Sunday 30 March 2014

TRAGEDI MH370 .... KAPAL CHINA DAN AUSTRALIA SEHINGGA KINI HANYA JUMPA SAMPAH DAN BUKANNYA SERPIHAN MH370.



Adakah sehingga kini kita di hidangkan dengan taklimat dari maklumat bertaraf sampah?????????

Kapal China dan Australia tidak menemui apa-apa yang bermakna dan boleh dikaitkan dengan pesawat MH370 dari kawasan pencarian baharu selepas objek pelbagai warna yang dikesan semalam hanya sampah laut sahaja.


Wartawan BBC yang berada di atas salah sebuah kapal itu menunjukkan ia hanya jaring biasa yang sukar untuk dikaitkan dengan MH370.


Semalam, kapal terbang tentera China melihat tiga objek yang disyaki dari pesawat MH370 berwarna putih, merah dan oren di kawasan baharu pencarian semalam yang meliputi kawasan seluas 1,850 km di barat Perth, Australia, lapor agensi berita rasmi China, Xinhua.


Ia adalah pencarian yang memasuki minggu keempat selepas penemuan tanda palsu yang disangka serpihan pesawat itu sebelum ini.


Pihak berkuasa Australia menyusun semula pencarian ke 1,100 km ke utara Jumaat lalu selepas analisis radar dan data satelit menunjukkan pesawat itu terbang lebih laju daripada andaian sebelum ini.


Penemuan objek pelbagai warna oleh kapal terbang China itu berikutan laporan kapal antarabangsa pada Jumaat yang melihat objek pelbagai warna, kata Pihak Berkuasa Keselamatan Maritim Australia (Amsa).


Amsa berkata, sesetengahnya dilihat seperti daripada kapal nelayan dan ia tidak boleh disahkan sehingga diambil oleh kapal laut yang mencari.


"Kami berharap dapat mengenal pasti objek yang kami lihat semalam," kata Ketua Skuad Tentera Udara Diraja New Zealand, Leftenan Leon Fox kepada Reuters sebelum terbang ke kawasan pencarian dengan Orion P-3.


"Kami berharap kapal di kawasan itu dapat mengambilnya dan memberikan kepada kita petunjuk terhadap apa yang kami lihat,” katanya.


Kapal China Jinggangshan yang membawa dua helikopter di atasnya sampai ke kawasan pencarian itu semalam dan dijangka memberikan fokus kepada serpihan kapal yang timbul termasuk tumpahan minyak dan jaket keselamatan di laut yang luasnya 6,900 km persegi, kata Xinhua.


Empat lagi kapal China dan satu dari Australia dalam perjalanan ke sana tetapi hanya sampai lewat  semalam.


Sebaik sahaja pesawat MH370 dikesan hilang pada 8 Mac lalu, pencarian tertumpu di Laut China Selatan.


Operasi mencari kemudian dipindahkan ke Lautan Hindi selepas pengumuman Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak pesawat itu berpatah balik dalam perjalanannya dari KLIA ke Beijing.


Pencarian kemudian tertumpu selama seminggu di kawasan 2,500 km persegi di tenggara Perth selepas imej satelit menunjukkan kemungkinan ada serpihan pesawat itu. Kawasan itu juga kemudian ditinggalkan.


Kini pencarian memasuki kawasan baharu selepas analisis radar dan setelit mendapati kemungkinan ia terbang lebih laju daripada jangkaan awal.

35 comments:

  1. Kejaan Najid berkejar kehulu kehilir kena perbodoh dengan maklumat yang mana semua itu perlu dibayar oleh pembayar cukai Mesia..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berapa banyak cukai ko bayar guna cari mh370 bhai?!!..,jgn tunjuk bahalol pikir pakai lubang taik la....

