Friday 14 March 2014

MH370 YANG HILANG ... CNN GREDKAN PIHAK BERKUASA MALAYSIA SEBAGAI YANG PALING TERUK DAN BURUK PERNAH DITEMURAMAH DALAM SEJARAH


Malaysian officials the worts I've seen .. itulah gambaran yang diberikan oleh CNN media antarabangsa mengenai cara Kerajaan Malaysia mengurus krisis pesawat MH370.

Jika apa yang di khabarkan ini benar maka imej negara kini ditahap yang paling hina dan memalukan .. benar apa yang diucapkan oleh DSAI dalamn parlimen dan luar parlimen betapa teruk dan lembab cacamerba kelam kabut flip flopnya cara Kerajaan UMNO/BN apabila berdepan dengan media bebas antarabangsa.. selalu ini rasa selesa hanya berdepan dengan Utusan, Berita Harian, BERNAMA, TV3 dan RTM.

Bayar upah puluhan juta ringgit kepada APCO untuk naikkan imej pemimpin tertentu kini hancur lebur berderai dan berkecai .. Tiada apa yang boleh memulihkannya balik.

Jelas sekali dan tidak boleh disangkal dan dinafi bahawa para pemimpin kerajaan pusat yang sedia ada langsung tidak ada kemampuan dan kepimpinan untuk mengurus tadbir negara ketika berlaku krisis dan bencana serta tragedi berat.



53 comments:

  1. Hukum KEBENARAN OMAKKAU......ALLAH SWT bayar cash penghinaan dan cacian kepada rakyat marhaen yg tidak punya apa2 kuasa....mereka fikir mereka sangat bijak mengurus negara, sangat bijak memanipusalasi pilihanraya....rakyat majoriti sudah tidak memilih mereka...mereka sendiri yg memilih diri mereka sendiri untuk jadi pemerintah dgn menipu bagai nauzubillah.... kerana harta dan wang ringgit....inilah bayaran yg diberikan Allah SWT supaya mereka insaf dan bertaubat jika tidak bala Allah SWT akan datang lebih dahsyat lagi.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rakyat marhaen dibelasah, dipenjara, dihina sedina2nya tanpa belas kasihan, harta rakyat dipulun berhabis-habisan demi membuncitkan perut pemimpin2 dan kroni....mana Scorpene yg dibeli dgn RM7billion wang cukai rakyat....

      Delete
    2. Betul mana rakyat marhaen yg melakukan kesalahn jenayah akan dibelasah dan dipenjarakan demi keselamatan dan kemanan negaraa.

      mana mana pemimpin yg rasuah atau membuncitkan perut sendiri dan kroni.. sila salurkan report bersama bukti untuk diadili.

      kami akan tangkap sesiapa yg melakukan kesalahan.

      Tapi kalau setakat andaian je..main cakap je..tanpa satu pun berani kemukakan bukti..

      balik la..kasi basuh punggung tu

      Delete
    3. 1053...anak toyo sampai skang tak masok jel lg

      Delete
    4. Macai mana perasan umno lakukan penyelewengan duit rakyat.. yang depa tau kangkung turun harga

      Delete
  2. Be End umNO ingat boleh kawal media antarabangsa macam media totok malaysia agaknya...lepas nie boleh lah suruh PERKASA buat bantahan besar-besaran sebab kononnya tak menghormati malaysia...

    kikikiki

    ReplyDelete
  3. Macai-macai BN-Umno mesti bangga dengan 'kejayaan' bos mereka ni......{in singing mode nyanyi lagu Ella} " Kini standingggggggg in the eye of the worldddddd"...

    ReplyDelete
  4. Paling tidak boleh diterima bila bomoh pkr dibawa masuk utk mencari pesawat dgn buah kelapa.. hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg Anonymous 14 March 2014 10:41 pencacai umno,bomoh temberang tu penyokong fanatik umno dikatanya pr.
      mmg umno ni bopdoh dulu kini dan selamaya

      Delete
    2. Woitttt...Anon 10:41, engkau tertinggal kapal ke...selidik dulu sebelum komen........

