Sunday 2 March 2014

CALON BN PRK KAJANG CHEW MEI FUN TELAH MELAKUKAN KESALAHAN YANG BOLEH DI HUKUM DENDA RM2,000 ATAU PENJARA 6 BULAN ATAU KEDUA-DUANYA SEKALI???



Calon BN PRK Kajang, Chew Mei Fun semasa menyertai gotong-royong anjuran MCA di Gereja Methodist Sg Chua, Kajang pada pagi tadi  02/03/2014 telah dirakam sedang membonceng motosikal tanpa memakai topi keledar keselamatan begitu juga dengan penunggangnya.

Mengikut undang-udang penunggang atau pembonceng motosikal yang tidak memakai topi keledar keselamatan boleh dikenakan saman mengikut Kaedah 4 motosikal (Topi Keledar) 1973 dan boleh di hukum mengikut Seksyen 119(2) Akta Pengangkutan Jalan 1987 (Akta 333/87).

Jika sabit kesalahan boleh didenda sehingga RM2,000 atau 6 bulan penjara atau kedua-duanya sekali.... Boleh dikompaun RM300.

Telah menjadi pengetahuan umum betapa pihak Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) dan Polis DiRaja Malaysia (PDRM) bahagian Trafik, amat memandang cukup serius akan pelaku kesalahan ini sehingga sering melakukan operasi khusus bagi mencekup pesalah-pesalah yang melakukan kesalahan ini.

Kalau invidu seperti ini dengan tanpa rasa malu dan bersalah selamba batu sanggup melakukan kesalahan yang di pandang seius oleh JPJ dan PDRM .. tidak boleh bayangkan apa lagi dia sanggup lakukan .. itu jika di ikutkan akan hukum akal logik.

Perlukan orang seperti ini diberikan undi??????

21 comments:

  1. Haluuuuuuu. ........

    Klau dh undang2 lalu lintas pun dh dibngkul sampah dn tiada trlintas nk patuhi praturan ......jgn dihrap yg len akn diikuti....cam jgk ktua dan bini ktua lu klau dh prkara wajib dn snang x boleh nk patuhi...jgn hrap ada keinginan nk jlankn undang2 Allah...hnya pncacai mangkuk jer yg msih mabuk dan sewel mengia kn prbuatan ktua lu tu btul dri segi syariah...pueee

    Khak tuih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haluuuu...

      Lu org msti perasan kn...modal gua utk brhujah tk bnyk beb...dari 2008 gua duk guna isu yg sama je beb..lu org jgn nk gelak2kn gua beb...gua tonjol lu pnya kapla camna gua tonjol kapla ketua lu (gua bikin gempar) lu layan je gua beb...jap jap...pueee

      Khak tuih

      Delete
  2. Janganlah saman dia...biarkan dia bertanding...mesti mng punya...kah...kah..kah...

    ReplyDelete
  3. Rosmah berjalan membeli cincin,
    Cincin dibeli di pekan hari,
    kalau tuan otak tak pandai,
    Najib boleh memberi degree.

    ReplyDelete
    Replies
    1. lu ingat lu sorang ada degree... DSAI pun ada tau...

      Delete
  4. DSAI maksum...sekian harap maklum...

    ReplyDelete
  5. Bini DSAI bertudung

    Bini Najib xbertudung
    Bini Mahathir xbertudung
    Bini Abdullah Badawi xbertundung
    Bini Tun Razak xbertudung
    Bini Hussien Onn xbertudung
    Bini Tunku Rahman xbertudung

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bini Muhyiddin bertudung... macai PKR mesti sokong...

      Delete
    2. Bini Muhammad Taib pun tak bertudung,nampak subur and sexy....

      Delete
  6. Bini DSAI hadiahkan jam omega...

    ReplyDelete
  7. saya sumpah cincin itu tak ada kat saya..

    kahkahkah

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya tak berani sumpah jam omega itu ada kat saya..

      kahkahkah

      Delete
  8. Naik kapchai buruk tu..betul2 pemimpin berjiwa rakyat...tapi aku xkan lupa stmt kurang ajar Pemimpin dia dulu bahawa hukum hudud jadikan negara mundur....aku x salahkan dia 100%...pemahaman org kafir mmg camtu...tapi pemimpin negara yg aku rasalah memang melayu dan islam jadi bisu plak....disitu aku dah lihat siapa yg mudah di perkudakan....

