Friday 7 March 2014

KENYATAAN MEDIA DSAI ISU MoU PENSTRUKTURAN AIR ANTARA KERAJAAN PUSAT DENGAN KERAJAAN NEGERI SELANGOR.



KENYATAAN MEDIA 7 Mac 2014

Pada mesyuarat Majlis Presiden Pakatan Rakyat pada 6 Mac 2014, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim telah memberikan penjelasan kepada pimpinan tertinggi parti-parti komponen Pakatan Rakyat iaitu Dato' Seri Tn Guru Hj Abdul Hadi Awang, sdr Lim Kit Siang, dan saya sendiri.

Seusai mesyuarat tersebut, Majlis Presiden telah sebulat suara menyatakan sokongan pada dasarnya kepada usaha Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim untuk menstruktur semula industri air negeri Selangor.

Di dalam mesyuarat tersebut, pimpinan Pakatan Rakyat telah menunjukkan keprihatinan yang tinggi serta memberikan nasihat dan pandangan bagi memastikan proses penstrukturan industri air ini memberikan pulangan dan natijah yang terbaik kepada Kerajaan Negeri Selangor serta rakyat Selangor, termasuk perkara-perkara yang disentuh di dalam MOU di antara Kerajaan Selangor dan Kerajaan Persekutuan.

Oleh itu, pimpinan tertinggi Pakatan Rakyat telah mencapai persetujuan bahawa Kerajaan Negeri Selangor di dalam konteks penstrukturan industri air ini akan terus mendapatkan maklum balas daripada satu jawatankuasa khas Pakatan Rakyat yang diwakili Rafizi Ramli, Tony Pua dan Dr Dzulkefly Ahmad.

Satu persetujuan juga telah dicapai untuk melibatkan Tn Tommy Thomas, pakar perundangan, di dalam proses ini sebagai wakil bebas yang mewakili rakyat Selangor bagi memastikan perjanjian yang kukuh di sisi undang-undang menjaga kepentingan rakyat Selangor.

Mereka akan bertanggungjawab bekerjasama dengan Kerajaan Selangor di dalam pelaksanaan penstrukturan industri air ini termasuklah menyemak dan memberi maklumbalas kepada perjanjian-perjanjian yang bakal ditandatangani oleh Kerajaan Selangor di dalam isu ini.

Dato' Seri Anwar Ibrahim

Ketua Pembangkang merangkap Ketua Umum KEADILAN

16 comments:

  1. JANGAN BERSEKONGKOL DENGAN PARTI MATA SATU DAJJAL LAKNATULLAH.

    KITA TELAH DIJAJAH OLEH PASUKAN MATA SATU DAJJAL LAKNATULLAH SELAMA 50 TAHUN.

    KESATUAN ORANG ISLAM & MELAYU TELAH MENOLAK PASUKAN MATA SATU DAJJAL LAKNATULLAH UNTUK MERDEKA.

    JANGAN KITA MENYERAHKAN UMAT INI KEPADA SEKUTU PASUKAN MATA SATU DAJJAL LAKNATULLAH SEKALI LAGI.

    UMAT INI TELAH DITINDAS DENGAN ZALIM & DI RAMPAS EMAS, PERAK & SUMBER ALAM OLEH PENYANGAK PASUKAN MATA SATU DAJJAL LAKNATULLAH.

    JANGAN BIARKAN PASUKAN MATA SATU DAJJAL LAKNATULLAH KEMBALI.

    PASUKAN DAJJAL LAKNATULLAH DI BALIK PARTI MATA SATU.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yop,,, apa yg kau merepet ni......ngigau ke?

      Delete
    2. Dajjal nih pandai meroyan ropenye....parti jadi dajjal....ha ha ha sian UMNU bodoh memanjang..........

