KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Tuesday, 25 March 2014

TRAGEDI MH370 ... GAMBAR PENUMPANG TERMUDA TERSEBAR DI ALAM MAYA.



Difahamkan ini adalah merupakan foto penumpang termuda penerbangan MH370, seorang kanak-kanak perempuan, Wang Mohen yang berusia dua tahun.

Tiada siapa menduga percutiannya bersama kedua ibu bapa ke Malaysia berakhir dengan tragedi apabila MH370 disahkan terhempas di selatan Lautan Hindi, semalam.

Wang Mohen dan bapa, Wang Rui dan ibunya, Jiao Weiwei menaiki pesawat tersebut untuk kembali ke Beijing selepas menghabiskan percutian di Malaysia.

Menurut seorang rakan rapat keluarga itu, Xie Yongzhen berkata kepada New York Times, Wang Rui sekeluarga bercuti ke Malaysia untuk ‘melarikan diri’ seketika daripada kualiti udara tidak sihat yang melanda Beijing, baru-baru ini.

47 comments:

  1. Klu PR memerintah mungkin bdk ini msh hidup. :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Statement tu ingat2 sikit...
      Ajal maut ditangan Allah, bukan siapa yg memerintah.
      Dan, tak ada sesiapa ke yang meninggal dunia di negeri2 Pakatan Rakyat?

      Delete
    2. 18:42 ke mana perginya pegangan agamamu???

      Delete
    3. Ya ikut fikiran kolot orang pkr ni jika parti tu memerintah Toyota Vellfire tu pun ta'kan merempuh maut lori di lebuhraya tu.

      Delete
    4. ishh... tkde pasai aishh, PR @ BN perintah jd gitu. Takdir Allah.. Statement cam org tkde pegangan agama je..

      Delete
    5. klu pr memrintah,bleh tentu ke sapa hidup sapa mati,klu fntik pr pun,jgn wat statement bodo camni...sapa kita nak lwan kuasa Allah...

      Delete
    6. Blh jlnl pr..blom mmrinth ckp sedapla..nnti klu da mmerinth mmg sume mnyesal!!ckupla daerah pr pon da mlampau..

      Delete
    7. Statement paling bodoh dan hanya inginkan public attention. Kesian...

      Delete
  2. Kalau benar MH370 terhempas, bermakna mereka melarikan diri terus ke alam lain!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Benar...... Alam barzakh
      Tidak Benar........ dimana? mengapa? Siapskah yg bersalah

      Delete
    2. hanya dua yang meninggal.yang lain hidup

      Delete
    3. Mane tau 2 yg mningga?

      Delete
  3. Innalillah.. moga rohnya dirahmati Allah

    ReplyDelete
  4. kalaulah betul pesawat tu terhempas dan budak dh meninggal, dia dh ada tiket ke syurga...kita ni yang belum tentu lagi akan ditempatkan di mana. Jadi, sering-seringlah muhasabah diri dan fikir-fikirkanlah sebelum bertindak dalam apa jua aktiviti esp ketika meluahkan perasaan dalam menulis komentar.

    ReplyDelete
  5. Tah iya tah idak pesawat tu terhempas. Kalau UMNU @ BN pembelit kaki pembohong punya statement, sikit aku tak percaya! Ptuuuih!

    ReplyDelete
  6. salam,
    kesian dgn seorg budak yg masih tak tahu apa2 !
    kalau kapalterbang terhempas memang tak boleh salahkan MAS!
    tetapi kapalterbang bertukar arah atas sebab tertentu maka salah siapa??? adakah ini pun dikatakan suratan bukan tersurat yg masih belum terongkai!!! jgn semuanya di tentukan allah semata2 kalau sesuatu itu dilakukan oleh manusia itu sdr!
    amin.

    ReplyDelete
  7. Sebabkan dia yang selalu ghaib, sebok pulak nak perbodohkan orang soh buat solat ghaib..ikut suka mak bapak dia je..bodoh punya mat Monggol! Ptuuuuih!

    ReplyDelete
  8. Tanpa pengesahan yang kukuh bahawa objek yang ditemui itu merupakan cebisan dari pesawat malang tersebut maka diumumkan bahawa semua mangsa dah kojol! Kaaaah kah kah kah kah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mak kau xda kt atas kpl tu kan... sbb tu kau ketawa berdekah dekah mcm setan..

      Delete
    2. Mak kau ada dalam kapaltebang tu ke? Siaaaan....kih kih kih..

      Delete
  9. Anakku...jangan kau risau, kau dijamin memasuki syurga tanpa hisab...Mereka yang meninggal sebelum bakhil dijamin sebagai Ahli Syurga..Ini janji Allah SWT
    Yang mengaku Muslim sejati di sini, pembela Islam tetapi belum tentu kesudahanNya..

    ReplyDelete
  10. Hanya imej yg kabur beserta andaian pnyiasat yg menguburkan MH370 d lautan Hindi. Sedangkan bnyk laporan polis dr pekerja plantar minyak dan eye witnes d Klntan & Trngnu. Bkn sorang,tapi lbh 10 laporan polis yg nmpk pesawat trbakar. Adakah de prncngan lain dgn bw SAR ke lautan hindi spya operasi seterusnya d LCS????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klu jumpa blackbox tu nnt. Ko sggup mkn babi?

      Delete
  11. Nabi tak mengaku umatnya pd sesiapa yg meliwat...
    Camne lah masa dia mati nnti..
    Tak sabar nk tengok

    ; (

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalo ko mati dulu camne.p2 dia uruskan jenazah ko..

