajaran) -guru dapat buat degree tanpa mengira kepandaian (spm xyah skor), time based, kerja susah yg menggangu bisnis luar cikgu2 boleh mansuhkan cth.ppsmi, pbs dll.

    Menteri bukan melayu (kesihatan) -tak dapat jadi doktor wpun spm banyak kredit ada minat dan keikhlasan, tak dapat ambil kursus mudah mcm pensiswazahan utk dpt degree dan jadi doktor, prosedur susah tak boleh kowtim mansuh, tak boleh buat bisnis luar.

    Undilah Melayu di kajang dan di mana mana saja.

    ReplyDelete
  28. Biawak-biawak dah lama buat kerja macam ni. Dah banyak kali dapat kad dan rayuan dari mereka. Oleh sebab mereka biawak aku tak peduli.

    ReplyDelete
  29. aku pesara pgwi krjaan, tobat nk bg undi pd BN sb pncen aku dpt nk mkn pn sush, dsbabkan brg melampau lampau naik. cukplh BN

    ReplyDelete
  30. Aku cukup kesian tengok gelagat pencacai UMNO, sanggup menegakkan benang yang basah walaupun sudah terang lagi bersuluh yang UMNO ni kaki rasuah, kaki penipu, kaki pukul dan hipokrit. Semuanya kerana nak carik makan. Pasal apa carik makan cara ni? Sebab kerajaan UMNO dah kebas duit rakyat, harga barang naik, orang jujur takleh dapat kontrak, semua kroni yang sebat, orang bodoh dan tak amanah dilantik pemimpin, last-last terpaksalah cari sesuap nasik melalui penghambaan diri pada UMNO. Cabut bendera Pakatan sebatang RM0.50, tulis komen lucah kat blog pro-Pakatan RM10, goyang bontot depan rumah Ambiga RM100, tampar Teresa Kok RM1500. Kesian sungguh, diperbodohkan cukup-cukup sampai hilang adab dan maruah sebagi orang Melayu yang sepatutnya berbudi bahasa dan rendah diri.

    Kalau takde duit, bagi tau la kat aku, aku boleh bagi, takyah jadi malaun UMNO jual maruah, macam mak bapak tak ajar je

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lu ke yg jadi macai bebayor semua lu taw lu yg jual maruah mak bapak lu yg x ajar kot lu menyalak kat sini knapa

      Delete
    2. Menyalak kat sini? Aku penyokong Pakatan Rakyat la lahanat, memang laa aku baca dan komen kat blog kegemaran aku nih. Yang kau penyokong Barisan Nazional, pahal duduk sibuk kat blog Pakatan Rakyat? Dah kemaruk perhatian sangat ke pasal takde orang lawat blog BN korang yang bodoh lagi penuh dengan fitnah tu? Nampaknya kau yang tengah menyalak, berkokok dan melolong kat blog orang lain tanpa segan silu, boooooo tak tau malu sungguh macai upahan BN nih. Macam la ni blog bapak tiri laki mak kau punya.

      Dah, pegi main jauh-jauh. Popeye makan bayam jadi kuat, Macai UMNGOK terlebih makan kangkung jadi bodoh, inilah akibatnya!

      Delete
  31. Mints Oman Kau berita terkini Dari Bogor lokasi skg MH370. Jgn layan Spesis Tu. Kat TV berita mcm siri drama pulak Tu je. Sapa pengarah tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. .....bernafas dalam jubo....

      Delete
  32. Disebabkan sepol berjaya mengemut taiknya selama 3 hari maka jubo sepol bejaya memberi nafas pd umno dan penasihatnya apco yahudi.

    kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. DNA.

      ingat tu.

      bukan secawan air mani.
      kalau berbaldi airmani pun yg dah dibersihkan..dna masih boleh dikesan.;

      Delete
    2. Lembu sape lh bg komen bodoh
      Tu sbb dlm perbicaraan sepol bila di tanya dia mengaku yg dia tak mandi 3 hari. Inspektor kes rogol Bkt Aman bg taklimat psl jenayah rogol meminta mangsa jgn mandi selepas di rogol .. Kat dubur bukan dna air mani je dng taik sepol pun ada ..

      Delete
    3. ingat ada DNA ketiga yang tidak mau dikenal pasti oleh babi babi umno bn tu?...kenapa tak dedahkan?. DNA ketiga itulah hantu dan syaitan yg punya angkara......ini bermakna bahan bukti itu sangat sangat meragukan dan tidak boleh mensabitkan tertuduh, hanya hakim yang bodoh dan ingin masuk neraka sahaja mensabitkan orang bersalah....tapi itulah pilihan mereka, kita ucapkan selamat mampos kepada penzalim penzalim dan jangan ingat boleh terselamat dari keadilan....dunia dan akhirat.

      Delete
  33. sekarang pun bumi dipijak mmg milik org dh sbb kebodohan umno memerintah lebih 50 tahun...hanya memperjuang perut tembolok dan kroni2.. rakyat biasa susah dpt rumah..klu ada pun rumah flat..tinggi2 mcm sarang burung..

    ReplyDelete
  34. TAK ADA LANGSUNG DLM RISALAH TERSBT AYAT 'LIWAT' !!!

    ReplyDelete
  35. Umno ni memang haprak... macai yg sokong umno pulak kena kencing meleleh...

    ReplyDelete
  36. Baca Kedah Kini skg teori mcm Kapal Tu diaorok DLM Alam Ghaib. X caya jgn baca

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macamana lenyapnya altantuya, mcm itulah juga kapal tu lenyap

      Delete
  37. Camtu ler juga lenyap jam omaygah...kuat berzina rupanya...bontot pun suka puak pkr lak menjilat jilat eloklah tu jd babi hutan

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...