Sunday 30 March 2014

BEKAS KETUA JURUTERBANG SERANTAU MAS PERTIKAIKAN PERCANGGAHAN KETARA INFORMASI TERDAHULU DENGAN TAKLIMAT YANG DIBERIKAN KEPADA KELUARGA DI CHINA.


Sudah semakin berkecamuk dan berkecelaru kini .. pelbagai versi dan informasi di berikan kepada rakyat.

Gambar-gambar terbaharu berkenaan dengan laluan pesawat Penerbangan Malaysia (MAS), MH370 yang dipercayai disediakan oleh kerajaan kepada keluarga di China telah mengubah anggapan awal tentang kes tersebut.

Menurut bekas Ketua Juruterbang Penerbangan Serantau MAS, Kapten Datuk Nik Ahmad Huzlan Nik Hussain, gambar itu merupakan nikazizsatu “pencerahan baru” yang kini bercanggah dengan informasi terdahulu yang mengatakan pesawat membuat satu pusingan ke arah kiri.

Paparan peta itu antaranya menunjukkan pesawat telah membuat satu pusingan 270 darjah ke arah kanan, katanya.

“Teori ini menguatkan lagi segi teori human interference (perbuatan disengaja),” kata Kapten Nik kepada Agenda AWANI pada Sabtu.

Tambahnya lagi, jika laluan itu benar, ia menunjukkan satu tindakan yang telah difikir semasak-masaknya dan teliti oleh pelakunya.

“Pusingan tu besar, tu nampaknya tiada cornering… maknanya pesawat dikendali sepenuhnya, ia tiada kerosakan,” kata Nik Huzlan yang mempunyai pengalaman lebih daripada 30 tahun dalam bidang penerbangan.

23 comments:

  1. Haluuuuuuu. ......

    mkin bergelegak kpala jit tuya...alasan aper yg nk d kncing lagi...smua hujah tlh dibrikn tpi smakin lu sembang smakin loya dn mngelikn hati sluruh manusia d dumia yg crdik x trmasuk pndokong umnongok yg ngok yg tlah dtkdirkn utk ungok dri lahir hngga ke liang lahad .....

    Khak tuih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kemana komando/perisik pasukan elit Malaysia di hantar tu, tak dapat kesan lagi ke.....???? drpd bekas TOTOK UMNO KG MEDAN....!!!!!

      Delete
    2. Kemana komando/perisik pasukan elit Malaysia di hantar tu, tak dapat kesan lagi ke.....???? drpd bekas TOTOK UMNO KG MEDAN....!!!!!

      Delete
    3. ya jugak kan..mana piginya puak2 komando elit tu...ntah2 depa pun ghuyub macam tu jugak....Dalam gambar bukan main garang dan bergaya lagi....aku la ni sakit hati sangat dan amat menyampah tengok muka najib n hisyamudin yang buat2 muka sedih dalam setiap sidang media....nak termuntah tengok lakonan buat2 sedih tu....hhiiiiisssshhhh

      Delete
  2. biasa la. kena cakap berbelit2 mcm biawak. baru namanya org ameno.

    ReplyDelete
  3. Dirampas dan di sorok yakin.. Tak payah susahlah mencari

    ReplyDelete
  4. kalau umno bn masih mau najib hamba CIA,FBI dan zionis menerajui malaysia memang benarlah umno bn dh tak berguna satu abuk pun, sanggup menggadai maruah umat dan benar2 pengkhianat yg memusuhi islam zaman berzaman

    ReplyDelete
  5. Serah je najib pd negara monggol lps tu bru tebusan akan dilepaskan.kalau x sampai bila2 kes ni tak kan selesai.

    kuikuikui

    ReplyDelete
  6. x ksian ke kat PM kite tu

    ReplyDelete
  7. Bagilah peluang dial bertaubat

    ReplyDelete
  8. Yg komen mmg senang kondem..
    Dasar bangsa tak pernah bersyukur...

    Klau tak sokong, tak payah kutuk la..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bkn kutuk la ngok tpi nasihat

      Delete
    2. Tak pernah bersyukur pada siapa, anon 21:46?

      Syukur pada ALLAH .... DIA sayangkan pemimpin malaysia lantas diuji kaw2....kalau pemimpin malaysia tak sedar n insaf jugak, jawablah dalam kubur masing2.....jangan suruh kami bangsa melayu ni bersyukur pada parti....kami tak nak syirikkan Allah........kami kondem dan kutuk sebab kami malu bangsa melayu dihina satu donia...hanya kerana pemimpin tak letak Islam jadi nombor satu.....so jgn sembang pasal bangsa kalau ugama diletak nombor dua....

