Tuesday 15 October 2013

INDONESIA TUDUH PDRM PENGECUT DAN BIADAP!!!!! .. APA TINDAKAN PERKASA, PEMUDA UMNO, JATI DAN ISMA!!!!



JAKARTA – Indonesia memprotes tindakan Polis Diraja Malaysia (PDRM) berhubung insiden tembakan yang mengorbankan empat rakyatnya, Jumaat lalu.

“Sepertinya polisi Malaysia bermental pengecut karena sedikit-sedikit menembak. Melumpuhkan, tidak harus membunuh apalagi mereka bukan terrorist (pengganas).

“Saya mengecam keras tindakan barbar (biadap) polisi Malaysia yang dengan mudahnya menembak orang hingga tewas (mati),” kata Kepala Badan Nasional Penempatan dan Perlindungan Tenaga Kerja Indonesia (BNP2TKI), Moh Jumhur Hidayat semalam yang dipetik dari laman Kompas.com.

Jumhur menambah, Kedutaan Besar Republik Indonesia (KBRI) di Kuala Lumpur mendapat laporan bahawa empat rakyatnya ditembak mati dalam insiden pukul 12 tengah hari itu.

Keempat-empat mereka dikenali sebagai Hafat, pemegang pasport Indonesia bernombor A0649848, Iknoriansyah (U4507980), Hery Setiawan (A4208167) dan Wahyudi (A2640273).

Menurut versi PDRM, kata Jumhur, kesemua mereka disyaki telah merompak sebuah rumah awal pagi sebelum kejadian.

Polis kemudiannya menyerbu sebuah rumah yang disyaki digunakan sebagai tempat persembunyian mereka di Blok B-15-7, Ampang Hilir Pinggiran, Jalan Ampang Putra, Kuala Lumpur.

Katanya, PDRM masih melakukan siasatan termasuk memastikan identiti keempat-empat mayat dan KBRI diminta untuk menunggu hasil siasatan serta akan diberi akses untuk memeriksa mayat, menurut sumber Antarapos.

Jumhur menambah, pihaknya akan memastikan protes kerajaannya disampaikan melalui saluran diplomatik.

6 comments:

  1. Indon ni buat-buat lupa. Di Indonesia lagi dahsyat polis sana. Tak payah nak ajar Malaysia. Cuma ajar rakyatnya jaga akhlaknya di Malaysia. Tolonglah jaga kelakuan dan cara berpakaian terutamanya minah indon. Ini tidak dahlah pakaian tak sopan, perangai memalukan org melayu disini. NAK CARI MAKAN CARILAH TAPI JANGAN JADI PEROMPAK, PELACUR ATAU PEREMPUAN JALANG DI MALAYSIA. INI MALAYSIA DAN TIAP ORANG TIDAK KIRA WARGANEGARA ATAU TIDAK TERTAKLUK PADA UNDANG-UNDANG NEGARA INI.

    ReplyDelete
  2. Kepala polis Indon ini memang bangang , memang mereka bukan pengganas atau terroris tapi mereka adalah penyamun . Munkin polis Malaysia telah memberi amaran tapi mereka masih degil.

    ReplyDelete
  3. Tembak dan bunuh dulu siasat kemudian...

    ReplyDelete
  4. Tahniah PDRM. ..... KAMI rakyat msia sentiasa menyokong demi keamanan negara...dr bjb

    ReplyDelete
  5. Sapa suruh jadi perampok kalu orng kita pun sama bodoh punyer indon

    ReplyDelete
  6. Tembak la dulu. Skang kena pada indon, esok2 terkena pada adik ko. Tengok2 , x bersalah pulak. Mati dulu baru tau polis tersilap tembak

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...