Monday 10 March 2014

MENGAPA JURUFOTO PRO UMNO INI DIBERIKAN LAYANAN ISTIMEWA OLEH PAKATAN RAKYAT??????


Dari kalangan penggiat alam maya pro Pakatan Rakyat sudah lama melahirkan rasa hairan seorang jurufoto Pro UMNO totok diberikan layanan VVIP dan istimewa kepada seorang jurufoto yang dikenali dengan nama Minaq Jinggo. .. Dia akan berkata beliau bukan ahli UMNO tetapi segala penulisan dalam pagenya kutuk gila PR dan angkat bodek UMNO/BN.

Mereka meluahkan rasa kecewa kerana jurufoto ini memang terkenal dengan memuat naik rakaman gambar yang diambil keatas semua program dan acara anjuran Pakatan Rakyat yang dihadirinya untuk dijadikan bahan kutukan dan maki hamun.

Atas kapisiti apa yang dimiliki beliau sehingga boleh mempunayi akses sebegitu mudah dan longgar kepada semua sidang media Pakatan Rakyat sehinggakan dilihat dan berlagak macam beliau seorang ketua Unit Media yang menyokong padu pakatan Rakyat sedangkan hakikatnya adalah sebaliknya.

Pergilah ke pagenya http://jinggo-fotopages.blogspot.com sebagai bukti apa yang di perkatakan ini fakta dan bukannya auta.

Tiada satu pun dijumpai program, acara, sidang media dan ceramah yang di beliau membuat liputan diberikan gambaran yang positif dan adil... TIADA!!!!

Jika program, sidang media, acara dan ceramah yang dianjurkan oleh BN terutamanya UMNO semuanya akan dilaporkan sebagai molek, hebat dan benar, lebih-lebih lagi jika pemimpin yang terlibat ialah Najib razak, Muhyiddin Yassin, Tengku Adnan Tengku Mansor, Ahmad Shabery Cheek, Ahmad Maslan, Tun Mahathir dan Shahrizat Jalil.

Dulu Rais Yatim tetapi kini sejak beliau tidak lagi memegang Menteri Portfolio Penerangan maka sudah lagi kata-kata pujian melambung.

Tidak salah beliau diberikan kebenaran membuat liputan sidang media Pakatan Rakyat tetapi perlukah beliau diberikan ruang untuk berlagak sebagai taiko dalam setiap sidang media berkenaan sedangkan apa jua sidang media pihak UMNO/BN pernahkah para penggiat siber PR diberikan kebenaran dan dijemput untuk sama-sama membuat liputan?.. Jangan kata penggiat siber PR, portal Malaysia Kini, Malaysian Insider, Selangor Kini dan Malay Mail Online pun dihalang dan diperembat keluar.

Kadang kala kehadiran beliau membuatkan para penggiat media PR terasa lemah semangat untuk membuat liputan.

Berlakun dan main wayang kononnya dirinya begitu rapat dengan beberapa pemimpin Pakatan Rakyat sedangkan hakikat perangai beliau lebih kotor dan jijik dari gunting dalam lipatan.

Pemimpin-pemimpin yang menjadi kegemaran beliau untuk dijadikan bahan kutukan dan maki hamun oleh para penjenguk page FBnya ialah 1) DSAI 2) TGHA 3) Lim Kit Siang 4) Lim Guan Eng 5) Mohamad Sabu 6) Datin Seri Wan Azizah 7 ) Tian Chua 8) Rafizi Ramli 9) Tan Sri Khalid Ibrahim 10) Azmin Ali 11) Surendran 12) Nurul Izzah dll pemimpin NGO seperti Ambiga danTukar Tiub.

Bak kata Mat Sabu .. UMNO mulut cukup manis tetapi hati cukup busuk.

Mohon pihak yang berkenaan untuk segera ambil tindakan.

9 comments:

  1. Kebebasan media PR mendahului kerajaan BN.. Mtk omakkau terus mendedahkan isu sebegini sebagai pengetahuan pd org ramai.

    ReplyDelete
  2. Berjangguit...nie musti musang...

    ReplyDelete
  3. Mengata dulang..

    ReplyDelete
  4. huduh muka dan perangai

    ReplyDelete
  5. Kelebihannya hanyalah berpura-pura... Lakonan sebagai jurufoto profesional dan wartawan tanpa memihak adalah diantara ciri-ciri yang mempengaruhi penganjur dan mungkin ujud unsur rasuah yang membuat beliau diberi keutamaan.

    Jenis ini memang tidak boleh dipercayai.....

    ReplyDelete
  6. Dia ni anjing,janggut hanya lakonan anjing

    ReplyDelete
  7. Dsai sendiri kenal dengan minaq jinggo..so nk heran apa..dia profesional phtgrper la...

    ReplyDelete
  8. Apa lah yg ko busok hati sangat. Dia kaco market ko ke Omak?. Dia berlagak professional pasal dia professional lah. Itu pasal la semua orang mesra dan serasi dengan dia.

    ReplyDelete
  9. Hanisya ko himpit2 la si Jinggo tuh. Poket lebat and abelebel. Kih kih kih

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...