      Delete
    3. Aku setuju dengan anon 21:57.
      Yang dok bohong Melayu tu le yang mengaku jaguh mempertahankan Melayu. Mereka berkokok seolah-olah depalah yang ber"jasa" kepada Melayu. Bangsa Melayu diperlekehkan disebabkan adanya Melayu macam anon 21:46.
      Inilah Melayu yang patut diharamjadahkan. Aku dah cabar depa tu. Kalaulah hangpa tebal sangat dengan semangat "Melayu" hangpa, dirikanlah TANAH PERKUBURAN MELAYU. Sampai hari ini, aku masih tak nampak puak UMNO berani berbuat sedemikian. Jadi biarlah orang UMNO simpan di TANAH PERKUBURAN MELAYU dan bukan UMNO simpan di TANAH PERKUBURAN ISLAM.

      Delete
  9. Dah malas nak layan soalan bertubi2 dan rungutan rakyat maka trrus diimpulkan MH379 berakhir di laitan Hindi.

    Najib2.....

    Macm kes pembunuhan Altanthuya jugak. Nak tutup kes...bunuh dan letupkan terus mangsa ya...

    ReplyDelete
  10. Setiap kesilapan pada masa lalu boleh ditebus dengan jalan keadilan. Konsep keadilan ialah meletakkan sesuatu pada tempatnya, kembalikan hak kepada yang berhak. Lawannya zalim. Setiap perbuatan tidak adil adalah zalim hatta ada ulama mengatakan berbogel juga zalim kerana hanya binatang berbogel jika meletakkan diri manusia di tempat binatang adalah menzalimi diri. Zalim dikeji Allah. Sekarang kita tengok kerana perbuatan zalim ramai scorer menganggur dan PATI memenuhi negara membawa penyakit dan jenayah. Ayo kembalikan degree berasaskan kepandaian (skor spm), bagi sesiapa yang sudah terlepas spm wajibkan ambil spm calon persendirian dan wajibkan skor 5A. Bukan beri kurusus berasaskan wang akibat tidak pandai maka ramai jumpa lecturer minta diluluskan, minta soalan mana nak keluar exam atau assignment upah orang. Degree akan kembali dihormati. Semua orang akan berfungsi mengikut kepandaian masing masing dalam masyarakat.

    NURKEDEPAN (KEmbalikan DEgree berasaskan kePANdaian, SPM 5A < degree dan guru, 3A-4A diploma, 1A-2A sijil, 0A buruh, amah dan pekerja am)

    ReplyDelete
  11. apa sebenarnya yang isteri Kapten Zahari mahu dari pendedahan rumahtangganya?

    berita ini amat mengejutkan
    lanjut di sini

    ReplyDelete
  12. Tapi Nik pilot ni pun asa tak paham jugak apa dia nak kata?Pilot yg rampas kapal terbang kerana perjalanan kapal terbang menampakkan ia di kendalikan org yg mahir.Passenger dia kata tak mungkin,cabin crew tidah mustahil.Kapal terbang tidak di bawa ka utara kerana banyak radar jadi dibawa ka selatan kerana tak ada radar.Diego Garcia tak ada radar ke?

    ReplyDelete
  13. Ada radar pun macam tak da radar. Ketua ATM yg boroi tu patut letak jawatan. Makan gaji buta. Dah tahu ada kapal yg dikesan radar..tapi..boleh syok goyang kaki dan melantak. Mujur tak kena serang dgn musuh. Kalau tidak..2 hari haru tau ada negeri yg kena serang.
    Letak jawatan la boroi woiiiii...
    Bikin negara susah aja

    ReplyDelete
  14. kalau maklumat yg terbaru ini betul kenapa lah dulu menipu
    kalau maklumat yg terbaru ini tipu kenapa lah skg nak menipu

    kita yg mendengar pun rasa menyampah mcm mana lah keluarga mangsa mh370. Pihak kjaan kena bagi taklimat mengenai maklumat terbaru ini kpd keluarga magsa mh 370. Baru nak redha dng nasib yg menimpa dah cerita lain pulak . Smp bila ?

    ReplyDelete
  15. jadi apabila org fasiq (zalim, hamba penjajah) bawa berita pastikan dulu

    ReplyDelete
  16. siapa sebenarnya yang menghina dan tak hormat keluarga yang terlibat dengan mh370....takan layan kes mh370 cam kes cincin 24 jota....kejap dibeli dengan duit tabungan dari sejak kecil...kejap cincin untuk pameran pula.....apa2 hal pun yang dibunuh c4 tu mungkin motifnya tak penting tapi motif hilang mh370 tu sangat penting.

    ReplyDelete
  17. woooiit....takan pok jib pm pertama yang ditangkap pihak polis kerana membuat spekulasi ??? kah..kah...kah....lawak free dari elit2 keturunan iman diwarisi.. ...

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...