Monday 31 March 2014

NEGERI SARAWAK SEKAT PARA PEMIMPIN KEADILAN MASUKI NEGERI ITU DAN SABAH PULA BERTINDAK MENYEKAT MENTERI SARAWAK DARI MEMASUKI SABAH!!!!




WHAT GOES AROUND COMES AROUND ... Rasakan betapa pedih, pilu dan malunya apabila pegawai Imigresen tidak benarkan memasuki negeri Sabah sedangkan kamu adalah seorang rakyat Malaysia bertaraf Menteri Negeri.

Begitulah perasaan para pemimpin Pakatan Rakyat dihalang dari memasuki Sarawak walaupun mereka warga negara Malaysia bertaraf pemimpin rakyat.

Menteri Pembangunan Tanah Sarawak James Masing telah ditahan oleh pegawai-pegawai Imigresen Sabah semalam yang tersalah anggap dia menyamar sebagai seorang menteri.

Masing, yang mendarat di Lapangan terbang antarabangsa Kota Kinabalu pada pukul 6 petang semalam, menunjukkan ' Pengenalan Istimewa ' beliau , pas khas yang digunakan oleh wakil-wakil politik dan menteri-menteri di kaunter tetapi tidak dibenarkan masuk

Mereka anggap dan ingat serta yakin yang beliau menggunakan pas palsu.

Kekeliruan ini nampaknya adalah kerana dia berpakaian  seluar jeans dan baju T.

Harian tempatan Borneo Post memetik Masing sebagai berkata bahawa dia mempunyai masa yang amat sukar untuk meyakinkan pegawai-pegawai bahawa dia adalah tulen walaupun cara pemakaian beliau.

"Saya ditahan mungkin kerana saya memakai seluar jeans, saya tidak sedar Yang Berhormat dan menteri mesti menggunakan pakaian kemas jika mau  ke Sabah.

"Ia adalah memalukan. Saya perlu membuktikan bahawa saya James Masing seperti yang ditunjukkan di dalam kad pengenalan , "kata Masing .

Menteri itu berkata pengalaman beliau adalah peringatan bagi menteri-menteri yang lain dan wakil rakyat cara pemakaian yang betul apabila menggunakan pas istimewa.

18 comments:

  1. Haluuuuuuu. .......

    Kah....kah...kah...masin jga mlut omak kau...klau nk mean ksar negeri pr jgak bleh lkukn...tpi kmi bkn begitu...demokrasi ttp dihati dn slalu tawaduk dgn hak Illahi...

    Khak tuih

    ReplyDelete
  2. Padan muka anwar kena halau dari jepun.

    ReplyDelete
  3. Hmmm....Isu pun tak best.

    ReplyDelete
  4. Bla la lu.. pr dtg sarawak utk huru hara jer.. pr n umno parti yg hanya mendatangkan huru hara.. mmg ptt di sekat masok sarawak.. padan muka korg..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenapa sarawak tidak berani menghalang ibrahim ali dari memasuki sarawak.?

      Delete
  5. Sarawak ngan sabah keluar je la dr Malaysia...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Elok sangat tu.. Jenis ketinggalan zaman, minda ulu, sikit sebanyak terpalit jugak ngan orang semenanjung pasal satu Malaya.. Sungguh memalukan! Orang Sabah ngan Serawak fikir dan ikhtiarkan lah sesuatu agar boleh bawak diri, minda dan budaya tu keluar dari Malaya.. Lagi cepat lagi la bagus.

      Delete
    2. Betuuuul..! Kua je la.. Hidup biar bermaruah. Jangan jadi macam peribahasa "hidung tak mancung pipi lak tersorong2".. Blah la cepat...!

      Delete
    3. Apasai nak blah dari malaysia kang bangla 40 ribu orang tu mana nak letak x kan nak letak kat umah nuar atau kat pej2 pkr.....

      Delete
    4. Sabah ngan Serawak ni tak mendatangkan apa2 manfaat pada semenanjung. Sila la berambus! Syooooh!

      Delete
    5. Wa setuju dgn lu.... tp jnis jakun ni mmg payah..pasal bodoh sombong...
      Mmg sial la..

      Delete
    6. Orang yg bfikiran mcm ni rupanya wujud d bumi Malaysia ni...

      Delete
    7. Sabaha dn srwak bnyk kaum....tp tak Pena Ada perpecahan kaum....xmcm semenanjung melayu cina india...kata 1 mlysia....tp bangsa berpecah belah,dengki,ska jg hal org,,kat Sabah srwak minum arak tepi jalan pn xda kacau...bb kita Org bersatu...xda dengki sesama kaum....

      Delete
  6. sabah/sarawak..padan muka sama2 bodoh..sokong bn...ah ni le jadinya..

    ReplyDelete
  7. Heran la dgn prangai pemimpin sabah sarawak yg dok sekat org semenanjung/pemimpin pr masuk kesana... sedangkan kat sabah pendatang filipina tak mau sekat pulak... kat sarawak pendatang indon tak mau sekat ke... undang2 ketinggalan zaman dok sekat2 org semenanjung ni patut dihapus....

    ReplyDelete
  8. org semenanjung bodoh sombong. macam bgs sgt.. jenayah sini sana.. tanpa sabah sarawak tak maju semenanjung tu..

    ReplyDelete
  9. Nak kena liwat sabah sarawak ni

    ReplyDelete
  10. Mungkin dalam lima atau enam dekat lagi peluang Sarawak dan Sabah untuk menjadi Republik yang merdeka akan menjadi kenyataan. Macam India dizaman British. Dari Gwadar disebelah barat hingga ke Cox's Bazaar di sebelah timur. Sekarang Gwadar dalam Pakistan dan Cox's Bazaar dalam Bangladesh. Perjanjian Malaysia adalah diantara Malaya, Singapura, Sabah dan Sarawak. Singapura telah disingkir oleh kerajaan umno. Yang hairannya mengapa pula sekaran Sabah ataaupun Sarawak setaraf dengan Selangor atau Johor atau Perlis. SEPATUTNYA Negeri-negeri di Semenanjung setaraf dengan Bahagian-bahagian di Sarawak. Contohnya Perlis setaraf dengan Bahagian Ketujuh - Kapit!!. Ikut logiklah. Sarawak dan Sabah tak pernah berurusan dengan negeri-negeri di Semenanjung. Mereka berurusan dengan Malaya!!.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...