Tuesday 15 October 2013

APA YANG ANDA FAHAM DENGAN MESEJ TWITTER DARI DATO' CHUA JUI MENG INI?????

Dato' Chua Jui Meng dalam mesej twitternya bertarikh 13hb Oktober 2013 menyatakan seperti berikut:.... Al Imran, surah 3 ayat 64 'Katalah Hai Ahli Kitab marilah (berpegang) kpd 1 kalimat bahawa tidak kita sembah kecuali Allah'

Cuitkan minda untuk berfikir dan menilai.


3 comments:

  1. 1. Ayat ini tidak boleh di tafsir dengan satu ayat. Penerangan nya sebelum dan selepas di mana Ahli Kitab ini mempertikaikan Nabi Ibrahim, untuk kepentingan sendiri. Nabi Muhammad adalah keturunan Nabi Ibrahim.

    2. Ahli Kitab di sini bukan seperti ahli kitab sekarang. Mereka adalah pengikut Taurat dan Injil sebelum Al Quran. Kisah akan lahir satu cahaya, rahmat sekian alam di ketahui oleh Ahli Kitab ini.

    Kafirun bercerita fasal Al Quran, apa yang mereka sangkakan ? Mereka tidak mempercayai N.Muhammad, apa yang kita harapkan ? Mereka tidak menyembah Allah, mensyirikkan, apa yang kita banggakan ?

    Musuh Islam tidak lain menghancurkan Islam sehingga menjadi pengikut nya. Terang dan nyata.

    ReplyDelete
  2. yang nabi suruh kita tentang...Yang nabi tak buat kita berlebih2...yang nabi hukum dan sunnah diperlekehkan...Islam tak hina dek kafir...Islam tak hina dek muslim yg munafik...Umat yg begini dah ada dulu dan dah diberi peringatan...Cuba check shahih bukhari dan baca... Nilai diri sebelum menilai org kafir...

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah,baik lah tuu..org bukan islam dah mahu sebut ayat alquraan dan pandai ambil petikan drp surah2 untuk rujukan dan sebut pulak dlm bentuk ucapan.org islam arini nak makan pun macam terlupa dan mungkin xtau nak baca doa makan.apapun shabas kpd DCJM.

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...