      Delete
    2. Jgn lah menuduh seseorg tanpa bukti dan saksi..itu fitnah namanya..begitu jg dgn MH370..blm ada bukti yg nyata mengatakan ianya terhempas..sama2 lah kita berdoa keatas keselamatan mereka dlm MH370..dan jgn lah kita mempersendakan sesuatu kejadian..percayalah adanya Qada & Qadar Allah

      Delete
    3. Tanpa bukti kepala ayah nko..Saiful tu kepala bapa nko ke... dah brp kali dia ckp anwar liwat dia.. anwar x pernah ckp die x liwat saiful... dah brp kali saiful bersumpah anwar liwat die.. anwar x pernah bersumpah die x liwat saiful. . Benarlah kata Allah dlm Quran.. wa man yadhlilhu fala hadialah..

      Delete
    4. Sumpah mainan manusia la ngokk..semua org blh sumpah..undang2 ciptaan manusia tak sama dgn ALLAH..DIA lbh mengetahui dr hambaNya..

      Delete
    5. Semua orang boleh sumpah? Hbs npa mat nuar x brani sumpah? Ko x pnh pk ke psl tu?

      Delete
  12. X yah sebok sebok nk nenguk org mati cam mano.... diri kito nie pun lum taw laie...ntah ntah kito poie dulu

    ReplyDelete
  13. kpd makhluk Allah yg mggelarkan dirinya sbg keturunan nabi adam. hari esok blum tntu kita hidup @ mati. byk komentar saudara spt mgejek agama sndiri. @ mgkin saudara bkn org islam hya mggelarkan diri utk menutup diri anda siapa. kalau saudara bkn islam tolong hormati. nmpak sgt di komentar ini spt melaga2 kan sesama islam. sekadar teguran. terpulang kalau ada juga nk persendakan. di akhirat kelak akan dihisab n dihitung amalan kita. ingat, blum tentu hari esok kita masih hidup. mana bekalan amalan kita nk bawa....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kepala hotak ko kturunan nabi adam...org bgi nasihat ko ludah balik...sah ko ktrunan iblis ni, sngaja nk mlagakan irg islam..ko tnggu dn lihat...ramai org tgh perhatikan ko...ko tnggu dn tnggu saja...smpai tiba masanya

      Delete
    2. Keturunan Babiputra dia tu...

      Delete
    3. Poyo lagi.... haktuihhhh gak lagi... tuihhhhh

      Delete
  14. Perkara mati jng buat lawak bodoh...
    lain la kalau dia sendiri pilih nak mati.. minum racun ke terjun bangunan ke..

    ReplyDelete
  15. Semalam tgk tv 3 suku.kalau tak silap majlis fatwa najib kata penumpang mh370 mati shahid.mgkn sbb dia naik pesawat mas tu yg boleh kata mati shahid.xphm aku.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mati exsiden dlm perjalanan bukan bertujuan maksiat di kira syahid, mati hari Jumaat, mati akibat sakit dlm perut, antaranya di pggl syahid kecil. Bodoh! Org suruh pg mengaji x hbs2 nk bpolitik dan nk tnjk pndai last Allah dedahkan nko bodoh!

      Delete
    2. Bior betoi kome.. mati syahid?

      Delete
    3. nilah org kata,bodoh yg tak boleh d ajar..

      Delete
  16. Kisah sebenarnya ialah:
    Di dalam pesawat itu ada membawa hampir 20 orang pekerja FREESCALE iaitu sebuah syarikat telekomunikasi antarabangsa.
    4 orang daripada mereka adalah pemegang hak cipta untuk sebuah "CIP" yang mereka cipta.
    Hak cipta juga dimiliki oleh seorang Yahudi di FREESCALE tetapi dia tidak menaiki pesawat itu.
    Jadi, untuk membolehkan Yahudi itu mendapat hak cipta mutlak adalah dengan cara "mematikan" 4 orang pemilik hak cipta yang lain.
    Sekarang selepas kejadian MH370, Yahudi itu telah menjadi pemegang hak cipta mutlak.

    ReplyDelete
  17. Budak tu in sha Allah akan ke Jannah, mak bapak nya hanya Allah yg tahu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini pengikut mufti cap Kati...hal syurga neraka orang kau ambil kisah...yang kau kubur dan hisab kau ...ada kau risau? Kalau kau nak tahu, tiada orang yang dijamin masuk syurga hatta tuan mufti kau itu..kalau setakat mengaku islam tetapi amalan, muamalat dan muasyarat kau tidak mengikut alquran dan sunnah....
      Mana ada Melayu yang menetapi janji atau menjaga amanah sepert tidak mencuri tulang waktu berkerja atau membayar hutang atau bercakap jujur, atau tidak menipu atau bergossip...
      Ingatlah iman kau itu iman subsidi...kalau kau orang UMNO...ini adalah kata2 syirik yang keluar mulut kau...Tanpa UMNO, Malaysia tidak akan aman dan huruhara seperti Syria dan Mesir ...apa yang belajar dari Ustaz...yang hanya memberi keselamatan dan keamanan...hanya ALLAH SWT..tiada sesiapa yang memberi keselamatan dan keamanan kecuali Allah SWT

      Delete
  18. Mgkin ada tangan lain yg menyebabkan flight itu bertukar haluan, bkn pilot or copilot. Mgkin flight itu dikontrol dr luar. Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
  19. Mungkin rosmah mansur mengawal kpl tsebut secara remote seperti teknologi drone dlm usahanya menguasai Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko ni bila org kata ko bodoh ko marah... jadi simpan2 la skit bodoh ko tu ye...

      Delete