Saturday 22 March 2014

DESAS DESUS DATO' UJANG BAGONG SOKONG CALON BN TERJAWAB ... GAMBAR TERBARU DATO' UJANG BAGONG DI PROGRAM KEADILAN BERSAMA DSAI DAN DSWA MALAM INI DI SG KANTAN KAJANG.



Desas desus kononnya Dato' Ujang Bagong memberikan sokongan kepada calon BN Chew Mei Fun PRK Kajang ini terjawab dengan sendirinya apabila beliau kelihatan malam ini bersama-sama dengan DSDAI, DSWA dan Dato' Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid disuatu program KEADILAN di Sg Kantan, Kajang.

Jika rakaman gambar ini dibiarkan berbicara maka isi perbicaraannya amat jelas yang Dato' Ujang Bagong menyokong padu lagi jitu Kak Wan sebagai wakil rakyat DUN N25 Kajang.

Segala cerita yang dijaja kononnya beliau memberikan sokongan kepada calon BN Chew Mei Fun adalah jelas suatu propaganda murahan mengelirukan.

Nama Dato' Ujang Bagong bukan nama asing bagi orang Kajang.

Pada tahun-tahun 1990an, berita mengenai sosok yang berkarakter dan berimej unik itu sering mengisi dada akhbar  sama ada sebagai tokoh korporat ataupun sebagai aktivis masyarakat.

Umum juga mengenali Ujang sebagai seorang dermawan yang banyak menyumbang untuk masyarakat Kajang.

Namun beberapa tahun kebelakangan ini, Ujang @ Bujang Buyong @ Jislen Bagong tidak lagi diberi publisiti hingga ramai yang tertanya-tanya mengenai 'kehilangannya'. Ada juga yang menyangka beliau sudah meninggal dunia.

"Tidak! Saya masih ada...," katanya sambil tertawa ketika diajukan perkara itu.

Menurut Ujang, beliau bukan sengaja memencilkan diri tetapi agak terkesan dengan perubahan yang berlaku dalam hidupnya sejak isterinya, Datin Faridah Abdul Manan meninggal dunia sembilan tahun lalu.

"Sejak dia 'pergi' saya banyak mengisi masa untuknya, menziarahi pusaranya," katanya ketika ditemui di Masjid Jamek Pekan Kajang.

Menurut Ujang, sudah jadi rutin hariannya selepas menziarah pusara isteri di Tanah Perkuburan Sungai Kantan, beliau ke masjid itu sehingga Zohor.

Walaupun sudah lama tidak jadi berita, tidak banyak yang berubah pada diri tokoh masyarakat berusia 82 tahun itu. Seperti dahulu, di lehernya masih tergantung dua kalung manik daripada kayu kokka manakala kepalanya pula ditutupi kopiah berlilit tulisan jawi.

Bagi mereka yang tidak pernah melihatnya, mungkin akan terasa sedikit janggal namun bagi penduduk Kajang malah seluruh daerah Hulu Langat, Dato' Ujang Bagong bukan sahaja cukup dikenali malah amat dihormati.

Ujang berkata, beliau menyokong calon Melayu yang sedia bantu tingkatkan ekonomi bangsa sendiri.

"Siapa yang masuk pilihan raya nak buat kecoh saja, bukan nak berkhidmat, saya orang pertama yang akan tendang si pembuat kecoh," tegasnya menyuarakan amaran.

30 comments:

  1. Kalau ujang bangong sorang tak sokong pkr pun aku tak heran. Kajang kubu kuat pkr. Dsai bukan bodoh nak buat prk ditempat berisiko. Di kajang kemenangan dlm gengaman. siapa nak sokong parti yg gerenti kalah. R4mc

    ReplyDelete
    Replies
    1. BN patut letak najib kat kajang,nak tgk 1 malaysia laku x kat sana.

      Delete
    2. Ko ni sewel ke..

      Delete
    3. Ini sumer poyo... haktuihhhhh gak lagi

      Delete
  2. Kah kah ujang bongong tu lebih kurang sama perangai dengan raja bomoh vip tahap babi....klu dio tak suka sesorang dia pernah cakap...ko ni nak kena bomoh nanti...itu lah sikap ujang bongong ...tokoh koperat kah kah...ko tengok prijrk dia di lembah pantai cygal sdn bhd apa dah jadi...ujang bongong klu masyuk banyak jilat saja siaps ysng ulur duit banyak....alahai bongong

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan buat semak kat sini dol...

