Tuesday 25 March 2014

KES SAMAN PENDAKWA RAYA LAWAN YB LOKE, YB RAFIZI DAN ADIB DI PINDA PIHAK PENDAKWARAYA SETELAH PEGUAM GOBIND SINGH DEO TELAH BERJAYA MEMBUKTIKAN YANG DBKL BUKAN TUAN PUNYA PADANG MERBOK!!!!



Pada 24 Julai 2013 YB Loke Siew Fook Ahli Parlimen Seremban, YB Rafizi Ramli Ahli Parlimen Pandan dan Sdr Muhammad Adib Ishar telah dituduh menganjurkan satu perhimpunan tanpa mendapat persetujuan pemunya Padang Merbok iaitu Dewan Bandaraya Kuala Lumpur.

Semasa perbicaraan, peguam bela mereka YB Gobind Singh Deo telah berhujah dan membuktikan DBKL bukan pemunya Padang Merbok.

Semalam apabila kes ini disambung dan sampai ke penghujung kes pendakwaan, tiba-tiba pihak Pendakwa Raya meminta untuk meminda pertuduhan iaitu "bagi mendapatkan persetujuan Datok Bandar KL selaku pengawal Padang Merbok yang telah ditetapkan oleh pemunya tempat tersebut iaitu Pihak Berkuasa Wilayah Persekutuan".

Daripada pertuduhan gagal mendapat persetujuan pemunya kepada persetujuan pengawal selepas saksi utama memberi keterangan.

9 comments:

  1. Dalam negeri ini undang2 kanda yang bikin....seri wangi

    ReplyDelete
  2. Mana le bala tak turun!

    ReplyDelete
  3. Haluuuuuuu. .......

    Mmg lyk pun Allah bgi klau dh pndakwaraya flip flop cam nih..dulu usung tlam...prtuduhan dibuat tmpt condo yg blum siap..lpas tu ubah blik...zalim sungguh..pueee


    Khak tuih

    ReplyDelete
  4. undang2 ini sadiq sigaraga yg punya...hahaha....

    ReplyDelete
  5. lawan tetap lawan disamping sediakan barisan pelapis yg akan menyambung perjuangan seandainya wira2 ini direhatkan sementara. tujuan pemenjaraan adalah utk memisahkan pemimpin rakyat dari rakyat....jawapan yg tepat ialah setiap wira akan melahirkan 10 org pelapis barisan pertama dan 100 pelapis barisan kedua....agar sipenzalim mati akal dan pucuk mereka

    ReplyDelete
  6. inilah dunia......dunia yg penuh tipu daya.....manusia berlumba-lumba mencari dosa sbb syaitan dikenali punya tipu daya........hihihihihi

    ReplyDelete
  7. Itu undang2 kanda yg bikin...boleh pademm...haha

    ReplyDelete
  8. Macam bangsat nya mahkamah kangaroo..

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...