      Delete
    3. yg dajjal ialah yg upah APCO yahudi laknat dlm system keselamatan Negara. walaupun logo keris bodoh tk semesti tk Zionist.

      org yg berpegang semata2 kdp logo adalah org bodoh yg bangang.

      kalau gitu smeua kedai jual cermin mata adalah dajjal lah?? hahahahahahaah

      bukankah sgt bodoh taksud pada logo.

      nk kira logo yahudi byk... bentuk tiga segi. berapa byk jabatan kerajaan guna bentuk tiga segi termasuk hasil dln negeri.

      dajjal akan keluar berbentuk ulamak wali org alim yg sgt mempesonakan utk menipu org beriman. dajjal tkkan keluar mcm kingkong mcm raksaksa cia ultraman yg menakutkan. kalau dajjal menakutkan rupanya, maka tiadalah org nk tertipu dgn dia.

      waahi umno yg lembu... jgnlah bodoh sgt, memalukan Negara laaa

      Delete
  2. Ngko kot dajjal yang sebenarnya.... dajjal dalam islam makhluk bukan parti... ada satu lagi saudara seakan-akan dajjal parti cap dacing karat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dajjal ni hebat... sekarangni ada 30 dajjal kecik.. dajjal ni dia pandai berkhutbah.. dia pndai berpidato.. dia pndai hadis.. dia pndai tafsir AlQuran.. dan pengikut dia ramai tak kira dari orang Islam atau kafir.. siapa ada ciri2 tu sekarangni???

      Delete
  3. anoi 12:25 , kata-kata tuan ini sesuai dengan diri tuan, berilmu, hadis pandai, khutubah pun pandai. Baca Al-quran pun pandai. Orang kafir pun suka orang macam tuan disebabkan tuan hancurkan Islam dengan menimbulkan prasangka buruk terhadap orang Islam sendiri.
    Orang kafir amat gembira, yang hancurkan Islam itu penganut Islam itu sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya ulang... pengikut dia ramai dari kalangan orang Islam dan orang kafir... saya ulang... saya ulang.. saya ulang... sapa2???? 52%... sapa2????

      Delete
    2. Cai lu rujuk pd sapa cai...anoi 12.25??? Lu mabuk ketum ke...

      Delete
    3. marah nampak anon 15:27... macam ada yang terasa aja... kena ke pemimpin lu ke cai...kahkahkahkahkahkahkahkahkahkah...

      Delete
  4. Omak kau.....kau tak pegi smayang jumaat ke..? Bodoh punya perempuan.... Jangan lah berselindung balik tudung tu, tapi fitnah orang....!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apalah bodoh tujuh keturunan anon 14.53 ni.. Dh terang2 omak kau perempuan.. Apsal nk smbhyg jumaat plk..dasar macai umno bodoh makan taik...

      Delete
    2. apa ke bangang... kan dia tanya omakkau tak pergi smayang jumaat ke...? kan soalan tu... jadi apa kesilapan dia... sila jelaskan...

      Delete
    3. Apa la mangkok bodoh punya soalan tanya saya smbhyg jumaat ke tak.
      Saya nak ingatkan..yg saya ni PKR. Parti Keadilan Rakyat. PKR.
      Saya bukan parti ISlam PAS ke. Saya nak sembhyg jumaat ke tak suka ati la. Ingat saya ni minah minah selubung PAS ke nak smbhyg jumaat bebagai. Saya blogger PKR yg kuat tau!

      -OMAK KAU-

      Delete
  5. Anuwar merancang...Khalid pun merancang. Jgn lupa.

    Melompat kepanasan Rafizi dan anuwar menyerang Khalid. TETAPI..


    Akhirnya dgn penuh bengkak hati terpaksa mengakui kebijaksanaan dan tindakan serta PEERANCANGAN Khalid.

    HIDUP MB SELANGOR!!

    ReplyDelete
  6. Kau tanya omak kau x sembahyang Jumaat ke?Aku nak tanya kau pulak klau kau jantan apasal kau x datang bulan ke beranak ke?Aku CUMA TANYA SAJE.Tak salah kan?

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...