    ReplyDelete
    Replies
    1. betultu... yang kata langkah mayat saya dulu kalau nak laksanakan negara Islam tu teruk kena lunyai dek pemimpin Islam PR... smpai tak boleh berjalan lagi dah... itu baru pemimpin Islam... berani... harini PR menang esok Malaysia laksana hudud... itu janji DSAI... betul tak???

      Delete
    2. Benggali tu dah nak mampos dah...dia ikut undang2 yg ada kat malaysia ni..ada ke lawyer melayu yg boleh lwn dia...Buat pengetahuan lu bro...umno ada ke usahakan hudud bro...kata hudud paslah..mana hudud umno bro..cercite sikit...nama pun dah omputih nak bela melayu apa kejadahnya...

      Delete
    3. betultu PAS akan laksana hudud.. ada dalam buku jingga... DAP pun dah setuju... DSAI pun dah setuju letak dalam dasar PR..harini rampas putrajaya esok laksana hudud...

      Delete
    4. malaysia x pernah diperintah oleh parti lain selain dari bn yang diketuai oleh parti umno United apatah aku lupa tapi parti melayulah...selama pemerintahan itu ada ke umno pernah menyuarakan ttg hukum hudud..kalau ada mana drafnya hudud umno tu...mengutuk pas pandailah...hudud paslah...tuan guru nik aziz suruh gunakanlah hudud umno kalau hudud pas x betul....hampehhh...criter mau lebih der...wayang mau tinggi...kelentong mau kuat bro...

      Delete
    5. apapun harini PR rampas putrajaya esok laksana hudud.. itu janji PR...

      Delete
  9. JANGAN BERSEKONGKOL DENGAN PARTI MATA SATU DAJJAL LAKNATULLAH.

    KITA TELAH DIJAJAH OLEH PASUKAN MATA SATU DAJJAL LAKNATULLAH SELAMA 50 TAHUN.

    KESATUAN ORANG ISLAM & MELAYU TELAH MENOLAK PASUKAN MATA SATU DAJJAL LAKNATULLAH UNTUK MERDEKA.

    JANGAN KITA MENYERAHKAN UMAT INI KEPADA SEKUTU PASUKAN MATA SATU DAJJAL LAKNATULLAH SEKALI LAGI.

    UMAT INI TELAH DITINDAS DENGAN ZALIM & DI RAMPAS EMAS, PERAK & SUMBER ALAM OLEH PENYANGAK PASUKAN MATA SATU DAJJAL LAKNATULLAH.

    JANGAN BIARKAN PASUKAN MATA SATU DAJJAL LAKNATULLAH KEMBALI.

    PASUKAN DAJJAL LAKNATULLAH DI BALIK PARTI MATA SATU.

    ReplyDelete
  10. Kepada ketua MCA Malaysia Datuk Seri Liow Tiong Lai,

    Kami ingin memberitahu bahawa ketua cawangan MCA Gombak YIP KUM FOOK dan ketua pemuda MCA Gombak YIP JIUN HANN, nama mereka sangat kotor di masyarakat Cina sebab mereka halau Sami Buddha keluar dari BUDDHA KUIL SAMNAK SAMBODHI, 19 Jalan 38 Taman Desa Jaya, kepong, Kuala Lumpur.

    Untuk kemenangan pilihan kecil, Calon BN PRK DUN Kajang: Datin Paduka Chew Mei Fun, kami harap peminpin MCA dan parti komponen BN, jauhkan orang yang tersebut di atas.

    Kalau tidak parti MCA tentu akan kalah dengan lincin

    Sekian, Terima Kasih

    SAMNAK SAMBODHI COMMITTEES

    ReplyDelete
  11. undang2 simple pon xleh nk ikut inikan undang2 besar negara...hakk ptuuiiih to BN..

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...