      Delete
    2. Kami bayar cukai pendapat RM 1500 setahun, kalau 10 juta orang bayar..kau kira la..itu bayar cukai pendapatan...cukai beli kete, beli rumah, cukai jalan, cukai tanah, cukai rokok, cukai arak, cukai perkhidmatan beli burger kat mc Donald, cukai dlll....kalau nak tulis banyak sangat...
      Macai UMNO memang pemalas...kalau malas nak googles...pergi orang LHDN..dia oarng boleh tolong

      Delete
    3. Kalau kos mencari dibayar oleh negara maka dari manakah sumber kewangan tersebut? Adakah ayah kau akan meniaga jubor untuk mendapatkan wang bagi menampung kos itu? Kaaaah kah kah kah kah..

      Delete
    4. Kos ditanggung dari pendapatan melacurkan mak kepada pendatang Nepal dan Bangla...kalau tak lacurkan bini kau sekali

      Delete
    5. Kalau dah bangang, takyah la nak mengomen! Kalau dah anjing UMNU tu masuk PR pun taraf anjing yang ada pada ko tu tak akan berubah! Huaaahahahahahaha..

      Delete
    6. Hello bro....jgn kau layan macai umeno ni...bukan bijak pun. aku malas nak kata mereka bodoh..tp masing-masing dah tahu. dr menteri sampai macai bawahan mmg x pandai. mereka sangup bermatian petartahankan pemimpin agung mereka sbb nnt x dapatkontrak... nnt xmasyukkkk

      Delete
    7. Tahun ni aku bayar 12k untuk cukai. Gaji kecik. Cukai byk. Tak trmasuk cukai lain.

      kami bukan bayar sewa utk duduk kt negara malaysia ni, kami PENDUDUK MALAYSIA.

      Kita selalu dgr. Jgn tanya apa yg negara sumbang pada anda. Tp tnyalah apa sumbangan anda pada negara.

      Tapi skarang aku memang kna prsoalkan, apa yg dh kerajaan UMNO bagi kt aku, tanpa aku mndapat bantuan2 lain sbb tak layak.

      Ikhlas dari:
      Ahli family, yg satu family sokong biru

      Delete
    8. ADA MANA2 KAPAL SAR MH JUMPA MANGGIS KAT LAUTAN HINDI? BANYAK TU.....

      Delete
    9. Ahli umno ni bangang,dorg mne tau cukai..pelajaran kurang,malas plak tu nk cri info..jd la org bodoh..

      Delete
    10. Hisham dah jelaskan semua kos operasi SnR MH370 ditanggung kerajaan...US pun dah kuarkan statemen kos boleh cecah bilion termasuk pampasan USD150k-175k kepada setiap waris....belum lagi saman yang bakal dihadapi MAS dan kerajaan....sekarang pun hutang negara memcecah 600b...siapa lagi kalo bukan rakyat yang dikenakan segala nacam cukai/tax yang melampau

      Delete
  2. Usaha mengolah persetujuan untuk mengkambing hitamkan Kapten Zairie The Great oleh puak haramjadah telah gagal! Kaaah kah kah kah..

    ReplyDelete
  3. Apa bezanya sampah ini dgn najib.xde bezanya sama2 xde nilai.org takut bini mcm mana nk jaga negara.akai ada ka..

    kuikuikui

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha. ckp terus terangnya najib tu sampah, ameno tu pun sampah masyarakat. dah kena sangat la tu sampah tentu dapat sampah gak. hahahaha

      Delete
  4. Mh370 membawa drone US didlm kargo pesawat- Samada di Diego Garcia ia telah ditawan atau telah ditembak jatuh- Imej satelit tak lengkap dan tepat-Hanya sdtelit risik US yg dpt beri info tapi US tipu info-

    ReplyDelete
    Replies
    1. MH370 bawa badak air yang dicuri dari Zimbabwe, dipintas oleh kapal oleh airforce Zimbabwe, hanya President Mugabe yang dapat beri info

      Delete
    2. Tak mungkin pesawat bwa badak ini ditembak jatuh. klu badak jatuh dlm laut mesti berlaku tsunami... mesti mau ingat saiz badak msia besar ma...