      Delete
    2. Ini sumer poyo... haktuihhhhh gak lagi

      Delete
  3. Jibby berani ke lwn dsai...ngan dswa pun kecut...patutnya letak jemah baru ada akai...hahahahahaha.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak glamer pegi tpt lain dik..

      Delete
  4. Ini sumer poyo... haktuihhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni malaon mana ni...

      Delete
    2. semua manusia keturunan nabi Adam
      keturunan nabi adam 23 March 2014 00:09 jenis manusia poyo... haktuihhhhh

      Delete
    3. Ini sumer poyo... haktuihhhhh lagi

      Delete
  5. Omakkau..kt mana yg m'cik dgr desas desus desap yg mngatakn ujang ni sokong bn...lain kali m'cik tlg bg info blog mana yg bngang sngt yg kata ujang sokong bn..tp knp kt hotel tk jmput ujang ni..tkkn klu jamuan roti cicah kari baru nk pelawa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. roti pun dia tak makan .. minum air kosong jer
      maklumla orang tua .. perut pun dah nipis

      Delete
    2. Ini sumer poyo... haktuihhhhh

      Delete
  6. Hanya org yg bodo@buta hati shja yg msih lg mnyokong UMNO/BN..

    ReplyDelete
  7. UMNO BN
    Umat
    M3layu
    No
    Otak

    Duluk Kini & Selamanya....

    Beban
    Negara...

    Ada fahammmmmmmm...

    ReplyDelete
  8. LIWAT JGN TAK LIWAT KEMUT KELILING SYOOOOK..

    SIAPA YG BOLEH PECAH REKOD 4 CM????

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak sempat cabut ... dah muntah
      hehehehehehehehehe

      Delete
    2. Allah haramkan syurga kpd org yg kotor dan buruk mulutnya ketika berbicara - rujuk hadis sahih @ google. Janji Allah bukan macam akujanji pilihanraya.

      Delete
    3. Ini sumer poyo... haktuihhhhh

      Delete
  9. Biar je la macai umno tu melalak je kat sini. Dh meroyan tahap gaban dh tu. Sian la ada spesis cmni lg. Nukan bole ditegur tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang yang menuduh DSAI peliwat, tunggulah keturunan mereka akan masuk dalam golongan Peliwat: tak dia, anak2nya, tak anak2, cucu2nya, tak cucu2nya, cicit2nya. Yakinlah....

      Delete
    2. Doalah yang terbaik. Mintak penganut parti yang tersesat arah tu insaf dan bertubat sebelum matinya· mudah2an sebelum mati dia sempat minta maaf pd yg difitnahnya sbb jika dia gagal dia akan tinggal di neraka jahanam. Kita ni nasihat aje tak kira pr atau pembangkanga

      Delete
  10. Cerita pasal najib liwat tuya baca kat no 25-ii)...gogle kat
    'terjemahan akuan bersumpah pi bala'

    kuikuikui

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cukuplah. Kita pun tak ada di tempat kejadian dan tak ada bukti sama macam kes anwar. Allah sja maha tahu. Cumanya janganlah kita menjadi seperti wartawan dan pembaca berita tv @ radio yang menjadi punca utama fitnah tersebar. Janganlah biarkan keluarga kita bekerja memfitnah kerana ia lebih hina daripada haiwan walaupun dikelilingi kekayaan dan glamour. Tempat mereka wartawan dan pembaca berita fitnah ini adalah di neraka jahanam selagi tidak diampunkan oleh org yg difitnahnya. Ini amaran Allah dan bukan amaran polis

      Delete
  11. yang paling bangang n bodoh kat MALAYSIA ni.... penyokong BN.
    yang paling bangang n bodoh kat MALAYSIA ni.... penyokong BN.
    yang paling bangang n bodoh kat MALAYSIA ni.... penyokong BN.
    yang paling bangang n bodoh kat MALAYSIA ni.... penyokong BN.
    yang paling bangang n bodoh kat MALAYSIA ni.... penyokong BN.
    suka sebar fitnah n memalukan orang, ISLAM suruh buat cmtu ke????

    ReplyDelete
  12. bila seseorg mengyokongPR ini membuktikan dia sudah mula mempunyai minda yg kritis dan mampu berfikir diluar kotak fahaman sempit bahawa umno sajalah yg membela melayu dalam dunia ini.

    tahniah tok ujang bagong

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...