Thursday 6 March 2014

SUSPEK PENGAWAL KESELAMATAN PESAKIT MENTAL DI CEKUP INSIDEN BUANG AL QURAN DALAM TANDAS MASJID.



Seorang lelaki dipercayai suspek yang bertindak membuang al-Quran dan surah Yasin di dua masjid di Besut ditahan petang kelmarin dan sekali gus berjaya menyelesaikan kes yang menggemparkan penduduk sebelum ini.

Lelaki berusia 27 tahun dan masih bujang itu ditahan di pekan Besut hasil maklumat orang awam, kira-kira jam 5 petang.

Hasil siasatan mendapati lelaki yang berasal dari Kampung Keluang, Besut itu menghidap penyakit mental sejak tiga tahun lalu.

Ketua Polis Terengganu, Datuk Jamshah Mustapa berkata, selain itu, polis turut merampas sebuah motosikal dan telefon bimbit serta beberapa barangan lain yang boleh membantu siasatan.

“Suspek yang bekerja sebagai pengawal keselamatan itu kini ditahan reman selama empat hari sehingga Sabtu ini bagi siasatan lanjut di bawah Seksyen 295 Kanun Keseksaan kerana membinasakan, merosakkan atau mencemarkan rumah ibadat serta Seksyen 427 Kanun Keseksaan kerana melakukan perbuatan khianat.

“Kita yakin kes ini dapat diselesaikan dengan penahanan suspek yang dipercayai melakukan perbuatan tidak beradab itu di dua buah masjid berasingan iaitu Masjid Limbongan dan Masjid Nasharuddin Shah, Kampung Raja, Besut,” katanya dalam satu sidang media di Ibu Pejabat Kontinjen Polis negeri di sini, semalam.

Selain itu, jelas Jamshah, berdasarkan siasatan awal serta pengakuan keluarga terdekat, suspek memang menghidap penyakit mental sejak tiga tahun lalu dan pernah mendapatkan rawatan serta mengambil ubat bagi penyakit tersebut.

“Diharapkan dengan tertangkapnya suspek ini, segala spekulasi mengaitkan perbuatan khianat ini dilakukan oleh golongan daripada kaum tertentu yang mempunyai niat tertentu dapat dihentikan kerana ia sebenarnya dilakukan oleh individu kurang siuman,” tegasnya.

Kata Jamshah, semasa ditahan, suspek memberi kerjasama yang baik dan kakinya yang cedera dipercayai akibat terkena kaca ketika menendang pintu gelongsor di masjid berkenaan terpaksa dikenakan lapan jahitan.

“Bagaimanapun, kita masih menyiasat untuk memastikan sama ada suspek menendang pintu gelongsor berkenaan untuk memasuki masjid atau sebaliknya,” katanya.

Sementara itu di di Mahkamah Majistret, Kampung Raja, Besut, Majistret Raja Norshuzianna Shakila Raja Mamat mengeluarkan perintah tahanan reman terhadap suspek selama empat hari bermula semalam.

Semalam, Omak Kau ada melaporkan penduduk gempar dengan insiden al-Quran dan Yasin di Masjid Limbongan serta Masjid Nasaruddin Shah dekat Kampung Raja, Besut, dicampak ke dalam mangkuk tandas, diselerakkan dan dibuang ke luar masjid.

Dalam kejadian yang disedari kira-kira jam 2.30 pagi itu, al-Quran, kitab dan surah Yasin dicampak di merata tempat termasuk di dalam dan di luar kawasan masjid berkenaan, setelah dikoyak-koyakkan.

Lebih menyedihkan terdapat beberapa naskhah al-Quran dibuang ke dalam mangkuk tandas.


BAGAIMANA SEORANG ADA MASALAH SAKIT MENTAL DAN JIWA DI AMBIL SEBAGAI PENGAWAL KESELAMATAN ... KESELAMATAN DIRI SENDIRI TIDAK BOLEH NAK KAWAL BAGAIMANA NAK MENGAWAL KESELAMATAN ORANG LAIN.

25 comments:

  1. sekarangni apa nak hairan.. ramai orang gila di Malaysia ni... sekarangni musim gila nak jadi PM... gila nak jadi MB... gila nak jadi ADUN... gila nak rebut jawatan parti... gila... gila...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu tak termasuk gila judi, gila perempuan, gila kroni bagi projek kat kroni walaupun projek tak jalan, gila berhutang sampai negara tergadai, gila memfitnah sampai kalah berjuta2 ringgit, gila bangkitkan isu perkauman, gila tolak hukum Allah, gila memperlekeh nabi, gila buat kondo untuk lembu, gila naikkan harga barang, gila nak naikkan cukai, gila nak naikkan tol, gila nak jadi top 10 PM paling boros di dunia, dan macam2 lagilah.. maklumlah parti tupun memang tak berapa centre selama ni.. wakakakaka..