      Delete
  5. Adakah terdapat komisyen terhadap pihak yang berkepentingan dalam bayaran terhadap pihak yang terlibat dalam usaha mencari pesawat itew? Huhuhuuuuuuu

    ReplyDelete
  6. Adakah 57% pengundi dengan begitu mudah untuk menerima penjelasan UMNU BN berkaitan misteri kehilangan pesawat sedangkan ramai melihat UMNU BN bergelumang dengan segala penyelewengan? Kih kih kih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan jd pengkhianat negara. kerajaan umnu ni sgt jujur dan telus. mana ada penyelewengan kuasa berlaku kat msia. rakyat sgt suka pd pm. 57% x pilih bn pd PRU dulu dah insaf...

      Delete
    2. Umngok selalu lembukan kita

      Delete
  7. ni semua sendiwara ameno. nak cover komisyen yang us suap kena la putar alam.

    ReplyDelete
  8. Ye umnu memang jujuuuuuuuuuuuuuooooor. Uhuk uhuk uhuk

    ReplyDelete
  9. radar tudm dapat kesan mh370 tapi tak pintas dan yang paling bangang adalah dahla tak pintas, confirmkan itu pesawat apa pun tak. nampak sangatla ini semua skandal kerajaan umngok bn. pencacai bolehla mereka bodohkan....

    ReplyDelete
  10. Dalam mh370 itu dilapurkan ada 20 tan buah manggis utk dihantar ke china. Yang pelik skrg ini bukan musim manggis. Jadi apa sebenar barang yg dihantar. sesiapa penghantarnya. KENAPA pihak MAS sgt longgar dalam keselamatan.

    ReplyDelete
  11. Smua sgkaan2. Tapi nak menolak sgkaan negatif ttg PM dan UMNU susah juga. Sbab mcam x abih2 bagi jawaban dn info2 kacau. Shinggakan Hishamuddin pon pening. Nk jawab takut salah. X jawab nmpak bangang. Jadi pusing2 fakta. Mcam ni..eh bukan mcam tu la..
    Akhirnya bagi pyataan. Sya x mo jawab soklan tu. Sbab bukn bidang sya.
    Sya x mo jawab. Sbab kemarin sya dah jawab..
    Agaj2 apa sbabnya?? Satu je sbab...
    Penipu akn terus menipu, smpai hujung cerita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak jwb nampak bangang,
      Jwb baru sah memang bangang

      Delete
  12. ADA TAK SATELIT MANA2 NEGARA MENGESAN MANGGIS TERAPUNG-APUNG DII LAUTAN HINDI SEBAB DENGAR CERITA JUMLAHNYA 4000 KG. CARI PAKAI JARING UDANG PUN BOLEH JUMPA KOT....

    KUIKUIKUIKUI

    ReplyDelete
  13. Macam mana nak jumpa pesawat MH370 yang hilang tu kalau maklumat yang diberi dalam sidang akhbar selalu bercanggah dan antara satu agensi dengan agensi lain bertelagah sesama sendiri.

    Kenapa nak kondem peralatan orang yang membantu sedangkan peralatan yang dimiliki ATM, DCA, PDRM lebih naif dari mereka...?

    Jika tiada kes MH370, kita tidak tahu sebenarnya pertahanan negara kita amat lemah jika dibandingkan dengan pertahanan negara jiran. Setiap tahun PM mohon bajet untuk membeli peralatan keselamatan dan ketenteraan dengan nilai yang amat besar tapi barang yang dibeli tidak berkualiti.

    Inilah hasil kerja dan amalan rasuah , kronisme , penyelewengan, ketidakcekapan, yang akhirnya semua menteri dan wakil rakyat Barisan Nasional menipu dan bercakap bohong sama ada dalam parlimen atau dihadapan rakyat.

