KEBENARAN ITU PAHIT, KEADILAN ITU PERIT, PERJUANGAN ITU SAKIT, RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DITOLAK.

Pengikutku yg cool..muah33x

Thursday, 27 March 2014

TRAGEDI MH370 ... PENYANYI SHILA AMZAH DI CEMUH TERUK RAKYAT CHINA.



Sudah menjadi pengetahuan terbuka kebencian rakyat China terutama ahli keluarga mangsa kepada Malaysia semakin memuncak selepas pesawat MH370 disahkan berakhir di Selatan Laut Hindi pada malam Isnin lalu.

Susulan itu, mana-mana rakyat Malaysia yang berada di negara China dipandang serong dan dimaki hamun tidak tentu pasal. Apapun, rakyat China tidak boleh disalahkan juga kerana emosi kesedihan bercampur baur dengan kemarahan menguasai diri mereka.

Tentunya, penyanyi Shila Amzah yang kini sedang bertanding dalam program I Am A Singer tidak terlepas untuk menerima kecaman hebat dari mereka.

Buktinya, laman sosial nombor satu China Weibo.com dipenuhi dengan komen-komen negatif dari peminat yang bukan sahaja menghina dan memaki Shila Amzah malah ada yang cuba menghalau Shila Amzah dari bertanding di dalam program tersebut.

Di sebalik komen-komen negatif yang diterima Shila, ada juga peminat China yang menyokongnya dan meminta peminat lain berfikir secara rasional dan tidak mengaitkan nama bekas kekasih Sharnaaz itu dengan tragedi pesawat MH370.

Berikut ialah antara komen-komen positif dari segelintir peminat China yang masih menyokong Shila pada ketika kebanyakkan peminat lain bersikap negatif.

"This is a tragic plane crash. Everyone is sad and pray for the victims families. Makes me more sad is that some people actually take advantage of this appalling crash to attack innocent people. I really feel sick for those who do not limit human morality."

"As a Chinese person, really feel shame, how there are so many \ '\​​' patriotic dog \ '\​​', online is very arrogant, what reviled others, most Chinese people's reputation abroad is very smelly, is when you count curse you, you are willing to do. Do not scold scold go on the Internet all day, have your family do on the plane? No, shut up, aircraft accident and now you have less Chiyikoufan Well? You feel less sleep a night yet? So you lost it? No?"

"Shila is a singer. She is not open aircraft. She can not represent the Malay government. Do not spray the wrong person. Thank you."

40 comments:

  1. Ini semua rancangan hendak melagakan malaysia dengan china(cina).. last seekali amerika jadi penyelamat... sekarang amerika bermusuh dengan rusia.. negara asia malaysia dengan china..taktik hebat.. ekonomi malaysia dengan china hebaat... filirlah..

    ReplyDelete
  2. Laga x laga mmg dulu lagi dah berlaga tp melayu diam kan ja makin di diam besar lak kapala butuh cina babi nie mmg perangai sial keminih nie tak suka bgsa lain sohai tul binawe

    ReplyDelete
  3. Walaupun cina mkn babi dan binawe mereka x songlap duit dan tambah hutang negara.bukan mereka yg jual tanah rizab melayu tp puak anti hadis tu.

    kuikuikui

    ReplyDelete
    Replies
    1. X yah lah lu nak sokong nak cino babi sial binawe tu lu g nenguk penang kg tok suboh yg agak terbaru...lum dapat pintah mmg la cino nie baik ...macam anjing...kalu dapek sampai ka kote cino gigit siap .....sembelih laie.. kalu dah keminih mmg cam nie la perangai nyo...penah dngar citer org org lamo tak tentang cino keminih nie....poie tanyo atok.... x yah la kau nak puji melangit cino babi sial nie ..