      Delete
  5. Sedikit hari lagi berdentam dentum lah para NGO pengampu mengutuk Akhbar Antarabangsa..pelbagai tuduhan akan dileparkan...sedangkan kesilapan dan kelemahan diri sendiri tidak pernah mahu dilihat dan diperbaiki...mereka yang tidak nampak kelemahan diri sendiri ini adalah kerana mereka sombong dan bongkak dan mereka je perasaan yang mereka hebat..sifat yang sangat dibenci oelh Allah swt.

    ReplyDelete
  6. PADAN MUKA PEMIMPIN2 AMENO BN selama ini mendabik dada kononnya hanya Ameno BN saja yg pandai mentadbir negara...selama ni bertungkus lumus menipu dan membodohkan rakyat ayam seringgit lah kangkung turun lah beli biskut kering lah...wooi pemimpin 2 ameno celaka! Korang yg haramjadah sebenarnya skrg satu dunia dah nampak keharamjadahan kamu semua...thuuuihh!!

    ReplyDelete
  7. Ini baru cikit je ALLAH tunjuk, banyak lagi yg akan mendatang.... rasa kau.....

    ReplyDelete
  8. CNN adalah satu media yg kita dalam pakatan hormati. sangat tepat memberikan informasi. Kami dalam PKR akan tetap kutuk mana mana media dlm negara tetapi tidak CNN.
    Kami angkat setiap butiran CNN adalah benar belaka. Setiap ayat dan maklumat setanding dgn kitab anutan para pengikut kami dlm PKR.

    HIDUP CNN!!


    ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak payah nak masuk jarumalah macai!!! Dah tak boleh nak cover pemimpin ko yang macam sial tu mulalah laga2kan orang. Hangin betul aku dengan umngok kali ni. Macam sial! Memalukan kami rakyat malaysia je!

      Delete
    2. Btol tu.... hidup utusex,idup utusan meloya... benar sebenar benar nya tiada yg tak benar melainkn benar belaka

      Delete
    3. CNN bukan macai umno mcm utusex dan burita hairan

      Delete
    4. https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1453269121572799&set=a.1422928591273519.1073741827.100006691753624&type=1&relevant_count=1

      Delete
    5. ape bukti CNN benar belaka?? CNN la mediaantarabangsa yg byk mnipu rakyat dunia ! sbagai contoh bangunan WTC 911 pada 2001 ..CNN mnyalahkan iran dan iraq yg mlakukannya sedangkan dia hanya menjaga n mnutup ksilapan yg dilakukan amerika

      Delete
  9. Mcm mana operasi nak cari penjenayah mcm tu lah cara nya mereka cari pesawat yg hilang. Penjenayah tu kalau yg lebih tepat mcm SPRM nak cari bukti kes NFC dan mcm SPRM nak bersihkan rekod pengundi .

    Dah lah raja bomoh penyokong tegar UMNO malukan kita skg Nah!! Malaysian officials pulak Eluk dia org ni yg naik tikar terbang .. tp tak boleh turun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak susah. buat repot bersama bukti. bukan melalui andaian dan penglihatan.
      kita akan tangkap mereka.

      mana rafizi..selepas dia bangkitkan perkara nfc dlm ceramah, media sosial..dari dulu sampia skrg sprm mintak dia hadir kemukakakn aduan, report dan bukti bukti tapi ..terus senyap..menghilang.
      hilang.full stop


      rupanya sekadar politik sahaja...


      hihih

      Delete
    2. Anon 10:57, kalau semua 'Government Machinery' bawah tapak kaki UMNO nak buat macamana...datanglah bapak segala pandai bangkitkan apa-apa perkara sekali pun, dibungkus terus dibuang dlm TONG SAMPAH!!...ada faham...fikir-fikirlah sebelum komen......................