    Thailand ada satellite, Malaysia ada RazakSat tapi fungsi nya tak tahu untuk apa. Semua negara ada jet pejuang bagi mempertahankan ruang angkasa mereka. Malaysia juga ada jet pejuang tapi enjinnya tidak ada. Jet pejuang yang ada enjin disimpan dalam garaj kerana TUDM sudah setaraf bomoh 1Malaysia. Tidak perlu keluar menyiasat kapal terbang yang tidak dikenali cukup sekadar membaca firasat bagi menentukan merbahaya atau tidak penceroboh yang tidak dikenali itu.

    Apa yang kita dapat lihat bajet untuk pasukan keselamatan seperti ATM, PDRM amat mahal tapi hanya disediakan peralatan secondhand, kualiti pertahanan amat lemah dan tidak berdisplin sepanjang berada dalam pemerintahan kerajaan BN. Amat memalukan.

    Untuk mengalih perhatian rakyat hebohkan pada dunia Anwar Ibrahim kaki liwat. Dalam masa yang sama Mahathir dan Najib lebih dahsyat lagi terlibat dalam rasuah, kronisme , penyelewengan, ketidakcekapan, politik perkauman, cauvinisme dan paling teruk lagi ialah bersubahat membunuh.

    ReplyDelete
  14. Satelit kt bkn utk kegunaan s.a.r la,x pnting!!!
    Kt guna satelit utk kesan kt mne ade jualan murah,kegunaan kak ros..rakyat x pnting pn bg umno

    ReplyDelete
  15. x mustahil najib akan gunakan mahkamah taik penjajah utk memaksa rakyat beriman dgn pembohongan besarnye mcm zionis buat thdp propaganda holocust

    ReplyDelete
  16. Da lama dah membazir duit rakyat.kalau betul beli teknologi dah lama malaysia maju tapi seribu serba satu hanya nak perembat komisen tembolok sendiri beginilah jadinya.Camna na kona motif kehilangan pesawat cam motif tantoya....adoyai....pening kapla pok jib..

    ReplyDelete
  17. ya....mmg sampah. sya pernah jadi pelaut lebih 20 tahun..pembuangan sampah di kawasan ini ada la perkara biasa)..jadi objek sampah ini la yg di kesan oleh satelit

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamu alaikum yang punya room,Saya pendatang baru di room ini ingin mengucapkan terima kasih banyak kepada KI SUMANTORO meskipun ini lewat internet saya mau berterima kasih banyak karena berkat bantuan Angka togel 4D yang AKI berikan ternyata benar-benar tembus dan alhamdulillah AKI saya menang angka sebanyak Rp 290 juta dalam bentuk uang Indonesia saya menang banyak karena saya pasang angka KI SUMANTORO dari 5 bandar di sini,saya tidak tau harus berbuat apa untuk membalas kebaikan AKI,awalnya saya kurang yakin dengan angka yang AKI berikan kalau ternyata alhamdulillah saya menang 4D lagi dan kalau boleh saya jujur AKI sudah berapa banyak peramal di internet yang saya hubungi tidak ada satupun yang tembus malahan hutang-hutang saya bertambah banyak tapi dengan bantuan AKI kini kehidupan saya jauh lebih sukses dari pada sebelumnya ini dan alhamdulillah saya ada rencana pulang kampung AKI karena sudah 4 tahun di SINGAPURA jadi pembantu rumah tangga tidak perna pulang ke indonesia tapi karena bantuan AKI saya akan pulang ketemu ke dua orang tua saya itu semua berkat bantuan AKI jadi bagi teman-teman pencinta togel yang tidak pernah merasakan kemenangan 4D silahkan hubungi KI SUMANTORO di nomor : 0823 3342 2555 atau bisa anda >>>KLIK DI SINI <<< Karena angka yang di berikan KI SUMANTORO saya sudah buktikan dalam 5 putaran ini tidak pernah meleset dan saya pastikan anda tidak akan kecewa dan anda jangan mudah tergiur dengan janji-janji saatnya kita perlu bukti cuma KI SUMANTORO yang menjamin 100% kemenangan dan kalau anda mau bukti silahkan hubungi beliau sekarang....? DARI SAYA IBU LISA TKI DARI SINGAPURA.

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...