      Delete
    2. kg chubadak berates tahun sape kasi roboh? DAP ke?
      Bukan pasal roboh tp berapa ganti rugi yg di beri tu yg penting.
      Tanah kg aku sendiri kena rampas UMNO jual balik dah untung.

      Delete
    3. 915...cina kominih tu ler yg puak ko jadi barua nyer masa prk kajang.ko tak raser malu ker?nih mat oi....usah temberang ler bab penang oi.sumer org tau fitnah jahat puak barua mca nih.nih mat oi,bukak hati oi....saper yg jual tanah melayu penang hingga untung 5 juta dlm masa 3 bulan.mamak barua mca maner oi....sembang mcm org bodoh ler.puak ko yg meraban meroyan untuk cina mca oi.ko nie betul ler bangsat.ckp macam kepala punai.

      Delete
    4. Lu bata dah ikat lum atau baru menjilat jilat cino babi apasai kg tok suboh lu x selamatkan cino dah rendamkan cipap kat punai kau ka...gi la selamatkan.lu yg menjilat berguling guling atas jalan cam babi dah terasa di bangsatkan dan di binawekan ka

      Delete
    5. pehal anti cina sgt puak lembUMNO ni? mca tu bukan cina ke? UMNgOk punya spesis!

      Delete
    6. Biasalah racist dan umno mana boleh dipisahkan... Kalah siket je dari kaum yahudi... Umno = racist < sikit dr yahudi... Sapa boleh nafikan....?

      Delete
    7. balik cina la yg backup cina tu....apa laie nak tunggu..

      Delete
  4. Persoalan nye ada lah luahan perasaan yg tak terkawal,sesiapa pun ditempat mereka. Bertindak begitu kecuali orang2 yg bertakwa redha apa yang berlaku walau pun sangat pedih menerima kenyataan.tidak timbul soalan melaga-lagakan atau mengadu domba,usah lah setiap statement dijadikan isu persoalan.

    ReplyDelete
  5. Kita mesti ingat dlm hal ini rakyat kita di luar Negara tak kira yg sokong umno atau sokong PR akan menerima nasib yg sama . Yg tak kerja dng MAS pun tak pasal pasal kena. Sbb itu kita mesti ada kjaan yg berintegriti dan yg mampu menghadapi krisis dgn bijak .


    ReplyDelete
  6. ANWAR IBRAHIM PUN HINA ORANG MALAYSIA KES MH370.

    ANWAR KATA ORANG MALAYSIA TIADA KREDIBILITI DLM KES MH370.

    ANWAR ANGGAP MCM DIA LEBIH BAGUS TANGANI KES.

    KAH KAH KAH. KESIAN AKU TENGOK SI BARUA YAHUDI WOLFOWITZ.

    ANWAR LUPA KE DIA GAGAL TANGANI KRISIS EKONOMI TAHUN 1997.

    KAH KAH KAH. DIA SENDIRI YG BODOH IKUT TELUNJUK IMF.

    ANWAR LA ORANG YG GAGAL TANGANI KRISIS EKONOMI 1997.

    KALAU PERNAH GAGAL TAK PAYAH NAK KONDEM ORANG LA.

    BUKAN IMF & WOLFOWITZ BOLEH TOLONG PUN.

    KAH KAH KAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cai yg meroyan...!!! *duh *sambil tangan kat bahu mata kat atas...

      Delete
    2. ANWAR IBRAHIM GAGAL TANGANI KRISIS EKONOMI 1997.

      ANWAR IBRAHIM ADALAH PAKAR KEGAGALAN.

      Delete
    3. Anon 10:17.. Jibby ko tu pu samer gak...bukan aku yg ckp...madey kutty ko yg ckp...