      Delete
  2. MACAM MUKA ANWAR IBRAHIM JE.

    ReplyDelete
    Replies
    1. akulak nampak macam muka papagomo je.. huhu.. papagomo kaki sex..

      Delete
    2. akulak npk macam muka james bond 0919.....hii...hii...hii.....

      Delete
    3. eh.. bukan muka si kasim ahmad ke yang puak2 lembu sekular dok agung2kan tu.. huhu.. mengucap tak payah sebut nama Muhammad.. hahahaha.. macam tu punya statemnet pun angguk macai2 ni..

      Delete
  3. Syaitan yang dikenali dari negeri AMNO...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hari ni pr menang...besok semua syaitan yg dikenali mnjd malaikat yg tak dikenali...

      Delete
  4. hari tu ada mangkuk lembu kondo mana tah kata ni keje geng2 DAP.. sekali bila kena tangkap orang melayu mental da... Apa cer.. hahaha.. setahu aku yang rajin buat2 provoke ni, melayu2 lembu kondo je..

    ReplyDelete
  5. Bagaimana org yg ada masalah mental diambil jadi pengawal keselamatan, keselamatan diri sendiri tak boleh nak kawal bagaimana nak mengawal keselamatan orang lain? -OK

    di Malaysia ni benda begini apa nak dihairankan? Orang akdemik teruk pun boleh jadi cikgu, diri sendiri tak pandai bagaimana nak ajar anak2 murid jadi pandai.

    Kahkahkah... ABU

    ReplyDelete
    Replies
    1. akhlak cikgu macam anon 09:39...anak murid dia lagi lah teruk... cikgu pun duk kahak tuih merata...

      Delete
  6. Blaja sampai kolej je boleh jd mufti,siapa yg xtau puak anti hadis ni lbh bodoh dari lembu nfc..

    kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. cikgu patut jadi mufti... sebab ada degree...kan cikgu KPLI kan...tak masuk kelas ngajar ka cikgu???

      Delete
  7. harini PR menang... esok semua rakyat Malaysia waras..

    ReplyDelete
  8. hari ni umno memang bsok cri minah mongol.

    kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. harini PR menang... esok cari chinadoll dan pakai spenda beso...

      Delete
  9. Hari ni umno menang bsok so lex cri chinadol.bik mama bg kembang lg rambut dia.

    kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. harini PR menang... esok hospital bagi gel KY percuma untuk kemudahan rakyat...

      Delete
  10. Hari ni umno menang bsok rakyat diberikan c4 secara percuma.

    kahkahkah

    ReplyDelete
  11. inilah akibatnya kalau sokong Mat Sabu..aljuburi
    gila.kesian

    ReplyDelete
  12. sokong najib aljuburi tuya tak gile ke..

    kahkahkah

    ReplyDelete
  13. Suspek tu jadi kambing hitam je..... Yang sebenarnya kerja tu dilakukan oleh penganut agama Syiah. Ingat tu. Penganut agama syiah. BUKAN mazhab syiah. Penganut agama syiah perasan, pegangan mereka adalah selari dengan agama islam. Tetapi ulama syiah mengatakan bahawa syiah adalah AGAMA dan bukannya mazhab di dalam agama islam.

    Penganut Agama Syiah tentu tersenyum-senyum bila Al-Quran di lakukan macam tu. Bagi mereka Al-Quran yang menjadi pegangan Umat Islam adalah rekaan dan najis.

    Ramai umat islam tidak mengetahui fakta ini. Dan ramai juga penganut agama syiah yang tidak tahu fakta ini. Main ikut je tanpa disedari mereka telah murtad.

    Na'uzubillah min zalik (Kami minta lindung dari Allah dari perkara tersebut)

    ReplyDelete
  14. Kambing hitam ke merah ke senang cerita potong je tangan dia. Kalau kesian sangat korang bawalah dia balik rumah. Bela sampai gemuk. Lepas tu dia akan sembelih korang tengah malam. Kambing hitam akan menyembelih tuannya. Kah-kah-kah.

    ReplyDelete
  15. Pilih jadi jaga tanpa ada pemeriksaan kesihatan (sepertimana pemeriksaan yang lazimnya untuk penjawat awam dalam kerajaan). lantik main cekup sahaja...inilah jadi akhirnya

    ReplyDelete
    Replies
    1. bodoh akan bodoh selamanya pengurus syarikat keselamatan berkenaan..

      Delete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...