      Delete
    3. Klu x ada rafizi, kak jat dah gemok makan telo lembu kondo

      Delete
    4. Berkobar kobar kak Jat nak saman rafizi. Lepas kekal jawatan Ketua Wanita kak jat batal kan saman.
      pemimpin pr bukan bodoh kalau buat repot kena serah semua bukti kdp Polis.

      Delete
    5. Bodohnya macai 10:57... yang patut cari bukti pihak sprm bukannya pihak pengadu.. aduh betul la macam mamak kerala cakap yg tinggal dalam umno ni org bodoh2 belaka

      Delete
  10. ...dan yg paling buta dn beku otak ialah para barua bawahan ameno.tk nmpak lg ke bomoh tu dlm program parti lambang dacing zaman dulu kala,tk mnpk lg ke bomoh tu pakai baju lambang 1malaysia tk nmpak lg ke bomoh tu bg anugerah kat menteri...kalo menteri2 bodoh para penyokong bawahan superbodoh..

    ReplyDelete
  11. Bila Habis kes mh370, eloklah fikir2 ds najib rehat cara baik dan pas baton negara pada timbalan pulak. Lepas tsr muhyiddin merasa jadi PM, saya seru rakyat malaysia pilih pula PR dlm PRU14 perintah untuk malaysia baru yang lebih bijak dan berkebajikan.

    ReplyDelete
  12. BODOHNYE LA POMPUAN NI.

    CNN TU PENCACAI YAHUDI.

    YAHUDI MEMANG ANGGAP DIRI DIE JE TERBAIK.

    MACAM ANWAR LA.

    ORANG LAIN BUAT KERJA SEMUA TAK BETUL.

    DIE JE YG BUAT KERJA BETUL.

    DARI THN 1998 SAMPAI 2014 ITU JE MODAL SI JANTAN TUA TU.

    WAKTU DIE DALAM UMNO DIE CAKAP KERAJAAN TERBAIK DI DUNIA.

    SII MUNAFIK YG MENGEJAR PANGKAT.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodoh! Tak kira lah dia yahudi ke apa ke, berita CNN satu dunia tengok! Bukan CNN yang malukan Malaysia, tapi pemimpin bongok lagi bahalol yang korang agung2kan tu yang buat jahanam Malaysia!!!!

      Delete
    2. CNN pencacai yahudi. APCO pencacai umno

      Delete
    3. anwar ibrahim berkawan baik dengan arkitek perang & pembunuh rakyat iraq iaitu PAUL WOLFOWITZ.

      inilah pejuang agama anugerah tuhan.

      Delete
  13. Dah namanya umno kompom bodoh tahap lembu nfc.tak kira la jawatan tu bg mat sembab sekalipun.

    kahkahkah

    ReplyDelete
  14. Kenapa susah sangat puak macai nak terima kenyataan bahawa pemimpin umno sememangnya bodoh..

    ReplyDelete
  15. bla sidng media cba tgok gelagt wartwn asing selps dia kmukn soaln dn mnerima jwpn masing2 mengeleng kpala x puas hti ngn jwpn dbri.kta dpt liht srta menilai tahp wartwn asing.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Derang tak puas hati sbb kena hasan malikkan oleh menteri kita

      Delete
  16. Kita terbaik didunia...mengatasi Amerika, Jepun, Australia, Britain...bla bla...bla....selalu menteri bagi statement macamni depan wartawan kita.....bila jadi kes dunia baru terserlah kangkungnya pemimpin2 kita

    ReplyDelete
  17. CNN SUDAH MENGESAHKAN NAJIB DAN KERAJAAN NYA BAHALOL BODOH TAHAP NGOK !!!!!

    MASA TUKAR PEMIMPIN YANG ADA OTAK PENUH , BUKAN OTAK 47%....

    ReplyDelete
  18. Semak di website cnn, takda pun pasal perkara ni..omakkau tipu ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe....betul ke dah semak cai...kalau cai umngok utusex ngan tv3 suku je dorang percaya...