      Delete
    4. cai UMNO/BN yg meroyan sgt.....kalu pasal pinjam kat IMF kau salahkan....mmg betullah kau nie kene tipu ngan mahathir......mahathir pun pinjam selepas tu...tapi diam2 jer......lg satu korea pun pinjam IMF....tapi dia org nie berintegriti punyer.....cepat jer dia org habiskan bayran balik pinjaman IMF tu dan ekonomi dia pun mencanak naik sampai sekarang.....mahathir tu kaki penipu....sekarang dia nak sekat internet sbb takut org dedah temberang mamak anti hadis lg munafik tu........

      Delete
    5. Cai mmg kurang maklumat...ketua pembangkang itu telah mendedahkan mengenai pinjaman IMF dan bank dunia sejak dari zaman tan siew sin lagi di parlimen....malah menteri2 umno/bn boleh semak butirannya di perbendaharaan....selepas itu PM cum FM...disambung pulak oleh najib

      Delete
    6. APA LAGI ANWAR SI PAKAR KEGAGALAN MAHU???

      Delete
    7. Memang pakar najib mengurus kewangan negara.... Hutang negara hanya meningkat 200 billion dlm tempoh 5 tahun.... Berapa kali masa anwar jadi finance minister dia naik harga minyak....? Mmg tak pandai... X mcm najib.... Sekali naik 20 sen relax je..... Beruntung dpt pm boros mcm ni,... Cerah masa depan negara dgn hutang yg bertimbun diwariskan pd anak cucu kita....siapa yg bodoh? Tentulah golongan minoriti 47%!

      Delete
    8. Anon 00:22 ko la pi jdi menteri kewangan kalu la bijak sgt. Setakat ckp lebih dlm ni budak sekolah pun blh....ckp bangang kan nangis pulak....

      Delete
    9. Anon 00:22 ko la pi jdi menteri kewangan kalu la bijak sgt. Setakat ckp lebih dlm ni budak sekolah pun blh....ckp bangang kan nangis pulak....

      Delete
  7. Nasib korang la rakyat Malaysia wei...korang jugak yg lantik/vote menteri2 lembab @ bahalol...espeacially Ah Jib Gor korang tu...

    Aku nak dgr gak maner laungan Hidup MuLayu oleh cai2 semua tu...

    kikiki

    ReplyDelete
  8. Sabar la kwan oi.......jgn la smpai buruk2kan oang kita sendiri,..mak cakap xbaik tau mcm tuh,..kita kan rang muslim, so jangan la mcm ni, ni la yg di nak kan rang kafir, kita bergadoh ssama muslim dan terjadi perpecahan di islam.... istigfar same2 jom..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju ko ckp...

      So moral of the story...kita semua bersatulah atas nama ISLAM dan sokonglah golongan yang ingin perjuangkan ISLAM...BUKAN nya diatas nama MELAYU dan golongan yang memperjuangkan ke'bangsa'an MELAYU...ada paham?!

      Delete
    2. Perpecahan antara islam itu yang musuh2 mau lihat.. Sepatutnya kita semua bersatu dengan krisis yg melanda negara kita..

      Susah sangat ke untuk kita ketepikan fahaman politik buat masa ini supaya tidak ada yang mengambil kesempatan di waktu negara menghadapi krisis ni...

      Menunding jari bukan satu penyelesaian.. fikirkan lah..

      Delete
    3. Tak kira....kami akan bergaduh selagi UMNO belum dikapankan...Belia benci UMNOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

      Delete
  9. Kpd yg menyelahkan Anwar ttg krisis ekonomi tolong sertakan fakta..jgn ckp mcm sialll..boleh

    ReplyDelete
  10. Penyanyi Shila Amzah yang bertanding dalam program I Am A Singer dinegara China ada harapan besar untuk disingkirkan hanya gara-gara MH370 atau jika tidak tersingkir beliau tidak akan diberi pengadilan yang berasaskan bakat dan ketrampilan. Hakim akan bertindak berat sebelah memberi aib seperti hakim di Malaysia yang mengadili kes liwat Anwar Ibrahim....

    Betapa mulianya Malaysia hari ini......

