Thursday 10 October 2013

LAPORAN KETUA AUDIT NEGARA 2012 YANG TIDAK DILAPORKAN OLEH UTUSAN, BERITA HARIAN, RTM DAN TV3!!!!

Ini yang buat para pemimpin UMNO/BN menyirap darah dan berasap telinga ... adakah patut laporan Ketua Audit Negara 2012 puji habis negeri-negeri yang ditadbir urus oleh Pakatan Rakyat.

Tak lama lagi akan keluarlah kenyataan yang akan memburuk-burukan Ketua Audit Negara dengan pelbagai labelan dan panggilan.

Sedang menunggu apakah kenyatan yang bakal terhambur dari mulut Ibrahim Ali dan Perkasa.

8 comments:

  1. wow nampaknya PRbdah termakan dgn umpan yg disogokkan oleh najib. Ketua audit negara digunakan sepenuhnya oleh najib utk menutup penyelewengan mega yg dilakukan olehnya. Saya kesian lihat mereka yg ditegur loeh audit negara tersebut jumlah terbabit hanyalah pada nisbah yg kecil berbanding dgn apa yg kita mahu dgr ttg pelaburan mega oleh khazanah dan mengenai cara mrk menguruskan harta negara yg banyak menimbulkan persoalan. Begitu juga mengenai konsultan asing yg diambil bekerja oleh khazanah dgn yuran yg tinggi sedangkan kita punya pakar sendiri. Itu semua tidak disentuh oleh auditor negara. Jadi jangganlah termakan pujian dr juru audit negara krn beliau sendiri tidak jujur dengan lapurannya yg berpileh-pileh itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah terlalu jahatnya omono bangkai punya babilah. Harga barang2 semua dah naik di pasar boleh kita tengoklah naik ke tak. Yg tak naik ialah gula dan tepong gandum je tu pu katanya akan dinaikkan tak lama lagi ni. Memang bangkai punya menteri2 omno pembohong. Yg paling pembohong sekali ialah najibultoya dan moiden mat sembab babi utan pagoh tu. Sehingga laporan odet pun dah beritau dan jelaskan bhw omono pembohong penipu. Odet takkan bohong punya lah bro. Bila di negeri pakatan odet puji....tapi omono keji dan caci. Inilah kebebalan dan sial lahanat punya omono. Mampos lagi bagus. Omno laknatullah malah omono kafir harbi harus diperangi.

      Delete
  2. Sjak pr perintah sgor semua baik cuma cai2 umnu je masih buta hati,cm setan gak dah tau neraka tu tempat yg paling tak bes tp masih nak tjuk bodoh mcm umnu..

    ReplyDelete
  3. Kalau ordet negara mengemukakan lapuran yg tak jujur bukan shj rakyat yg akan bermasalah tapi negara juga akan bermasalah. Ordet misti jujur dalam melapurkan sesuatu dan tidak membuat lapuran terpileh sebab lapuran itu akan dibahaakan diperlimen. Tapi kata anoy 02.45 ada juga kebenaranya kerana setiap kali ordet negaea melapurkan kepincangan yg dilakukan oleh jabatan kerajaan lansung tiada sebarang tindakan diambil oleh pemerentah malah perkara yg bersama berulang setiap tahun. Apa gunanya ordet buat lapuran yg mengenegahkan ketidak telusan urustadbir sesebuah jabatan sedangkan tindakannya tak ada. Macam ada seauatu yg tidak kena dgn kerajaan sekarang. Kalau di Jepun,Korea,Thailand mithalnya,mereka2 yg menyelewengkan harta rakyat ini akan dihadapkan ke Mahkamah tapi di Malaysia mereka boleh ketawa dan hidup senang lenang serta berbelanja dgn mewah sekali.Kalau dilihat agensi kerajaan spt SPRM lansung tidak berfungsi. Dicadangkan mansuhkan shj ordet negara ini tak yah lah nak ordet2 siapa nak belasah duir negara belasah jelah. SPRM tu tutup sehajalah.

    ReplyDelete
  4. Anon 08:16 odet tu ape die..... Yang saya tau audit atau odit......
    Bahasa dewan ke

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa maksud nya ape dan die.bahasa dewan ke?

      Delete
    2. Korang berdua dah takde benda nak dibahaskan ke? Perkara mcm tu pun nak bertikam lidah umpama mangkuk nak jadi jamban. Puihh

      Delete
  5. tak kisah lah samada audit atau odit asalkan makna adalah sama...! banyak hal lagi yg perlu di bahaskan selain menjadi 'org pandai' yg membuang masa utk menunjuk 'kepandaian'...odet tu sebab dia tersalah tekan ...! bacalah dan fahamkan apa yg dia bahaskan...dah tentu odet tu adalah audit atau odit..cuma tersalah tekan huruf...itu pun nak jadi isu...!

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...