      Delete
  19. Macai2 umnongok tk boleh terima kesalahan bapak2 mereka. Dh terserlah kebodohan tahap melampau pun masih nk sokong umnongok...sial babi anjing...

    ReplyDelete
  20. US tak ada pun ckap rakyat iran penganas walaupun terang2 rakyat iran naik kapal terbang pakai pasport curi.

    ReplyDelete
  21. Kita kena terima kenyataan bahawa pemimpin malaysia memang kurang bijak...mereka hanya bijak memfitnah dan menipu rakyat sahaja...

    ReplyDelete
  22. BOOOOO UMNO/BN!!!

    ReplyDelete
  23. Bukti ? Buat letih jer. Liong Sik pun terlepas. Perwaja pun terlepas. Polis UTK pun terlepas..Lg sorg pemimpin UMNO masa pemilihan didapati bersalah rayuan bersalah dan kat hujung tak bersalah. Tak silap kes kat Pahang. Maaf kalau silap.

    ReplyDelete
  24. Bertekak ngan cai buang masa kita jer. Jgn dilayan org cetek akal

    ReplyDelete
  25. inilah balasan yang ditimpakan allah kerana membohongi rakyat ..dan memberi janji janji palsu kepada rakyat.....menaikan harga barang......beri rakyat yg menyokong kamu tetapi rakyat dibohongi balik.akhirnya doa org 2 yang teriniaya dimakbulkan allah.....dan allah jualah sebaik baik memberi peringatan......musabah diri wahai BN..

    ReplyDelete
  26. w..t..fuck cnn pigidah u.s pun maso sept11 pun cam sial gak lu org handle...biaso la mulo mulo mmg centu...skrg dh ok....cnn nie mmg menyirap jo ngan mesia...stedy rakyat mesia moga sentiaso aman damai n bahagio...

    ReplyDelete
  27. Harini kita kata org..esok lusa org kata kita...dr sibuk tuding jari ke sana sini..4 jari ke arah kita..x sedar..byk ckp..kerja tiada...allah turunkn bala petunjuk dgn berlaku jerebu.cuaca panas.hujan x turun.kpl trbang hilang..x sedar gk.makin rancak mngutuk mngata satu sama lain..astaga...

    ReplyDelete
  28. Blog sekolah tak.habeh...baca sekerat2..kemudian translate.ikut kepala bapak ko....lain yg ditulis..lain yg dini
    Di interprate ....busuk hati korang..lain kali sekolah bagi habes...omakkau kena g sekolah belajar bahasa inggeris bagi betul...

    ReplyDelete
  29. Di melaya ni 52% dah tahu tentang kebodohan itu. Cuma tinggal 48% shj lagi.....
    itupun sebahagianya anak murid mahabomoh umno tu. Yg lain2 tu dah jenis bodoh tak boleh diajar.....

    ReplyDelete
  30. Ini sumer poyokung.... haktuihhhh

    ReplyDelete
  31. Dengan wartawan meloya dan hairan bolehlah tunjuk samseng. Kena dengan wartawan luar negeri padan muka. Pucat lesi, tergagap-gagap. Najib pun lari tak berani disoal oleh mereka. Patutlah takut berdebat dengan Nuar. Tak bertelor rupanya. Sekarang satu dunia tahu pemimpin ameno takde kualiti. Mengabihkan boreh boleh!!

    ReplyDelete
  32. Ini sumer poyo.... haktuihhhhhh

    ReplyDelete

INILAH IDENTITI PEMANDU LORI REMPUH ORANG RAMAI DI BANDAR NICE FRANCE MENGAKIBATKAN 84 MAUT, 53 CEDERA PARAH DAN 202 CEDERA.

Pemandu lori yang merempuh orang ramai di bandar Nice, Perancis semalam disahkan warga negara Tunisia yang bernama Mohamed Lahouaiej-Bo...