    ReplyDelete
  11. Inilah masanya rakyat malaysia keturunan cina perlu membuktikan kesetiaan kepada malaysia dgn sama2 membantu menjernihkan hubungan dua negara..itupon kalau mereka ikhlas...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang2 China...Masih ingat lagi kata hinaan perkauman dari orang UMNO..Apa lagi China Mau? Sebagai orang Malaysia, kau tidak membuktikan kesetiaan, dah bayar cukai dah cukup membuktikan kesetiaan kepada Malaysia.Biarkan Menteri Cap Ayam menyelesaikan masalah ini, gaji Menteri kita bayar, kalau tak boleh kerja, resign...banyak lagi yang berkelayakan

      Delete
  12. Perlukah admin kaitkan lg Shila sbg bekas kekasih Shaarnaz dlm artikel ni. Takde kene mengene dgn tajuk. Nama Shila tu dh cukup gah utk berdiri sendiri tanpa bantuan nama lain.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu... Shila bertaraf antarabangsa... Shaarnaz who???

      Delete
    2. kannn...tetiba kuar ayat tu...perlu ker? knp x mention je smua ex2 die? ape lah admin ni...

      Delete
  13. Bertaraf antarabangsa? dia penah menang oskar ke.slain malay dgn chna xde tmpt utk dia ni.

    kuikuikui

    ReplyDelete
  14. Ntah admin ni gandingkan pula shila sharnaz cam nuar saipol....asmeen khalid...

    ReplyDelete
  15. nape x gandingkn ngn aku je..hmmm...

    ReplyDelete
  16. Tolonglah jangan ikut emosi. Allah bagi akal untuk kita berfikir secara rasional. Ikut rasa badan binasa. Istighfar banyak2

    ReplyDelete
  17. Sila block pengunaan ID Anonymous. Hanya berani bersuara bila org tidak kenal

    ReplyDelete
  18. salam..apa yg korang gadohkn ni..istiqfar byk2.. ucaplah AUZUBILLAHIMINASYAITANNIRAJIMM (KAMI BERLINDUNG DGNMU YA ALLAH DARI SYAITAN YG DIREJAM) saat kita diuji lupakan sejenak ttg perasaan kaum dan parti politik..mh370 adalah mengenai nyawa YANG ALLAH bg secara percuma pd siapa yg dkehendakiNYA..oleh itu tidakkah kt bersyukur dan menjadikan ia contoh kejadian yg paling sempurna..org2 cina juga rmai yg tlh memelok islam dan lebih hebat iman dan taqwa mereka kepada ALLAH sedangkn mereka seperti bayi yg baru dlahirkn tiada sebesar zarah dosa pon terpalit di dahi pada mereka yg muallaf sebenar benar..kita sebagai melayu lahirnya azali adalah ISLAM. Mana islamnya kt? bertelagah sesama sendiri dlm mencari kesibukkan dunia yg akan hancur esok atau lusa..WALLAHUALAM.maka itu marilah saudara saudari ku kt bersama satu hati teguhkn keimanan dan ketaqwaan kita kpda YANG MAHA PENCIPTA.. marilah kt bersatu hati dlm mencari petunjuk dan hidayah dlm menyelesaikn sesuatu perkara..kt teguhkn ikatan ukhuwah yg terjalin.. marilah semua kt bersatu mempertahankn agama dan negara dari dijajah dari segi fizikal dan mental.YA ALLAH YA RAHMAN YAA RAHIM..YA AZZAWAJALA YA FATTAH YA AZIM..berilah kami ikatan ukhuwah yg kukuh..lindungi negara kami dari musibah dan anasir jahat pihak2 penjajah..satukn hati2 kami...YA ALLAH YA ALLAH YA ALLAH..DGN KALIMAH LAILLAHAILLALAH MUHAMMAD YA RASULLULAH..TAKBIR!!!ALLAHHUAKHBAR!!!

    ReplyDelete